Problem z tempomatem – GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Martin2382 » 8 mar 2005, 18:49

Mam pytanko jak sprawdzić czy w aucie jest tempomat ?? Jakie sa objawy tego urządzenia :D ?? Gdzie on sie znajduje ?? I w ogóle do czego on służy ??
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2005, 11:48
Posty: 30
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Kruk11 » 8 mar 2005, 19:15

Służy do utrzymywania stałej prędkości i znajduje się zwykle w okolicy kierownicy.
Jedziesz, wciskasz guzik i zdejmujesz nogę z gazu a samochód nadal jedzie tyle samo.
Dodajesz gazu, żeby wyprzedzić, zdejmujesz nogę z gazu i wraca do pierwotnie ustalonej prędkości.
Wciskasz hamulec i tempomat "się wyłącza" – zdjęcie nogi z gazu = zwalnianie.

To takie podstawowe informacje, jak chcesz więcej to wciśnij w forum "szukaj" i na pewno znajdziesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez Waluś » 9 mar 2005, 02:43

W twoim wypadku sterownik powinien sie znajdowac zdaje sie na kole kierownicy :) taki mały panelik z kilkoma przyciskami
ewentualnie na wajsze od wycieraczek, ale to w moim wypadku (nie ta epoka <lol> )
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez es » 9 mar 2005, 11:14

Martin2382 napisał(a):Mam pytanko jak sprawdzić czy w aucie jest tempomat ?? Jakie sa objawy tego urządzenia :D ?? Gdzie on sie znajduje ?? I w ogóle do czego on służy ??
Pozdrawiam


Dodam, ze pod maska jest takie cylindryczne cos, z ktorego wylata linka do "elektronicznego" napedu pedalu gazu. Z reguly montowane jest na jednym z nadkoli. Zwroc uwage na kompletnosc, bo przyciski moga byc, a nie ma reszty elementow. Kiedys kupowalem 626 GE z klima i tempomatem. Komisant zapewnial mnie, ze samochod jest jak z fabryki. Jednak nie dzialala klima. Po otwarciu maski nie zaobserwowalem elementow, charakterystycznych dla tego bajeru. Przy okazji calkiem nie zauwazylem tego cylindra od tempomatu. Dokladniejsze ogledziny wskazaly, ze auto bylo powaznie walone i ktos naprawil go na tyle, aby silnik odpalal, a nie zawracal sobie glowy detalami. To jest Polska wlasnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 9 mar 2005, 11:20

es napisał(a):Dodam, ze pod maska jest takie cylindryczne cos, z ktorego wylata linka do "elektronicznego" napedu pedalu gazu

A no tak, nie pomyślałem o tym :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 9 mar 2005, 13:15

nie wiem jak w Xsedosie ja mam tempomat w GE – na kole kierownicy po prawej stronie przyciski sterujace jak do sterowania radiem na desce rozdzielczej obok kierownicy z prawej strony duzy przycisk Cruise Control jak otworzysz maskę zobaczysz za akumulatorem element w kształcie przypominający servo od pompy hamulcowej. Jak działa? w trakcie jazdy włączasz duzy przycisk na desce i naliczniku pojawia się napis Cruise control przyciskami na kierownicy w górę przyspieszasz w dół zwalniasz dotkniecie pedału hamulca wyłącza tempomat.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Waluś » 9 mar 2005, 13:28

mayer napisał(a):przyciskami na kierownicy w górę przyspieszasz w dół zwalniasz dotkniecie pedału hamulca wyłącza tempomat

Tylko jeszcze trzeba go zaprogramować (przytrzymać ok. 5 sek. ) przyciskiem SET, potem górnym przyciskasz raz i już pedał gazu zostaje na właściwym położeniu. A dopiero potem góra przyspiesza, dół zwalnia. w czasie jazdy można śmiało przyspieszać, np przy wyprzedzaniu, a jak puścisz pedał gazu to auto powróci do poprzedniego programu. W momencie przyhamowania program również sie nie kasuje. po przyciśnięciu przycisku górnego znowu wraca do poprzedniego programu (sam przyspiesza)
Zresztą co my sie tu płodzimy hehe

=> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... e_tempomat

tu jest wszystko
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Puhcio » 9 mar 2005, 15:00

