Wymiana sworzni wahacza.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Firepoland » 22 lis 2009, 23:01

wymieniłem dwa kompletne wahacze na nowe Yamato i spokój. Byłem na przeglądzie diagnostycznym i autko dostało 10/10. Nic tylko jeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez DamianMX6 » 23 lis 2009, 00:14

Ryba81 napisał(a):nie ma takiej opcji! cykać to se można, Polonie.


A no można a nawet trzeba, pochopnie zrezygnowałeś skoro się z takiego błahego powodu ich pozbyłeś, prawdą jest że bez najlepiej trzypunktowego przyłapania spawem to sworzeń będzie zawsze stukał i kolega Hugo ma racje. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Firepoland » 23 lis 2009, 21:36

jasne... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez sebastian223 » 11 paź 2010, 18:50

wojowniczek napisał(a):podłączę się:

coś mi skukało z przodu po prawej na zakrętach w prawo. ok, pojechałem do warsztatu – nic nie znaleźli. i przy okazji wózek przeszedł przegląd... no dobra, szukałem dalej. drugi mechanik sprawdził: tuleja (tylna tuleja przedniego prawego wahacza). wymieniłem. stukot nie ustał. trzeci mechanik nic nie znalazł.

a objawy mam takie:

– jadę i wózek ściaga minimalnie w prawo (jestem po zbieżności), ściąga zawsze: gdy przyspiesza, zwalnia, ma tą samą prędkość, jest na biegu, na luzie – ściąga zawsze. hamowanie nie ma wpływu na ściąganie –> ściąga zawsze.

– gdy przejeżdżam po minimalnej nierówności i wózek skręca to słychać mocny stukot z prawej strony z przodu i wtedy minimalnie drga kierownica. ale mniej stuka, gdy przy okazji hamuję. nie wazne w ktora skręcam stronę – tłucze się tak samo.

– gdy przejeżdżam przez nierówności, ale koła są prosto to nie słychać tego stukotu, stukot jest tylko wtedy gdy auto skręca.

– stukot jest tym mocniejszy im większa prędkość, im większa nierówność, im mocniej skręcone koła, im mniej obciążone auto.

sworzeń siedzi sztywno (wg trzech ww mechaników)...

no i: ne mylę tego z padającym przegubem ;)

amortyzatory mają niecałe 60%. mocowania (łożyska) amortyzatorów są nowe, odboje na amo również (2 mce). łączniki wahacza ze stabilizatorem: również nowe (6 mcy).

macie jakiś pomysł/wskazówkę?


Hey
Mam dosłownie identyczne objawy w swojej GF-ce.
Mógłbyś napisać co było powodem stuków ?
Ja mam luzy na obu półośkach i nie wiem czy to łożysko podpory czy może przeguby któreś.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez wojowniczek » 11 paź 2010, 20:18

sebastian223 napisał(a):Mógłbyś napisać co było powodem stuków ?

ostatecznie okazało się, że to amortyzator... kolejny gość po wysłuchaniu relacji powiedział, że jak dla niego to amorytzator, ale sprawdzenie bedzie mnie kosztować 50 pln (wyjąć amo i złożyć spowrotem). zgodziłem się. no i: latał tak miło, jak łyżeczka w kubku :(
ale u smirnofa kupiłem kajaby, wózek dostał dwie nówki + odboje + osłony i... cisza :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez sebastian223 » 11 paź 2010, 20:24

wojowniczek napisał(a):
sebastian223 napisał(a):Mógłbyś napisać co było powodem stuków ?

ostatecznie okazało się, że to amortyzator... kolejny gość po wysłuchaniu relacji powiedział, że jak dla niego to amorytzator, ale sprawdzenie bedzie mnie kosztować 50 pln (wyjąć amo i złożyć spowrotem). zgodziłem się. no i: latał tak miło, jak łyżeczka w kubku :(
ale u smirnofa kupiłem kajaby, wózek dostał dwie nówki + odboje + osłony i... cisza :)


Oj to jednak u mnie inna bajka ;) ale o dziwo objawy identyczne z opisywanymi przez Ciebie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez wojowniczek » 11 paź 2010, 21:10

dasz radę :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Nguema » 20 paź 2010, 12:47

Witam.

Mam pytanie: mam do wymiany z przodu 2 sworznie oraz 2 tulejki tylne wahaczy by sie przydało wymienic w Mazda 626 2.0TD 99'.
I chcialbym sie dowiedziec, czy lepiej byloby wymienic te sworznie i tulejki, czy moze kupic nowe wahacze np tej firmy Yamato?
Wstawił ktoś do siebie wahacze Yamato? Jak sie sprawuja? Wytrzymuja czy jak ?
Wymiana sworzni i tulejek pewnie troche kosztuje, co nie?
A także mam pytanie odnośnie tylnej tulejki wahacza przedniego jakby ktoś dał mi namiary do zdjęcia jak to wyglada.
Jeżeli ktoś wie gdzie najlepiej wtedy kupic te czesci i zna ceny to byłbym wdzięczny za podanie linka.

