Witam
Dzis uderzam do kumpla na diagnostyke ale nie wiem gdzie jest złącze obd 2 w mojej mazdzie jesli wogule jest
Druga sprawa od zakupu swieci mi kontrolka ( nie wiem jak wstawic foto wiec wstawie link )
http://w133.wrzuta.pl/obraz/7xpt5LBov4y/20100921252
byly calkowicie zuzyte tarcze i klocki ( przod i tyl ) ale juz sa zmienione , czujniki abs sa wyczyszczone , i jak to powiedzial kumpel sprawne , i nie wiem skad ta kontrolka , prosze o porade
Pozdr
Jak cos mozna napisac na gg 1531888
Złącze OBD2 Mazda 626 1,8 Benzyna 97
Strona 1 z 1
Ta z prawej pomaranczowa to ABS,moze któryś czujnik padł,u mnie też świeci ale jak mam wydać 100 na kompa i ze 200 na czujnik to wole bez abs jeździc,a złącze diagnostic masz pod maską przy skrzynce z bezpiecznikami.A jak sprawne czujniki jak twierdzisz to wykasuj błędy oto pomocny link – http://gtrproject.mazdaspeed.pl/forum/v ... 2&start=20
viewtopic.php?p=5519
viewtopic.php?p=5519
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Czujniki sprawdzone byly wizualnie i sa niby ok , jak sprawdzalem zachowanie auta podczas hamowania to ok , ale jak dynamicznie ruszam na zwirze itp to lewe kolo spoko a prawe nie rwie sie , takze co poradzicie??
co do linka to ja zielony w te klocki jestem i nie wiem co i jak po polsku mozna??
co do linka to ja zielony w te klocki jestem i nie wiem co i jak po polsku mozna??
- Od: 8 wrz 2010, 19:43
- Posty: 14
Nie no, na oko to jeden umarł... Wizualnie to poprawności działania czujnika nie sprawdzisz... Nawet jeśli był zasyfiony i został wyczyszczony to i tak musisz skasować błąd, bo od samości nie zniknie – o kasowaniu błędów był już nie jeden post – jak Ty nie wiesz jak to zrobić to niech Ci to zrobi kolega, który ma o tym trochę pojęcia.
Po drugie GE nie ma złącza OBD 2 tylko OBD 1 – w okolicy skrzynki bezpieczników.
Po trzecie błąd ABS ma się nijak do tego co piszesz o ruszaniu na żwirze – ale jeśli ma to mieć coś wspólnego z układem hamulcowym, to sprawdziłbym zaciski na Twoim miejscu – niestety zaciski w GE mają tendencje do zapiekania się i trzeba o nie zadbać – może nie odbija Ci tłoczek tak jak powinien i jedno koło mimo puszczonego hamulaca po prostu trochę trzyma...
Sprawdź czy po jeździe nie masz jednej felgi bardziej ciepłej od drugiej, to powinno coś wyjaśnić...
Po drugie GE nie ma złącza OBD 2 tylko OBD 1 – w okolicy skrzynki bezpieczników.
Po trzecie błąd ABS ma się nijak do tego co piszesz o ruszaniu na żwirze – ale jeśli ma to mieć coś wspólnego z układem hamulcowym, to sprawdziłbym zaciski na Twoim miejscu – niestety zaciski w GE mają tendencje do zapiekania się i trzeba o nie zadbać – może nie odbija Ci tłoczek tak jak powinien i jedno koło mimo puszczonego hamulaca po prostu trochę trzyma...
Sprawdź czy po jeździe nie masz jednej felgi bardziej ciepłej od drugiej, to powinno coś wyjaśnić...
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
Karpiu24 napisał(a):zaciski , klocki , tarcze etc sa ok bo wymienialem na nowe jak juz wczesniej pisalem takze co pomoze rozwiazac blad? tylko komp z tego co widze ale dalej n ie wiem co i jak wiec udam sie na serwis jutro
zaciski masz nowe? to Cię to troche szarpnęło . No musisz skasować błąd ABSu i zobaczysz co sie będzie dalej działo. Poszukaj na forum, bo jest kilka tematów jak to zrobić samemu – i są opisane szerzej i bardziej dostępnie niż w linku powyżej.
