Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzysztofpak » 11 mar 2011, 20:53

Dziękuję koledzy za pomocne rady:) A tak sumą sumaru to zacisk w niemczech kosztuje 80 Eur to dlaczego w Polszy tak drogo ??

Pozdrawiam ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 18:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez tha_dogg » 16 kwi 2011, 20:53

Witam,

ja również miałem problem z tylnymi hamulcami i zdecydowałem się na regenerację w firmie san car z Mielca. Zaciski przyszly wczoraj – wizualnie super – więc zabrałem się dziś za montaż. Tutaj pojawił sie problem i to spory. Jeden zacisk miałem już prawie gotowy i kiedy dokręcałem ostatnia śrubę, a mianowicie gorną prowadnicę zacisku to usłyszałem dosyć głośny strzał i robota stanęła. śruba pękła zaraz przy jarzmie tak jak na zdjęciu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/429 ... 311bf.html
Obrazek
teraz proszę o radę:
1. Da się to uratować? mam nadzieję, że da się to urwaną srubę rozwiercić....
2. Jak mocno należy dokręcić tą śrubę? Szła jeszcze dosyć lekko a tu nagle huk i urwana.
3. Muszę teraz dokupić taka śrubę co nie będzie pewnie łatwe. Czy może być śruba taka sama na długość a np. z dluższym gwintem, gdybym nie mógł dostać identycznej.

z góry dzięki za rady.
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez rumunn95 » 16 kwi 2011, 21:34

kup wykretaki rozwierc srube o wykrec
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez szkodnik_byd » 16 kwi 2011, 23:36

Co do firmy san car to ja nie mam z nimi zbyt dobrych wspomnien

zaciski moje sa w ich ofercie na stronie takie niebieskie :D ale po zamontowaniu okazalo sie ze jeden tłoczek jest mega skorodowany i cieknie dwa dni po założeniu aby nie tracic czasu nynuch sam opanował sytuacje i wymienil tłoczek plus nowe uszczelki bo stare juz nie trzymały

po 4 miesiacach i zimie bedac przez przypadek na podnosniku okazalo sie ze obydwa zaciski sa zapieczone wysłane na reklamacje powrocily i czekaja na montaz zobaczymy jak dlugo bedzie ok
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez tha_dogg » 17 kwi 2011, 23:43

a jakiś pomysł gdzie mogę dostać taką śrubę prowadnicy zacisku? musze mieć to we wrocławiu najlepiej do wtorku, środy bo na święta by wartało do domu jechać...
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez Markiz » 18 kwi 2011, 05:43

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez tadziomaru1 » 18 kwi 2011, 18:07

tha_dogg napisał(a):a jakiś pomysł gdzie mogę dostać taką śrubę prowadnicy zacisku? musze mieć to we wrocławiu najlepiej do wtorku, środy bo na święta by wartało do domu jechać...

Przyjedź do mnie, dziś miałem taką w ręce, oglądałem ją z myślą o Tobie – "aaa, to ta mu się urwała..." :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez tha_dogg » 18 kwi 2011, 21:16

tadziomaru1 napisał(a):
tha_dogg napisał(a):a jakiś pomysł gdzie mogę dostać taką śrubę prowadnicy zacisku? musze mieć to we wrocławiu najlepiej do wtorku, środy bo na święta by wartało do domu jechać...

Przyjedź do mnie, dziś miałem taką w ręce, oglądałem ją z myślą o Tobie – "aaa, to ta mu się urwała..." :D

mało z krzesła nie spadłem i boków nie pourywałem...
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez tadziomaru1 » 18 kwi 2011, 21:44

No ja też jak to pisałem, ja też... <lol> Ale z Ostrowca to nie tak daleko by było, jeszcze jakbyś jechał do Warszawy, to po drodze... <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 11:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez zibike » 19 maja 2011, 10:54

Witam

1. Podczas rozbierania zacisku natknąłem się na problem. Nie mogę wyjąć tłoczka. Kręcę nim w lewo (z bardzo wielkim trudem), wysuwa się na ok. 10 mm i koniec. Czy mam go chwycić jakimś narzędziem i brutalnie ciągnąć?
2. Czy tłoczek w trakcie hamowania (czyli jak się wysuwa) obraca się? Zastanawia mnie kształt tych wgłębień na czole tłoczka, w który wchodzi bolec umieszczony na nieścierającej się stronie klocka hamulcowego. I sprawa z tym powiązana: klocek starty jest nierównolegle, może bolec, który jest na klocku, wyskakuje z wgłębienia na tłoczku i ustawia tenże klocek ukośnie???
3. Nie mogę się doszukać w swoim zacisku elementów. Jest tłoczek i osłona gumowa (pozycja 7 na rysunku na pierwszej stronie wątku). W zestawie naprawczym jest jeszcze drucik sprężynujący i jeden sztywny element gumowy. Na zdjęciu widzę drucik. A u mnie w zacisku nawet tego nie ma. Czy to jest schowane głębiej czy poprzedni właściciel ich nie założył?

