Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szpok » 7 lis 2011, 12:17

Czy można zdjąć przy zacisku sprężyne(na zdj. ze strony 1 tego tematu nr23) hamulca ręcznego tak aby później zdjąć uszczelkę z blaszką (nr9) bez rozbierania całego zacisku tzn. tłoczka, prowadnic itp.? Ponieważ mam taki problem że w tym miejscu mam wyciek płynu hamulcowego i sądzę że to przez tą zepsutą uszczelkę mam ten wyciek. Hamulec ręczny jaki nożny działa dobrze. Chyba że ktoś miał podobny problem i może to być wina czegoś innego?
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:24
Posty: 7
Skąd: Kolbuszowa
Auto: Mazda 626 Hatchback (GF) 2.0 Turbo DI 101 KM

Postprzez Siw-y » 7 lis 2011, 12:46

Można zdjąć sprężynę, a nawet trzeba, ale nie wyjmiesz tej dźwigni bez wyjęcia tłoczka i mechanizmu z wnętrza zacisku.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez alk80 » 7 lis 2011, 16:21

wewnątrz jest jeszcze oring (nr5), który też może być przyczyną wycieku a uszczelkę z blaszką żeby zdjąć to raczej trzeba ją zniszczyć
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez szpok » 7 lis 2011, 17:45

alk80 dzieki za podpowiedź z tym oringiem w środku, więc pewnie wezme sie za regenerację całego zacisku, ale jakby ktoś znał sposób zdjęcia tej uszczelki z blaszką bez jej zniszczenia to bede wdzieczny za podpowiedź jak to zrobić :)
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:24
Posty: 7
Skąd: Kolbuszowa
Auto: Mazda 626 Hatchback (GF) 2.0 Turbo DI 101 KM

Postprzez alk80 » 7 lis 2011, 19:20

a nie wolisz wsadzić nowej, oring pewnie też będziesz potrzebował nowy a kpl uszczelek jest w zestawie do regeneracji zacisku
np taki http://moto.allegro.pl/reperaturka-zaci ... 48520.html
jak masz blisko sklep z częściami, najlepiej do japońców, to zapytaj o cenę
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez szpok » 9 lis 2011, 13:12

dzieki za odpowiedzi, zacisk zregenerowany w całości, trochę dłubaniny jest :D
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:24
Posty: 7
Skąd: Kolbuszowa
Auto: Mazda 626 Hatchback (GF) 2.0 Turbo DI 101 KM

Postprzez tomxl » 15 lis 2011, 21:32

Witam !

Mam takie pytanie bo cos nie moge sie doczytac.
Czy sam tłoczek jest odpowiedzialny , za cofanie sie go po hamowaniu ?

Aktulanie tloczek sie nie cofa i klocek obiera sie caly czas o tarcze.
Czy zastosowanie zestawu naprawczego z nowym tłoczkiem załatwi ten problem ??

Ciekaw jestem gdzie powstaje ta usterka ,czy tłoczek ulega zużyciu ... <oczy>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Paprotek » 15 lis 2011, 22:58

Na tylnym zacisku są 2 słabe punkty. Jeden to sam tłoczek jak to zauważyłeś – jeśli przerdzewieje to się może zablokować. Poza nim jeszcze może się rozpaść łożysko igiełkowe – skutkiem tego może być zablokowanie zacisku. W zależności od szczęścia albo w pozycji zaciśniętej albo i nie...
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:55
Posty: 37
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez tomxl » 15 lis 2011, 23:33

Paprotek napisał(a): sam tłoczek jak to zauważyłeś – jeśli przerdzewieje to się może zablokować


OK ,ale ponawiam pytanie ; Czy sam tłoczek ulega zużyciu *mam na mysli mechanizm wewnątrz ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Paprotek » 16 lis 2011, 00:00

Tłoczek po prostu rdzewieje i się zapieka. Mówię tu o części zewnętrznej tłoczka. W środku tłoczka nie ma co się psuć. Tłoczek jest osadzony na prowadnicy co zobaczysz na zdjęciach na 1 stronie wątku. Wszystko pracuje zalane płynem hamulcowym i nie powinno rdzewieć. W normalnych warunkach nie powinno tam się tam nic stać.
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:55
Posty: 37
Skąd: Zamość/Warszawa
Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r

Postprzez tomxl » 16 lis 2011, 19:47

Paprotek napisał(a):Tłoczek po prostu rdzewieje i się zapieka...........


