Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tommy136 » 21 gru 2012, 18:51

Witam.
Ją mam jeszcze dziwniejszy problem a raczej miałem. Kupiłem samochód zauważyłem brak kontrolek od ABS i TCS. Sprawdziłem bezpiecznik, okazało się brak bezpiecznika od ABS. Włożyłem i brak reakcji. Mechanik zczytal błąd- do wymiany lewy i prawy [jaki?] czujnik. Pojeździlem trochę bez wymiany oczywiście i okazało się że wszystko działa oprócz kontrolek (zapewne żarówki przepalone lub wyjęte). Jaką może być przyczyną tego problemu?
Mazda 626 GF 2.0 16V 136 km 98r.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2011, 16:15
Posty: 8
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 136 km 98r.

Postprzez xANDy » 4 lut 2013, 16:47

bartoszc napisał(a):bartoszc
Na podanych przez Ciebie aukcjach masz różne moduły. Komputer (czyli elektronika) to ta płaska "puszka" z gniazdem. Pompa ABS'u ma duży metalowy cylinder. Te dwie rzeczy mogą być rozłączalne.
Nie wiem oczywiście, że to już nie jest za późno na pomoc, ale w każdym razie próbuję pomóc.
We wszystkich BJ, GF, GW benzyna moduł ABSu jest ten sam, model z diesla możliwe, że nie będzie chciał współpracować z systemem DSC czy TCS – one są jakoś ze sobą sprzężone ale nie wiem jak... Lepiej, żeby mnie ktoś poprawił w tej kwestii.
W modelach BC/BA jest inny model kompa i pompy ABS'u.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zita » 13 maja 2013, 20:12

Witam.
ABS przestał działać.Sprawdziłem czujniki 1.33Kohma.Skasowałem błąd.Ale jak zepnę zworki to ABS nadal pokazuje błąd 48. NIe wiem czy w końcu wykasowałem ten błąd czy nie?

Edit: siegu
Witam.
Temat opanowany <serduszka> na czujniku był jakiś paprok. Wszystko działa.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

PostTen post został usunięty przez siegu 22 maja 2013, 10:51.
Powód: Post pod postem.

Postprzez zita » 27 maja 2013, 13:26

Witam <płacze>
Problem pojawił się ponownie błąd 14 i 48 abs tcs i! świecą po jakimś czasie od momentu uruchomienia silnika.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez zita » 2 cze 2013, 11:30

Witam.
Problem wrócił.Przeczyściłem wtyki od abs bezpieczniki w puszce i dalej nic.Zostaje moduł elektryczny apotem pompa, jak nie pomoże.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez miro62 » 2 cze 2013, 20:33

zita napisał(a):Problem pojawił się ponownie błąd 14 i 48 abs tcs i! świecą po jakimś czasie od momentu uruchomienia silnika.

Miałem identyczne objawy w Renault 19 – szukałem, sprawdzałem, czyściłem a okazało się że klocki z przodu i z tyłu były do wymiany. Po wymianie klocków temat się rozwiązał wszystko działało na 100% ;)
miro62
 

Postprzez zita » 3 cze 2013, 09:45

Witam.
Klocki przy czyszczeniu sprawdziłem są jeszcze OK.Zastanawiam się jeszcze nad tym czy przerwa nie jest za duża.W zimie wpadłem na krawężnik i przednia felga poszła do prostowania tylna tylko troszkę i to może jest przyczyną? <glupek2>

Edit: siegu
Witam.
Ponieważ nie mogłem dojść co w końcu padło.Czy pompa abs czy czujnik błędy 14 48 51 ( po odpięciu lewego czujnika abs) zmostkowałem wejścia dwóch tylnych czujników abs. Błedy znikneły jak na razie.Świadczy to o tym że jednak to tylny lewy czujnik chociaż miał 1,33kohma a nie sterownik.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

PostTen post został usunięty przez siegu 12 cze 2013, 22:08.
Powód: Post pod postem.

Postprzez Arton » 13 cze 2013, 22:51

Witam w mojej Demio palila sie kontrolka ABS-u po pierwszym sprawdzeniu wykazalo bledy:

13, 14, 51, 53, 61, 63

po skasowaniu bledow pokazuje mi teraz tylko 53 – czy to oznacza ze pompa abs-u padla?

Moge skasowac blad jak jak tylko przejade z metr zpala sie kontrolka . Co ma robic , jak moge sprawdzic , czy na stykach gdzies nie tkwi problem, moglby mi ktos pomoc jak w tym modelu powinienem sie do tego zabrac ? Mazda Demio 1.3 98 rok
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

PostTen post został usunięty przez siegu 16 cze 2013, 10:03.
Powód: Pod pod postem.

