Wymiana całych tylnych wahaczy, czy tylko tulei metalowo-gumowych ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 29 sie 2006, 20:22

jacobs napisał(a):mniej czy więcej niż 100zł??
Blisko tej kwoty
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JerzyBw » 30 sie 2006, 07:25

Witam
Mi tylne (chyba oryginalne) tuleje padły po 130tys. ale ja w bagażniku mam dużą butlę na gaz, ładuję tam gazu za jakieś 120zł jednorazowo – i to może być przyczyną do wcześniejszej wymiany tych tulej.
Tak jak obiecałem podaję z faktury symbole (chyba to one ;) )
0352300 D SILENTBLOK WAH.P.OPEL VEKTRA 19,00 zł szt.
F8746 B GUMA STABIL.P.MERC.124/190 13,00 zł szt.
Dodam, że bzdurą jest wymieniać cały wahacz, kiedy jest on dobry. Może kiedyś przyjdzie czas, że będą te tuleje normalnie w sprzedaży do GF. Za jakiś miesiąc a może krócej pojadę na st. diag. obadać jak te tuleje się trzymają.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez xANDy » 30 sie 2006, 09:14

Hmmm – kolega z USA brał się za wymiane oryginalnych tylnych wahaczy, gdy na liczniku przekroczył 180 000. Licznik miał w milach... Jeśli Twoje padły po 130 tys, to zastanawiam się nad prawdziwością przebiegu albo czy ktoś przed Tobą nie zrobił podobnego manewru na jakiś podróbach.
PS. mój licznik pokazuje 185kkm i jeszcze nie potrzebuję wymieniać a na pewno nie były wymieniane przez poprzednika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez JerzyBw » 30 sie 2006, 10:18

Nie wiem na 100% czy licznik wskazuje prawdziwe dane. Wiem, że silnik pracuje mi ślicznie – pszczółka :). Nie ma ubytków oleju. Samochód, który kupiłem pochodzi z Holandii. Przed kupnem sprawdziłem na stacji diag. wszelkie luzy i już wtedy zauważyłem w jedej tuteli mały luz a był w Polsce już pół roku. Wnetrze jak nowe. Kierownica po śladach mało używana. Pedały i lewarek również. Myślę, że to prawda z tym przebiegiem. Holender głaskał go i chuchał ;) Tuleje były na moje oko oryginalne. Żadnych śladów przeróbek. Weź pod uwagę, że butla z gazem jaką mam jest bardzo ciężka no i te polskie drogi. W Kotlinie Kłockiej (byłem tam teraz) są odcinki dróg straszne np. najgorsza była droga z Wambierzyc 388 na drogę E67 coś strasznego 40km/h to sukces i ciągle hamowanie przed większymi dziurami, dziura a zaraz druga dziura. Przypomniały mi się opowieści wycieczek na Ukrainę hahaha.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 sie 2006, 11:21 przez JerzyBw, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez xANDy » 30 sie 2006, 10:45

JerzyBw napisał(a):Holender głaskał go i chuchał

Jest to jedna z najważniejszych cech auta – "jakość" poprzedniego użytkownika.
Możliwe, że po prostu tak się zdażyło, że szybciej się wyrupała. Nie ma co dociekać na siłę. To tylko samochód.
JerzyBw napisał(a):Weź pod uwagę, że butla z gazem jaką mam jest bardzo ciężka

Weź pod uwagę, że moja mućka pracowała jak taczka i nie miała kulturalnej butli w bagażniku... prędzej pustaki i cement – patrząc na ślady zużycia.
JerzyBw napisał(a):najgorsza była droga

To nazywać należy: "dziury pierwsza klasa" albo "dziury poprzetykane gdzieniegdzie asfaltem" hahaha
Kiedyś spotkałem takie "coś" że rowerem nie szło przejechać........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez JerzyBw » 30 sie 2006, 10:59

[/quote]
Weź pod uwagę, że moja mućka pracowała jak taczka i nie miała kulturalnej butli w bagażniku... prędzej pustaki i cement – patrząc na ślady zużycia.

;) Weź pod uwagę, że Ty pustaki i cement nie ciągle wozisz a moja butla jest nonstop :]
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez xANDy » 30 sie 2006, 11:49

Chyba kiepsko czytałeś – to nie ja woziłem tym autem takie "graty" tylko poprzednik. Było to widać również po zużyciu tylnego zawieszenia (amory, sprężyny...). Osobiście dbam o autko (pewnie aż do przesady), i nie narażam go na takie ostre przeciążenia. Ale zdażało się np. 9 ludzi +2 torty +bukiety kwiatów, gitara przez cały Poznań...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez JerzyBw » 31 sie 2006, 07:53

JerzyBw napisał(a):0352300 D SILENTBLOK WAH.P.OPEL VEKTRA 19,00 zł szt.
F8746 B GUMA STABIL.P.MERC.124/190 13,00 zł szt.