W millenia najpierw trzeba niacisnąć przycisk po lewej stronie deski rozdieleczej, a poźniej kierownica
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Dżeck » 2 cze 2005, 15:22

Od jakiegos czasu nie dziala mi tempomat..Nie wiem o co chodzi,jedni mi mowia,ze to moze byc jakis czujnik,drudzy,ze moze bezpiecznik od tempomatu-tylko ktory to jest?? Nie wiem co robic,bo raczej sie na tym nie znam,pomocy!!! :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2005, 14:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.5V6 24v '96

Postprzez tomekrvf » 2 cze 2005, 15:29

A ogladales caly uklad(przewod podcisnienia, linka itd)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Dżeck » 2 cze 2005, 17:42

a zebym ja widzial jak sie do niego dostac..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2005, 14:34
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.5V6 24v '96

Postprzez es » 2 cze 2005, 17:57

Dżeck napisał(a):a zebym ja widzial jak sie do niego dostac..


Gdzies w bebechach (pewnie we wnetrzu) masz sterownik tego balaganu, do ktorego podlaczone sa przelaczniki z kierownicy, sygnal z vss (vechicle speed sensor), wylaczniki na sprzegle i hamulcu, a wylataja przewody do silownika. Silownik zas to czarne okragle cos pod maska. Wlata do niego kilka przewodow oraz wlasnie rurka podcisnienia pobieranego z kolektora dolotowego, a wylata linka podlaczona do przepustnicy. Ale jak to dokladnie dziala nie wie nikt...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez tomekrvf » 2 cze 2005, 19:59

wie wie...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mikemike » 18 paź 2005, 20:10

Co może być nie tak z tempomatem jeżeli system nie załącza się ?
Wciskam 'Cruise' i cisza – powinna się zapalić lampka (tj. świeci się jak trzymam wciśnięty, ale jak puszczę to przestaje).

Pzdr.
Michał
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Postprzez stuk » 19 paź 2005, 08:48

Lampka gdzie? Na przycisku 'cruise main' czy mówisz o napisie 'cruise' na tablicy wskaźników?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mikemike » 19 paź 2005, 09:43

Na przycisku
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Postprzez Grzyby » 19 paź 2005, 09:51

mikemike napisał(a):świeci się jak trzymam wciśnięty, ale jak puszczę to przestaje


mikemike napisał(a):Na przycisku


:| dziwne, powinna się zapalić na stałe, a włączasz potem przyciskiem przy kierownicy i wtedy zapala się się na tablicy rozdzielczej :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 19 paź 2005, 11:08

Faktycznie dziwne bo to wygląda na przycisk astabilny, więc daje tylko impuls gdzieś do kompa...
Ale sam tempomat nie działa wcale? Bo jakby działał, to może być tylko problem z tą diodą – coś nie kontaktuje w wyłączniku i jak puszczasz to przestaje świecić, ale jak nie działa tempomat to gorzej...
Jak "włączysz" tym przyciskiem – dioda zapala się przynajmniej na tą chwile jak tzrymasz – i potem jadąc > 40km/h przytrzymujesz na 2-3 sekundy "set" na kierownicy, to po jego puszczeniu zapala się na tablicy wskażników napis 'cruise'?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez pawelc » 19 paź 2005, 14:31

rozbierz włącznik najprawdopodobniej zaśniedziały styki ,miałem to samo u siebie w mx-e
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mikemike » 20 paź 2005, 08:56

Jak "włączysz" tym przyciskiem – dioda zapala się przynajmniej na tą chwile jak tzrymasz – i potem jadąc > 40km/h przytrzymujesz na 2-3 sekundy "set" na kierownicy, to po jego puszczeniu zapala się na tablicy wskażników napis 'cruise'?


Nie zapala się :( – wygląda jakby system się nie aktywował.

rozbierz włącznik najprawdopodobniej zaśniedziały styki ,miałem to samo u siebie w mx-e


Zrobiłem jak radzisz, ale niestety nie pomogło

A gdzie znajduje się komputer od tego ustrojstwa ?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2005, 21:29
Posty: 7
Skąd: Błonie
Auto: 626 2.0 GE 92'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6