Postprzez zita » 16 cze 2013, 15:59

Witam.
Po wymianie czujnika wszystko gra. <jupi>
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Mario72787 » 17 cze 2013, 22:49

Witam Wszystkich.
Mam problem z niedziałającym układem ABS w swojej 626 GW 99r. 2.0 DITD
W dniu 14/06/2013 dokonałem w warsztacie wymiany amortyzatorów przód i tył, a także łożysk kół przednich.
Zawieszenie działa rewelacyjnie, w środku jest cicho, ale pojawił się problem. Przez cały czas świeci się kontrolka ABS i system nie działa. Poczytałem trochę i próbowałem najpierw odczytać błąd, ale po zrobieniu zworki (GND+TBS) kontrolka pali się niezmiennie ( nie miga). Nie mogę też sam usunąć błędu, chociaż nie mam pojęcia czy to tylko błąd. Zdjąłem koła sprawdziłem i przeczyściłem wszystko jeszcze raz i nic kontrolka cały czas się pali. Przed wymianą ABS działał wzorcowo.
Następnego dnia podjechałem do warsztatu, gzie dokonano wymiany oni też nie wiedzą co to może być, wiem że były odkręcane czujniki przednich piast podczas wymiany łożysk i raczej wszystko było robione jak należy czyli ostrożnie.
Sprawdziłem na piasku ABS nie działa i kontrolka nadal się świeci Moja Mazda nie ma sytemu kontroli trakcji, może ktoś miał już podobny przypadek nie wiem co mam robić, czekam na podpowiedź.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 22:13
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r.

Postprzez zita » 18 cze 2013, 17:32

Witam.
Połącz czujniki z jednej strony odpinając je z drugiej strony mostek.Sprawdzisz czy te co odpiąłeś nie są uszkodzone i tak dalej po kolei.
Ostatnio edytowano 18 cze 2013, 18:00 przez zita, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Mario72787 » 18 cze 2013, 17:40

Witam.
Rozumiem, że mam najpierw je kolejno odpiąć a potem wpiąć po koleji do tego samego gniazda, czy spiąć je na tzw krótko.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 22:13
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r.

Postprzez zita » 18 cze 2013, 18:02

Witam.
Odpinasz z jednej strony i przewodem podpinasz z drugą stroną ale do końcówki która idzie do sterownika i sprawdzasz czy jest błąd.Jak jest to na odwrót i tak kolejno.
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez Mario72787 » 18 cze 2013, 20:45

Dzięki teraz zrozumiałem, dam znać jak mi poszło.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 22:13
Posty: 7
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DITD 1999r.

Postprzez mzebrows » 20 cze 2013, 14:26

Witam wszystkich – w mojej madzi kilka razy w roku zdażało się, że zapalał się ABS+TCS a komputer pokazywał 14 czyli lewy tylny czujnik. Zwykle działo się to po przejechaniu przez kałużę więc odpuściłem temat. Teraz problem wrócił i co gorsza sam nie chce się naprawić;) Jak ruszam to sa dwie historie:
1.ABS+TCS pali się od razu i wtedy nie działa abs.
2.Kontrolki są zgaszone ale po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca słychać brzęczenie pod podłogą i wtedy mam jednokrotne hamowanie z ABS(pomimo że jadę zbyt wolno i na suchej nawierzchni i abs nie powinien się załączyć) a potem kontrolki się zapalają i już jeżdzę bez abs.

Teraz komputer rzuca mi 41, 45, 32.
Próbowałem resetować kompa (na zmistkowanym GRD i TBS 10x wciskałem hamulec na przekręconym kluczyku ) ale nic to nie dało. Na forum znalazłem taki opis błędów:

41, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
45, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
32, Zawór regulacyjny przód ---- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty

Tak się złożyło, że od jakiegoś czasu mam problem w prawym przednim kołem, coś tam stuka przy skręcaniu. Wymieniane były amorki i przegub oraz sworznie wahaczy ale stuki wróciły.
Wygląda na to, że jedno ma związek z drugim.Podpowiedzcie coś;)

Dopisano 21 cze 2013, 09:18:

No i się wyjasniło.
Ze świeżo założonego przegubu zsunęła się koronka, czyli dokładnie to co pokazywał komputer. Wygląda na to że jakiś wadliwy przegub mi się trafił bo ta koronka jest fabrycznie zakładana na gorąco i teoretycznie nie powinna się nigdy zsunąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez Arton » 21 cze 2013, 21:45

dalej mam problem z kodem 53 abs nie dziala, chcialem przeczyscic styki ale nie wiem gdzie znajduje sie wtyczka (Mazda Demio) i stoje teraz w miejscu , prosze o fotki ktora kostke mam odlaczyc i wyczyscic WD40
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez grzech_z » 24 cze 2013, 10:29

Arton napisał(a):dalej mam problem z kodem 53 abs nie dziala, chcialem przeczyscic styki ale nie wiem gdzie znajduje sie wtyczka (Mazda Demio) i stoje teraz w miejscu , prosze o fotki ktora kostke mam odlaczyc i wyczyscic WD40


styków nie czyścimy wd40 – jest środek do czyszczenia i konserwacji styków.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6