Strona 1 z 1

Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 2 lip 2011, 14:03
przez mad_man
Nie wiem czy dobrze wrzucilem posta, jak zle to prosze nie bijcie, ale chcialbym by wszyscy mozliwie zainteresowani dotarli do tego. W miare czego prosze moderatorow o podklejenie tego posta rowniez w dziale warsztat/modyfikacje, czy w jakims innym dogodniejszym.

Do rzeczy,
jest koncepcja zrobienia modulu swiatel do jazdy dziennych. Jak wiadomo nasze GE cierpia na chroniczny brak miejsca dla swiatel do jazdy dziennej. Poprzez brak miejsca, mam na mysli taka lkalizacje ktora nie zepsuje wygladu pojazdu. Tutaj w gre wchodzi wspomniany modul. Moj elektryk zaproponwal ze moze zrobic taki uniwersalny modul do swiatel dziennych z instrukcja pod GE. Modul dziala dokladnie tak jak modul kanadyjski z jedna modyfikacja :). W przypadku modulu kanadyjskiego, zastosowany zostal opornik (okolo 70W) ktory zadaje mniejszy prad (polowe mocy) na lampy. Modul znajomego, dziala w taki sposob ze przelacza lampy w obieg szeregowy(takze polowa mocy), dzieki czemu nie ma strat pradu(ciepla) na rezystorze.
I teraz pytanie do was wszystkich.
Czy pisalibyscie sie na takie cos? Jezeli tak, potrzebuje orientacyjnie liczbe chetnych, zeby mu podac, wtedy zostanie mniej wiecej ustalona cena za to i czas realizacji.

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 2 lip 2011, 17:20
przez morfi
nie za bardzo rozumiem co ma na celu montowanie takiego urządzenia ? mniejsze zużycie energii ?

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 2 lip 2011, 18:41
przez Piotr
Mniejsze zużycie kloszy, odbłyśników – lepiej niech wypalają się od długich których i tak używa się jak na receptę :) a mniejsze zużycie energii swoją drogą :)

@ mad_man:

moje zdanie znasz.. Raz na wynos, proszę spakować <diabełek>

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 2 lip 2011, 19:15
przez mad_man
@morfi,
tak jak napisal LeeAdama, mniejsze wypalanie sie kloszy od swiatel mijania to jest raz
drugi trick jest taki, ze mnie irytuje to ze mi cala deska rozdzielcza przygasa jak sa wlaczone chociazby postojowki ...
a co do spalania, hmm zgodnie z jakimis tam badaniami/testami ktorych teraz przytoczyc nie jestem w stanie ... uzywanie do jazdy dedykowanych swiatel dziennych, zamiast normalnych dalo oszczednosc 40$ rocznie na paliwie. Wiec sam sobie odpowiedz czy to w ogole odczujesz.
Dwa, rozumiem ze diody bylyby lepsze bo zysk oszczednosci na pradzie to jest 5W w stosunku do okolo 140W (mijania + pozycyjne z tylu + postojowki przod + bog wie co jeszcze), w przypadku tego ustrojstwa, masz mniejszy zysk, poniewaz z tych 140W, odpadaja wszystkie postojowki, pozycyjne i jedno mijania, czyli liczac "na oko" zostaje jakies 70W, jakby nie patrzec to jest 50%. Wiem teoretyzuje i niektorzy stwierdza ze bajki wciskam, ale ja nikogo do niczego nie namawiam, dla mnie glownym priorytetm bylo:
– ochrona swiatel mijania,
– brak przyciemnienia deski rozdzielczej w dzien

a reszta ... coz, jezeli w jakis sposob sie to odbije na spalaniu... to ok.. fajnie, jak nie... trudno .. i tak malo pali ;)

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 2 lip 2011, 23:29
przez dyszel
Montowałem u siebie ledy do jazdy dziennej, mocowałem w maskownicach halogenów na niezależny wyłącznik – oszczędzają akumulator i żarówki w aucie:
viewtopic.php?f=314&t=60287&p=1951192#p1951192

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 06:17
przez pawelc
Dla mnie jest to nie zgodne z przepisami -brak oddzielnych świateł dziennych=świecenie postoju i tylnych świateł -zysk znikomy nawet jeśli to puścisz przez ogranicznik prądowy -najlepiej zainstalować oddzielne światła ale gdzie ? jak ma się halogeny?

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 11:59
przez mad_man
@pawelc, jak to brak oddzielnych ?
Mam to juz u siebie zrobione i postojowki nie swieca, tylne nie swieca, mijania nie swieca... co swieci to tylko dlugie na pol mocy nic wiecej. Dwa, jak zauwazyles sa puszczone szeregowo, nie tak jak oryginalnie przez opornik na ktorym to wlasne sie moc wytracala, tutaj jest inaczej ogranicznikiem sa same zarowki wiec nie ma strat.

A co do drugiej czesci Twojego posta, zgodze sie... ja tez mam halo i to jest spory problem, ewentualnie mozna by kupic halogeny jdm, i one sa dzielone fabrycznie na dwa, wiec w halogenach masz halogenm, a tam gdzie kierunek, robisz z tego dzienne ;) tez sie da

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 13:16
przez pawelc
mad_man napisał(a):tylko dlugie na pol mocy nic wiecej

I nie zgodnie z przepisami i to jest właśnie problem ,światła dzienne muszą być homologowane w innym przypadku muszą palić się mijania z postojówkami ,nie możesz sobie wybierać jednych z lamp jako dzienne .Takie rozwiązanie jest stosowane w BMW jak opisujesz ale jest to oryginalne rozwiązanie i nikt się nie przyczepi w naszym wypadku mogą się doczepić -chyba ze ktoś na naszych lampach naniesie napis dlr ;)

