Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tanku84 » 31 sie 2010, 17:53

Próbowałeś podciągać linkę śrubą regulacyjną przy dźwigni hamulca ręcznego ?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2010, 22:55
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF `00 DITD RF2A

Postprzez SterylY » 31 sie 2010, 19:52

Oczywiście, ale efekt jest taki że dźwignię coraz trudniej zaciągnąć, a lewej linki dalej nie ciągnie
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 10:20
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH 2.0 benzyna kombi 2010
i jeszcze
Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez alk80 » 1 wrz 2010, 13:47

Do dźwigni hamulca ręcznego przymocowaną masz jedną linke, potem jest taki łącznik, przejście z jednej linki w dwie, może tam jest problem. Odczep linki od zacisków sprawdź czy same linki chodzą tak samo. Sprawdź czy linki poprowadzone masz jak na rysunku
Obrazek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez SterylY » 1 wrz 2010, 16:05

Linki założone jak na rysunku.
Chodzą równo, luźno i ogólnie bez zastrzeżeń.
Jeszcze sprawdzę miejsce połączenia z przednią linką – może tam coś się zapiekło.

Sprawdzone – musiałem rozruszać miejsce połączenia z przednią linką trochę się zapiekło. Teraz linki ładnie się napinają :)
Tyle że powstał nowy problem :( pomimo że dźwignia przy zacisku pracuje koło nadal się kręci. Niestety czeka mnie rozbieranie tylnego zacisku – przynajmniej mam pretekst żeby go przeczyścić :D
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 10:20
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH 2.0 benzyna kombi 2010
i jeszcze
Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98

Postprzez Tanku84 » 3 wrz 2010, 20:57

W takim wypadku wygląda na to ze poszło łożysko igiełkowe. Jak wysypią się igiełki z koszyka łożyska to sworzeń dostaje zbyt dużego luzu i nie wypycha dostatecznie głęboko popychacza który wyciska tłoczek. Natomiast przyczyną wysypania się igiełek jest praca na sucho, smar się degeneruje i jeśli w porę się go nie wymieni/uzupełni to mamy efekt w postaci zniszczonego łożyska. Powodzenia w regeneracji.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2010, 22:55
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF `00 DITD RF2A

Postprzez deinonychus » 7 wrz 2010, 20:48

jak już pieszecie o tylnym zacisku to ja mam pytanie z tym związane,
jaki mechanizm znajduje się w samym tłoczku? za bardzo nigdzie nie wyczytałem jaką on spełnia funkcję, tym bardziej podczas regeneracji zacisku ręcznego nikt nie pisał że ma on właśnie wpływ na jego właściwą pracę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 12:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez Tanku84 » 8 wrz 2010, 19:42

Obrazek

Dźwignia hamulca ręcznego za pośrednictwem linki pociąga ramię zespolone z wałeczkiem (nr. 21 na rysunku). Wałeczek jest łożyskowany za pomocą łożyska igiełkowego (nr. 20 na rys.). W wałeczku jest wykonane takie pseudo stożkowe wgłębienie w którym znajduje się popychacz (nr. 18 na rys.). W momencie zaciągnięcia hamulca ręcznego wałeczek się obraca o kilkadziesiąt stopni i dzięki stożkowemu wgłębieniu wypycha popychacz, który popycha sworzeń gwintowany (nr. 16 na rys.). Sworzeń gwintowany jest wkręcony w tłoczek i dalej to już myślę że wiadomo.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2010, 22:55
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF `00 DITD RF2A

Postprzez deinonychus » 10 wrz 2010, 03:10

nie o to się pytałem, jak już jest rysunek to tłoczek który miałem na myśli to główny tłoczek "11" który też jest rozbieralny, zawiera on w sobie pewne elementy "13" i "14", i czy to wszystko jako całość stanowi jakiś specyficzny mechanizm, bo na moją logikę wystarczyłoby żeby tłoczek miał tylko gwint w swoim korpusie a widać że w samym tłoczku jeszcze coś się znajduje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 12:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez motylek322 » 10 wrz 2010, 06:53