Witam
Oj będzie korekta. Już dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i tuleje od opla (podkreślone) mają jednak luz. Od Mercedesa (są teraz przy kole) pasują dobrze. Pan, który mi dopasowywał powiedział, że są jeszcze pdobne od Forda starego typu, tylko musi je zamówić, albo istnieje możliwość dorobić tuleje korygujące luz i tam wcisnąć. Zobaczę jakie będą te nowe od forda. Dam znać jak poszło.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez JerzyBw » 14 wrz 2006, 08:32

Witam
Piszę dla potomnych <faja> : Warsztat wymienił mi za darmo tuleje od Opla na tuleje od Toyoty Cariny. Niestety nie znam numerów katalogowych – facet też pudełko wyrzucił. Dowiedziałem się, że model Toyoty Cariny (nie wiem czy tak się pisze) jest podobno z roku 94-95. Z braku czasu nie byłem na czepaku, żeby sprawdzić jakie są teraz luzy. Jak będę na trzepaku i będzie luz to dam znać.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez JerzyBw » 22 lut 2007, 21:35

Witam po jakimś czasie.
Powiem szczerze, że i tuleje z toyoty nie sprawdziły się. Wczoraj byłem na stacji. Poruszali autem i są luzy. Natomiast te od Mercedesa są dobre. Ci, którzy pamiętają mój wątek, wiedzą o co chodzi. A ci co nie wiedzą proponuję poczytać od początku do końca – dużo tego nie jest. Jak ktoś miał inne, skuteczniejsze eksperymenty z zawieszeniem tylnym owych GF-ek, to jak by mu się chciało, albo z nudów, może by coś napisał i się podzielił doświadczeniem.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez xANDy » 23 lut 2007, 09:09

BARDZO czekałem na Twoją wypowiedź w tej kwestii JerzyBw. Ile od tamtego czasu przejechałeś na tych tulejach?
Te mercowate są przy kole (tak zrozumiałem) a te on cariny były przy kaście, zgadza się?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez JerzyBw » 23 lut 2007, 12:06

xANDy napisał(a):BARDZO czekałem na Twoją wypowiedź w tej kwestii JerzyBw. Ile od tamtego czasu przejechałeś na tych tulejach?
Te mercowate są przy kole (tak zrozumiałem) a te on cariny były przy kaście, zgadza się?


Witam
Tak te od merca są przy kole a tamte przy kaście. Mało zrobiłem przebiegu – może 1000km. Nie byłem od razu na stacji. Nie miałem czasu i to był mój błąd. Mógłbym wtedy znowu reklamować. Zresztą nie spodziewałem się, że mogą być luzy. Myślałem, że jak mechanik robi drugi raz za darmo to już porządnie. Byłem na "trzepaku", bo rejestracja się kończy.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23 lut 2007, 17:37 przez JerzyBw, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez xANDy » 23 lut 2007, 15:57

JerzyBw napisał(a):Zresztą nie spodziewałem się, że mogą być luzy
To znaczy, że są luzy czy po prostu te tuleje już "siadły"?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez JerzyBw » 23 lut 2007, 17:06

xANDy napisał(a):
JerzyBw napisał(a):Zresztą nie spodziewałem się, że mogą być luzy
To znaczy, że są luzy czy po prostu te tuleje już "siadły"?


i tu muszę odpowiedzieć, że nie wiem. Z mojejego lenistwa albo z łatwowierności, nie wiem, czy były luzy już na początku, czy nie :| Nie pojechałem od razu na "trzepajkę". Jak wspomniałem, uwierzyłem w solidność owego warsztatu. Może zresztą i nie były luzy. Może wyrobiły się te tuleje. Poprostu się nie nadają. Zresztą nic się nie zmieni jak będę tak gdybał. Muszę dalej szukać tej jednej pary. Uda się :)
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 16:25
Posty: 38
Auto: Mazda 626 `99 GF LPG Kotlec

Postprzez xANDy » 23 lut 2007, 17:08

JerzyBw napisał(a):Uda się
Wierzę, bo sam czekam na tę wiadomość.... moje też są już zbyt "elastyczne". Nie mogę ustawić geometrii.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Trak » 23 lut 2007, 17:46

jacobs napisał(a):tomekrvf napisał:
Weź oryginalne bo nie są drogie

mniej czy więcej niż 100zł??


Przednia, mniejsza 60 zł-oryginał,właśnie wymieniałem obie strony, ta pada podobno najczęściej,
wymiana 30 zł/szt.
...żyj i pozwól żyć innym...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 16:30
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Auto: 626 GE 2.0 16VFS (B+LPG)

Postprzez xANDy » 23 lut 2007, 22:24

Trak napisał(a):Przednia, mniejsza 60 zł-oryginał,właśnie wymieniałem obie strony, ta pada podobno najczęściej,
wymiana 30 zł/szt.
Coś tutaj mi nie pasuje – chyba mówimy o zupełnie innych częściach albo i zupełnie innych samochodach...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alf28 » 2 mar 2007, 22:26

podaje świeżutką cene z ASO w katowicach przednia gumka- 135 pln,tylna 260pln. :| żal zakładać ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez xANDy » 2 mar 2007, 22:30

alf28 napisał(a):podaje świeżutką cene z ASO w katowicach przednia gumka- 135 pln,tylna 260pln. żal zakładać
Przepraszam bardzo – ale sprecyzuj dokładnie o czym piszesz. Z tego co mi wiadomo to te wahacze są w całości – nie można kupić samych gum.
Dla pewności – z racji tytułu i treści tematu – mówimy o tylnych wahaczach w modelu GF. Czy alf28 podajesz ceny tulei od przedniego wahacza (do jakiego modelu) czy do tyłu, którego do niedawna nie było w ofercie mazdy (tylko całe wahacze)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alf28 » 2 mar 2007, 23:11

xANDy napisał(a):Dla pewności – z racji tytułu i treści tematu – mówimy o tylnych wahaczach w modelu GF.
racja nie ten temat,ale ktoś pytał.prosze usunąć
xANDy napisał(a):podajesz ceny tulei od przedniego wahacza (do jakiego modelu
GE
xANDy napisał(a):czy do tyłu, którego do niedawna nie było w ofercie mazdy (tylko całe wahacze)?
nić się nie zmieniło,tak jest nadal
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6