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 19:08
przez mad_man
Wiesz, hmm homologowane, ok, zerknalem na nasze lampki i jest na nich napisane: HCR (halogen, mijania/drogowy), brakuje napisanu DRL, no ale niestety szukam i szukam rozporzadzenia w ktorym jest to jasno napisane i nie widze ze jest taki wymog... jezeli sie myle, sorki, nakieruj mnie dokladnie na tego pdf'a na stronie: http://isap.sejm.gov.pl/, bede wdzieczny. Dwa, pamietaj jeszcze o jednym przepisie: prawo nie dziala wstecz... ja przywracam oryginalna funkcjonalnosc lamp. Czyli to co jest ujete w schemacie elektrycznym i mozna to pod to podciagnac. Dlaczego? .. wiem ze przeskocze na inny temat, ale sa pojazdy (przed '95 rok) ktore fabrycznie maja xenony, bez lamp z odpowiednim napisanem, a .. jezdza i jakbys zapytal diagnoste to Ci powie – no coz.. prawo nie dziala wstecz. Niestety prawda jest taka, ze zalezy od policjanta jak to ujmie, to jest fabryczne wsio dziala tak jak w oryginalne.
Dwa musze dodac jeszcze jedno, ze ogolnie jestem przeciwny jezdzie na swiatlach przez caly dzien, ale to juz inna bajka.

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 20:21
przez Paweł27
ja tez nie rozumie a jak to świeci

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 20:40
przez mad_man
hmm swieci tak samo jak mijania tylko ze zamiast swieci zewnetrznymi, swieca wewnetrzne. Plus jest taki ze na lampach obie czesci (od dlugich i mijania) maja napis: HCR czyli jedne lub drugie moga latac jako mijania ;) ale to juz kazdy pod siebie. Ja zrobilem tak dlatego ze, nie ma dac gdzie ledow to jest raz, dwa ledy takie jak sa na rynku do auta 15 letniego imho pasuja jak piesc do kurczaka (czy jakos tak to bylo). Kazdy robi jak chce, byleby bylo zgodnie z przepisami. (jak dla mnie ja tylko zmieniam ktore swiatla swieca, i jak widac, homologacja lampy mi na to pozwala). Ale co do Ciebie @pawel27, to z tego co kojarze, w UK poszli po rozum do glowy i tam nie mozna jezdzic na swiatlach mijania za dnia, nawet maja pod to badania ktore udowodnily szkodliwy wplyw jazdy na swiatlach dziennych. Zrodlo tutaj, pod koniec strony jest link do raportu z brytyjskiego oddzialu DADRL. Tzn, rozumiem ze Ty chcesz sobie dolozyc.

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 3 lip 2011, 21:42
przez Paweł27
mad_man napisał(a):hmm swieci tak samo jak mijania tylko ze zamiast swieci zewnetrznymi, swieca wewnetrzne. Plus jest taki ze na lampach obie czesci (od dlugich i mijania) maja napis: HCR czyli jedne lub drugie moga latac jako mijania ;) ale to juz kazdy pod siebie. Ja zrobilem tak dlatego ze, nie ma dac gdzie ledow to jest raz, dwa ledy takie jak sa na rynku do auta 15 letniego imho pasuja jak piesc do kurczaka (czy jakos tak to bylo). Kazdy robi jak chce, byleby bylo zgodnie z przepisami. (jak dla mnie ja tylko zmieniam ktore swiatla swieca, i jak widac, homologacja lampy mi na to pozwala). Ale co do Ciebie @pawel27, to z tego co kojarze, w UK poszli po rozum do glowy i tam nie mozna jezdzic na swiatlach mijania za dnia, nawet maja pod to badania ktore udowodnily szkodliwy wplyw jazdy na swiatlach dziennych. Zrodlo tutaj, pod koniec strony jest link do raportu z brytyjskiego oddzialu DADRL. Tzn, rozumiem ze Ty chcesz sobie dolozyc.


aha ale ja mam xenony to też idzie ? bo nie pamiętam jak to świeci

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 4 lip 2011, 15:08
przez mad_man
hmm, no to Ci powiem ze w przypadku xenonow, to w sumie Ci sie to nie oplaca, jedyny zysk jaki otrzymasz to:
– brak podswietlenia deski rozdzielczej w dzien, i sciemniania radia i przyciskow
spalanie i zuzycie kloszy zostanie na niskim poziomie, bo xenony jak wiemy produkuja mniej ciepla i duzo mniej pradu potrzebuja... w Twoim wypadku lepiej by bylo dorzucic cos ala ledowki, ale niestety, nie ma gdzie :(, no chyba ze w koncu na eu zaczna robic halogeny z wbudowanymi swiatlami dziennymi, i bedzie duzy wybor, tak duzy jak np do VW gdzie mozna miec praktycznie kazde.

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 4 lip 2011, 19:59
przez Speed
a bedzie dzialac tak jak w oryginale tzn po opuszczeniu ręcznego zapalają sie dzienne ?

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 4 lip 2011, 20:23
przez Piotr
Speed napisał(a):a bedzie dzialac tak jak w oryginale tzn po opuszczeniu ręcznego zapalają sie dzienne ?


Tak, działa miooodzio <diabełek>

Re: Światła dzienne wszystkie wersje GE

PostNapisane: 5 lip 2011, 22:18
przez mad_man
@speed, tak jak napisalem, bedzie dzialac dokladnie tak jak oryginalnie w wersji kanadyjskiej, czyli tak, reczny bedzie wylaczal, jezeli sobie podepniesz takowa opcje, tylko tak jak mowie, musi byc troche chetnych, bo niestety, ale na chwile obecna zainteresowanie jest za male ;(