Hamulec ręczny różnie "łapie" koła – jak regulować?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fast driveer » 9 sie 2013, 11:17

Witajcie, pytanie dotyczy sposobu(ów) regulacji hamulca ręcznego aby oba łapał oba koła równo. Wymieniłem klocki hamulcowe, na pomiarach wyszło że hamując nożnym łapie równo ( <spoko> ) natomiast zaciągając ręczny łapie lewą stronę mocniej a prawą słabiej ( <co?> ). Podkręciłem śrubą przy dźwigni hamulca ręcznego (pod zaślepką) bo łapał za wysoko. Teraz łapie w miarę na właściwym poziomie, bo na +/– 7 zapadce (było na 12 – 13, co wyregulowałem). Zastanawiam się czy mogę jakoś np. wyregulować cięgna ręcznego tak aby łapał równo i gdzie oraz jak się mógł bym za to zabrać.
P.S. wyczytałem na naszym forum w podobnych tematach hamulcowych że podobno przy zacisku jest śruba/imbus, którą można to wyregulować, naciąg linki.. .
Zanim się za to będę zabierał proszę o wsparcie w jakąś szerszą wiedzę teoretyczną przed praktyką :) .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez motylek322 » 9 sie 2013, 15:24

fast driveer napisał(a):..
P.S. wyczytałem na naszym forum w podobnych tematach hamulcowych że podobno przy zacisku jest śruba/imbus, którą można to wyregulować, naciąg linki....


Ja też o takiej regulacji czytałem ale chyba bywa różnie. W mojej GW niczego takiego nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Dominator » 9 sie 2013, 22:09

Szybki, zerknij na stan zaciskow.. sama regulacja nie pomoze. kiedys zrobilem tak jak Ty i dymek poszedl z kola.. Tarcze rowno i odpowiednio sie nagrzewaja?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez fast driveer » 11 sie 2013, 11:34

Problem z różnym łapaniem hamulca mam na ręcznym. Hamulec nożny wszystkie strony tył i przód tip top. Zaciągam ręczny i łapie lewą stronę mocniej od prawej. Wydaje mi się że było też tak przed tym jak wymieniłem klocki, nie robiłem wtedy co prawda pomiarów na maszynie na kanale, ale zima się ślizgałem na śniegu i pamiętam jakie ślady na świeżutkim śniegu zostawiały oba koła. Jest to hamulec ręczny więc to nie wielkie halo, ale czy tak trudne może być w mazdzie wyregulowanie ... ?!?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez alk80 » 11 sie 2013, 17:17

Regulacja była ale w zaciskach z GE,

podstawa to dobry stan zacisków, kup sobie zestawy naprawcze autofrein, koszt stosunkowo niewielki, przy okazji sprawdzisz w jakim stanie są łożyska igielkowe osi dźwigni ręcznego,
druga sprawa to linka ręcznego – czy się nie zacina
u mnie jeszcze była sprawa luzu na piascie – po wymianie jest coraz lepiej
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez fast driveer » 27 sie 2013, 08:56

alk80 dzięki za podpowiedź. Koła hamują przy użyciu nożnego idealnie równo i generalnie wszystko gra. Problem jest z ręcznym – tzn. działa, i wszystko było by ok ale prawa strona hamuje ale słabiej. Chcę to wyrównać i zanim zaczął bym rozbierać na części pierwsze tylne zaciski, pierwsze co zrobię to wyregulować chcę linkę, jak będę miał pewność że z linką jest ok to dopiero pójdę dalej.
Z przodu w kabinie jest ta śrubka (prosta sprawa), ale z tylu cz też są jakieś regulacje naciągu linki ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez alk80 » 27 sie 2013, 09:36

jak napisałem wcześniej, regulacja przy zacisku była w 626 GE, 626 GF/GW niestety nie ma tej regulacji, reguluje się tylko przy ręcznym
obstawiam że siada/siadło ci łożysko igiełkowe w prawym zacisku
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rumunn95 » 28 sie 2013, 10:42

a ja obstawiam wyciagnieta linke wymien obie koncowe i po problemie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez fast driveer » 28 sie 2013, 13:04

Oki, dzięki za informacje, Alk80 możliwe że to ma związek z zaciskiem. Rummun95 zacznę sprawdzać od linek końcowych, bo może to rozwiąż problem. W międzyczasie przeglądam jeszcze to: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=427&t=38111&p=2697395#p2697395 .
PS. : szukam też schematu do hamulca ręcznego w GF'kach (bo może mi to pozwoli bardziej naświetlić sytuację), może ktoś ma i mógł by podrzucić..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez 89matthew89 » 28 sie 2013, 14:03

O taki schemat chodziło ? Wszystko masz workshop manual
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez motylek322 » 28 sie 2013, 16:32

Tez coś znalazłem. Chyba nawet z forum.
linki ręczny schemat.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez fast driveer » 28 sie 2013, 18:09

Dzięki za szybką odpowiedz i wrzucenie schematów. Wydrukuję je i jak podniosę tył żeby zobaczyć jak lecą cięgna to będzie bardzo pomocne gdzie co leci i do czego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Piotr19k2 » 29 sie 2013, 12:59

dołączę do tematu po kupnie mazdy nie miałem wogóle ręcznego więc regulowałem przy cięgnie od ręcznego podciągnąłem linkę i coś zaczeło trzymać ale nie blokuje kół na trawie w zimie na lodzie owczem bonie ma oporów co może być przyczyną słabego ręcznego ??
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 09:42
Posty: 150 (0/1)

Postprzez rumunn95 » 29 sie 2013, 13:31

zacznij od wymiany linek i regeneracji zaciskow
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez fast driveer » 8 mar 2014, 10:31

Witajcie, piszę bo korzystając z kanału sprawdziłem wreszcie czemu ręczny mi nie łapie równo obu kół. Linki wyglądają +/– ok, regulowanie śrubą przy dźwigni zaciągania nic nie dało bo problem mam z jednym z zacisków. Koledzy kierowcy podpowiadali co to może być.. i już wiem że przy kole które gorzej hamowało linka nie zaciąga/przesuwa tego "bolca/trzpienia" na zacisku do końca. A więc będę prawdopodobnie regenerował swój stary (dobry :) ) zacisk ( tak jak ten dobry opis tutaj viewtopic.php?t=38111&highlight= ), lub poszukam już zregenerowanego :( .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6