Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kongobongo » 30 lis 2015, 13:27

motylek322 napisał(a):Zacisk jak nówka <spoko>

Daleko mu do tego :P
motylek322 napisał(a): prowadnice. One najczęściej powodują problemy.

Dokładnie. Dbanie o ich kondycję, wydłuży żywotność zacisku, tak mi się wydaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 18:15

Warto się rozejrzeć za zaciskami regenerowanymi z allegro po około 200zł lub NTY/AKEBONO? U mnie zacisk nie przecieka ani nic, nie wiem czemu nie działa a wydać 100zł na naprawczy i nic z tego to trochę słabo.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Danmazda » 1 gru 2015, 18:23

Sonek napisał(a):NTY/AKEBONO?
Te zaciski są nic nie warte. Nie pamiętam gdzie o nich czaytałem ale po roku czasu nie nadają się do użytku.
Sonek napisał(a):wydać 100zł na naprawczy i nic z tego to trochę słabo
Może pomóc zestaw naprawczy za 100 zł. Jeśli nie to potrzebna będzie regeneracja całego zacisku a nie wymiana tylko gumek czy tłoczka, taka naprawa kosztuje 500zł. W tedy lepiej wychodzi kupić używany, być może będzie działał.
Co Ci dokładnie się dzieję z tym zaciskiem ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez sebekle » 1 gru 2015, 18:27

pewnie ręcznego brak ;P gdzieś obok mojej wioski się zajmują regeneracją i nawet na allegro wystawiają z tego co widziałem. ja sam zrobiłem ale znów ręczny się zacina więc nie zaciągam ale na wiosnę trzeba będzie to załatwić. i chyba wezmę regenerowane
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 19:40

Ręcznego nie ma praktycznie na obu kołach, ale z nożnym to samo... słabiutko hamuje.
Nie wiem co się dokładnie dzieje z zaciskiem bo nie mam jak zajrzeć pod auto, ani dokładnie nie wiem co oglądać. Co radzicie? TWR niby są lepsze, ale 420zł za sztukę...

Podobno zacisk nie przecieka ani nic, gumki są niby ok ale nie pracuje tak jak powinien.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Danmazda » 1 gru 2015, 20:02

Sonek napisał(a):Podobno zacisk nie przecieka ani nic, gumki są niby ok ale nie pracuje tak jak powinien.
Kto to sprawdził ? a jak wygląda tłoczek ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 20:22

Mechanik tam oglądał.
Nie mam pojęcia jak wygląda tłoczek, on jest schowany czy można go obejrzeć z zewnątrz?
Na przeglądzie pan na stacji mówił, że jak naciskam pedał to niby coś tam pracuje ale nie wie czemu nie zaciska.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Danmazda » 1 gru 2015, 20:32

Zmień mechanika. Zwykle jest tak że tylne zaciski szybko korodują. Żeby dostać się do tłoczka trzeba zdjąć zacisk, druga osoba niech naciska hamulec. Podejrzewam że tłoczek jest mocno skorodowany.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 20:39

I co wtedy? Wymiana zestawem razem z uszczelkami? Trudne jest to zobaczenie tłoczka?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Danmazda » 1 gru 2015, 20:46

Wszystko jest w tym wątku opisane. Nie pamiętam już jak jest w 626, ale chyba jest wciskany, więc przy wciskaniu hamulca powinien wyjść, W tedy wystarczy go papierkiem oczyścić i nasmarować. Nie jest koniecznością wymiany gumek, chyba że są w złym stanie. W mojej 626 GE ten zabiegł pomógł.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 21:13

Jak dobrze rozumiem odkręcam zacisk od jarzma, zostawiam wszystkie podłączenia, naciskam hamulec i jeśli tłoczek wyjdzie to go czyszczę i smaruje tak?

Edit: A co z zapowietrzeniem?
Ostatnio edytowano 1 gru 2015, 21:15 przez Sonek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez Danmazda » 1 gru 2015, 21:15

Dokładnie tak. Ale potem wcisnąć tłoczek bez specjalnego narzędzia raczej Ci się nie uda.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 21:21

A czemu on sam nie wróci?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez sebekle » 1 gru 2015, 21:30

sam nie wróci bo trzeba go wkręcić a wcisnąć też się nie da bo gwint na samoregulatorze nie pozwoli. prowadnice też oczyść i daj smaru do zacisków. czasem nie smaruj jakimś Łt-43 czy innym grafitowym bo nie zda egzaminu. a gumki to nie taki duży koszt a tak jak w moim przypadku pomogą na ponad rok. tzn z nogi działa miodzio ale ręcznego brak z powodu zużycia mechanizmu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kongobongo » 1 gru 2015, 22:21

Czy ktoś ma numery zaznaczonych części ?

i nie obawiać się, jak tylko masz słaby hamulec, auta ruszyć się nie da, masz warunki, narzędzia i chęci to rozbierać, czyścić, smarować i cieszyć się z wykonania dobrej roboty ;) Mi się udało, a żaden ze mnie mechanik :D

ok, znalazłem
http://www.partsbase.org/mazda/626wagon ... nisms-p-2/
Załączniki
46f70c3b3eff671889320f1e5fb3cb109fde1702.jpg
Ostatnio edytowano 1 gru 2015, 22:35 przez kongobongo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 22:34

W jakim sensie auta ruszyć się nie da?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez kongobongo » 1 gru 2015, 22:39

W takim że prowadnice zapieczone, klocki nie odbijają, tłoczek się nie cofa i auta nie pchniesz...
Może nie miałem tragedii, ale ciężko madzie się pchało. Teraz, wiatr dmuchnie i auto leci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 18:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Postprzez Sonek » 1 gru 2015, 22:51

Haha no u mnie jedzie ale zatrzymać się ma ciężej :D
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez motylek322 » 1 gru 2015, 23:16

sebekle napisał(a):...prowadnice też oczyść i daj smaru do zacisków...

Smar do zacisków to prawdopodobnie jest smar silikonowy. I takowy kupić. Osobiście używam smaru silikonowego i sprawdza się bdb. Po co przepłacać za dopisek "do zacisków" Już to gdzieś pisałem ale powtórzę, że przy stosowaniu smaru silikonowego uważać aby nie posmarować tarcz czy klocków, bo będzie jazda bez trzymanki :D

PS
kupić gęsty smar a nie przypadkiem olej silikonowy. Są też smary z dodatkiem teflonu czyli teoretycznie lepsze. Samar silikonowy zabezpiecza też dobrze wszelkie gumy przy zaciskach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez alk80 » 2 gru 2015, 01:14

regenerowałem sam, będzie co naj mniej 4 lata temu,na zestawach naprawczych autofrein, same "gumki", tłoczki zostały, ale porządnie przeszlifowałem żeby nie było wżerów, działa bez problemu, tylko musiałem zastosować dodatkowe sprężynki żeby ręczny odbijał bo te org już słabe
smar kupiłem specjalny do prowadnic zacisków, w takiej żółtej tubce
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6