Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hermol » 27 kwi 2010, 09:02

Witam, czeka mnie regeneracja tylnych zacisków.
Mam pytanie jakie są wymiary łożyska H001-26-205 albo ewentualny wymiar tulejki, która by podeszła zamiast łożyska, problem w tym, że jeśli rozbiorę zacisk, a łożysko rozpadnie się to żaden serwis ASO czy ktoś nie ściągnie mi łożysk na następny dzień, a tym bardziej w długi weekend majowy.
Jeśli miałbym wymiary tulejki to bym sobie dotoczył przed akcją i w razie czego ich użył tymczasowo zamiast łożysk.


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez thy » 27 kwi 2010, 10:34

Tu mały szkic od tokarza, którymi dorobił mi tulejki.
Obrazek
Mam nadzieję, że to Ci cokolwiek powie.
Po złożeniu zacisku problem ze słabym ręcznym ustąpił, oby na jak najdłużej :D
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez hermol » 27 kwi 2010, 22:41

Dzięki za bardzo szybką odpowiedź, jutro znajomy mi dorobi tulejki, na wszelki wypadek.

W Cz-wie w Mazpolu w ASO Mazdy zażyczyli sobie 160 zł za łożysko :).

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Andrzej1971 » 29 kwi 2010, 12:33

nie znam się na łożyskach
nie widziałem tego łożyska które jest w tylnym zacisku
ale kolega kombinował z łożyskiem igiełkowym 15,875x20,638x7,92 i wkładał dwa
wymiar oryginalnego łożyska wg forum 15,875x20,638x23

na stronie www.stożek.pl jest łożysko igiełkowe 15,88*20,64*19,05 za 35zł brutto firmy torrington

(to i tak więcej niż 2x7,92=15,84)

czy takie łożysko będzie pasowało?

dlaczego większość osób na forum pisze, że brak zamienników?
czy takie łożyska muszą mieś specjalną wytrzymałość, czy kształt?
czy wystarczy jakiekolwiek igiełkowe łożysko o mocno zbliżonych wymiarach?
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez Siw-y » 29 kwi 2010, 13:11

Zamienniki nie mają otworu pod bolec pchający tłok, na fotce niżej masz to łożysko.

Obrazek
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Riki » 29 kwi 2010, 17:27

Ten wyżej dobrze prawi :P

Panowie dlaczego nie chcecie stosować oryginału? przy odpowiednim serwisie wytrzymuje 100tys.km a cenowo wypada też nieźle. Tam nie ma miejsca na rzeźbę chyba, że ktoś chce wracać do tematu co drugą wymianę oleju....... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rumunn95 » 29 kwi 2010, 22:26

a ja dorobilem takie cos z brazu i po klopotach caly koszt 40zl, dziwne ze w drugim zacisku byla juz taka tuleja zamiast lozyska i byla tez w miejscu popychacza gwintowanego

[url=http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-04/67562c65/zdjęcie373.jpg.html]Obrazek[/url]
[url=http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-04/9a34ffff/zdjęcie375.jpg.html]Obrazek[/url]
[url=http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-04/268d4aa6/zdjęcie376.jpg.html]Obrazek[/url]
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Andrzej1971 » 30 kwi 2010, 08:41

zastanawia mnie jedno
regeneracja zacisków to koszt około 150 – 170zł (są ludzie którzy tego się podejmują za taką kwotę)
a łożysko igiełkowe ponad 100zł, reparaturka ponad 40zł
ciekawe na czym polega regeneracja za 150zł – podejrzewam , że stosują właśnie takie tuleje
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2008, 12:53
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD

Postprzez hermol » 30 kwi 2010, 10:07

Rumunn95 możesz podać swoje wymiary tulejki oraz otoworu w tulejce ?


