Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez stuk » 25 kwi 2006, 13:29

Czytałem w obu workshop manualach, na autozone i w alldata.
Pierwsze dwa każą zalać na ful, zamknąć korek odpalić auto poczekac ileś tam, zgasić, ostudzić, dolać, odpalić itd.
W alldata w ogóle nie piszą o odpowietrzaniu, a na autozone pisze żeby zalać na ful, zakręcić korek chłodnicy częsciowo ("to the first stop"), odpalić i poczekać aż termostat się przełączy, wyłaczyć silnik odkręcić korek i dolać...
No to w końcu jak to zrobić żeby było na pewno dobrze? I faktycznie można tak zakręcić częsciowo korek i odpalić silnik? <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekrvf » 25 kwi 2006, 13:37

Wlewasz płyn na pracującym silniku pod korek, zakręcasz korki i czekasz aż włączy się wentylator a w międzyczasie dolewasz płynu do zbiornika wyrównawczego około 3-4 cm nad max.
Po ostygnięciu silnika sprawdź poziom w zbiorniku i chłodnicy
I tyle
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez stuk » 25 kwi 2006, 13:44

tomekrvf napisał(a):Wlewasz płyn na pracującym silniku pod korek

Czyli mam odkręcić korek i przy odkręconym korku odpalić silnik?? To nie będzie chlapał płynem przecież tam ciśnienie jest...? <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 25 kwi 2006, 13:46

Ja zrobiłem to w sposób który opisał GofNet (stuk – szukajka się kłania :] )
Zalany na full, korek odkręcony.
Odpalenie, nagrzewanie na wolnych obrotach do włączenia wentylatora, w razie potzreby dolewanie do chłodnicy.
Tak do dwukrotnego włączenia wentylatora, zakręcić korek , zgasić silnik.
Dobrze jest podstawić jakiś zbiorniczek pod wlew bo trochę się wylewa.

Trwa to ponad pół godziny ale warto.

Praktycznie, conajmniej przez 20 minut widać było bąbelki powietrza uciekające przez wlew.
A efekt? Ogrzewanie działa prawie od momentu uruchomienia silnika (z obrotami nie miałem problemów). Operację wykonałem ze względu na ogrzewanie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 25 kwi 2006, 13:52

stuk napisał(a):To nie będzie chlapał płynem

Nie będzie. Jak się mocno rozgrzeje to zacznie wyrzucać i wtedy zakręcasz korek
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez luckyjaca » 25 kwi 2006, 13:56

czy w GD robi sie tak samo? jaki wplyw ma to na wolne obroty ?
E N I G M A
Początkujący
 
Od: 21 cze 2005, 20:10
Posty: 11
Skąd: Łowicz
Auto: Mazda 626 2.0 '90

Postprzez stuk » 25 kwi 2006, 13:56

Grzyby wyszukałem i przeczytałem ten opis GofNet-a, ale on się tyczył 323 i odbiegał od tego z manuali więc nie wiedziałem jak to w końcu jest. Po drugie jakoś boję się odkręcić korek chłodnicy i odpalić silnik... :D No ale skoro mówicie (Ty, tomekrvf i inni) że tak można to ok. Tak zrobię.
Ale już full-serwis. Wylewam stary płyn (tylko z chłodnicy), wymieniam wąż chłodnica-termostat zanim pęknie i potem zalewam, odpowietrzam i zobaczymy. Ile mam przygotować nowego? 7 litrów?
Ostatnio edytowano 25 kwi 2006, 13:57 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 25 kwi 2006, 13:57

luckyjaca napisał(a):jaki wplyw ma to na wolne obroty

pomaga w większości przypadków kiedy obroty "pływają" są niestabilne lub za wysokie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hubizx » 25 kwi 2006, 19:00

Witam'
Trochę z innej beczki, Stuk może wiesz skąd wyczarować Alldata.
A może chciało by ci się wysłać mi kawałek odnośnie elektryki klimy 626 ge fs 97.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 16:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez stuk » 25 kwi 2006, 19:21

hubizx napisał(a):Trochę z innej beczki, Stuk może wiesz skąd wyczarować Alldata.
A może chciało by ci się wysłać mi kawałek odnośnie elektryki klimy 626 ge fs 97

