Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dansomi » 13 lut 2017, 16:26

Miałem w ręce klocki z swojej GW 1998r przedlift i nowe klocki firmy metelli które pasowały do Mazdy 6, 3 i 626 i były identiko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez sebekle » 13 lut 2017, 16:29

a po to zatkać żeby nie zapowietrzyć na przykład pompy abs jak i samej pompy bo się będziesz pierdo... bawił pół dnia w odpowietrzanie bo niekiedy tak jest
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez dansomi » 13 lut 2017, 16:47

A który zestaw montazowy? Bo nie pamiętam jakie były blaszki a chciałbym zamówić bo za tydzień będę się za to brał
Ten
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6679257940
Czy ten
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6209391807
??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez przemo12345 » 13 lut 2017, 16:58

O taką odp. mi sebekle chodziło :) Jest taki problem, że w opisie obydwa klocki pasują, a na tych aukcjach są całkiem różne rodzaje klocków. No nic, jak jutro rozbiorę to sam zobaczę.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez motylek322 » 13 lut 2017, 18:38

dansomi zestaw z drugiego linku jest na tył. Radzę jednak ( sprzedawca nawet o tym pisze ) wyślij do niego zapytanie z podaniem numeru VIN. Np. w mojej madzi niektóre części zmieniły się z miesiącem produkcji modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez dansomi » 13 lut 2017, 18:45

Napisałem właśnie maila do tego z 2 linku i potwierdził mi po VIN'ie że te będą odpowiednie, sam myślałem że te z 2 linku ale kolega który mi grzebie przy aucie stwierdził że to te z 1 linku, teraz patrzyłem że w tych z 1 linku jest GF'ka ale z silnikiem 1.6 także coś nie halo :D

Podpowiesz kolego jeszcze jak zamontować te sprężynki ? U mnie ich pewnie nie ma od nowości a z przodu były 4 więc można było się domyślić jak a tutaj jakoś mi nie świta to <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez motylek322 » 13 lut 2017, 18:52

A co tu podpowiadać. Klocki na grzbiecie muszą mieć otwory w które wkładasz zagięte końcówki sprężynek. Jak zobaczysz to załapiesz co i jak. A, i jeszcze jedno. Jedna sprężynka :V: przypada na jeden zacisk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 15 lut 2017, 10:16

Jeśli będę odpowietrzał hamulce i sprzęgło to sprzęgło na końcu się odpowietrza, na początku czy bez różnicy jaka kolejność?
Po 6 godz. walki jeden zacisk zregenerowany. Uprzedzając pytanie: dlaczego tak długo? Pierwsza śruba przy zacisku od razu pękła i została w zacisku, więc musiałem kupić używkę i z dwóch zrobić jeden. Następne śruby były podgrzewane palnikiem i lepiej szły. Jutro drugi.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez dzul » 1 mar 2017, 19:45

Kupiłem nowe zaciski tył za kupę siana niby jakieś firmowe i są do pupy. Przeciekają w miejscu połączenia z przewodem (jedna sztuka) przy zaciągnięciu ręcznego tłoczek nie wraca, po wyjęciu tłoczka okazało się, że są ch..o złożone i ten pindel na który wkręca sie tłok, wysuwa się w bok, a nie do góry. Ogólnie nie bawcie się w nowe tylko regenerujcie.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Danmazda » 1 mar 2017, 19:51

Jaka to firma ? "niby firmowe"
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez dzul » 1 mar 2017, 20:11

niby firmowe miały pudełko "febi"
wyglądały jak te http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl- ... 06832.html
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Danmazda » 1 mar 2017, 20:17

Firma ok. Tylko pytanie czy na pewno są to tej firmy, a nie NTY <co?>
Ja kupiłem na tył hella pagid i zero problemu. Kosztował koło 400 zł z tego pamiętam
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez dzul » 1 mar 2017, 20:25

