Strona 1 z 1

Zmiana obrotów i zanik szumów po wciśnięciu sprzęgła

PostNapisane: 23 mar 2016, 22:41
przez kubu4891
Witam.
Ostatnio zakupiłem mazdę 626 99' 2.0 benzyna.
Jak jadę to jest ok. Jak dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło obroty 1100-1200 po całkowitym zatrzymaniu obroty spadają do 800 delikatnie falują. Puszczam sprzęgło obroty 800 delikatnie falują.
Na postoju przygazuję obroty 1200 wcisnę sprzęgło spadają do 800 delikatnie falują. Puszczę sprzęgło – 800 delikatnie falują.
Dodatkowo wciskam sprzęgło przestaje szumieć. Puszczam sprzęgło szumi.
Wskaźnik temperatury jest trochę poniżej poziomu. W mojej 323f ba jest w poziomie.
Z okolic dolotu słychać świst.

Po przeczytaniu forum myślę, że złożyło się parę rzeczy:
– Jakieś łożysko w skrzyni (lecz do końca nie jestem pewien, bo autor tego wątku po wymianie łożysk nie stwierdził poprawy)
– Zabrudzony dolot i lewe powietrze.

Miał ktoś podobne problemy?
Pozdrawiam!

PostNapisane: 24 mar 2016, 09:11
przez grzech_z
kubu4891 napisał(a):Witam.
– Jakieś łożysko w skrzyni


Ja bym obstawiał łożysko sprzęgła.

PostNapisane: 24 mar 2016, 17:27
przez kubu4891
Więcej szczegółów:
– Jak się rozgrzeje szumi bardziej (taki szum rzegoczący wraz z obrotami ale to rzegotanie jest bardzo ciche)
– Dodatkowo ze sprzęgłem wciśniętym lub nie z silnika dochodzą takie krótkotrwałe głośniejsze szumy (wydaje mi się, że to pompa wody, bo podobnie miałem w 323f)
– Przy odpaleniu trochę zakopci.

Kupiłem go z przebiegiem 180000 jako podobno ideał za 3900. Przejechałem 500 km od razu po kupnie i zauważyłem tylko falujące obroty. Pali normalnie koło 7,5 l. Na olx podobne sprawne auta stoją w okolicach 6 tyś. Jak myślicie opłacało się?

Pozdrawiam!


No i jeszcze jedno. Jak przyspieszam i wskazówka obrotomierza przechodzi przez 2250 obr/min to dźwięk staje się głośniejszy i zanika ale tylko, gdy jadę. I tak na każdym biegu.

PostNapisane: 26 mar 2016, 16:28
przez kubu4891
A może takie obroty są normalne w 626? Tzn. 1100-1200 dopiero jak samochód się zatrzyma całkowicie spadają do ok. 750?

PostNapisane: 18 kwi 2016, 23:29
przez Zibi85
kubu4891 napisał(a):A może takie obroty są normalne w 626? Tzn. 1100-1200 dopiero jak samochód się zatrzyma całkowicie spadają do ok. 750?

Dokładnie tak jest i jest to normalne

PostNapisane: 19 kwi 2016, 12:40
przez PeKa
grzech_z napisał(a):
kubu4891 napisał(a):Witam.
– Jakieś łożysko w skrzyni


Ja bym obstawiał łożysko sprzęgła.


Łożysko sprzęgła to odwrotnie. Na wciśniętym szumi, na puszczonym nie ;) przerabiałem kilkanaście dni temu ;)

PostNapisane: 19 kwi 2016, 13:10
przez grzech_z
PeKa napisał(a):Łożysko sprzęgła to odwrotnie. Na wciśniętym szumi, na puszczonym nie ;) przerabiałem kilkanaście dni temu ;)


Nigdy tego nie zapamiętam:) Wymieniałeś bo szumiało?
Czy to normalne, że na wyższych obrotach – koło 5k – pedał sprzęgła zaczyna drżeć? Raczej ecodrivuje ale czasem zdarza się przycisnąć i nie pamiętam czy zawsze tak miałem, czy to objaw kończącego się sprzęgła.

Re: Zmiana obrotów i zanik szumów po wciśnięciu sprzęgła

PostNapisane: 25 kwi 2016, 08:00
przez PeKa
Co prawda sprawa tyczy się już Cytryny, ale tak, wymieniałem bo szumiało. Pierwsze dwa dni jak zaczęło, był szum, później to już dramat, szum i pisk na pół wsi ;) Poleciało od razu całe sprzęgło z przyczyn wiadomych, myślę.

Co do drgającego sprzęgła, nie pamiętam jak było u mnie, ale raczej sprzęgło nie drgało. To nie objaw którejś z poduszek?

PostNapisane: 25 kwi 2016, 08:31
przez grzech_z
PeKa napisał(a):Co do drgającego sprzęgła, nie pamiętam jak było u mnie, ale raczej sprzęgło nie drgało. To nie objaw którejś z poduszek?


No właśnie nie wiem – pojeżdżę i zobaczę co się rozpadnie :) Choć znając mazdę, szybciej mi rdza z budy cabrio zrobi niż mechanicznie coś padnie :)

PostNapisane: 3 cze 2021, 14:35
przez crysis006
myślę ze to łozysko skrzyni biegów tak szumi