Nie ma problemu, daj adres mailowy (możesz na priv) to Ci powysyłam co będziesz chciał :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez hubizx » 25 kwi 2006, 19:50

hubizx@op.pl
Głównie chodzi mi o dobry schemat klimy do wesji zaczynającej się od numeru VIN JMZGE..., 626 ge fs 97,
i jak zdiagnozować usterki klimy, głównie elektryka, mechanikę mam ok.
Czekam na dane.
Dzięki.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 16:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez FLIPERQS » 26 kwi 2006, 12:36

"Ile mam przygotować nowego? 7 litrów?"

Niby serwisowo ma tyle wejść – ja ostatnio jak zmieniałem płyn to weszło mi tylko 5 litrów. Płukałem układ gorącą wodą przed zalaniem nowego płynu – i co dziwne wszystko działa: ogrzewanie grzeje, obroty nie pływają, stan płynu jest taki jak powinien być.
FLIPERQS
 

Postprzez stuk » 26 kwi 2006, 12:42

FLIPERQS napisał(a):Niby serwisowo ma tyle wejść – ja ostatnio jak zmieniałem płyn to weszło mi tylko 5 litrów

Mam w domu 6.5 litra i mam nadzieję, że starczy spoko właśnie.
Najgorsze, że aby odpiąć wąż chłodnica-termostat trzeba się będzie wczołgać pod auto i dostać od spodu – od góry jest za dużo gratów i nie ma jak... <oczy>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez stuk » 28 kwi 2006, 08:31

Grzyby napisał(a):Odpalenie, nagrzewanie na wolnych obrotach do włączenia wentylatora, w razie potzreby dolewanie do chłodnicy.
Tak do dwukrotnego włączenia wentylatora, zakręcić korek , zgasić silnik

No i zrobiłem, wylałem stary płyn przepłukałem, sprawdziłem drugi wąż – chyba jeszcze wtrzyma, zalałem nowy płyn i odpowietrzanie j/w. Na obroty nie pomogło (chyba że nie odpowietrzyłem dobrze). Robiłem tak do 3 włączenia wentylatora, tylko że najpierw zgasiłem silnik, a potem zakręciłem korek (ma to jakieś znaczenie?).
O dziwo weszło mi tylko 4 z hakiem litra płynu? Dziwne....
Aha do wyrównawczego zalałem na full ale go tam nie ubywa... A może by tak wymienić korek chłodnicy (może siadł ten zawór ciśnieniowy).
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez tomekrvf » 28 kwi 2006, 11:32

Czy jak silnik ostygnie, płyn w chłodnicy jest pod korek? Jeśli tak to wszystko jest spoko
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez stuk » 28 kwi 2006, 11:45

tomekrvf napisał(a):Czy jak silnik ostygnie, płyn w chłodnicy jest pod korek? Jeśli tak to wszystko jest spoko

Zalałem tak, że było pod korek, po jeździe i ostygnięciu (cała noc) było troszkę mniej, jednak płyn po odkręceniu korka było widać (tylko troszkę niżej). Dolałem, ale właśnie te odrobinkę, że się ten centymetr podniosło (czyli do chlodnicy nie weszło).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 13:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2006, 11:47

no to jest ok
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomaj82 » 24 gru 2007, 00:16

a co zrobic kiedy w Xedosie nie ma bezposredniego wlewu do chłodnicy jest jeden wlew i to nadodatek bez zbiornika wyrównawczego...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:29
Posty: 44
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Diesel

Postprzez Hazu » 24 gru 2007, 11:06

skoro ktoś ci wyzucił zbiornik wyrównawczy to złóż chociaż jakąć butelka z z weżykiem w śrdku i poodłącz to na kruciec gdzieś przy korku powinien być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Tygrysek21krk » 14 sty 2008, 11:55

Dzieki Grzyby za pomoc w odpowietrzeniu Mazdzi u mnie wlasnie teraz dokonalem tej operacji a grzewanie natychmiast sie pojawilo a bombelkow bylo co niemiara .Dzieki ;P
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 16:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6