Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafi201 » 24 sty 2010, 21:45

Używał ktoś tego:
http://moto.allegro.pl/item895176028_ze ... gf_97.html ?

A o tym co myślicie:
http://moto.allegro.pl/item877704413_kl ... nskie.html ?
Co to za marka "PREMIUM" – jakiś polski rzemieślnik???
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 27 sty 2010, 22:59

ja dziś w Tarnowskich Górach kupiłem zestawy naprawcze na tylny zacisk do GF/GW "autofren" nr kat. D4527
rano zadzwoniłem, popołudniu odbierałem -42zł za kpl na jeden zacisk
w zestawie jest to samo co w zestawie z allegro
dodam że w www.carspeed.pl chcieli 35zł za kpl po rabacie (chwaliłem sie że jestem z forum mazdaspeed :D)
w piątek biore sie do roboty

ps. mam sprawdzony patent na pomaganie w odbijaniu ręcznego, u mnie sprężyna jest już słabawa

rafi201 widać że tarcze leżą na pudełkach JC
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez jarsonik » 28 sty 2010, 00:31

Seria PREMIUM firmy JC nie jest taka słaba. Oczywiście nei bardzo jest co zachwalać, ale jest o niebo lepsza od zwykłych produktów JC
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 21:02
Posty: 148
Skąd: Białystok
Auto: Ford probe 2,5v6 93r.

Postprzez rafi201 » 28 sty 2010, 10:59

alk80 napisał(a):ps. mam sprawdzony patent na pomaganie w odbijaniu ręcznego, u mnie sprężyna jest już słabawa

tzn. wymieniasz sprężynę na nową??? jest do kupienia?

Znalazłem wczoraj autofren za 36:
http://www.hdmot.pl/index.php?p3719,zes ... zda-d4-527
polecają też japońskie:
http://www.hdmot.pl/index.php?p4318,rep ... iski-35-mm

nie wiem na który się zdecydować ale wezmę chyba japończyka choć droższy...

Czyli tarcze JC są made in Japan ???
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez rumunn95 » 28 sty 2010, 12:51

a co z lozyskiem igielkowym gdzie mozna takie dorwac??
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez alk80 » 28 sty 2010, 14:55

rafi201 nie wymieniam na nową, boje sie pytać w ASO ile może kosztować a poza ASO pewnie niedostępna
ja tam wsadziłem sprężyne z opla która trzyma rygiel maski i jest tak sprytnie wsadzona że trzyma sie sama, mam tak już jakieś 6-mcy
jak będe sie z tym jutro bawił to postaram sie zrobić jakieś fotki
rumunn95 jest w tym wątku, chyba nawet na pierwszej stronie
albo org w ASO albo montujesz zamiast jednego dwa wąskie do kupienia w sklepie łożyskowym wymiary też są tu gdzieś podane – poszukaj
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hugo » 28 sty 2010, 17:20

rafi201 napisał(a):Czyli tarcze JC są made in Japan ?
Też mogą być, ale najczęściej sa Made in China, Taiwan itp. JC nie produkuje części tylko je kataloguje i sprzedaje.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rafi201 » 29 sty 2010, 10:55

A łożysko igiełkowe w GF da sie może zastąpić tuleją miedzianą tak jak w GE?

alk80 – jak już zregenerujesz, napisz jak Ci poszło...
obawiam się trochę odkręcania przewodów i odpowietrznika...
... jakbym urwał np. śrubę od przewodu to... ??? [/b]
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 29 sty 2010, 11:07

rafi201 śruby od przewodu raczej nie urwiesz, chyba że sie uprzesz, raczej będziesz miał problem z odpowietrznikiem, ja już urwałem potem zniszczyłem gniazdo przy rozwiercaniu starego odpowietrznika, teraz mam w jednym zacisku odpowietrznik z fiata z gwintem metrycznym standardowe fi 8mm – org ma fi 7 z metryką standardowego fi 6
więc rada taka, przed zabraniem sie do roboty kupić odpowietrzniki – koszt chyba 2,50 za szt i dobry penetrator
z doświadczenia wiem że dobrym odrdzewiaczem penetratorem jest płyn hamulcowy i pare naście minut czekania :D
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 29 sty 2010, 12:40

O.K. Dzięki, to w razie czego wiem jak działać z odpowietrznikiem.
A gdyby mi się jednak udało ukręcić śrubę od przewodu, to już trzeba chyba przewód wymieniać?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 29 sty 2010, 12:59

na szczęście nie trzeba, tam jest tak rozwiązane że na końcu przewodu jest oczko w którą wchodzi śruba która jest w środku wywiercona i przez nią płynie płyn, z dwóch stron oczka jest uszczelka miedziana i pewnie dzięki nim da sie łatwo te śrube odkręcić
tu masz taki przewód http://allegro.pl/item875788290_przewod ... ml#gallery
to jest porządne hydrauliczne rozwiązanie, które pozwala ze spokojną głową grzebać przy zaciskach, nie to co np w aucie na F gdzie zaczynało sie robote przy kole a kończyło na pompie hamulcowej :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 30 sty 2010, 01:00