pozdrawiam
zibike
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2009, 10:26
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626GW, 2001, 2,0 benzyna
Xedos 9, 1998, 2,5 benzyna

Postprzez alk80 » 19 maja 2011, 22:55

odp1 – jak tłoczek przestanie się wysuwać od kręcenia to możesz go "brutalnie ciągnąć"
jak jest skorodowany może mieć problem przejść przez uszczelke
odp2 – podczas normalnej pracy tłoczka może się on obracać ale naprawdę minimalnie, wgłębienia w tłoczku opierają się o wypusty w klocku, jeśli wyskakują pewnie będzie będą od tego ślady – zauważył byś
u mnie było tak że jedna śruba prowadząca była krzywa przez co klocki wytarte były w klin
odp3 – drucik rozpręża kołnierz osłony p.kurzowej dociskając go do zacisku, może się zdarzyć że jest nad wymiarowy

nie za bardzo wiem o jakim "sztywnym elemencie" piszesz – możesz dać jakąś fotkę ??
mogę domyślać się że to poz 6 – uszczelka tłoczka umieszczona w cylindrze zacisku
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez zibike » 20 maja 2011, 00:07

Dzięki za reakcję.

Ad. 2
Śladów na czole tłoczka nie ma, więc bolec nie wyskakuje, więc przyczyna "wytarcia klocków w klin" jest inna. Sprawdzę czy śruby prowadzące są proste (wcześniej nie zanotowałem, żeby były)
Ad. 3 i dalej
W moim zacisku drucika nie ma i części nr 6 czyli "sztywnego elementu" też nie ma: http://tiny.pl/hf79f – element w prawym dolnym rogu zdjęcia zestawu naprawczego nr D4527. Chyba że ten element jest niewidoczny przed wyjęciem tłoczka :)

pozdrawiam
zibike
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2009, 10:26
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626GW, 2001, 2,0 benzyna
Xedos 9, 1998, 2,5 benzyna

Postprzez alk80 » 20 maja 2011, 07:32

– 3 – wymontowałeś już osłonę p. kurzową ?? jeśli nie to dowiesz się czy jest, albo może sobie zgniła
el nr 6 uszczelnia tłoczek w cylindrze zacisku, nie widoczny dopóki nie wyjmiesz tłoczka

na zdjęciu jest już zamontowany nowy, obciaprany czerwonym smarem
Obrazek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez zibike » 20 maja 2011, 08:49

Aha, więc to jest POD osłoną przeciwkurzową. No to jeszcze nie wiem, czy jest :)
A do czego służy gwint widoczny na zdjęciu?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2009, 10:26
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626GW, 2001, 2,0 benzyna
Xedos 9, 1998, 2,5 benzyna

Postprzez alk80 » 20 maja 2011, 11:00

na gwint wkręcony jest tłoczek, gwint to szpilka którą z drugiej strony popycha dźwigienka hamulca ręcznego
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Nguema » 19 lip 2011, 12:54

Mam pytanie:
Czy przy regeneracji tylnego zacisku trzeba wymienic łożysko igiełkowe sworznia ręcznego hamulca, czy nie i jest to tylko czyms zalezne??
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 10:48
Posty: 11

Postprzez Siw-y » 19 lip 2011, 13:10

Jak jest dobre to nie trzeba, nie ma go w zestawach naprawczych, trzeba atakować ASO albo Carspeed.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez dgolf » 3 sie 2011, 07:13

Ja przed wyjazdem na wczasy dałem auto do mojego cierpliwego mechanika i powiedziałem, tylko że ręczny mam na jedno koło, a nożny na drugie :) Nie miałem czasu już grzebać. Okazało się że były cholernie zapieczone zaciski aż palnik poszedł w ruch. Dałem 50 za klocki, 50 za robociznę i auto już tak nie nurkuje przy hamowaniu, ręczny w górach zdał egzamin. Tarcze przydało by się wymienić gdyż przez niedomagające hamulce zardzewiały trochę. Dzisiaj jadę na ścieżkę, to sprawdzę jaka jest siła hamowania i procentowy rozkład na koła.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 19:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Martinator » 3 sie 2011, 19:33

po trzech nieudanych probach u roznej masci pseudomechanikow udalo mi sie z pomoca kolegi zregenerowac lewy tylny zacisk z pomoca tulei z brazu. na razie nie jest super mocny moze sie dotrze, czasem miga mi kontrolka recznego, poziom plynu ok. kupilem nowe klocki bo stare byly spalone, zastanawiam sie czy tarcze tez mam kupic, sa nieco pordzewiale, nierowne i byly przegrzane...maja dopiero 10tys. czy je toczyc ??? gdzie jest regulacja recznego, przy dzwigni czy pod autem?
Marcin
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez pioczel » 3 sie 2011, 20:36

Martinator napisał(a):gdzie jest regulacja recznego, przy dzwigni czy pod autem?

przy dzwigni ręcznego pod klapka na klucz nasadowy nr 10
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 20:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6