Jaki akumulator ? MAZDA GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Piotr » 5 lut 2012, 21:27

ja mam w swojej 60Ah – chyba PERION – jeśli jest coś takiego :) według wszelkich doniesień ma ok 5-6lat i ostatnio przy -29 kręcił z trudem.. ale dał radę odpalić za pierwszym razem. Także nie obwiniaj 62Ah tylko sprzedawce za badziew :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 13:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez cichy_86 » 5 lut 2012, 21:41

ja mam 55 Ah przy 2.5 i drugą zime sobie daje radę bez problemu. Aku Centra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 14:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Seat Toledo executive
Fiat Fiorino

Postprzez Grzyby » 5 lut 2012, 22:19

LeeAdama napisał(a):Przy 74 i tym bardziej 77 będziesz miał problem z naładowaniem aku.

Śmiem twierdzić że to niczym niepotwierdzone gdybanie :P
Wystarczy trochę zgłębić temat budowy i zasady działania (ładowania/rozładowania) żeby taką opinię wsadzić między bajki. To nie maluch z prądnicą ...
W Cronosie miałem 74Ah i nie było problemów przez kilka lat.

Teraz w szóstce mam Boscha 95Ah – założony 3 lata temu. Nigdy nie widział prostownika a jeżdżę głównie krótkie odcinki po mieście. W ubiegłym tygodniu pomyślałem że pasowałoby go podładować przy tych mrozach jakie mamy. No i zonk – bo aku w pełni naładowany :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16479 (46/142)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Renault Kangoo 1.9D
Dacia DV 1.6 LPG

Postprzez szumki44 » 5 lut 2012, 22:23

ja kupilem 2 miesiace temu 64AH 520 En aku bezobslugowy wapniowo srebrowy z oczkiem wchodz :) i jeszcze jest loz:) tu odpalanie przy -26 i bez problemu kreci :)
http://www.youtube.com/watch?v=3S7UK8rLWac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1287 (0/2)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez pawelc » 10 lut 2012, 08:05

Grzyby napisał(a):
LeeAdama napisał(a):Przy 74 i tym bardziej 77 będziesz miał problem z naładowaniem aku.

Śmiem twierdzić że to niczym niepotwierdzone gdybanie :P
Wystarczy trochę zgłębić temat budowy i zasady działania (ładowania/rozładowania) żeby taką opinię wsadzić między bajki. To nie maluch z prądnicą ...
W Cronosie miałem 74Ah i nie było problemów przez kilka lat.

Teraz w szóstce mam Boscha 95Ah – założony 3 lata temu. Nigdy nie widział prostownika a jeżdżę głównie krótkie odcinki po mieście. W ubiegłym tygodniu pomyślałem że pasowałoby go podładować przy tych mrozach jakie mamy. No i zonk – bo aku w pełni naładowany :P


Masz rację do ładowania nic nie ma bo jeśli alternator wydala to nie ma żadnego problemu ,problem pojawia się w autach gdzie mamy dodatkowe odbiorniki prądu i załączymy to wszystko na raz ,okazuję się że moc pobierana jest wyższa lub zbliżona do mocy maksymalnej alternatora a co za tym idzie na akumulator nie pozostaje za wiele prądu i wtedy może być problem . Sam u siebie mam akumulator z tyłu w bagażniku bo zabrakło miejsca z przodu ;) i co jakiś czas muszę go podładować (tak co 3 miesiące) bo niestety alternator to tylko 90A a same audio +światła +podgrzewanie szyb,foteli,lusterek +wszystkie moje komputerki pobierają tyle prądu że niewiele go zostaje do ładowania...
Najgorsze dla akumulatora jest to że dokładając kolejne udogodnienia typu alarm ,audio ,w moim przypadku jeszcze car computer do tego przeróżne dodatkowe sterowniki (np komp od lpg) nie zastanawiamy się nad tym ile to wszystko potrafi brać w stanby ,a to ma naprawdę duże znaczenie na żywotność i gotowość do pracy akumulatora po dłuższym postoju ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1102 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez szumki44 » 10 lut 2012, 14:38

Nie ma znaczenia jaka pojemnosc :) czy to 55 czy to 64 czy nawet 120... Taki jaki ci wejdzie to bedzie ok ..
trzeba patrzec na rozmiar i osiagi akumulatora przykladowo 44ah maja srednio 320En (prad rozruchu) a kazdy wie im wiekszy prad rozruchu tym lepiej do odpalania.(jak mamy wszystko sprawdne)
64Ah maja juz zakres 480-560EN przy tych samych rozmiarach...
Kolega mial 72Ah i pewnie 640En.

Jedyne co trzeba pamietac zeby nie dac slabszego niz zaleca producent. im wiekszy to tylko tyle ze mozesz dluzej sobie posluchac muzyki przy wylaczonym silniku. ;] Albo tyle ze pojdziesz na zakupy do marketu z zapalonymi swiatlami. i majac wiekszy aku odpalisz a majac mniejszy bedziesz pchac :) i tu czy tu bedziesz misial podladowac aku ! tyle ze majac wiekszy wrocisz do domu i go nie uszkodzisz poprzez totalne rozladowanie...
Ostatnio edytowano 10 lut 2012, 14:51 przez szumki44, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1287 (0/2)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 10 lut 2012, 14:40

A moje zdanie jest takie, że trzeba wstawiać taki jak zaleca producent :P Sam mam Centre Future 64 albo 62 i jest bosko :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1316 (0/4)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Jest:
Cordoba 6L 1.4 16V BBY
C4 1.6 16V TU5JP4
Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE
Cinquecento 700 young

Postprzez szumki44 » 10 lut 2012, 14:57

Grzyby napisał(a):Teraz w szóstce mam Boscha 95Ah – założony 3 lata temu. Nigdy nie widział prostownika a jeżdżę głównie krótkie odcinki po mieście. W ubiegłym tygodniu pomyślałem że pasowałoby go podładować przy tych mrozach jakie mamy. No i zonk – bo aku w pełni naładowany

Tu nie mam nic przeciwko. ale sprzydalo by sie raz na 6miesiecy go podladowac prostownikiem . I bedzie ci wierny jeszcze kupe lat:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1287 (0/2)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

PostTen post został usunięty przez siegu 17 lut 2012, 12:46.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

Postprzez mkomeda » 7 sie 2012, 14:54

Zakładam nowy wątek bo nie mogę znaleźć takiego tematu ani nic nie wyczytałem w innych postach. mam akumulator ale bez żadnych informacji czy naklejek. poradźcie mi jaki mam do Madzi wsadzić.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2008, 12:38
Posty: 9
Skąd: Opoczno
Auto: mazda 626 Comprex GLX 1994