ustawienie zbieżności mazda 626 1,8 hatchback 1999r

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez michal24mic » 7 maja 2010, 22:53

Witam
Szukam jakiejś informacji jak ustawić kąt koła przedniego w Madzi 626 1,8 1999r hatchback. Otóż byłem na ustawieniu zbieżności autko było ale rozbieżne to ustawili mi na drążkach. Niestety okazało się że mam także zły kąt prawego przedniego koła z tego co pamiętam 1 stopień i 45 minut schodzi się koło do środka górą. Jak to przestawić bo nie ma tam regulacji. Gość na zbieżności mówił żeby popytać właśnie na forum czy przypadkiem nie jest źle włożone gniazdo amortyzatora to z czterema szpilkami widocznymi pod maską. Prosze o jakąkolwiek pomoc jak ustawić ten nieszczęsny kąt. Dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 22:45
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja

Postprzez SG-Jaro » 8 maja 2010, 07:04

Witaj. Może masz auto po dzwonie dlatego zawieszenie trochę koślawe. Wydaje mi się, że nie da się amora krzywo wsadzić ale nie rozbierałem tego jeszcze to pewności nie mam. Można zmienić kąt przez rozpiłowanie otworu na śrubę w amortyzatorze przy zwrotnicy. Tak się w uno robiło bo się z czasem zbiegały amory do środka.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez alf28 » 8 maja 2010, 09:42

w 626 do modelu GE regulacja była właśnie na tym mocowaniu, o którym piszesz. zakres regulacji max.45minut.Nie jestem pewien czy; w modelu GF ta regulacja też występuje.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez michal24mic » 19 maja 2010, 22:32

Witam ponownie!!
Czy ktoś może mi pomóc???? Potwierdzić czy jest tam ta regulacja czy też nie, bo zaczynam się zastanawiać czy coś nie jest uszkodzone po jakimś wypadku. Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 22:45
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja

Postprzez michal24mic » 28 maja 2010, 23:31

Witam ponownie!!!
POMOŻECIE???? Bardzo proszę. Wynalazłem manuala na necie i pisze że jest regulacja do +/-30'. Ma ktoś o tym pojęcie rozbierał przednie zawieszenie????
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 22:45
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja

Postprzez skokam69 » 29 maja 2010, 21:40

Witaj. Niestety nie pomogę Ci przy ustawieniu zbieżności ale gdybyś chciał mieć 100% pewności czy Twoja MADZIA miała kiedykolwiek dzwona naruszającego geometrię pojazdu musiałbyś poddać autko badaniu na kratownicy – sprawdzanie punktów bazowych pojazdu – w zależności od marki i modelu jest ich od 12 do 16 – zdarza się więcej w bardziej luksusowych modelach. Koszt takiego badania to 450 ZŁ! Wiem, drogo ale wtedy masz 100% pewności co do stanu pojazdu. Ja ostatnio rbiłm, czysto.
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 20:38
Posty: 10

Postprzez kierownik » 2 cze 2010, 10:32

mechanik Ci chyba dobrze powiedział. jeśli były wyciągane amorki razem z górnymi mocowaniami to mogły zostać z powrotem źle wsadzone -otworów na śruby w gnieździe amorka masz 4, górne mocowanie jest kwadratowe, więc jest kilka możliwości. najlepiej porównaj z innym autem (ten sam model) bo to mocowanie z tego co pamiętam ma taki znaczek patrząc spod maski. ale czy by to robiło różnicę na zbieżności? tego nie wiem. prędzej bym obstawiał dzwonka, ale to na zbieżności często wychodzi. w pierwszej maździe miałem przestawione koło o 2cm ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez michal24mic » 22 cze 2010, 18:47

Witam ponownie:):)
Dalej walczę z tą zbieżnością. Ostatnio wpadłem na pomysł i sprawdziłem sobie kąt nachylenia kół przy pomocy bardzo dokładnej poziomicy, którą docisnąłem na dwóch tulejach identycznej długości do krawędzi felgi z góry i z dołu w pionie. Po dokładnym sprawdzeniu wychodzi mi że wychylenie jest identyczne z lewej i z prawej strony autka. Dodam że samochód stał na powierzchni idealnie poziomej. Wiem wiem, że to może nie profesjonalne ale ta poziomica jest naprawdę dokładna, a nie zauważyłem nawet najmniejszego wychylenia na tym niby "złym" kole. W związku z powyższym może ktoś mi odpowie dlaczego na zbieżności mówią mi, że mam koło górą dośrodka a reszta kół jest idealnie (czyli górą koła na zewnątrz) a jak sprawdzam sobie metodą chałupniczą, to nie mam najmniejszej różnicy?????w końcu powiedzieli mi na zbieżności że koło górą mam do środka a powinno być na zewnątrz. Czegoś tu nie rozumiem, chyba że pojadę gdzie indziej na zbieżność, może źle założyli przyrządy na moje alumy????? Dodam tylko że autka mi wogóle nie ściąga, jedzie jak po szynach, nawet przy bardzo szybkiej jeździe mogę puścić kierwnicę i nie ucieknie nawet troszkę. Czekam na podpowiedź. Pozdro
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 22:45
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja

Postprzez 08/15 » 23 cze 2010, 10:17

Przede wszystkim mylisz pojęcia. W skład geometrii kół osi przedniej naszych mazd wchodzą 3 wartości. Zbieżność,kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Pomiary , które próbujesz dokonać dotyczą tego drugiego parametru. Muszą się one zawierać w przedziale -0 st 20' +– 1st
Na Twoim miejscu podjechałbym na jakąś cyfrową geometrię pojazdu i się upewnił. Poziomica do wykonania dokładnego pomiaru z pewnością się nie nadaje ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 17:47
Posty: 9
Skąd: Sopot
Auto: 626 GF '98 2.0 115 KM

Postprzez michal24mic » 14 lip 2010, 22:38

Witam
I jak tam jakieś nowe pomysły z moją zbieżnością???? Narazie tak jeżdżę i nawet przy około 160 km/h nic mi nie ściąga. Nie zauważyłem też żeby mi cięło oponę. Pozdro
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 22:45
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6