Dzieki za wyjasnienie .
Pytalem o tę kwestie , bo mój tłoczek wyglada dobrze -ale potrafi sie nie cofnąć.

...aaa jaki tam jest potrzebny kluczyk do odpowietrzników hamulcowych ?? ( 7mm ? )

Czy przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego , trzeba tez odpowietrzyc sprzegło ? <oczy>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez alk80 » 16 lis 2011, 20:26

tomxl napisał(a):jaki tam jest potrzebny kluczyk do odpowietrzników hamulcowych ?? ( 7mm ? )
dobry, najlepiej sześciokątny

tomxl napisał(a):Czy przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego , trzeba tez odpowietrzyc sprzegło ? <oczy>
jak spuszczałeś cały płyn hamulcowy to tak
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Iktorn92 » 20 lis 2011, 12:28

Za cofanie sie tłoczka odpowiedzialna jest ta gumowa uszczelka wew. zacisku montowana w wyzlobieniu. pod nia czesto podchodzi rdza i tloczek sie nie cofa.

pzdr!
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Martinator » 20 lis 2011, 20:30

Witam,
Ja u siebie 1,5 roku temu robilem jedna strone a pol roku temu druga strone metoda "na tuleje z brazu" :) i wszystko dziala ok, mam natomiast pytanie (do srodka zacisku brud dostaje sie przez uszczelke gumowo-blaszana) czy mozna ja jakos uszczelnic, sa takie preparaty np. du gwintow czerwony loktite...?
MM
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez motylek322 » 21 lis 2011, 20:58

Preparat o którym piszesz do gwintów ma raczej za zadanie zabezpieczenie śruby przed samoczynnym odkręcenie. Można powiedzieć, że "skleja" śrubę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez alk80 » 21 lis 2011, 21:42

Martinator ja bym w to miejsce o którym piszesz prędzej zastosował silikon,
u siebie jak regenerowałem zaciski to wyczyściłem newralgiczne miejsca z rdzy, a po poskładaniu zacisku do kupy, przed zamontowaniem do auta pomalowałem zacisk śnieżką na rdze, tą uszczelkę z metalowym kołnierzem starannie obmalowałem i nic się złego nie dzieje
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez geno77 » 21 gru 2011, 14:03

Goraca prosba do kolegow o dokladne zdjecia tych dorabianych tulejek oraz jej wymiarow. Prosze rowniez o ksztalt i wymiary otworu w tulejce i miejsce gdzie ten otwor ma byc wywiercony. Z gory dzieki.
Pozdrawiam wszystkich i zycze wszystkim wesolych swiat, bogatego Mikolaja oraz udanego Sylwestra.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2010, 00:57
Posty: 9

Postprzez rumunn95 » 21 gru 2011, 22:12

poszukaj w tym watku pisalem o tym :) :) :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Dominator » 21 gru 2011, 22:31

rumunn95 napisał(a):poszukaj w tym watku pisalem o tym :) :) :)

Ale zdjęcia juz się nie pojawiają, gdzieś znikły ;) Też bym chcial wiedziec, bo leżą mi stare zaciski i mógłbym je zregenerować za pomoca tych tulejek.. :) I można by z innego materiału niz brąz?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rumunn95 » 21 gru 2011, 22:35

mozna by ale braz jest "samosmarujacy" wiec najlepszy :)
postaram sie znalesc foty i wrzuce ponownie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6