Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dansomi » 1 gru 2016, 10:40

Dzięki za szybką odpowiedź, linki nie biorę pod uwagę bo czy to ręczny czy nożny to lewa strona hamuje 2x słabiej niż prawa. A z tego co się orientuję to nożny i ręczny to 2 niezależne mechanizmy, jeśli nie to poproszę o naprostowanie.

Hamulce ostatnio odpowietrzone+wymiana płynu na nowy.

I wtopa, zapomniałem dopisać wyżej że na nożnym jest to samo, nie tylko ręcznym <glupek2>

Wymianę tarcz i klocków mogę zrobić pod akademikiem, regeneracje zacisku już niebardzo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez grzech_z » 1 gru 2016, 16:06

dansomi napisał(a):Wymianę tarcz i klocków mogę zrobić pod akademikiem, regeneracje zacisku już niebardzo


Zanim cokolwiek kupisz, sprawdź stan klocków. W tyle lubi się zapiec/zatrzymać jarzmo w zacisku i wówczas hamuje tylko jedna strona co dość szybko widać po klockach – tylko jeden wytarty.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez dansomi » 1 gru 2016, 16:23

Klocki są na końcu żywotności, nie zdziwiłbym się gdyby były jeszcze fabryczne(m.in po tym jak znalazłem w swoim kombiaku amorki tył od sedana – tak różnią się), na tarczach widać wżery no i klocki są i tak do wymiany, coś tam jest ale końcówka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez komar601 » 20 sty 2017, 11:43

Witam podłączę się pod wątek
mam problem z wymianą gumy przeciwpyłowej tłoczka tylnego zacisku mianowicie nie wiem jak usunąć zabezpieczenie które się tam znajduje, dookoła jest metalowy pierścień
Załączniki
20170119_183620.jpg
20170119_183557.jpg
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 21:10
Posty: 11

Postprzez Dominator » 20 sty 2017, 12:04

Wyjąć to nie problem, śrubokręt płaski plus jakieś szczypce, podwazasz i po sprawie. Gorzej z ponownym umieszczeniem bo trzeba uważać aby nie zniszczyć uszczelki .
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez kacper1983 » 23 sty 2017, 03:17

Ja się nie bawiłem w żadne regenerację kupiłem na allegrogo dwa tylne zaciski po 170 zł za sztukę wymieniłem i mam święty spokój, w jednym miałem luz na ośce od ręcznego, i na obu tylnych popękane i dziurawe wszystkie gumki zatarte prowadnice i nierówno starte klocki. Jak bym to chciał regenerować to drożej by wyszło i więcej straconego czasu. Zaciski nowe były ze wszystkimi gumkami i prowadnicami do tego nowe klocki i zapomniałem już o temacie blokowania hamulców
Początkujący
 
Od: 27 gru 2016, 10:37
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Henstedt Ulzburg Niemcy (koło Hamburga)
Auto: 626 gf 1.8 90km 1999r

Postprzez dansomi » 27 sty 2017, 17:20

Kolego możesz powiedzieć jak długo już śmigasz i podrzucić aukcje z zaciskami które kupiłeś >?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez kacper1983 » 5 lut 2017, 01:12

Taki tytuł aukcji alledrogo-
ZACISK HAMULCOWY TYŁ PRAWY MAZDA 323,626, PREMACY (5289816111)

Jakoś 5 miesięcy z nimi latam, w zestawie nie było miedzianych uszczelek pod przewód hamulcowy trzeba sobie dokupić.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2016, 10:37
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Henstedt Ulzburg Niemcy (koło Hamburga)
Auto: 626 gf 1.8 90km 1999r

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2017, 06:40

Też się od poniedz. przymierzam do reanimacji tylnych zacisków. Lewa wcale nie hamuje, prawa trochę. Ręczny łapie, ale bardzo słabo. Da się bez rozbierania zacisku dowiedzieć się co z łożyskami igiełkowymi?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez motylek322 » 12 lut 2017, 08:45

Będzie trudno i mało wiarygodnie. Jak kiedyś miałem podobne problemy i zabrałem się za regenerację to okazało się, ze łożyska są ok. Problemem był brud, który wszystko blokował. Po oczyszczeniu łożysk i nasmarowaniu wszystko zadziałało. Myślę, że bez rozbiórki zacisków się nie obędzie. Warto to zrobić dobrze aby szybko do tematu hamulców nie wracać. Jak się zdecydujesz na regenerację to wymień też płyn hamulcowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2017, 10:32

Samochodem jeździła tylko kobieta (samotna), z tego co z nią rozmawiałem to dopóki się coś nie "ukręciło" to jeździła dalej, więc auto jest trochę zaniedbane. Na szczęście cena była dobra, więc mogłem sobie pozwolić na parę niedoróbek. Jeśli tłoczek w ogóle się nie porusza (nie wychodzi) można domniemywać, że jest aż tak zardzewiały, że nie do odratowania? Zawsze miałem bębny z tyłu i z ręcznym nie było problemu (bj, bg).
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez motylek322 » 12 lut 2017, 11:54

przemo12345 napisał(a):... Jeśli tłoczek w ogóle się nie porusza (nie wychodzi) można domniemywać, że jest aż tak zardzewiały, że nie do odratowania? ...

