Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebekle » 16 paź 2014, 17:44

potwierdzam że tuleja pasuje jak ulał :D
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez benq323 » 27 paź 2014, 23:24

Czy ktoś potwierdzi, że ta tulejka pasuje idealnie do zacisku z 323F BJ? Jeśli tak to może ktoś ma zapas na zbyciu?
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Danmazda » 1 gru 2014, 23:41

Mam do zregenerowania tylny lewy zacisk. Chcę zregenerować oba z tyłu, mechanik mi mówi że nie ma takiej potrzeby. I teraz sam nie wiem czy zrobić jeden czy od razu dwa <co?>
Na allegro znalazłem parę ludzi którzy sprzedają regenerowane, warto kupić takie zaciski <co?>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez szkodnik_byd » 2 gru 2014, 00:33

Nie regenerowane wymienialem 4 razy chyba że robi to nk lub trw
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez alk80 » 2 gru 2014, 13:43

danmazda napisał(a):Mam do zregenerowania tylny lewy zacisk. Chcę zregenerować oba z tyłu, mechanik mi mówi że nie ma takiej potrzeby
bo mu się robić nie chce,
jak masz możliwość zregeneruj sobie sam, ja tak zrobiłem i mam spokój od 5 lat,
albo zmień mechanika,
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez grzech_z » 4 gru 2014, 09:38

alk80 napisał(a):bo mu się robić nie chce,


Oboje macie rację:) Sporo roboty i mechanikowi się to źle kalkuluje w roboczogodzinach, ale też ma rację bo drugi sprawny zacisk może też jeszcze przeżyć reperaturkę.
Ja wychodzę z założenia, że jak działa to nie ruszać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 4 gru 2014, 10:46

grzech_z napisał(a):Ja wychodzę z założenia, że jak działa to nie ruszać.
jak jeden przestał działać to drugi może być na ostatnich nogach, ja wychodzę z założenia że lepiej zrobić komplet i mieć spokój na dłużej, wyjdzie taniej i szybciej niż robić pojedynczo, sam tak zresztą mam,

a tak to będziesz tylko czekał kiedy ten drugi będzie wymagał regeneracji
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez grzech_z » 4 gru 2014, 17:03

alk80 napisał(a):
grzech_z napisał(a):Ja wychodzę z założenia, że jak działa to nie ruszać.
jak jeden przestał działać to drugi może być na ostatnich nogach, ja wychodzę z założenia że lepiej zrobić komplet i mieć spokój na dłużej, wyjdzie taniej i szybciej niż robić pojedynczo, sam tak zresztą mam,


no czekam już drugi rok – napiszę jak się doczekam:) Ale mi taniej – o przesyłkę:)
w zasadzie bym już nie polemizował ale zainteresowało mnie w zdaniu słowo "szybciej":)
Czynności robisz dokładnie te same a czy jednego dnia, czy po 3 latach – wychodzi na jedno – kwestia gustu kto jak lubi pić – raz a długo, czy 2x a krócej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez alk80 » 5 gru 2014, 00:13

grzech_z napisał(a):zainteresowało mnie w zdaniu słowo "szybciej"
regenerowałem sobie sam, z pierwszym zaciskiem zeszło mi 2h, a z drugim wiedziałem już co i jak i poszło mi w pół godziny
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez sebekle » 5 gru 2014, 18:27

szlag tylko trafia z tą sprężynką i segerem
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Danmazda » 5 gru 2014, 20:56

Byłem dziś u mechanika "Jaksy" Z tego co się dowiedziałem to tylne zaciski w M6 są trochę skomplikowany i nie wiadomo czy da się je naprawić. Ale to się okaże jak się wszystko rozbierze i zobaczy. Dopiero w piątek jestem umówiony na ten zabieg. Opiszę co i jak.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez szkodnik_byd » 6 gru 2014, 03:18

Chcesz mi powiedzieć że jaksa nigdy wcześniej nie naprawiał zaciskow w M6

To co na twoich będzie się uczył
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Siw-y » 6 gru 2014, 12:11

Mechanizm ręcznego jest taki sam jak w innych, nawet wrócili do łożysk igiełkowych.
Inny jest tylko samoregulator w tłoczku ale raczej nie trzeba go rozbierać.

Jeżeli ktoś jakieś tylne zaciski kiedyś to zbierał to w 1-1,5 godziny powinien sobie dać radę.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Danmazda » 6 gru 2014, 19:55

szkodnik_byd napisał(a):jaksa nigdy wcześniej nie naprawiał zaciskow w M6

Ja to za bardzo się nie znam, ale tłumaczył coś w tym stylu że jak ścianka jest za bardzo wytarta to się nie da zregenerować. To tak jak ja zrozumiałem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez darkaman » 9 cze 2015, 21:41

Podbijam temat gdyż chciałbym poznać opinię o zaciskach NTY, o których była mowa w tym wątku. Czy ich jakość poprawiła się i czy warto zaryzykować ich zakup?
Generalnie mam problem z hamulcem ręcznym, który nie trzyma mi z prawej strony i jak popatrzyłem to nie chodzi mi to cięgno z sprężyną. Czy ewentualnie można to jakoś rozruszać żeby zaczęło to normalnie chodzić. Zacisk na prowadnicach ogólnie działa dobrze.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2015, 18:20

Sprawdzałeś pracę samoregulatora w tloczku jak również łożysko igielkowe oraz sam palec linki i jego mały trzpień? ;)

Tam zajrzałbym najpierw :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez alk80 » 10 cze 2015, 20:18

darkaman napisał(a):mam problem z hamulcem ręcznym, który nie trzyma mi z prawej strony i jak popatrzyłem to nie chodzi mi to cięgno z sprężyną

kupujesz dwa zestawy naprawcze AutoFren, popołudnie pracy z pomocą fotorelacji, jak się przyłożysz to będziesz miał spokój z zaciskami aż ci się auto znudzi i sprzedasz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2015, 20:27

A na co mu będzie autofren jak będzie kaszana wewnątrz łożyska igielkowego?
Najpierw trzeba sprawdzić co piszczy wewnątrz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez alk80 » 12 cze 2015, 16:04

bo jak się okaże że łożyska nie są zniszczone (tak jak u mnie, lata temu) to dokończy i będzie miał z głowy za jedną robotą,
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Janusz626 » 12 cze 2015, 21:03

Najpierw trzeba tam zajrzeć.
Można się zabezpieczyć i wcześniej kupić zestaw Autofren.
Ale wiesz o tym ze nawet jak linka w pancerzu, czy palec od linki pracuje czyli rusza się zgodnie z przeznaczeniem itd, to i tak praca stanie w miejscu jak wewnątrz zacisku kolega ujrzy zgnile rdzawe elementy przeniesienia ruchu obrotowego palca w ruch liniowy trzpienia, a co jeszcze będzie dalej wewnątrz?.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6