Jakością pewnie nie odbiegały od nty a cena zdecydowanie większa (ok 330zl sztuka). po numerach na pudełku zlokalizowałem te zaciski. Teraz już ich nie ma na allegro. Z tych nowych powyciągalem gumki i tłoczki i założyłem na stare. Niestety ręczny sobie odpuściłem ( z tego względu chciałem zainwestować w nowe). Człowiek chce dobrze i nie tanio, a wychodzi jak zwykle.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez motylek322 » 1 mar 2017, 20:31

Ja rozumiem, że oryginału nikt nie kupi bo to będzie kosmos cenowy ale prawie 340,00 za szt to nie jest taniocha i towar powinien być OK. Można się w.....ć, sprzedawca pewnie wie co są warte ale liczy się kasa i opycha takie g.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez dansomi » 1 mar 2017, 22:54

2 zestawy naprawcze po 30zł, pasta do tłoczków 5zł, nowy zestaw montażowy klocków 30 pare zł, nowe klocki 50zł(metelli,dobre,sprawdzałem na przodzie i są spoko), tarcze miałem z rozbitka znajomego, jedynie koszt przetoczenia 2 sztuk – 20zł, kilka godzin na rozbieranie, czyszczenie, regeneracje + koszta mechanika(mi robił to znajomy-mechanik a ja mu asystowałem), potem 12zł butelka dot4, odpowietrzanie, złożenie i ręczny jak i nożny działa cud miód, jak ktoś ma chęci i chce zaoszczędzić troche hajsiwa to polecam, można zaoszczędzić także nerwy jeśli coś jest nie tak z "nowymi zaciskami" jak u kolegi wyżej <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez dzul » 1 mar 2017, 23:22

tylko u ciebie nie wysypało się łożysko igiełkowe. Główny powód zakupu nowych zacisków. U mnie trzeba było jeszcze wymienić oba tłoki. wiec 2x tłoki po 70zł 2x uszczelki 30zł, pasty 8zł. płyn hamulcowy 12zł. Blaszki do klocków 30zł, i 2x łożyska igiełkowe 90zł. Nie licząc własnej roboty i skąd wziac rozjechaną sprężyne?. Warto byłoby kupić nowe, gdyby nie fakt, że znalezienie dobrych zacisków graniczy z cudem. Także, jeżeli musicie je naprawić oddajcie do regeneracji lub sami regenerujcie.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 19:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez dansomi » 1 mar 2017, 23:31

Wolałbym kupić używane zregenerowane niż nowe chińskie albo sprawne uzywane i zregenerować, u mnie tłoczki były ok.

Jesli u mnie tloczki byly by do wymiany to bym sie nie zastanawial i wymienil ale lozysko igielkowe trudne do dostania ponoc a ty piszesz ze jeszcze takie drogie :/

Choc i tak wychodzi na to ze lepiej zregenerowac bo mozna trafic na mine, ja na twoim miejscu reklamowałbym te zaciski/zwrócił(zakupione przez internet masz 14 dni na zwrot)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez motylek322 » 2 mar 2017, 06:45

Co do regeneracji zacisku to warto wspomnieć, że łożyska igiełkowe można zastąpić tulejami z brązu. Na forum jest opis i podane są ich wymiary.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez sebekle » 2 mar 2017, 17:27

ja nawet dorobiłem sobie te tuleje z brązu ale miałem do tego wytarte te ośki na których jest dźwignia przykręcona i była też lipa
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez kongobongo » 3 mar 2017, 21:30

A ktoś wyjmował łożysko igiełkowe z zacisku ? Jak to zrobić, bo mnie to czeka a nie znalazłem tropu. NTN łożysko 51zł. Bo prawe koło, ręcznego nie ma <nie powiem> <nie powiem> <płacze>
Tak, wstyd mi... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2013, 17:00
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 626 (GW) '00, 2.0 TD
74kW ( 101 KM ) + box.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6