Dzieki z gory za odp.
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 11:48
Posty: 11

Postprzez lukasz2387 » 20 paź 2010, 13:00

wstawiłem do swojej GE 2 nowe kompletne [waaaco?] na przód firmy jamato i jest średnio ,przejechałem 30tkm i obie tuleje dolne do wymiany -koszt jednego wachacza do GE 250zł sztuka zaoszczędziłem na montażu bo robiłem sam, poszukaj innej firmy <nauka>
lukasz2387
 

Postprzez sebastian223 » 20 paź 2010, 13:30

lukasz2387 napisał(a):wstawiłem do swojej GE 2 nowe kompletne [waaaco?] na przód firmy jamato i jest średnio ,przejechałem 30tkm i obie tuleje dolne do wymiany -koszt jednego wachacza do GE 250zł sztuka zaoszczędziłem na montażu bo robiłem sam, poszukaj innej firmy <nauka>

A jaki masz styl jazdy? Tzn czy omijasz dziury czy jeżdzisz bezkompromisowo raczej?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Riki » 20 paź 2010, 14:09

lukasz2387 napisał(a):wstawiłem do swojej GE 2 nowe kompletne [waaaco?] na przód firmy jamato


Bo nie kupuje się wahaczy tejże firmy :) nie polecam... YAMATO mogą być np. łączniki stabilizatora. W kwestii wahaczy polecam H+B Jakoparts-a.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez lukasz2387 » 20 paź 2010, 14:36

jakim stylem jeżdżę , na pewno nie wypatruje dziur na drodze przyklejony nosem do szyby :D
jeżdżę rożnie ale normalnie jak w coś wpadnę to mowie trudno <lol> !!
Jak to na polskich drogach :[


A ja mówię że używanie przeglądarki dzisiaj wcale nie jest trudne, a błędy ortograficzne i innego tego typu sprawy można śmiało wyeliminować. Proszę więc zwrócić na to uwagę przy następnym postach bym nie musiał co drugiego słowa poprawiać.
AmRoZ
lukasz2387
 

Postprzez lukasz2387 » 21 paź 2010, 09:01

OK przepraszam za (jamato) powinno byc YAMATO :) .
Gdzie mażna kupic tuleje tej firmy H + B , może w carspeedzie???
lukasz2387
 

Postprzez Riki » 21 paź 2010, 14:32

Nie piszemy postów pod postem :)

W kwestii tulei – zapraszam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 25 paź 2010, 13:36

"a błędy ortograficzne i innego tego typu sprawy można śmiało wyeliminować. Proszę więc zwrócić na to uwagę przy następnym postach bym nie musiał co drugiego słowa poprawiać.
AmRoZ"

Jeśli już jesteś taki dokładny, to poprawnie powinno być "przy następnych postach". <spoko>
Uczył Morcin Morcina...
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Rybatbg » 16 lis 2010, 00:07

Witam
Nie czytałem wcześniej tego posta i kupiłem wahacz YAMATO do swojej GF <glupek2>
Jazda na wprost tylko przy skręconej kierownicy o 90 stopni, gość na warsztacie wykręcił drążek prawie maksymalnie, trzyma się ponoć na 3 gwintach. Jutro jade do sklepu wymieniać wahacz na H+B Jakoparts.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 10:42
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2002r.
626 GF 2.0 115KM FS

Postprzez Nguema » 17 lis 2010, 13:18

Rybatbg napisał(a):Witam
Nie czytałem wcześniej tego posta i kupiłem wahacz YAMATO do swojej GF <glupek2>
Jazda na wprost tylko przy skręconej kierownicy o 90 stopni, gość na warsztacie wykręcił drążek prawie maksymalnie, trzyma się ponoć na 3 gwintach. Jutro jade do sklepu wymieniać wahacz na H+B Jakoparts.


nvm, juz znalazlem [;
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 11:48
Posty: 11

Postprzez sebastian223 » 19 lis 2010, 22:54

wojowniczek napisał(a):
sebastian223 napisał(a):Mógłbyś napisać co było powodem stuków ?

ostatecznie okazało się, że to amortyzator... kolejny gość po wysłuchaniu relacji powiedział, że jak dla niego to amorytzator, ale sprawdzenie bedzie mnie kosztować 50 pln (wyjąć amo i złożyć spowrotem). zgodziłem się. no i: latał tak miło, jak łyżeczka w kubku :(
ale u smirnofa kupiłem kajaby, wózek dostał dwie nówki + odboje + osłony i... cisza :)


Ile dałes za te wszystkie rzeczy u smirrnofa?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez blekk126 » 26 gru 2010, 22:15

Witam. Podepne sie pod temat jak taki [waaaco?] wyjac chodzi mi o ten dolny z tylu zaraz pod nogami kierowcy. Tam tak malo miejsca aby śrubę wyjac . Pozdrawiam
blekk126
 

Postprzez yojki » 1 lut 2011, 00:04

Wahacz z tyłu jest przykręcany trzema śrubami, z przodu jedną. Do tego odpiąć sworzeń, końcówkę łącznika i żelastwo odpada. osobiście nie kupowałem nowych wahaczy, tylko bawiłem się w wymianę poszczególnych części. Silentblocki Yamato a sworzeń 555. Dają radę. Jak do tej pory przejechały półtora roku. Co do 555 uważam że montaż ich jest przełatwy. Wybijasz młotem starocie, wkładasz nową część, zapinasz pierścień, który jest w komplecie i już, nie trzeba naginać młotem żeby weszły. Normalnie mój szacun dla myśli japońskiej bardzo wzrósł po ich montażu. A jak ktoś nie zapnie pierścienia to mu latają.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2009, 00:43
Posty: 12
Skąd: KONSTANCIN/WARSZAWA
Auto: 626 GW 2,0B+LPG 2000

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6