Regeneracja tylnego zacisku
Czy można zdjąć przy zacisku sprężyne(na zdj. ze strony 1 tego tematu nr23) hamulca ręcznego tak aby później zdjąć uszczelkę z blaszką (nr9) bez rozbierania całego zacisku tzn. tłoczka, prowadnic itp.? Ponieważ mam taki problem że w tym miejscu mam wyciek płynu hamulcowego i sądzę że to przez tą zepsutą uszczelkę mam ten wyciek. Hamulec ręczny jaki nożny działa dobrze. Chyba że ktoś miał podobny problem i może to być wina czegoś innego?
Grzesiek
- Od: 18 kwi 2011, 22:24
- Posty: 7
- Skąd: Kolbuszowa
- Auto: Mazda 626 Hatchback (GF) 2.0 Turbo DI 101 KM
wewnątrz jest jeszcze oring (nr5), który też może być przyczyną wycieku a uszczelkę z blaszką żeby zdjąć to raczej trzeba ją zniszczyć
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 dzieki za podpowiedź z tym oringiem w środku, więc pewnie wezme sie za regenerację całego zacisku, ale jakby ktoś znał sposób zdjęcia tej uszczelki z blaszką bez jej zniszczenia to bede wdzieczny za podpowiedź jak to zrobić
Grzesiek
- Od: 18 kwi 2011, 22:24
- Posty: 7
- Skąd: Kolbuszowa
- Auto: Mazda 626 Hatchback (GF) 2.0 Turbo DI 101 KM
a nie wolisz wsadzić nowej, oring pewnie też będziesz potrzebował nowy a kpl uszczelek jest w zestawie do regeneracji zacisku
np taki http://moto.allegro.pl/reperaturka-zaci ... 48520.html
jak masz blisko sklep z częściami, najlepiej do japońców, to zapytaj o cenę
np taki http://moto.allegro.pl/reperaturka-zaci ... 48520.html
jak masz blisko sklep z częściami, najlepiej do japońców, to zapytaj o cenę
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Witam !
Mam takie pytanie bo cos nie moge sie doczytac.
Czy sam tłoczek jest odpowiedzialny , za cofanie sie go po hamowaniu ?
Aktulanie tloczek sie nie cofa i klocek obiera sie caly czas o tarcze.
Czy zastosowanie zestawu naprawczego z nowym tłoczkiem załatwi ten problem
Ciekaw jestem gdzie powstaje ta usterka ,czy tłoczek ulega zużyciu ...
Mam takie pytanie bo cos nie moge sie doczytac.
Czy sam tłoczek jest odpowiedzialny , za cofanie sie go po hamowaniu ?
Aktulanie tloczek sie nie cofa i klocek obiera sie caly czas o tarcze.
Czy zastosowanie zestawu naprawczego z nowym tłoczkiem załatwi ten problem
Ciekaw jestem gdzie powstaje ta usterka ,czy tłoczek ulega zużyciu ...
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Na tylnym zacisku są 2 słabe punkty. Jeden to sam tłoczek jak to zauważyłeś – jeśli przerdzewieje to się może zablokować. Poza nim jeszcze może się rozpaść łożysko igiełkowe – skutkiem tego może być zablokowanie zacisku. W zależności od szczęścia albo w pozycji zaciśniętej albo i nie...
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
Paprotek napisał(a): sam tłoczek jak to zauważyłeś – jeśli przerdzewieje to się może zablokować
OK ,ale ponawiam pytanie ; Czy sam tłoczek ulega zużyciu *mam na mysli mechanizm wewnątrz ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Tłoczek po prostu rdzewieje i się zapieka. Mówię tu o części zewnętrznej tłoczka. W środku tłoczka nie ma co się psuć. Tłoczek jest osadzony na prowadnicy co zobaczysz na zdjęciach na 1 stronie wątku. Wszystko pracuje zalane płynem hamulcowym i nie powinno rdzewieć. W normalnych warunkach nie powinno tam się tam nic stać.
