Wymiana sworznia wahacza przedniego.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez radziu » 18 lis 2009, 15:49

Witam,

Sypnął mi się sworzeń wahacza przedniego lewego w mojej madzi. W EPC na stronach http://www.auto-parts.spb.ru/cat/ma/ma2 ... hzBspUtRc=
wygląda jakby sam sworzeń nie był wymienny, a wymienna była tylko guma. Ktoś podchodził do tematu i może cos podpowiedzieć ?

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdro.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez kaczygd » 11 mar 2010, 00:23

Sworzeń może nie wygląda na wymienny ale da się go wymienić za pomącą prasy u mechanika. Wypala starą gumę wyciska stary i wciska nowy. Praca na pewno mniej kosztowna od całego wahacza no i będzie taniej jak podjedziesz do mechanika z wyciągniętym wahaczem.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez Boross-1-6 » 19 mar 2010, 11:18

Witam
Wymieniałęm z swojej madzi oba sworznie [waaaczego?] przednich i niestety okazało się , że gniazda w wachaczach są minimalnie większe od średnicy sworznia. zakupiłem więc nowe [waaaco?] (wszystkie dostępne są razem ze sworzniami i tulejami gumowymi, niektóre mają w zestawie nawet drążki stabilizatora) za 150 zł szt. Orginał kosztuje około 350 szt.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2010, 11:12
Posty: 31
Skąd: Nowa Wioska k. Kwidzyna
Auto: Mazda Tribute 3.0 v6 197KM 2001r.

Postprzez kaczygd » 20 mar 2010, 00:54

Ja nie miałem problemu z wymianą samych sworzni pasuje i jeździ, a metoda tańsza o wiele od całych wahaczy.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 23:35
Posty: 24

Postprzez Riki » 25 mar 2010, 20:07

Temat już przerobiony i wielokrotnie na forum opisywany :) tylko nowy/używany wahacz.... polecam dobre zamienniki Japońskie – już pasują, bo kiedyś były ale później nie dało się ustawić zbieżności kół <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez wejher » 27 mar 2010, 21:03

Dzisiaj wymieniłem sworzeń ( szwager wymieniał ja patrzałem) nowy trzeba było wbić więc o luzach raczej nie ma mowy. Nowy sworzeń firmy STR zobaczymy ile wytrzyma.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2009, 00:02
Posty: 4
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 DTVI '00 po FL

Postprzez rumunn95 » 28 mar 2010, 16:43

u siebie wymienialem tuleje okazalo sie ze lewy sworzen do wymiany w warsztacie zalozyl sworzen z samochodu marki KIA i pasuje :P dla bezpieczenstwa zrobil 3 punkty migomatem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez AlbatrosGrodno » 31 mar 2010, 01:30

Mało trwała ta operacja..wiem bo przechodziłem.Japońce doszły do wniosku że należy wymienić całe wahacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez rumunn95 » 31 mar 2010, 19:27

moze miales jakis lipny zamiennik sforznia i dlatego sie sypnal ,nie czaje roznicy miedzy ori sforzniem wcisnietym w [waaaco?] a ori w nowym wachaczu moim zdaniem jej niema :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Areksko » 13 sie 2010, 15:26

Z jakiej "Kii" (samochód KIA) pasują sworznie do GF-ki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Riki » 13 sie 2010, 16:28

Jak ktoś na siłę chce tam wciskać sworzeń to polecam produkt CTR-a... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jaco06 » 18 sie 2010, 20:20

A czy trzeba ustawiac zbierznosc po wymianie tego sworznia? Bo bede sobie sam wymieniac gdyz zrobilem sobie prase.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez rumunn95 » 18 sie 2010, 20:34

nie trzeba
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Riki » 19 sie 2010, 11:40

Warto chociaż sprawdzić.... u mnie np wymagała ponownego ustawienia.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rumunn95 » 19 sie 2010, 17:46

zbedny wydatek bo nie ingerujesz w drazki
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Riki » 19 sie 2010, 21:14

Jak tam uważasz.... ;) Piszę z własnego doświadczenia jak jest. Ja i tak sprawdzam zbieżność co przegląd (dla pewności bo dróg dobrych nie mamy)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jaco06 » 20 sie 2010, 16:44

A jest moze jakas foto relacja z wymiany tego sworznia/?? jesli nie to moge zrobic bo bede na weekend wymieniac go i moze akurat komus sie przyda :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez flinio » 20 sie 2010, 17:32

Możesz zapodać fotorelację, zawsze komuś się przyda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez Areksko » 21 sie 2010, 16:45

Zrób, będzie nam łatwiej gdy będziemy posiadać takie wsparcie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez jaco06 » 21 sie 2010, 22:46

Prosze o to fotorelacja z wymiany przedniego sworznia.

Podnosimy samochod na lewarku, podkladamy jakis koziolek zeby nie byl na samym lewarku bo kiedys udalo mi sie o maly wlos uciec spod lewarka, dlatego teraz im nie wierze a sruby sa mocno przykrecone i z tego co wiem na klej klejone nakretki dlatego sruby trzeba odkrecac przez jakas rure no chyba ze ktos ma tyle sily zeby je recznie odkrecic.

na zdjeciach beda pokazane jakie nalezy sruby odkrecic, na tym zdjeciu klucz 14mm
Obrazek

na pozostalych zdjeciach 17mm sruby sa dobrze zakrecone polecam przez rurke odkrecac chyba ze ktos ma pneumata :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po odkreceniu i wyciagnieciu srub wystarczy pociagnac za wahacz i sam opada, sworzen zbijamy mlotkiem od zwrotnicy
Obrazek

Obrazek

Obrazek

przed wycisnieciem sworznia spryskalem go wd40 aby troche spenetrowalo go
Obrazek

sworzen byl bardzo zapieczony, nawet moja wlasno robka prasa sie giela ale poradzila sobie z tym ;P
Obrazek

Obrazek

tak odbywalo sie wciskanie sworznia tak samo nie bylo latwo, jedyne wiem ze musze swoja prase wzmocnic bo rury sie giely i gorna tregra o grubosci 8mm
Obrazek

Obrazek

i tak wyglada zalozony nowy sworzen :]
Obrazek

montujemy wahacz i przykrecamy wszystkie sruby jakie odkrecilismy, nalezy je dobrze przykrecic, a nawet jak macie klej to na klej, ja akurat nie mialem
Obrazek

Obrazek

Obrazek

i to byloby na tyle najwiecej czasu zajelo mi wyciskanie sworznia niz odkrecanie calego wahacza :P. Jesli macie jeszcze jakies pytania to walcie smialo.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6