Regulacja sprzegła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mzebrows » 5 lip 2010, 08:29

Miałem ten sam problem. Mechanik odpowietrzył sprzęgło ale to nic nie dało, stwierdził że trzeba kupić całe nowe bo nikt nie będzie się bawił w szukanie przyczyn. A wystarczyło śróbkę przy pedale sprzęgła podkręcić. Może nie jest idealnie bo czuje się trochę taki nieprzyjemny opór jakby coś obcierało, ale można przywyknąć. Sprzęgło łapie dokładnie tam gdzie powinno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez Werciu » 2 kwi 2011, 19:49

Przepraszam, że wam troszkę odkopię temat. Ale czy możecie mi poradzić, czy w mojej 323f 97r (też hydrauliczne) jest regulacja śrubą i pomoże mi ? Ponieważ nawet po wymianie kompletu sprzęgła bierze mi bardzo wysoko (daleko od podłogi)
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez tadziomaru1 » 2 kwi 2011, 21:06

Jest i pomoże.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Radex » 1 cze 2011, 15:08

a jak macie poustawiane te pedała sprzęgła? na jakiej wysokości najlepiej powinno "brać" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Dawid_J-bie » 1 cze 2011, 15:18

Ja wkreciłem śrube regulacji i dodatkowo pedał (skok) zmniejszyłem. Jest niżej niż hamulca czy gazu. Bierze mi 2-3cm od dołu. Tak mi się lepiej jeździ. Wcześniej brał praktycznie pośrodku i był luz. Zrobiłem to w tamtym roku, sprzęgło jest już wysłuzone.
E: Cofam to co napisałem powyżej.
Dzisiaj czyściłem pompe sprzęgła. Pedał spowrotem na równo z hamulcem umieściłem. Teraz chodzi tak jak powinien. Winna była pompka(tłoczek zabrudzony, uszczelki). złożyłem na starych uszczelkach. Sprzęgło chodzi jak "żyleta" :D Niestety zapewne do pierwszego deszczu, kiedy to się odzimni i stare uszczelki spowrotem puszczą do układu powietrze...
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 17:54
Posty: 43
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG

Postprzez lucas83 » 10 paź 2011, 11:41

Trochę odświeżę temat :)

Wczoraj próbowałem wykonać u siebie regulację sprzęgła ową słynną śrubką przy pedale. Niestety nie udało mi się tego zrobić. Rozumiem, że mam poluzować nakrętkę oznaczoną czerwoną strzałką (klucz 12), a następnie wkręcić/wykręcić trzpień oznaczony zieloną strzałką (klucz 10), a następnie dociągnąć nakrętkę "czerwoną". Wszystko fajnie, tylko za nic nie mogę ruszyć tej większej nakrętki :( Ponadto nie wiem czy to normalne, ale element oznaczony niebieską strzałka dość swobodnie się rusza. Boję się tam przyłożyć większą siłę w obawie, że coś urwę. Czy ja za to dobrze się zabieram? :)

Zdjęcie:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez 89matthew89 » 10 paź 2011, 12:39

zielona trzymasz kluczem a czerwona kręcisz w prawo(jakbyś ja nakrecał), jak się poluzuje to wykręcasz trzpień z obejmy(to niebieskie) za pomocą zielonej nakrętki ile tam chcesz (tylko nie za dużo żebyś na półsprzegle nie jeździł ) i spowrotem kontrujesz czerwona

wd-40 na czerwona nakretke nie zaszkodzi :D

ja też musiałem trochę siły użyć za pierwszym razem , tez się bałem bo ten trzpień luźno chodzi już myślałem ze po regulacji ale w końcu zebrałem sie na odwage i odkreciłem :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez umcyk » 10 paź 2011, 20:38

lucas83 napisał(a):Trochę odświeżę temat :)

