Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez alk80 » 25 lut 2011, 00:42

hermol napisał(a):Aha z tyłu występowały chyba dwa rodzaje klocków – nie pamiętam już.

Zapytaj w sklepie jakie to są klocki?


są 2 rodzaje bo z tyłu są 2 rodzaje tarcz i pewnie to jest powód
626 GW w dieslu ma tylne tarcze takie jak w niektórych modelach M6 280mm a reszta 626 GF (diesle też) i GW benzyna mają tarcze mniejsze
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez szkodnik_byd » 25 lut 2011, 01:18

z tego co mi sie wydaje z tyłu tak i owszem są dwa rodzaje tarcz ale tylko jeden rodzaj zacisków róznica jest w przodem podobno w dieslach po lifcie kombi zaciski na przód są odrobine większe
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez momik » 25 lut 2011, 08:13

sprzedawca też powiedział ze wyskakuje mu w katalogu dwa rodzaje tarcz i klocków. Zamówi wiec ten drugi a ja w sobote sobie podjade ze stara tarczą i klockiem (w zasadzie tym co z tego zostało). Wg jego katalogu wychodzi ze na tył do kombi jest wieksza tarcza, ale zeby sie upewnic porównam do starej
Jak sie okazało w rozmowie tez sprzedawca posiada 626 z mojego rocznika tyle ze benzynie :) a zatem moje wszystkie pytania znajdowały odpowiedz i nie było irytacji z racji mojej dociekliwości
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez alk80 » 25 lut 2011, 11:01

momik a nie możesz po prostu zmierzyć jaką masz tarcze ?? :D
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez momik » 25 lut 2011, 11:41

Pewnie że moge ale tarcza w domu a ja w pracy, wczoraj pozno wrociłem i padłem a i tak jest wyjęta wiec w sobotę ja wezmę w łapę. Zresztą najskuteczniej chyba kupować części metodą "stara część w łapie"
generalnie plan jest taki aby zakoczyc operację w weekend, ale zobaczymy jak wyjdzie bo jeszcze nie wiem jak to sie odpowietrza, ale to bede martwił sie w weekend
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez alk80 » 25 lut 2011, 12:05

na wszelki wypadek zamów sobie jeszcze dziś nowe odpowietrzniki, koszt 2,50/szt bo jak stary sie ukręci to ... kopoty :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez momik » 25 lut 2011, 12:11

ha! pocieszaj mnie dalej buehehehe!
spoko bede o tym pamietał bo rację masz jednak mam delikatną i rozłozoną w czasie metode odkrecania odpowietrzników wiec plan jest taki – NIE urwać <spoko>
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez hermol » 25 lut 2011, 13:22

U mnie odpowietrzniki z tyłu nie chciały puścić, 2dni polewania nafta i leciutkie grzanie i po dwóch dniach puściły bez problemu.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez momik » 25 lut 2011, 23:59

Witam!
Cały paln spalił na panewce... ale od poczatku
odebralem tarcze klocki, zestawy montazowe tylnych zacisków ale bez gumek... tłoczka za to z zaslepkami trzpienia łączącego jarzmo z zaciskiem. Dokupiłem 2 butelki płynu hamulcowego i 4 Żubry po czym do garazu sie udałem.

I tak zacisk z jarzma zdiąłem wg Waszych wskazówek z tym że nie uzywałem nafty a dobrego środka penetrującego (nie mylić z wd40) Rzeczywiście zeszło bez problemu jak juz puściło, cały zacisk wyczysciłem i wygląda to mniej wiecej tak:
Obrazek

Odpowietrznik nie urwany a odkręcony, byłem delikatny i cierpliwy boscie uczulali :)

Dalej oczyściłem jarzmo założyłem nową tulejkę :
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

i po złożeniu zacisku i jarzma wraz z nową zaślepką której nie miałem i przez to mi woda sie dostawała na tą tulejkę wygląda to tak:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

W tak zawanym miedzyczasie wyczyściłem i pomalowałem cokolwiek już sfatygowaną ocłonę tarczy hamulcowej:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ponieważ nie miałem gumek tloczka a typ w sklepie powiedział że nawet na zamówienie mi nei ściągnie bo nigdzie nie ma to stanąłem z robota a plan był zupełnie inny....
Gumek oczywiście zaraz gdzies poszukam bo gdziej je kupic musze , ale mam dodatkowe pytania :
Jakiego płynu hamulcowego mam użyć do zalania układu? oczywiście jak juz kupie te cholerne gumiki)
Pytam bo na forum wyczytałem DOT4 i taki tez kupiłem natomiast na korku mam takie zaklecie wybite:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Oczywiście paragon mam i wymienić nie problem jednak chciałbym sie upewnić czy DOT3 czy DOT4?
Ponadto chętnie usłyszę czym czyścicie srodek zacisku (pasta scierna a może papier ścierny wodny?) U mnie wygląda to mniej wiecej tak:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
oraz jaki smar idzie do tego gniazda popychacza hamulca recznego?Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
i tłoczek:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


