Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Nightdream » 22 wrz 2008, 21:16

Witam wszystkich. Wlasnie i ja wstąpiłem do tego klubu abs'owców. OD jakiegos czasu losowo zapalaly sie kontrolki abs, tcs i tcs off oraz (!). Umówiłem sie na czwartek do Długołęki na diagnozę, ale dziś coś mnie podkusiło i podjechałem do jednego z mechaników u mnie w mieście. Podłączył mazde do kompa, ale nie miał oprogramowania akurat do badania ab'u w tym roczniku. Udalo sie jednak połączyć z kompem na oprogramowaniu od mazdy 6 (mam nadzieje, ze to nie wpłynęło na wiarygodność odczytu?). Komputer pokazał komunikat w stylu: usterka czujnika prędkości koła tylnego prawej strony. Wskazywałoby to na ten wlasnie czujnik, jak sądze. Za to badanie wprawdzie nie zaplacilem nic, ale nie wiem czy wierzyc w ten wynik, skoro badaie bylo na oprogramowaniu od mazdy 6... Co wy o tym sądzicie? I kolejne pytanie: gdzies tu wyczytalem, ze do 626 GF FS pasują czujniki od 323 BJ, czy aby na pewno? Jeśli tak, to o jaki symbol pytac?
A i jeszcze jedno: gdzie znajde wtyczke od tego czujnika? Czy tak jak w 323 za oparciem kanapy?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez keczu » 25 wrz 2008, 17:29

Nightdream napisał(a):I kolejne pytanie: gdzies tu wyczytalem, ze do 626 GF FS pasują czujniki od 323 BJ, czy aby na pewno?

Pasuja.I jesli to bj-ka z tcs to pompa i modul abs/tcs tez pasuje(sa roznice przed i po liftingu)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Nightdream » 25 wrz 2008, 21:19

No własnie...moja GF'ka jest po liftingu. Ale juz zamówiłem czujnik od GF. Trudno.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 00:22
Posty: 356 (0/1)
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: 626 GE KL, 626 GF GW, 5 1.8Pb, w planie Xedos 9

Postprzez xANDy » 28 wrz 2008, 20:05

Trochę jest o tym w Poradniku do diesla – pod koniec. Prosze tam sobie poczytać – jest instrukcja jak samemu wybadać czujnik...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez DieselFan » 10 paź 2008, 13:41

pięknie witam :)

dołączam z przykrością do chóru rozpaczających z powodu awarii ABS :(

od jakiegoś czasu świecą mi się kontrolki ABS (żółta) oraz ręcznego (ten czerwony wykrzyknik). ABS wtedy nie działa.mechanior powiedział mi,że to najprawdopodobniej wina czujnika. diagnosta po podłączeniu komputera stwierdził,że coś się dzieje z czujnikiem prawym tylnym (RR-Right Rear).
tak wygląda wydruk:
Obrazek

jest tylko jedno "ale"-kontrolki świecą się prawie przez cały czas, czasem jednak gasną (jak odpalam to od razu ich nie widać,włączają się dopiero po jakimś czasie albo przy ponownym uruchomieniu silnika)-wtedy ABS chyba działa. mechanior stwierdził więc,że może to coś nie łączy na przewodach czy jakiś inny diabeł,ale po badaniu tego nie potwierdził. ostatecznie zawyrokował,że to najprawdopodobniej wina nieszczęsnego czujnika.

co Wy o tym sądzicie?

dla ułatwienia podam,że mieszkam w Rykach (tak,tych Rykach :D)-niedaleko,na lotnisku w Ułężu urządzacie czasem zloty (właśnie-kiedy następny?:) )

da się wyleczyć moją madzię czy jeno żyletki? ;)

dziękuję z góry i pozdrawiam.
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez xANDy » 11 paź 2008, 16:41

DieselFan napisał(a):co Wy o tym sądzicie?

Ja już napisałem – miernik w rękę i sprawdź – nikt nic lepszego nie wymyśli. 1,4k to standardowa wartość. Padają w pierwszej kolejności tylne (problem chłodzenia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez DieselFan » 11 paź 2008, 17:55

xANDy napisał(a):
DieselFan napisał(a):co Wy o tym sądzicie?

