Problem z tempomatem – GE
Mam pytanko jak sprawdzić czy w aucie jest tempomat Jakie sa objawy tego urządzenia Gdzie on sie znajduje I w ogóle do czego on służy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 19 lut 2005, 11:48
- Posty: 30
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda Xedos 6
Służy do utrzymywania stałej prędkości i znajduje się zwykle w okolicy kierownicy.
Jedziesz, wciskasz guzik i zdejmujesz nogę z gazu a samochód nadal jedzie tyle samo.
Dodajesz gazu, żeby wyprzedzić, zdejmujesz nogę z gazu i wraca do pierwotnie ustalonej prędkości.
Wciskasz hamulec i tempomat "się wyłącza" – zdjęcie nogi z gazu = zwalnianie.
To takie podstawowe informacje, jak chcesz więcej to wciśnij w forum "szukaj" i na pewno znajdziesz
Jedziesz, wciskasz guzik i zdejmujesz nogę z gazu a samochód nadal jedzie tyle samo.
Dodajesz gazu, żeby wyprzedzić, zdejmujesz nogę z gazu i wraca do pierwotnie ustalonej prędkości.
Wciskasz hamulec i tempomat "się wyłącza" – zdjęcie nogi z gazu = zwalnianie.
To takie podstawowe informacje, jak chcesz więcej to wciśnij w forum "szukaj" i na pewno znajdziesz
W twoim wypadku sterownik powinien sie znajdowac zdaje sie na kole kierownicy taki mały panelik z kilkoma przyciskami
ewentualnie na wajsze od wycieraczek, ale to w moim wypadku (nie ta epoka )
ewentualnie na wajsze od wycieraczek, ale to w moim wypadku (nie ta epoka )
Martin2382 napisał(a):Mam pytanko jak sprawdzić czy w aucie jest tempomat Jakie sa objawy tego urządzenia Gdzie on sie znajduje I w ogóle do czego on służy
Pozdrawiam
Dodam, ze pod maska jest takie cylindryczne cos, z ktorego wylata linka do "elektronicznego" napedu pedalu gazu. Z reguly montowane jest na jednym z nadkoli. Zwroc uwage na kompletnosc, bo przyciski moga byc, a nie ma reszty elementow. Kiedys kupowalem 626 GE z klima i tempomatem. Komisant zapewnial mnie, ze samochod jest jak z fabryki. Jednak nie dzialala klima. Po otwarciu maski nie zaobserwowalem elementow, charakterystycznych dla tego bajeru. Przy okazji calkiem nie zauwazylem tego cylindra od tempomatu. Dokladniejsze ogledziny wskazaly, ze auto bylo powaznie walone i ktos naprawil go na tyle, aby silnik odpalal, a nie zawracal sobie glowy detalami. To jest Polska wlasnie...
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
es napisał(a):Dodam, ze pod maska jest takie cylindryczne cos, z ktorego wylata linka do "elektronicznego" napedu pedalu gazu
A no tak, nie pomyślałem o tym
nie wiem jak w Xsedosie ja mam tempomat w GE – na kole kierownicy po prawej stronie przyciski sterujace jak do sterowania radiem na desce rozdzielczej obok kierownicy z prawej strony duzy przycisk Cruise Control jak otworzysz maskę zobaczysz za akumulatorem element w kształcie przypominający servo od pompy hamulcowej. Jak działa? w trakcie jazdy włączasz duzy przycisk na desce i naliczniku pojawia się napis Cruise control przyciskami na kierownicy w górę przyspieszasz w dół zwalniasz dotkniecie pedału hamulca wyłącza tempomat.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
mayer napisał(a):przyciskami na kierownicy w górę przyspieszasz w dół zwalniasz dotkniecie pedału hamulca wyłącza tempomat
Tylko jeszcze trzeba go zaprogramować (przytrzymać ok. 5 sek. ) przyciskiem SET, potem górnym przyciskasz raz i już pedał gazu zostaje na właściwym położeniu. A dopiero potem góra przyspiesza, dół zwalnia. w czasie jazdy można śmiało przyspieszać, np przy wyprzedzaniu, a jak puścisz pedał gazu to auto powróci do poprzedniego programu. W momencie przyhamowania program również sie nie kasuje. po przyciśnięciu przycisku górnego znowu wraca do poprzedniego programu (sam przyspiesza)
Zresztą co my sie tu płodzimy hehe
=> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... e_tempomat
tu jest wszystko
Od jakiegos czasu nie dziala mi tempomat..Nie wiem o co chodzi,jedni mi mowia,ze to moze byc jakis czujnik,drudzy,ze moze bezpiecznik od tempomatu-tylko ktory to jest?? Nie wiem co robic,bo raczej sie na tym nie znam,pomocy!!!