A teraz najbardziej oczekiwana przez wszystkich część rozrywkowa!!!!
Takie oto znalazłem zwierzątko w moim aucie <oczko>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
kto zgadnie co to?
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez Siw-y » 26 lut 2011, 00:29

Możesz lać DOT4, na korku masz 3 bo czwórki jeszcze w tedy nie było, są mieszalne i nic się nie będzie złego działo. Pod żadnym pozorem nie używaj płynu DOT5 jak już to niech będzie DOT5.1 ale przy seryjnym układzie nie ma potrzeby.

Dziwne że w zestawie nie było uszczelki tłoczka <co?> przecież to jest komplet.

Ja rdzę z pod kołnierza usuwałem poprzez piaskowanie, uprzednio upychając tłoczek coby nie zniszczyć gładzi.

Smar to jakikolwiek z tzw. "Smarów do tłoczków", ja używam tego:
bremszylinder-paste firmy ATE
Obrazek
zarówno do tłoczka jak i do prowadnic, jak go dasz za dużo to się nic nie stanie, jest rozpuszczalny w płynie hamulcowym
(do tłoczka nie musisz możesz także płynem hamulcowym)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez alk80 » 26 lut 2011, 01:29

rdza w cylinderku świadczy że płyn hamulcowy daaawno nie był wymieniany
tą rdze w środku możesz wyczyścić okrągłą małą szczotką drucianą na wiertarkę, w dobrych sklepach z narzędziami można kupić takie fajne małe z cienkim drutem a nie tylko te "ruskie" toporne
można też drobnym papierem zastosowanym jak na 1 stronie, tylko
Siw-y napisał(a):coby nie zniszczyć gładzi.
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rumunn95 » 26 lut 2011, 20:39

ja czyscilem papierem 1000 wodnym
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez momik » 26 lut 2011, 23:14

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
jedna strona zrobiona, wygląda całkiem kulturalnie.

Po prowizorycznym odpowietrzeniu samemu auto hamuje zarówno na ręcznym jak i hydraulicznym, tłoczek odbija.
druga strona rozebrana i czeka na gumki z zestawu naprawczego. Tam w dęba stala dźwignia ręcznego. Po rozebraniu nie stwierdziłem łożyska igiełkowego...
Generalnie to dzieki Waszym wpisom w tym wątku udalo sie, az pasuje browara postawić za wiedzę z której korzystam ale kurde Was tu tyle jest...
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez szkodnik_byd » 27 lut 2011, 00:02

ten zwierz to czujnik ABS przedmuchaj to sprezonym powietrzem i nie dotykaj po popsujesz
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez alk80 » 27 lut 2011, 00:47

szkodnik_byd napisał(a):ten zwierz to czujnik ABS przedmuchaj to sprezonym powietrzem i nie dotykaj po popsujesz


myśle że Momik to wie tylko sie zgrywa :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzysztofpak » 9 mar 2011, 20:17

Panowie ja zamówiłem nowy zacisk i mam takie pytanie . Mianowicie w październiku próbowałem robić zaciski z tyłu i lewy poszedł w miare a prawy nie :( Założyłem wtedy nowe klocki , i teraz moje pytanie brzmi bo chcę też wymienić tarcze i czy trzeba wymieniać klocki ?? Pozdrawiam ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez alk80 » 9 mar 2011, 21:32

jak chcesz żeby twoje nowe tarcze wyglądały jak stare to załóż stare,
wymieniamy tarcze razem z klockami !!
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzysztofpak » 10 mar 2011, 18:33

Ok ja tez tak myślałem ale gdzieś wyczytałem ,żeby razem nie wymieniać bo wtedy muszą się układać i tarcze i klocki ... Dla mnie też było to dziwne :P Pozdrawiam ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez oblivion » 11 mar 2011, 01:00

Zdaje się, że wymieniasz albo same klocki, albo tarcze z klockami, nigdy odwrotnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Radex » 11 mar 2011, 01:33

krzysztofpak napisał(a):Ok ja tez tak myślałem ale gdzieś wyczytałem ,żeby razem nie wymieniać bo wtedy muszą się układać i tarcze i klocki ... Dla mnie też było to dziwne :P Pozdrawiam ...

jak wymienisz same tarcze to: krzywo starte klocki będą krzywo scieraly Ci Twoje nowe tarcze
dlatego powinienes wymienic komplet (tarcze+klocki) tak jak pisze Alek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6