Ja już napisałem – miernik w rękę i sprawdź – nikt nic lepszego nie wymyśli. 1,4k to standardowa wartość. Padają w pierwszej kolejności tylne (problem chłodzenia).

chłodzenia? toś mnie zaskoczył... takiej przyczyny bym się nie spodziewał. ale sprawdzę.
btw-w zimie miałem mały poślizg i uderzyłem bokiem w wysoki krawężnik (przy niewielkiej prędkości na szczęście). efekt-zgięta jedna alufelga,pęknięta druga,po jakimś czasie także wymiana hałasującego łożyska wraz z piastą (prawy tył właśnie). czy owa awaria czujnika może być kolejnym z efektów tego spotkania z krawężnikiem?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez xANDy » 13 paź 2008, 21:24

A któż to wie....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez DieselFan » 13 paź 2008, 23:39

nie ma to jak konkretna odpowiedź :P
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez xANDy » 17 paź 2008, 17:01

DieselFan – a zaglądałeś do poradnika?
Punkt chyba 11....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez DieselFan » 17 paź 2008, 18:18

zaglądałem (nawet wydrukowałem :D)

jednak nigdzie o moim stuknięciu w krawężnik nie piszą ;P
że to czujnik,jestem pewien-diagnosta komputerem obadał. chciałem tylko potwierdzić bądź zaprzeczyć,że to uderzenie mogło na czujnik wpłynąć
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez bojownik » 23 lis 2008, 13:19

Witam, mam pytanko, czy ABS załącza się również gdy wpadniemy w poślizg na zakręcie? (nie używając hamulca) czy to może być wina opon. Ostatnio właśnie wpadłem w lekki poślizg (śnieg, mokro, łagodny zakręt 90' ok 50km/h) i zauważyłem efekt tarki (coś jakby był to ABS). Czy to ABS czy może kulawe opony zimowe (stare), czy też może coś innego?

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Hugo » 23 lis 2008, 22:27

bojownik brak zbieżności, złe kąty nwyprzedzenia zwrotnicy, zużyte opony. Mam to samo.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bojownik » 24 lis 2008, 12:20

Hugo, dzięki myślę, że to przez stare gumy (zmówki).
Gdzie można sprawdzić zbieżność? Drogie to jest? Na przeglądzie sprawdzają?

Teraz trochę inne pytanko, czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Hugo » 24 lis 2008, 14:43

bojownik napisał(a):Gdzie można sprawdzić zbieżność?
Na stacji diagnostycznej.
bojownik napisał(a):Drogie to jest?
U mnie w mieście: komputerowa zbieżność przodu – 50 zł, komputerowa zbieżność tyłu – 50 zł, ustawienie katów – 15 zł/koło.
bojownik napisał(a):Na przeglądzie sprawdzają?
J/w.
bojownik napisał(a):czy to normalne, że gdy wpadnę w poślizg i włącza się ABS to pedał hamulca staje się twardy?
Tak. Mam tak samo.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bojownik » 24 lis 2008, 17:07

Dzięki Hugo, od razu wszytko stało się jasne.
Pozdrawiam serdecznie.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez grzecht » 8 gru 2008, 14:04

Witam. Wybłyskałem dzisiaj kody błędów i wyskoczyły mi następujące kody 26-elektrozawór PT i 51-przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe). Proszę o pomoc, gdzie tego szukać. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 08:47
Posty: 5
Skąd: Parczew
Auto: Mazda 626 GW 98r. 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 10 gru 2008, 22:16

Obawiam się, że musisz szukać całego modułu ABS'u – bo to są elementy wewnątrz zamkniętego układu ABS'u.
W serwisówce jest dokładny opis gdzie to jest i jak to sprawdzić (wykluczyć/potwierdzić) co padło.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez grzecht » 11 gru 2008, 05:48

Kupiłem cały moduł ABS-u, ale zmieniłem sam komputer i po wykasowaniu błędów został mi tylko jeszcze jeden błąd tj. 26-elektrozawór PT
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 08:47
Posty: 5
Skąd: Parczew
Auto: Mazda 626 GW 98r. 2.0 DiTD

Postprzez grzecht » 11 gru 2008, 21:30

Problem rozwiązany. dzisiaj wyjąłem całą pompę ABS-u i wszystko oczyściłem i jeszcze raz poskładałem. Po podłączeniu okazało się, że wszystko działa :D. Dziękuję wszystkim za pomoc i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT. <jupi>
Początkujący
 
Od: 14 paź 2008, 08:47
Posty: 5
Skąd: Parczew
Auto: Mazda 626 GW 98r. 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6