Lewe tylne koło słabiej hamuje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez XEEEnq » 25 paź 2009, 01:00

Witam, koledzy... dziś byłem na przegladzie – diagnoza nastepujaca:

tylne lewe kolo ma roznice hamowania 60% od prawego ;/ taka sama roznica jest na hamulcu roboczym jak i recznym! Naprawial kiedys ktos taka wade? Podejrzewam ze zle sa wyregulowane szczeki hamulcow bebnowych. Czy w 323f BA jest jakis system aby bez rozkrecania bebna wyregulowac szczeki?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 22:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez Skilu » 14 lut 2010, 13:53

XEEEnq napisał(a):...Naprawial kiedys ktos taka wade? Podejrzewam ze zle sa wyregulowane szczeki hamulcow bebnowych. Czy w 323f BA jest jakis system aby bez rozkrecania bebna wyregulowac szczeki?


No ja u siebie z tym problemem bujałem się przez długi długi czas. Przeczyszczone bębny, wymieniony płyn, wymieniony czujnik ABS... i czy to wszystko coś dało to się okaże dopiero na przeglądzie w lato :|
Jeśli chodzi o regulację szczęk hamulcowych, to wydaje mi się że tam są jakieś samoregulatory ich położenia i nic dodatkowo ręcznie nie trzeba regulować. Jeśli rzeczywiście szczęki są źle ułożone, to znaczy że z tymi regulatorami coś jest nie tak i trzeba rozebrać bęben żeby to zrobić. Ale niech może lepiej na ten temat wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie, bo nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2006, 16:05
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: była 626 GF FP '98, aktualnie brak

Postprzez jeracky » 10 sie 2012, 14:24

Witaj
trochę chciałem odgrzać temat bo dzisiaj pojechałem moją Mazdą na przegląd i wyszło lewe tylne koło słabsze i ręczny również.Przy okazji wymiany przednich klocków z miesiąc temu przejrzałem tył i wszystko wyglądało jak nowe, okładziny w super stanie, wszystko czyste jakby niedawno wymieniane.Auto mam od roku, wymieniałem płyn hamulcowy przy zakupie i wszystko jest ok.Hamulce biorą bez problemu.
Prośba o info co może być przyczyną abym pół samochodu nie musiał rozbierać.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
jeracky
 

Postprzez Konrad_SK » 19 kwi 2018, 20:54

Odgrzeje tego kotleta, bo problem u mnie podobny.
Lewe tylne koło 50%, na nożnym i ręcznym.
Przegląd nie przeszedł. Diagnosta stwierdził, że tłoczek.
Wymieniłem, pojechałem zadowolony na przegląd i co? to samo.
Jakiś pomysł co można z tym fantem zrobić i gdzie szukać przyczyny?
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 00:33
Posty: 169
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez KUZAJ » 19 kwi 2018, 21:31

może regulator siły hamowania kuleje ??
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 22:33
Posty: 672 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez motylek322 » 20 kwi 2018, 05:45

Konrad_SK napisał(a):.. Diagnosta stwierdził, że tłoczek.
Wymieniłem, pojechałem zadowolony na przegląd i co? to samo.


Może być tak jak pisze KUZAJ ale jak napisałeś wymieniłeś sam tłoczek. Jak dla mnie to warto spróbować zregenerować cały zacisk. Sprawdzić też łożysko igiełkowe bo one może blokować tłoczek oraz wyczyścić prowadnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 20 kwi 2018, 07:26

Jak również sprawdzić stan giętkich przewodów, a jak nie wiadomo kiedy wymieniane to pewnie czas na nie :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6