- Od: 20 maja 2005, 14:34
- Posty: 13
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 2.5V6 24v '96
Dżeck napisał(a):a zebym ja widzial jak sie do niego dostac..
Gdzies w bebechach (pewnie we wnetrzu) masz sterownik tego balaganu, do ktorego podlaczone sa przelaczniki z kierownicy, sygnal z vss (vechicle speed sensor), wylaczniki na sprzegle i hamulcu, a wylataja przewody do silownika. Silownik zas to czarne okragle cos pod maska. Wlata do niego kilka przewodow oraz wlasnie rurka podcisnienia pobieranego z kolektora dolotowego, a wylata linka podlaczona do przepustnicy. Ale jak to dokladnie dziala nie wie nikt...
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Lampka gdzie? Na przycisku 'cruise main' czy mówisz o napisie 'cruise' na tablicy wskaźników?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
mikemike napisał(a):świeci się jak trzymam wciśnięty, ale jak puszczę to przestaje
mikemike napisał(a):Na przycisku
dziwne, powinna się zapalić na stałe, a włączasz potem przyciskiem przy kierownicy i wtedy zapala się się na tablicy rozdzielczej
Faktycznie dziwne bo to wygląda na przycisk astabilny, więc daje tylko impuls gdzieś do kompa...
Ale sam tempomat nie działa wcale? Bo jakby działał, to może być tylko problem z tą diodą – coś nie kontaktuje w wyłączniku i jak puszczasz to przestaje świecić, ale jak nie działa tempomat to gorzej...
Jak "włączysz" tym przyciskiem – dioda zapala się przynajmniej na tą chwile jak tzrymasz – i potem jadąc > 40km/h przytrzymujesz na 2-3 sekundy "set" na kierownicy, to po jego puszczeniu zapala się na tablicy wskażników napis 'cruise'?
Ale sam tempomat nie działa wcale? Bo jakby działał, to może być tylko problem z tą diodą – coś nie kontaktuje w wyłączniku i jak puszczasz to przestaje świecić, ale jak nie działa tempomat to gorzej...
Jak "włączysz" tym przyciskiem – dioda zapala się przynajmniej na tą chwile jak tzrymasz – i potem jadąc > 40km/h przytrzymujesz na 2-3 sekundy "set" na kierownicy, to po jego puszczeniu zapala się na tablicy wskażników napis 'cruise'?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
rozbierz włącznik najprawdopodobniej zaśniedziały styki ,miałem to samo u siebie w mx-e
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Jak "włączysz" tym przyciskiem – dioda zapala się przynajmniej na tą chwile jak tzrymasz – i potem jadąc > 40km/h przytrzymujesz na 2-3 sekundy "set" na kierownicy, to po jego puszczeniu zapala się na tablicy wskażników napis 'cruise'?
Nie zapala się – wygląda jakby system się nie aktywował.
rozbierz włącznik najprawdopodobniej zaśniedziały styki ,miałem to samo u siebie w mx-e
Zrobiłem jak radzisz, ale niestety nie pomogło
A gdzie znajduje się komputer od tego ustrojstwa ?
- Od: 4 maja 2005, 21:29
- Posty: 7
- Skąd: Błonie
- Auto: 626 2.0 GE 92'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6