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez rumunn95 » 30 kwi 2010, 21:55

ok jutro zmierze i podam wymiar bo jedna mam na zapas
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez rafi201 » 1 maja 2010, 11:18

Szkoda, że wcześniej tak się nie rozwinął ten wątek z tuleją, bo też bym się pewnie zdecydował...
Nie wiem czy to dobrze pracuje na dłuższą metę (czy lekko chodzi?) ale wydaje mi się, że to trwalsze rozwiązanie.
Te łożyska na moje wyczucie są chyba za delikatne do tej roboty....
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Borys » 1 maja 2010, 20:29

Pisał ktoś wcześniej, że zacisk w BJ jest ten sam co w GF, a ja u siebie nie znalazłem żadnej regulacji tłoczka imbusem, o której tu piszecie.
Wziąłem się dziś za wymianę klocków z tyłu, jednak dolna prowadnica była tak zapieczona, że zacisk dało się opuścić tylko przy użyciu młotka. Zatem fotorelacja przyda się jak najbardziej, ale dopiero we wtorek gdy kupię zestaw. Tłoczek co prawda obracał się nawet łatwo przy użyciu szczypiec, ale też go profilaktycznie rozbiorę.
Orientuje się ktoś czy zatem jedyną metodą regulacji ręcznego pozostaje śruba przy dźwigni? Mam wrażenie, że przy przepisowych 5-7 ząbkach, o których mówi instrukcja koło obciera przy spuszczonym hamulcu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rafi201 » 2 maja 2010, 10:31

W GF nie ma regulacji imbusem (tak jest w GE).
Jeżeli masz problem z ręcznym, a i tak rozbierasz zacisk – to rozbierz go do końca tak jak masz to pokazane na pierwszej stronie tego tematu.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Borys » 2 maja 2010, 13:37

No to dzięki za uściślenie. Co ciekawe serwisówka do poliftowej BJ pokazuje manewr z imbusem, czyli FS BJ ma inne zaciski.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rafi201 » 2 maja 2010, 19:54

Napisałem tylko jak jest w 626GF...
Jeżeli w 323F BJ jest inaczej... to nie ten dział...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Borys » 2 maja 2010, 22:18

W mojej jest dokładnie jak w GF/GW, rozebrałem dzisiaj zacisk na części pierwsze (nic nie popsułem tylko dzięki tej fotorelacji). Jedyne czego nie wyjąłem to łożysko igiełkowe. Jest całe, obraca się swobodnie, więc mam nadzieje, że nic się nie stanie jak zostawię je na miejscu, z grubsza oczyszczę ze starego smaru i nałożę nowego. Patentu na jego wyjęcie faktycznie nie mam ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rafi201 » 3 maja 2010, 07:08

Jak jest w dobrym stanie to pewnie, że zostaw.
Przy wyjmowaniu pewnie byś rozwalił.
Nowe musiałem wciskać na prasie...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez tesal13 » 15 maja 2010, 00:54

witam!!
zacisk hamulca mam na stole i zabieram sie do montazu wszystkiego w odwrotnej kolejnosci niz demontaz... i pytanie za milion punktow: jak wkresic tloczek z powrotem jak znajdujaca sie w nim sruba jest utwierdzona zimeringiem i obkreca sie jak wkrecam tloczek na sworzen ?? prosze o szybka odpowiedz
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 00:46
Posty: 4
Skąd: fr-havn
Auto: 626 GF 2.0 DITD 1999

Postprzez thy » 15 maja 2010, 08:29

tesal13 napisał(a):witam!!
zacisk hamulca mam na stole i zabieram sie do montazu wszystkiego w odwrotnej kolejnosci niz demontaz... i pytanie za milion punktow: jak wkresic tloczek z powrotem jak znajdujaca sie w nim sruba jest utwierdzona zimeringiem i obkreca sie jak wkrecam tloczek na sworzen ?? prosze o szybka odpowiedz


Chwytasz kombinerkami, wciskasz przekręcając jednocześnie, nie ma mocnych, musi się udać.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez tesal13 » 15 maja 2010, 08:38

niestety spedzilem nad tym pol nocy i nic :( jak zlapie srube w tloczku palcem to kreci sie do okola a przy wsadzaniu tloczka czuje duzy opor i nie lapie mi w ogole gwintu, krece dociskajac a tloczek stoi w miejscu
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 00:46
Posty: 4
Skąd: fr-havn
Auto: 626 GF 2.0 DITD 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6