Wysoka temp. silnika po włączeniu klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez trzeci2 » 22 cze 2006, 21:11

Witam
W czasie jazdy gdy włączę klimatyzaję szybko rośnie temperatura silnika aż prawie do końca skali. Jak wyłączę klimę to temperatura za chwilę wraca do normy. Płyn w chłodnicy był wymieniany jakieś 3 miesiące temu, Wentylatory działają obydwa. Objawy są te niezależnie czy jadę w trasie czy stoję w korku. Jeśli klimatyzacja jest wyłączona to jest wszystko ok. Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez trzeci2 » 24 cze 2006, 12:11

Nikt nie wie :( ?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez czerwonypazdziernik » 24 cze 2006, 18:16

Może wentylator od klimy dyma nie w tą stronę co powinien (zamienione bieguny na silniczku) – zasysa ciepłe powietrze od chłodnicy silnika? No i sprawdziłbym sprężarkę od klimy może jest zatarta i ciężko chodzi ? Tak na chłopski rozum... Po włączeniu obroty spadają na jałowym? A i sprawdz czy masz sprawny termostat!
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 17:53
Posty: 5
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 2.0i

Postprzez trzeci2 » 26 cze 2006, 16:09

Przyjrzałem się trochę dokładniej. Tempeatura rośnie niezależnie czy jest włączyona klima czy nie. Raz łapie tempeaturę a raz jest wszystko OK. Czasami na odcinku 10 km muszę stawać dwa razy a czasami pzejżdżam 40 km i jest wszystko wporządku.
Gdy temperatura jest wysoka włączam ogrzewanie to powoli temp. spada do normalnej. Czy to świadczy o uszkodzonym termostacie?. Wygląda na to, że czasami się zacina i zamyka obieg. Wentylatory działają OK .
Płynu nalałem prawie do pełna (czasami jak się zagrzeje to aż zbiornikiem wyrównawczym ucieka płyn).

Gdy jest chłodniej (np. nocą) to nie ma żadnego problemu z temperatuą.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez czerwonypazdziernik » 26 cze 2006, 16:34

Jak za duży poziom w zbiorniczku- temperatura rośnie!
Następna sprawa wymienić termostat (ok. 60 zł) i sprawdzić czy nie jest zapowietrzony układ. A może by przydało sie wypłukać może sie syfu troche nazbierało?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 17:53
Posty: 5
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 2.0i

Postprzez trzeci2 » 26 cze 2006, 17:05

Układ chłodzenia był czyszczony przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą jakiś 4 miesiące temu.
Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać?
Termostat już kupiłem i jak tylko wrócę do domu to go wymienię.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez czerwonypazdziernik » 26 cze 2006, 17:16

"Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać? " – tak jest wzrasta ciśnienie a tym samym temperatura. Płynu najlepiej dać do połowy podziałki w zbiorniczku
Początkujący
 
Od: 24 cze 2006, 17:53
Posty: 5
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 2.0i

Postprzez Grzyby » 26 cze 2006, 18:07

trzeci2 napisał(a):Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać?


czerwonypazdziernik napisał(a):tak jest wzrasta ciśnienie a tym samym temperatura

Bzdura!!
Zbiornik wyrównawczy w GE nie jest ciśnieniowy jak w innych pojazdach!
Do niego przelewa się nadmiar przy wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia a zasysa z niego płyn jak silnik stygnie.
Co najwyżej efekt będzie taki (jak w wyrównawczym będzie za dużo), że po prostu się z niego wyleje – i nic więcej!

trzeci2 – temat do kosza, było nieraz o uszkodzonym termostacie (bo w twoim przypadku jest najwyraźniej uszkodzony)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez trzeci2 » 26 cze 2006, 22:22

Grzyby napisał(a):temat do kosza, było nieraz o uszkodzonym termostacie (bo w twoim przypadku jest najwyraźniej uszkodzony)


Wstrzymaj się z tym. Dziś wymieniłem termostat, przetestuję w najbliższych dniach i może dopiero wtedy do kosza.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez Grzyby » 27 cze 2006, 01:06

trzeci2 napisał(a):Wstrzymaj się z tym

ale w jakim celu?
Temat tak czy inaczej kwalifikuje się do kosza. Zostawiłem go bo napisałeś że powodem wzrostu temp. jest załączenie klimy – a jak widać to nie to.
A na temat problemów z temp. było wielokrotnie, prawda? :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez trzeci2 » 27 cze 2006, 11:19

Jednak to nie wina termostatu. Po wymianie nadal to samo :( . Nie wiem co robić dalej <ściana>
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez Grzyby » 27 cze 2006, 17:47

Jednak to nie wina termostatu. Po wymianie nadal to samo . Nie wiem co robić dalej

a ja wiem :P

Teraz to została ci tylko jedna rzecz, i obstawiam że to właśnie jej wina.
Termostat był najprostszym (i najtańszym) rozwiązaniem.
Skoro wymiana nic nie dała to na 99,9% masz walniętą pompę wody.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6