Strona 31 z 32

PostNapisane: 13 lut 2017, 17:26
przez dansomi
Miałem w ręce klocki z swojej GW 1998r przedlift i nowe klocki firmy metelli które pasowały do Mazdy 6, 3 i 626 i były identiko

PostNapisane: 13 lut 2017, 17:29
przez sebekle
a po to zatkać żeby nie zapowietrzyć na przykład pompy abs jak i samej pompy bo się będziesz pierdo... bawił pół dnia w odpowietrzanie bo niekiedy tak jest

PostNapisane: 13 lut 2017, 17:47
przez dansomi
A który zestaw montazowy? Bo nie pamiętam jakie były blaszki a chciałbym zamówić bo za tydzień będę się za to brał
Ten
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6679257940
Czy ten
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6209391807
??

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 13 lut 2017, 17:58
przez przemo12345
O taką odp. mi sebekle chodziło :) Jest taki problem, że w opisie obydwa klocki pasują, a na tych aukcjach są całkiem różne rodzaje klocków. No nic, jak jutro rozbiorę to sam zobaczę.

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 13 lut 2017, 19:38
przez motylek322
dansomi zestaw z drugiego linku jest na tył. Radzę jednak ( sprzedawca nawet o tym pisze ) wyślij do niego zapytanie z podaniem numeru VIN. Np. w mojej madzi niektóre części zmieniły się z miesiącem produkcji modelu.

PostNapisane: 13 lut 2017, 19:45
przez dansomi
Napisałem właśnie maila do tego z 2 linku i potwierdził mi po VIN'ie że te będą odpowiednie, sam myślałem że te z 2 linku ale kolega który mi grzebie przy aucie stwierdził że to te z 1 linku, teraz patrzyłem że w tych z 1 linku jest GF'ka ale z silnikiem 1.6 także coś nie halo :D

Podpowiesz kolego jeszcze jak zamontować te sprężynki ? U mnie ich pewnie nie ma od nowości a z przodu były 4 więc można było się domyślić jak a tutaj jakoś mi nie świta to <glupek2>

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 13 lut 2017, 19:52
przez motylek322
A co tu podpowiadać. Klocki na grzbiecie muszą mieć otwory w które wkładasz zagięte końcówki sprężynek. Jak zobaczysz to załapiesz co i jak. A, i jeszcze jedno. Jedna sprężynka :V: przypada na jeden zacisk.

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 15 lut 2017, 11:16
przez przemo12345
Jeśli będę odpowietrzał hamulce i sprzęgło to sprzęgło na końcu się odpowietrza, na początku czy bez różnicy jaka kolejność?
Po 6 godz. walki jeden zacisk zregenerowany. Uprzedzając pytanie: dlaczego tak długo? Pierwsza śruba przy zacisku od razu pękła i została w zacisku, więc musiałem kupić używkę i z dwóch zrobić jeden. Następne śruby były podgrzewane palnikiem i lepiej szły. Jutro drugi.

PostNapisane: 1 mar 2017, 20:45
przez dzul
Kupiłem nowe zaciski tył za kupę siana niby jakieś firmowe i są do pupy. Przeciekają w miejscu połączenia z przewodem (jedna sztuka) przy zaciągnięciu ręcznego tłoczek nie wraca, po wyjęciu tłoczka okazało się, że są ch..o złożone i ten pindel na który wkręca sie tłok, wysuwa się w bok, a nie do góry. Ogólnie nie bawcie się w nowe tylko regenerujcie.

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 1 mar 2017, 20:51
przez Danmazda
Jaka to firma ? "niby firmowe"

PostNapisane: 1 mar 2017, 21:11
przez dzul
niby firmowe miały pudełko "febi"
wyglądały jak te http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl- ... 06832.html

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 1 mar 2017, 21:17
przez Danmazda
Firma ok. Tylko pytanie czy na pewno są to tej firmy, a nie NTY <co?>
Ja kupiłem na tył hella pagid i zero problemu. Kosztował koło 400 zł z tego pamiętam

PostNapisane: 1 mar 2017, 21:25
przez dzul
Jakością pewnie nie odbiegały od nty a cena zdecydowanie większa (ok 330zl sztuka). po numerach na pudełku zlokalizowałem te zaciski. Teraz już ich nie ma na allegro. Z tych nowych powyciągalem gumki i tłoczki i założyłem na stare. Niestety ręczny sobie odpuściłem ( z tego względu chciałem zainwestować w nowe). Człowiek chce dobrze i nie tanio, a wychodzi jak zwykle.