To mnie pocieszyłeś.
Pozostało mi skompletowanie gratów i czekanie do wiosny bo dopiero wtedy się za to wezmę. Zestaw naprawczy już kupiłem. Kupie jeszcze klocki i tarcze.
A gdzie mogę kupić odpowietrzniki i łożyska igiełkowe, bo nie mogę znaleźć w necie...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 16 lut 2010, 21:58

Wam przed pracą polecam zaopatrzenie się w :
– odpowietrzniki, w InterCars raczej dostępne od ręki za kilka zł
– dobry penetrator
– 2x małe ściski, 2x kawałki gumy np dętki rowerowej i 4x poszerzane podkładki Φ10 aby zatkać końcówki przewodu hamulcowego
jeśli się szybko "uszczelni" przewód po jego odkręceniu układ tylko trochę się zapowietrzy a wieszając przewód maksymalnie w górze np o sprężynę zawieszenia, zmniejszymy ryzyko cofnięcia się powietrza w głąb układu, ja to zrobiłem tak:
Obrazek
od razu po zdjęciu koła radze odpowietrznik potraktować penetratorem i zrobić to jeszcze kilka krotnie w trakcie wyciągania zacisków
odradzam kupowanie niklowanych tłoczków, z czasem nikiel zacznie się łuszczyć a pomiędzy nim a tłoczkiem robi się nieszczelność
u mnie jeden z zacisków był wcześniej "regenerowany" albo był wymieniony na "zregenerowany" bo łożysko igiełkowe zostało zastąpione metalową tuleją i w tym zacisku miałem niklowany tłoczek i właśnie z powodu jego nieszczelności zabrałem się za regeneracje i w samą porę bo zacisk z drugiej strony właśnie zaczynał się zacierać tzn hamulec jeszcze działał ale nie dało się wkręcić tłoczka

a teraz mój patent na "wspomaganie" odbijania ręcznego kiedy oryginalna sprężyna nie ma już sił
Obrazek
jest to sprężyna która siedzi w przednim pasie większości modeli opla np astry, zafiry i chyba to jest ta, która dodatkowo trzyma rygiel maski
nie trzeba jej dodatkowo mocować, u mnie siedzi już ponad pół roku i nie wypadła
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Pankuba » 17 lut 2010, 15:51

alk80 napisał(a):a teraz mój patent na "wspomaganie" odbijania ręcznego kiedy oryginalna sprężyna nie ma już sił

Normalnie powiedziałbym, że Ci odbiło, ale skoro odbija (ta zdobyczna sprężyna), to gratuluję pomysłu :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez alk80 » 17 lut 2010, 17:02

Pankuba a co zrobić ??
boje sie dowiadywać ile może kosztować taka sprężynka o ile w ogóle jest dostępna a głupotą jest jeździć na "zaciągniętym" ręcznym – i tak mam spaloną jedną tarczę
a te dodatkowe sprężyny mam nówki sztuki, choć zdobyczne ;P
trzeba sobie jakoś radzić ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 28 lut 2010, 11:58

Czy ten płyn będzie dobry:
http://moto.allegro.pl/item940546399_k2 ... l_r_3.html ?
Wystarczą 3 butelki (1,5l)?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 28 lut 2010, 13:07

rafi201 na korku od zbiorniczka masz że DOT3
zależy czy chcesz przy okazji wymienić cały płyn w układzie, ale nie zapowietrz całego układu bo raczej nie da sie zwyczajnie odpowietrzyć
ja miałem 0.5L i po robocie zostało mi jeszcze 0.3L na zapas
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 28 lut 2010, 19:05

Że DOT3 to wiem. Chodzi mi o to, czy dobry jest płyn tej marki czy może lepiej jakiś inny(lepszy) kupić? Tylko jaki?
Przy okazji chce wymienić cały płyn w układzie, a nie wiem ile wchodzi...

Ps.Jakby ktoś szukał łożysk igiełkowych, są dostępne w "carspeed" oraz w serwisie (Puławska W-wa) – 117zł/szt.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez jakpowal1 » 2 kwi 2010, 07:19

A ja trochę z innej beczki. Mój prawy zacisk wcale nie hamuje, tarcza tylko rdzewieje.Po zaciagnięciu ręcznego dzwignia porusza sie , pod koniec przeskakuje.
Czy może być uszkodzony gwint na tej śrubie czy moze w tłoczku.
mazda 626 2.0 Benzyna/ Gaz sekwencja rok 1999 Kombi GW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 08:02
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 1999 benzyna

Postprzez rafi201 » 22 kwi 2010, 19:55

No i zregenerowałem... wszystkie cztery.
W stanie wymagającym interwencji były łożyska igiełkowe i ich gniazda.
Całe gniazda były zapchane czarno-szarą, gęstą, sucha masą, były już początki korozji, łożyska stały, a przy próbie czyszczenia zaczęły się rozpadać.
Ponad to w lewym przednim zacisku była dziura w gumie tłoczka – wypłukało smar, zaczęło korodować i tłoczek praktycznie stał.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6