Witam
W czasie jazdy gdy włączę klimatyzaję szybko rośnie temperatura silnika aż prawie do końca skali. Jak wyłączę klimę to temperatura za chwilę wraca do normy. Płyn w chłodnicy był wymieniany jakieś 3 miesiące temu, Wentylatory działają obydwa. Objawy są te niezależnie czy jadę w trasie czy stoję w korku. Jeśli klimatyzacja jest wyłączona to jest wszystko ok. Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
Wysoka temp. silnika po włączeniu klimatyzacji
Strona 1 z 1
Może wentylator od klimy dyma nie w tą stronę co powinien (zamienione bieguny na silniczku) – zasysa ciepłe powietrze od chłodnicy silnika? No i sprawdziłbym sprężarkę od klimy może jest zatarta i ciężko chodzi ? Tak na chłopski rozum... Po włączeniu obroty spadają na jałowym? A i sprawdz czy masz sprawny termostat!
- Od: 24 cze 2006, 17:53
- Posty: 5
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 2.0i
Przyjrzałem się trochę dokładniej. Tempeatura rośnie niezależnie czy jest włączyona klima czy nie. Raz łapie tempeaturę a raz jest wszystko OK. Czasami na odcinku 10 km muszę stawać dwa razy a czasami pzejżdżam 40 km i jest wszystko wporządku.
Gdy temperatura jest wysoka włączam ogrzewanie to powoli temp. spada do normalnej. Czy to świadczy o uszkodzonym termostacie?. Wygląda na to, że czasami się zacina i zamyka obieg. Wentylatory działają OK .
Płynu nalałem prawie do pełna (czasami jak się zagrzeje to aż zbiornikiem wyrównawczym ucieka płyn).
Gdy jest chłodniej (np. nocą) to nie ma żadnego problemu z temperatuą.
Gdy temperatura jest wysoka włączam ogrzewanie to powoli temp. spada do normalnej. Czy to świadczy o uszkodzonym termostacie?. Wygląda na to, że czasami się zacina i zamyka obieg. Wentylatory działają OK .
Płynu nalałem prawie do pełna (czasami jak się zagrzeje to aż zbiornikiem wyrównawczym ucieka płyn).
Gdy jest chłodniej (np. nocą) to nie ma żadnego problemu z temperatuą.
- Od: 1 lip 2005, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Pilawa
- Auto: 626 1.8 Capella
Jak za duży poziom w zbiorniczku- temperatura rośnie!
Następna sprawa wymienić termostat (ok. 60 zł) i sprawdzić czy nie jest zapowietrzony układ. A może by przydało sie wypłukać może sie syfu troche nazbierało?
pozdrawiam
Następna sprawa wymienić termostat (ok. 60 zł) i sprawdzić czy nie jest zapowietrzony układ. A może by przydało sie wypłukać może sie syfu troche nazbierało?
pozdrawiam
- Od: 24 cze 2006, 17:53
- Posty: 5
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 2.0i
Układ chłodzenia był czyszczony przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą jakiś 4 miesiące temu.
Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać?
Termostat już kupiłem i jak tylko wrócę do domu to go wymienię.
Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać?
Termostat już kupiłem i jak tylko wrócę do domu to go wymienię.
- Od: 1 lip 2005, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Pilawa
- Auto: 626 1.8 Capella
"Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać? " – tak jest wzrasta ciśnienie a tym samym temperatura. Płynu najlepiej dać do połowy podziałki w zbiorniczku
- Od: 24 cze 2006, 17:53
- Posty: 5
- Skąd: wrocław
- Auto: mazda 626 2.0i
trzeci2 napisał(a):Czyli jak jest za dużo płyny w zbiorniczku to auto może się grzać?
czerwonypazdziernik napisał(a):tak jest wzrasta ciśnienie a tym samym temperatura
Bzdura!!
Zbiornik wyrównawczy w GE nie jest ciśnieniowy jak w innych pojazdach!
Do niego przelewa się nadmiar przy wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia a zasysa z niego płyn jak silnik stygnie.
Co najwyżej efekt będzie taki (jak w wyrównawczym będzie za dużo), że po prostu się z niego wyleje – i nic więcej!
trzeci2 – temat do kosza, było nieraz o uszkodzonym termostacie (bo w twoim przypadku jest najwyraźniej uszkodzony)
Grzyby napisał(a):temat do kosza, było nieraz o uszkodzonym termostacie (bo w twoim przypadku jest najwyraźniej uszkodzony)
Wstrzymaj się z tym. Dziś wymieniłem termostat, przetestuję w najbliższych dniach i może dopiero wtedy do kosza.
- Od: 1 lip 2005, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Pilawa
- Auto: 626 1.8 Capella
trzeci2 napisał(a):Wstrzymaj się z tym
ale w jakim celu?
Temat tak czy inaczej kwalifikuje się do kosza. Zostawiłem go bo napisałeś że powodem wzrostu temp. jest załączenie klimy – a jak widać to nie to.
A na temat problemów z temp. było wielokrotnie, prawda?
Jednak to nie wina termostatu. Po wymianie nadal to samo . Nie wiem co robić dalej
a ja wiem
Teraz to została ci tylko jedna rzecz, i obstawiam że to właśnie jej wina.
Termostat był najprostszym (i najtańszym) rozwiązaniem.
Skoro wymiana nic nie dała to na 99,9% masz walniętą pompę wody.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6