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 1 mar 2017, 21:31
przez motylek322
Ja rozumiem, że oryginału nikt nie kupi bo to będzie kosmos cenowy ale prawie 340,00 za szt to nie jest taniocha i towar powinien być OK. Można się w.....ć, sprzedawca pewnie wie co są warte ale liczy się kasa i opycha takie g.

PostNapisane: 1 mar 2017, 23:54
przez dansomi
2 zestawy naprawcze po 30zł, pasta do tłoczków 5zł, nowy zestaw montażowy klocków 30 pare zł, nowe klocki 50zł(metelli,dobre,sprawdzałem na przodzie i są spoko), tarcze miałem z rozbitka znajomego, jedynie koszt przetoczenia 2 sztuk – 20zł, kilka godzin na rozbieranie, czyszczenie, regeneracje + koszta mechanika(mi robił to znajomy-mechanik a ja mu asystowałem), potem 12zł butelka dot4, odpowietrzanie, złożenie i ręczny jak i nożny działa cud miód, jak ktoś ma chęci i chce zaoszczędzić troche hajsiwa to polecam, można zaoszczędzić także nerwy jeśli coś jest nie tak z "nowymi zaciskami" jak u kolegi wyżej <ok>

PostNapisane: 2 mar 2017, 00:22
przez dzul
tylko u ciebie nie wysypało się łożysko igiełkowe. Główny powód zakupu nowych zacisków. U mnie trzeba było jeszcze wymienić oba tłoki. wiec 2x tłoki po 70zł 2x uszczelki 30zł, pasty 8zł. płyn hamulcowy 12zł. Blaszki do klocków 30zł, i 2x łożyska igiełkowe 90zł. Nie licząc własnej roboty i skąd wziac rozjechaną sprężyne?. Warto byłoby kupić nowe, gdyby nie fakt, że znalezienie dobrych zacisków graniczy z cudem. Także, jeżeli musicie je naprawić oddajcie do regeneracji lub sami regenerujcie.

PostNapisane: 2 mar 2017, 00:31
przez dansomi
Wolałbym kupić używane zregenerowane niż nowe chińskie albo sprawne uzywane i zregenerować, u mnie tłoczki były ok.

Jesli u mnie tloczki byly by do wymiany to bym sie nie zastanawial i wymienil ale lozysko igielkowe trudne do dostania ponoc a ty piszesz ze jeszcze takie drogie :/

Choc i tak wychodzi na to ze lepiej zregenerowac bo mozna trafic na mine, ja na twoim miejscu reklamowałbym te zaciski/zwrócił(zakupione przez internet masz 14 dni na zwrot)

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 2 mar 2017, 07:45
przez motylek322
Co do regeneracji zacisku to warto wspomnieć, że łożyska igiełkowe można zastąpić tulejami z brązu. Na forum jest opis i podane są ich wymiary.

PostNapisane: 2 mar 2017, 18:27
przez sebekle
ja nawet dorobiłem sobie te tuleje z brązu ale miałem do tego wytarte te ośki na których jest dźwignia przykręcona i była też lipa

Re: Regeneracja tylnego zacisku

PostNapisane: 3 mar 2017, 22:30
przez kongobongo
A ktoś wyjmował łożysko igiełkowe z zacisku ? Jak to zrobić, bo mnie to czeka a nie znalazłem tropu. NTN łożysko 51zł. Bo prawe koło, ręcznego nie ma <nie powiem> <nie powiem> <płacze>
Tak, wstyd mi... :(