- Od: 3 lut 2009, 22:55
- Posty: 37
- Skąd: Zamość/Warszawa
- Auto: 626 GW 2.0 DITD 1999r
Paprotek napisał(a):Tłoczek po prostu rdzewieje i się zapieka...........
Dzieki za wyjasnienie .
Pytalem o tę kwestie , bo mój tłoczek wyglada dobrze -ale potrafi sie nie cofnąć.
...aaa jaki tam jest potrzebny kluczyk do odpowietrzników hamulcowych ( 7mm ? )
Czy przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego , trzeba tez odpowietrzyc sprzegło ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
dobry, najlepiej sześciokątnytomxl napisał(a):jaki tam jest potrzebny kluczyk do odpowietrzników hamulcowych ( 7mm ? )
jak spuszczałeś cały płyn hamulcowy to taktomxl napisał(a):Czy przy odpowietrzaniu ukladu hamulcowego , trzeba tez odpowietrzyc sprzegło ?
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Za cofanie sie tłoczka odpowiedzialna jest ta gumowa uszczelka wew. zacisku montowana w wyzlobieniu. pod nia czesto podchodzi rdza i tloczek sie nie cofa.
pzdr!
pzdr!
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Witam,
Ja u siebie 1,5 roku temu robilem jedna strone a pol roku temu druga strone metoda "na tuleje z brazu" i wszystko dziala ok, mam natomiast pytanie (do srodka zacisku brud dostaje sie przez uszczelke gumowo-blaszana) czy mozna ja jakos uszczelnic, sa takie preparaty np. du gwintow czerwony loktite...?
MM
Ja u siebie 1,5 roku temu robilem jedna strone a pol roku temu druga strone metoda "na tuleje z brazu" i wszystko dziala ok, mam natomiast pytanie (do srodka zacisku brud dostaje sie przez uszczelke gumowo-blaszana) czy mozna ja jakos uszczelnic, sa takie preparaty np. du gwintow czerwony loktite...?
MM
Preparat o którym piszesz do gwintów ma raczej za zadanie zabezpieczenie śruby przed samoczynnym odkręcenie. Można powiedzieć, że "skleja" śrubę.
Martinator ja bym w to miejsce o którym piszesz prędzej zastosował silikon,
u siebie jak regenerowałem zaciski to wyczyściłem newralgiczne miejsca z rdzy, a po poskładaniu zacisku do kupy, przed zamontowaniem do auta pomalowałem zacisk śnieżką na rdze, tą uszczelkę z metalowym kołnierzem starannie obmalowałem i nic się złego nie dzieje
u siebie jak regenerowałem zaciski to wyczyściłem newralgiczne miejsca z rdzy, a po poskładaniu zacisku do kupy, przed zamontowaniem do auta pomalowałem zacisk śnieżką na rdze, tą uszczelkę z metalowym kołnierzem starannie obmalowałem i nic się złego nie dzieje
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Goraca prosba do kolegow o dokladne zdjecia tych dorabianych tulejek oraz jej wymiarow. Prosze rowniez o ksztalt i wymiary otworu w tulejce i miejsce gdzie ten otwor ma byc wywiercony. Z gory dzieki.
Pozdrawiam wszystkich i zycze wszystkim wesolych swiat, bogatego Mikolaja oraz udanego Sylwestra.
Pozdrawiam wszystkich i zycze wszystkim wesolych swiat, bogatego Mikolaja oraz udanego Sylwestra.
- Od: 30 lis 2010, 00:57
- Posty: 9
rumunn95 napisał(a):poszukaj w tym watku pisalem o tym
Ale zdjęcia juz się nie pojawiają, gdzieś znikły Też bym chcial wiedziec, bo leżą mi stare zaciski i mógłbym je zregenerować za pomoca tych tulejek.. I można by z innego materiału niz brąz?
mozna by ale braz jest "samosmarujacy" wiec najlepszy
postaram sie znalesc foty i wrzuce ponownie
postaram sie znalesc foty i wrzuce ponownie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6