Wczoraj próbowałem wykonać u siebie regulację sprzęgła ową słynną śrubką przy pedale. Niestety nie udało mi się tego zrobić. Rozumiem, że mam poluzować nakrętkę oznaczoną czerwoną strzałką (klucz 12), a następnie wkręcić/wykręcić trzpień oznaczony zieloną strzałką (klucz 10), a następnie dociągnąć nakrętkę "czerwoną". Wszystko fajnie, tylko za nic nie mogę ruszyć tej większej nakrętki :( Ponadto nie wiem czy to normalne, ale element oznaczony niebieską strzałka dość swobodnie się rusza. Boję się tam przyłożyć większą siłę w obawie, że coś urwę. Czy ja za to dobrze się zabieram? :)

faktycznie lata sobie ten element jak zyd po sklepie, ale nic sie nie boj :) jak uzyjesz dwoch kluczy na raz i sie zaprzesz go.nem o serce to dasz rade, normalnie oporowka.
U mnie troche pomoglo, ale nadal jedynka ciezko wchodzi. Sorki za OT
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez maxim_wawa » 11 paź 2011, 14:39

ciezkie chodzenie biegów tez jest spowodowane wyrobieniem sie tulejki na wybieraku od spodu samochodu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez norek 32 » 4 gru 2011, 10:48

Witam jestem tu nowy . I miałem ten sam problem ze sprzęgłem brało od centymetra i zajrzałem po auto tam jest na popychaczu odpowietrznik ,odpowietrzyłem i jest ok bierze w połowie <jupi> . Pozdrawiam dla klubu <nauka>
Początkujący
 
Od: 2 gru 2011, 14:41
Posty: 19
Skąd: Ostrołęka
Auto: 626 ditd 2000 hatchback

Postprzez Lord » 8 gru 2011, 01:21

A o jakim autku piszesz? Uzupełnij proszę swój profil albo napisz w poście.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

PostTen post został usunięty przez Charlie9 20 sty 2013, 23:06.
Powód: problem rozwiązany, źle przeczytałem post dwa wyżej.

Postprzez sonsieno » 16 sie 2014, 13:03

Witam
Czy w maździe6 2.0 benzyna również można jakoś wyregulować sprzęgło?
U mnie bierze bardzo wysoko, przy samej górze. Nie szarpie, nie ślizga ale ciężko się do niego przyzwyczaić.

Dopisano 16 sie 2014 15:01:

Właśnie sam sobie odpowiedziałem na to pytanie – jest taka regulacja i już sprzęgło obniżyłem, 15 minut roboty :)
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez umcyk » 13 sty 2015, 00:23

maxim_wawa napisał(a):ciezkie chodzenie biegów tez jest spowodowane wyrobieniem sie tulejki na wybieraku od spodu samochodu

tulejki mam nowe (te od lewarka ), ale zastanawiam sie nad wymiana tych przy skrzyni bo na luzie lewarek ma pewne luzy na boki, a poza tym regulowalem sprzeglo przed wymiana. Wymienialem w lipcu 2014 bo sie juz konczylo i myslalem ze przy wymianie problem z biegami minie (jednak nie :( )
ale ostatnio zauwazylem ze po odpaleniu samochodu jak puszcze sprzeglo na luzie to tak jakby lapalo i obroty minimalnie spadaja, wcisne sprzeglo ida do gory, po krotkiej chwili wszystko wraca do normy.
Mial ktos z Was takie obojawy ??
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Madzia626ndk » 3 cze 2017, 09:02

Witam..
Odswierze temat..
Problem jak u kolegow delikatny luz na pedale sprzeglo lapie przy podlodze na zimnym silniku i w trasie ale jadac w korku lub gdy czesto gasze i odpalam pedal robi sie bardzo miekki trudno wbic 1 i wsteczny typowy objaw zapowietrzania ale odpowietrzanie nie pomoglo zadnych babelkow.. Zostaje regulacja i mam pytanko czy srobke mam wkrecac w strone silnika czy w strone kabiny?? Teraz jest ustawiona na samym srodku wiec mam gdzie krecic.. Albo macie jakies lepsze pomysly co moze byc nie tak??
Pozdrawiam i prosze o wsparcie <cisza>
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

Postprzez sebekle » 3 cze 2017, 11:24

regulacja albo wymiana prawie 20-letnich oringów
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Madzia626ndk » 4 cze 2017, 09:59

Oringi sa ok nic nie cieknie ani nie zapowietrza sie tylko sa takie dziwne objawy stojac w korku.. Wczoraj na trasie sprzeglo bylo testowane tzn. Ok 50km/h 5 bieg i nic nie szarpalo powolutku szla do przodu wiem ze to nie wyznacznik zluzycia sprzegla ale to dobra wiadomosc.. Pytanie o ta srube w ktora strone krecic?? W strone silnika czy kabiny??
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6