Wymiana płynu hamulcowego
Napisane: 27 wrz 2009, 10:42
Witam, problem nieraz wałkowany, ale:
Spadł mi poziom płynu hamulcowego poniżej połowy, zużycie tarcz i klocków.
Problem tkwi w tym, że chciałbym dolać płynu, a nie wymieniać, wymianę planuje na wiosnę 2010 przy wymianie tarcz i klocków.
W instrukcji piszę, że zalecany jest DOT-3 i normy SAE1703 oraz FMVSS116, na korku piszę only DOT-3.
Auto było przywiezione z Niemiec rok temu na i wiosnę, na karteczkach od serwisu klimy, wymiany oleju itp było napisane, że zalany jest mineralny płyn hamulcowy (zaznaczone było krzyżykiem opcja mineral, opcjonalne były DOT3, DOT4, DOT5.1, oraz data następnego przeglądu 04/09, wymiana ta byla dokonana 04/07 przy przebiegu 150tys, firma serwisujaca w Niemczech to ATU auto teile unger) druga strona karteczki dotyczyła wymiany oleju w silniku.
Płyn ma kolor żółtawo-zielony, taki sam kolor jak DOT4 z organiki.
Pobrałem troszkę płynu strzykawka ze zbiorniczka i porównałem z tym DOT4 z Organiki i wyglądały identycznie, następnie wymieszałem co nie spowodowało, żadnych zmian w konsystencji.
Zastanawiam się czemu na karteczce było zaznaczone mineral, no nie sądzę, aby jakiś serwis nalał płynu mineralnego do układu przystosowanego do syntetycznego zalanego oryginalnie DOT3.
Pytanie co dolać i czy jest jakaś możliwość bądź tester płynu hamulcowego.
Jeśli zdecyduje się na wymianę to jak przeprowadzić proces wymiany płynu,
Dolewać po mału płyn do zbiorniczka tak aby nie zapowietrzył się,i jednocześnie jedna osoba będzie pompować pedałem, a druga upuszczać płyn na odpowietrznikach? i tak postępować z każdym kołem.
Natomiast w jakiej kolejności upuszczać płyn i jaka ilość przepuścić płynu, po pól litra z tyłu i po ok 0,25 litra z przodu.
Co natomiast ze sprzęgłem jak w obwodzie sprzęgła postępować? i w jakiej kolejności na końcu?
Ostatecznie co nalać DOT3 czy DOT4?
Pozdr.
Spadł mi poziom płynu hamulcowego poniżej połowy, zużycie tarcz i klocków.
Problem tkwi w tym, że chciałbym dolać płynu, a nie wymieniać, wymianę planuje na wiosnę 2010 przy wymianie tarcz i klocków.
W instrukcji piszę, że zalecany jest DOT-3 i normy SAE1703 oraz FMVSS116, na korku piszę only DOT-3.
Auto było przywiezione z Niemiec rok temu na i wiosnę, na karteczkach od serwisu klimy, wymiany oleju itp było napisane, że zalany jest mineralny płyn hamulcowy (zaznaczone było krzyżykiem opcja mineral, opcjonalne były DOT3, DOT4, DOT5.1, oraz data następnego przeglądu 04/09, wymiana ta byla dokonana 04/07 przy przebiegu 150tys, firma serwisujaca w Niemczech to ATU auto teile unger) druga strona karteczki dotyczyła wymiany oleju w silniku.
Płyn ma kolor żółtawo-zielony, taki sam kolor jak DOT4 z organiki.
Pobrałem troszkę płynu strzykawka ze zbiorniczka i porównałem z tym DOT4 z Organiki i wyglądały identycznie, następnie wymieszałem co nie spowodowało, żadnych zmian w konsystencji.
Zastanawiam się czemu na karteczce było zaznaczone mineral, no nie sądzę, aby jakiś serwis nalał płynu mineralnego do układu przystosowanego do syntetycznego zalanego oryginalnie DOT3.
Pytanie co dolać i czy jest jakaś możliwość bądź tester płynu hamulcowego.
Jeśli zdecyduje się na wymianę to jak przeprowadzić proces wymiany płynu,
Dolewać po mału płyn do zbiorniczka tak aby nie zapowietrzył się,i jednocześnie jedna osoba będzie pompować pedałem, a druga upuszczać płyn na odpowietrznikach? i tak postępować z każdym kołem.
Natomiast w jakiej kolejności upuszczać płyn i jaka ilość przepuścić płynu, po pól litra z tyłu i po ok 0,25 litra z przodu.
Co natomiast ze sprzęgłem jak w obwodzie sprzęgła postępować? i w jakiej kolejności na końcu?
Ostatecznie co nalać DOT3 czy DOT4?
Pozdr.