Tu masz jak się podłączyć do gniazda i odczytać błędy abs – według tego powinieneś dać sobie sam radę, prościej już nie można :
Cytuję:
Kody układu ABS
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Jak skasować błędy ABS...
Cytat:
Przekrecic kluczyk i nacisnac stop 10x bardzo szybko (odstepy < 1 sek.)
[nie udalo mi sie zaraz po przekreceniu kluczyka, wiec odczekalem az poszla kolejka bledow i sprobowalem wtedy]
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
elo
dzisiaj po diagnostyce komputerowej nie wykrylo bledow , ale typo sprawdzal miernikiem czujniki abs-u i potrzebuje zmienic lewy przedni , jaki koszt , jakis link jak sie to zmienia ? i jeszcze jedno pytanko , przednie kolo na luzie chodza jakby lekko przyblokowane , czy sa zbyt ostro ustawione ? jak to naprawic ? dodam ze jakies 1200 km temu wszystko bylo zmieniane na new i czyszczone itp , na lewej przedniej feli wyraznie wyzsza temperatura po kilku ostrych hamowaniach niz prawa ( czy to przyczyna ze ten czujnik jest jebniety ? )
dzisiaj po diagnostyce komputerowej nie wykrylo bledow , ale typo sprawdzal miernikiem czujniki abs-u i potrzebuje zmienic lewy przedni , jaki koszt , jakis link jak sie to zmienia ? i jeszcze jedno pytanko , przednie kolo na luzie chodza jakby lekko przyblokowane , czy sa zbyt ostro ustawione ? jak to naprawic ? dodam ze jakies 1200 km temu wszystko bylo zmieniane na new i czyszczone itp , na lewej przedniej feli wyraznie wyzsza temperatura po kilku ostrych hamowaniach niz prawa ( czy to przyczyna ze ten czujnik jest jebniety ? )
- Od: 8 wrz 2010, 19:43
- Posty: 14
Na ile procent jesteś pewien że masz wszystko nowe? Robiłeś to sam? Patrzyłeś komuś na ręce? Ten zacisk w końcu nowy, regenerowany czy tylko czyszczony? A może tylko rozruszany? Ja będę się upierał przy zacisku, bo zwyczajnie nic innego nie przychodzi mi do głowy – a abs nie ma z tym nic wspólnego. jak masz ciepłą felgę, znaczy, że klocek ci trzyma tarczę i tyle!
A co do czujnika, to masz opcję "szukaj" – nikt Ci nie będzie szukał i wklejał linków, bo możesz to zrobić sam. Są tu pewne zasady i jeśli na przyszłość chcesz korzystać z pomocy forumowiczów to się do nich zastosuj. Widzę, że nawet kawałka regulaminu nie przeczytałeś więc radzę Ci to zrobić... Pozdro
A co do czujnika, to masz opcję "szukaj" – nikt Ci nie będzie szukał i wklejał linków, bo możesz to zrobić sam. Są tu pewne zasady i jeśli na przyszłość chcesz korzystać z pomocy forumowiczów to się do nich zastosuj. Widzę, że nawet kawałka regulaminu nie przeczytałeś więc radzę Ci to zrobić... Pozdro
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
na tyle % jestem pewien ze zaplacilem za tarcze klocki zaciski etc ok 4 500 zl i bylem przy wymianie ( i posiadam stare podzespoly ) , znam sie na tym tyle ze wiem jak sie robi ale ze w autach nie robilem to nie chcialem spier... bo mam male dziecko i zone na pokladzie tego pojazdu , jeszcze jakies podpowiedzi?
- Od: 8 wrz 2010, 19:43
- Posty: 14
Mam taki interfejs bluetooth
podłączam wzorując się wg.tego http://reverseengineering.road2.me/diag ... ika-mazda/ i http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5 ale nie mogę połączyć się z komputerem.Może ktoś coś doradzi.
- Kod: Zaznacz cały
http://www.topsystems-bg.com/mini-obdii-2-0-adapter-auto-diagnostic-scanner-with-bluetooth-function-for-android-iso-windows/
podłączam wzorując się wg.tego http://reverseengineering.road2.me/diag ... ika-mazda/ i http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=5 ale nie mogę połączyć się z komputerem.Może ktoś coś doradzi.
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6