Może tak tyć ale to jest zgadywanie. Skoro zdecydujesz się na naprawę to przeznacz sobie na to czas. Zdemontuj hamulce, rozkręć oceń co do wymiany i naprawy i działaj. Oczywiście możesz kupić regenerowane albo nowe tz. "markowego producenta" bez nazwy :). Jak sam naprawisz będziesz wiedział co masz. Koszt nie będzie szalony.

PS
może się tez okazać, że zamiast linki ręcznego jest stara guma od gaci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2017, 13:05

Ręczny działa , ale bardzo słabo. Co do czasu to mam przestój w pracy do końca lutego, więc mogę regenerować powoli tzn. dokładnie :) Regenerowane nie wchodzą w grę bo najbliższe znalazłem 40km ode mnie, więc musiał bym jechać osobiście, żeby zobaczyć na czym ta regeneracja polegała. Nowe też nie bardzo bo za tą cenę można kupić używkę i samemu zregenerować.
Co do wymiany płynu to jak to zrobić? Pompować dopóki zejdzie cały i zalać nowym? W hydraulice sprzęgła też wymieniać czy sobie tam darować? 1 litr powinien starczyć?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez motylek322 » 12 lut 2017, 16:37

przemo12345 napisał(a): ... Co do wymiany płynu to jak to zrobić? Pompować dopóki zejdzie cały i zalać nowym? W hydraulice sprzęgła też wymieniać czy sobie tam darować? 1 litr powinien starczyć?

Płynu starego od razu nie spuszczaj, utrudnisz sobie tylko pracę. Podczas odpowietrzania dolewaj nowy do opróżniającego się zbiorniczka z płynem. Na 100% w sprzęgle też wymień. Czy litr wystarczy to musisz sprawdzić w manualu. Nie pamiętam ile go potrzeba na cały układ. Jak już odpowietrzysz to do zbiorniczka płynu nalej prawie po korek. Nie przejmuj się, że będzie ponad górną kreskę. Jak zostawisz poziom płynu miedzy kreskami to może się zdarzyć, że będzie zapalała się kontrola ABS. Mazdy tak już mają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 12 lut 2017, 20:00

Ok. tylko jak będę wiedział, że zszedł cały stary płyn? Jakby był inny kolor to bym zauważył. a tak to tylko na czuja.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez motylek322 » 12 lut 2017, 20:45

Jak kupisz świeży, markowy płyn hamulcowy to będzie on miał kolor bardzo jasnej herbaty. Stary, zużyty będzie ciemny. A jak przeciągniesz więcej niż potrzeba nowego płynu to nic się przecież nie stanie ... wiem, wiem szkoda kasy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 13 lut 2017, 10:08

To już nie chodzi o te parę zł. Po prostu jeśli już wymieniam to chciałbym być pewny, że cały zleciał. Jeśli tłoczek ten co się w ogóle nie porusza nie będzie chciał wyjść to jest jakiś sposób żeby go stamtąd wyciągnąć? Najpierw spróbuję hamulcem go wycisnąć, a jeśli to nie pomoże to jakieś szczypce pójdą w ruch.
Odpowietrzać po zregenerowaniu obydwu, czy mogę najpierw lewy i go odpowietrzę, a później prawy? Chodzi o to, że nie mam kanału i za każdym razem będę musiał ściągać koło.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez dansomi » 13 lut 2017, 11:42

Ja z przodu tłoczek wypychałem kompresorem, trzeba coś podłożyć żeby nie wypchnąć go całego(bo podejrzewam że strzeli jak bomba atomowa, jakiś klocek drewniany wystarczy, coś co ograniczy jego całkowite wypchnięcie), kompresor i jakas końcówką przyłożyć i dmuchać do środka i powinien wyjść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 09:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez motylek322 » 13 lut 2017, 12:22

przemo12345 jak odkręcisz elastyczny przewód hamulcowy to zakorkuj go aby nie wypływał płyn. Im mniej będzie w nim powietrza tym lepiej i możesz zrobić tak jak piszesz. Poczytaj tylko od której strony należy zacząć odpowietrzanie. Chyba od prawego tyłu czyli od najdłuższego przewodu. Jeszcze jedno jak już będziesz wszystko składał to pamiętaj, że w tylnych hamulcach tłoczek się WKRĘCA nie wciska a przy zakładaniu klocków, które mają wypustki muszą się one wpasować w wycięcia na tłoczku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez przemo12345 » 13 lut 2017, 16:51

Przy wypychaniu kompresorem to może i wystrzeli, ale wypychając normalnie hamulcem nie ma takiej możliwości. Płyn jest mniej ściśliwy i nie wystrzeli tłoczka. Z przodu jak wymieniałem to dopompowałem żeby pojawiła się uszczelka, a później ręcznie wyjąłem. Czemu zaślepić przewód skoro i tak będę cały płyn wymieniał?
Które klocki do mojej pasują? 2000rok . Na z aukcji podają, że pasują do mojej , a różnią się wyglądem: http://allegro.pl/ferodo-klocki-tyl-maz ... 69737.html lub http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-tyl- ... 50065.html
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6