Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebekle » 20 wrz 2014, 21:16

http://images35.fotosik.pl/142/46c3d275ae586dd4med.jpg
takie coś znalazłem. moje się będą niedługo toczyły
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez grzech_z » 22 wrz 2014, 08:24

sebekle napisał(a):http://images35.fotosik.pl/142/46c3d275ae586dd4med.jpg
takie coś znalazłem. moje się będą niedługo toczyły


Wytocz tego więcej, jak możesz a chętni się znajdą – ja pierwszy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez seba626 » 22 wrz 2014, 09:56

drugi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Dominator » 22 wrz 2014, 10:48

To i ja bylbym chetny na 2 sztuki. Oby tylko pasowalo. Lepiej miec w zapasie ;) powiedzcie mi tylko jak wyjac stare lozysko a raczej jego pozostalosci. Zostal tylko wieniec lozyska bez igielek i wyglada jakby byl polaczony na stale z reszta zacisku.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Przemek323c » 22 wrz 2014, 12:19

Wyprasowac ?
Przemek323c
 

Postprzez Dominator » 22 wrz 2014, 12:25

Z tego co pamietam, to nie przechodzi lozysko na wylot, wyprasowanie odpada. Na szczescie to stare zdekompletowane zaciski i wykonal bym regeneracje dla samej checi sprawdzenia i nauki, niz koniecznosci ich naprawy, ale jak widze te zaciski to chyba nie jest to takie proste z tym lozyskiem.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez alk80 » 22 wrz 2014, 12:28

Dominator napisał(a):powiedzcie mi tylko jak wyjac stare lozysko a raczej jego pozostalosci
po prostu wydłubaj, już ci chyba na nim nie zależy możesz je do końca zdewastować np przy pomocy śrubokręta ślusarskiego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez szkodnik_byd » 22 wrz 2014, 13:16

To dla mnie 5 kompletów
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez grzech_z » 24 wrz 2014, 10:41

rumunn95 napisał(a):Jezdze na tulejkach z brazu 4 lata i nic sie nie dzieje


Masz może wymiary tulei? Albo czy możesz potwierdzić te:
śr zewnętrzna: 20,5;
śr wewnętrzna 15,8
wysokość: 22,9
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez adasbli » 26 wrz 2014, 08:15

Ja też chętnie na 1 tulejkę się zapiszę :).
adasbli
 

Postprzez grzech_z » 26 wrz 2014, 09:20

Dawajcie na priv – kto ile?
Po niedzieli będę zamawiał i od ilości będzie zależała cena.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marko91 » 6 paź 2014, 21:52

Panowie proszę o małą pomoc.. Tulejki mam, składam zacisk i mam mały problem...
Nie wiem jak wsadzić uszczelnienie tulejki/łożyska ręcznego.
Mam wbić ten pierścień metalowy (ciężko żeby to weszło ) czy pierścieniem w stronę sprężynki ??
Bo później nijak mi idzie założenie tych 2 haczyków do linki. <glupek2> nr. 1 czy nr. 2 ???

Obrazek




Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Siw-y » 6 paź 2014, 21:54

Metalem do środka w kierunku łożyska a dzyndzel jakoś w dół zacisku coby nie przeszkadzał i dało się go ewentualnie później złapać.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Marko91 » 6 paź 2014, 21:57

metal ma wejść w gniazdo łożyska? za nic nie mam patentu jak to dziadostwo tam wbić, chyba prasa będzie potrzebna..
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Siw-y » 6 paź 2014, 22:05

Dobrze oczyść i wbij za pomocą nasadki.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Marko91 » 6 paź 2014, 22:14

No miałem zamiar za pomocą klucza rurkowego ale miałem za mały, więc jutro nasadka pójdzie, najpierw wbić ten uszczelniacz a później wsadzić przez niego cały ten trzpień w tuleje/zacisk ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Siw-y » 6 paź 2014, 22:19

Wbijasz uszczelnienie a potem smarujesz i wkładasz dźwignię od ręcznego.
Ważne żeby dźwignię też dobrze oczyścić bo uszkodzisz simering i zatrze się łożysko.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Marko91 » 6 paź 2014, 22:25

Wszystko wyczyszczone, kąpane zaciski w odrdzewiaczu, wyczyszczone mechanicznie i pomalowane, nowe zestawy gumek więc tu wszystko gra, mam tulejki z brązu i u mnie młoteczkiem trzeba wbijać te trzpienie w tulejki mimo że same tulejki w gniazda wchodzą gładko. :)


P.S Smar łożyskowy da rade do takich rzeczy czy dać inny?? Do nowych tłoczków/zestawów regen. dali mi smar ale nie wiem jaki bo nie otwierałem jeszcze.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez Siw-y » 6 paź 2014, 22:33

Marko91 napisał(a):mam tulejki z brązu i u mnie młoteczkiem trzeba wbijać te trzpienie w tulejki mimo że same tulejki w gniazda wchodzą gładko.

No to Ci źle dorobili te tulejki bo powinny ciasno wejść w zacisk a na dźwigni mieć delikatny luz.
Nie wiem jak to się zachowa w takiej konfiguracji na dłuższą metę.

Smar tylko taki który jest rozpuszczalny w płynie hamulcowym.
Ja używam tego: http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... aste-180-g
I na spokojnie smaruje wszystkie uszczelnienia oraz tłoczek, prowadnice jarzma również.

Natomiast do blaszek od klocków oraz styk tłoczka z klockiem stosuje ten: http://www.motointegrator.pl/produkty/1 ... lube-75-ml
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez thy » 16 paź 2014, 14:05

sebekle napisał(a):http://images35.fotosik.pl/142/46c3d275ae586dd4med.jpg
takie coś znalazłem. moje się będą niedługo toczyły


Cześć,
Tak, to ja niegdyś wrzuciłem ten szkic, dorobiona tuleja po pełnej regeneracji zacisku dawała rade, jednakże po jakiś ~2 latach zacisk zatarł się ponownie na skutek rozszczelnienia na którymś z uszczelniaczy (zestaw autofren) i ręczny stanął ponownie. Zacisk wymieniłem na sprawny używany, auto pogoniłem ale śmiga do dziś dzień u kolegi.
Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6