Elementy 13 i 14 utrzymują o obudowie zacisku element 16 czyli bolec, który wywiera nacisk na główny tłoczek 11. Jak wyjmiesz z zacisku tłoczek to zobaczysz jak to jest umieszczone. Po wyjęcie 11 musisz wyjąć sprężynujący pierścień 13 aby się dostać do 16.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez rumunn95 » 10 wrz 2010, 15:37

ten mechanizm na chlopski rozum dziala podobnie jak klucz grzechotka w jedna strone przy zaciagnieciu recznego sie nie obraca gdy element nr16 wywoluje nacisk na tlok, przy zwolnieniu recznego obraca sie w srodku powodujac ze tlok nie cofa sie tylko zostaje w miejscu potrzebne jest to bo wiadomo ze klocki sie zurzywaja i tlok wychodzi z zacisku, to jest swego typu samoregulator. Zlinczujcie jak sie myle :P :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez alk80 » 10 wrz 2010, 23:27

tak, tak, można powiedzieć że w tłoczku jest sprzęgło jednostronne
i tego się raczej nie rozbiera, bo po co? chyba że auto było po powodziowe, zacisk był zalany wodą i zardzewiał, ale w takim przypadku nie widzę sensu regenerować samemu tylko kupić profesjonalnie zregenerowane
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez szkodnik_byd » 11 wrz 2010, 22:32

apropo zaciskow to rozmawiam z kilkoma firmami zajmującymi sie regeneracją i jak już cos wybiore to na pewno dam znać
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez deinonychus » 13 wrz 2010, 20:58

ja też się rozglądałem i już jestem zdecydowany na firmę LAUBER, chyba że już ktoś z was słyszał o niej coś niedobrego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 12:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez szkodnik_byd » 14 wrz 2010, 21:40

ja moje wyslałem do firmy SAN-CAR jak dobrze pojdzie to w czwartek będa już u mnie cena 150zł za kompletny zacisk prawdopodobnie z malowaniem proszkowym na wybrany kolor i wymianą łożyska igiełkowego mówił, że maja specjalne dojście do częsci bo niektórzy zwykłą tuleje gumowa wkładają więc trzeba uważać, w każdym razie i tak dają 12 miesięcy gwarancji :P
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez krzysztofpak » 15 wrz 2010, 14:52

Witam Panowie. Jest taka sprawa rozebrałem zacisk prawy wymieniłem wszystkie uszczelki tłoczka itp i wszystko było ok. Gdy doszedłem do sworznia ręcznego to już jest masakra . Podpowiecie mi jak go wyjąć ?? Ni w ząb nie chce się ruszyć , pewnie jest zapieczone łożysko igiełkowe , bo aż sworzeń w gnieździe jest przekrzywiony. Błagam pomocy .... Łożysko wszystko mam tylko jak wyjąć ten sworzeń ... Proszę ŁOPATOLOGICZNIE ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 18:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez alk80 » 15 wrz 2010, 15:16

krzysztofpak odbierz PW

ok, nie odbierasz to coś napisze :]
czy sworzeń obraca się w miarę swobodnie ?? nalej płynu hamulcowego w gniazdo łożyska tak żeby maksymalnie zalać sworzeń, jak wiadomo płyn hamulcowy to kwas ale nie każdy wie że też bardzo dobry odrdzewiacz, daj czas kwasowi pożreć
spróbuj wydłubać uszczelniacz może się coś wysypie i uwolni sworzeń
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzysztofpak » 15 wrz 2010, 16:37

No właśnie w tym rzecz , że wogóle się nie obraca. Ok spróbuje zalać go płynem hamulcowym , choć zanurzyłem go Dosłownie w WD-40 no i żadnych efektów a w piątek 1400 km do zrobienia :( Dlaczego Madzia mi to robi <płacze> Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 18:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez alk80 » 15 wrz 2010, 19:40

krzysztofpak napisał(a):No właśnie w tym rzecz , że wogóle się nie obraca

to to masz niezły zgryz :| nie zazdroszcze
krzysztofpak napisał(a):Dlaczego Madzia mi to robi <płacze>

dlaczego ?? jak już ktoś tu napisał "Mazda jest kobietą" a wiadomo jakie one są :P
bez obrazy oczywiście :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzysztofpak » 15 wrz 2010, 19:59

No tak a kobiety są po to by je kochać :P
A tak na poważnie to zostawie do jutra w Wd i zobacze co da się zrobić ... Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 18:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez szkodnik_byd » 15 wrz 2010, 22:33

lepszy efekt byłby w coca coli bo gazowana a co do prolemow to przy tym typie chamulcow tak niestety bedzie dlatego ja juz z niecieropliwoscia czekam na moje po fachowej regeneracji
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6