Mazda 626 GW Kombi tarcie nadkoli tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Rekin » 2 mar 2013, 20:00

Witam , od niedawna stałem się posiadaczem 626 GW kombi 2.0 136 KM 01.r . Dziś kiedy wracałem do domu z marketu po lekkim załadowaniu bagażnika plus dwóch pasażerów przy manewrze wyprzedania wracając na swój pas usłyszałem szybki dziwny dźwięk , moja czujność się zwiększyła i zaczem podczas jazdy badać co to było i po najechaniu na większą nierówność gdzie zawieszenie musiało mocniej popracować znów szybki dźwięk jak by otarcie , po zatrzymaniu się oględzinach od razu podkreślenie na oponach ich rantach gdzie dochodzi do tarcia . I okazuje się że obciera opony wewnętrzny rant nadkola . Zapytanie do was czym jest to spowodowane za szeroką felgą ? . Opony są o rozmiarze 205/50/16 tył oraz 201/55/16 przód poniżej zamieszczam fotkę tylnego koła :

Obrazek
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez motylek322 » 2 mar 2013, 20:39

Jakie masz ET felg ? Tu chyba jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Rekin » 2 mar 2013, 21:51

Jak najszybciej sprawdzić ET felgi ? , czy jak zdejmę koło to od wewnętrznej strony znajdę symbol ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Jasiu19 » 2 mar 2013, 23:46

Tak.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez VeryCoolMan » 3 mar 2013, 00:55

Ewentualnie jeśli nie dużo brakuje zaklep ranty nadkola no ale czekamy na to ET jak i szerokość felgi :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Rekin » 3 mar 2013, 16:37

Jutro jak czas pozwoli ściągnę koło i oglądnę to dokładnie , a wiesz faktycznie jak zaobserwowałem to trze sam wystający rant tylko jak bym podią taką decyzje o zaklepaniu jak do tego fachowo się zabrać aby nie uszkodzić lakieru ..
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez VeryCoolMan » 3 mar 2013, 23:43

Jest specjalne narzędzie do tego powinni mieć w warsztatach blacharskich przykręca się je do piasty odpowiednio ustawia i jedziesz lewo prawo, prawo lewo :) gumowa rolka dociska do rantu nadkola i równomiernie go zagina, choć w naszych realiach to pewnie robią to gumowym młotkiem :) na 100% pewności nie ma że lakier przetrwa zależy ile trzeba zagiąć im więcej tym większe ryzyko że lakier popęka no i trzeba nagrzać porządnie rancik suszarką lub opalarką przed operacją tylko lakieru nie spalić! :P

PS: jeśli lakier nie odpadnie to nie ciesz się zbytnio bo jest duże prawdopodobieństwo że prędzej czy później po tym zabiegu tak się niestety stanie.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Rekin » 4 mar 2013, 22:43

VeryCoolMan napisał(a):Jest specjalne narzędzie do tego powinni mieć w warsztatach blacharskich przykręca się je do piasty odpowiednio ustawia i jedziesz lewo prawo, prawo lewo :) gumowa rolka dociska do rantu nadkola i równomiernie go zagina, choć w naszych realiach to pewnie robią to gumowym młotkiem :) na 100% pewności nie ma że lakier przetrwa zależy ile trzeba zagiąć im więcej tym większe ryzyko że lakier popęka no i trzeba nagrzać porządnie rancik suszarką lub opalarką przed operacją tylko lakieru nie spalić! :P

PS: jeśli lakier nie odpadnie to nie ciesz się zbytnio bo jest duże prawdopodobieństwo że prędzej czy później po tym zabiegu tak się niestety stanie.



W takim razie nawet nie zamierzam nic zaginać <nie> , ET jeszcze nie znam brak czasu ..
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez zdzislaw1968 » 5 mar 2013, 08:51

Witam


Z tarciem o nadkola mialem ten sam problem. Mialem letnie na alusach, a zimowki na stalowych. Efekt koncowy jest taki, ze alusy leza w garazu i nadaja sie tylko do sprzedania, bo sa za szerokie. Nie polecam zadnego podginania blachy.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez Rekin » 8 mar 2013, 23:17

Niestety do dziś nie maiłem czasu na dokładnie sprawdzenie ET felgi ale nie ulega wątpliwości że jest to w stu procentach wina felgi znaczy jej szerokość , jest jeszcze jeden sposób muszę się nim bardziej zainteresować jutro w tej sprawie jadę do znajomego warsztatu , sposób to wstawienie dystansów gumowych w sprężyny aby zawiecha nie dobijała do końca co wyeliminowała by problem tarcia .,.
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez maxim_wawa » 9 mar 2013, 22:28

Rekin napisał(a):Niestety do dziś nie maiłem czasu na dokładnie sprawdzenie ET felgi ale nie ulega wątpliwości że jest to w stu procentach wina felgi znaczy jej szerokość , jest jeszcze jeden sposób muszę się nim bardziej zainteresować jutro w tej sprawie jadę do znajomego warsztatu , sposób to wstawienie dystansów gumowych w sprężyny aby zawiecha nie dobijała do końca co wyeliminowała by problem tarcia .,.


mam szersze kapcie letnie niż ty i nic nei trze ale ET mam 55 a ty tak na oko cos kolo 40-45 dlatego felga jest zbyt na zewnatrz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Rekin » 23 mar 2013, 16:01

Pewnie tak , dziś założyłem dystanse gumowe w sprężyny podpasiły od busa w rowku mają 50 mm i jest zdecydowanie lepiej , jedynie na mega wyboju gdzie i tak trzeba bardzo zwolnić zanotowałem lekkie obtarcie przy normalnej jeździe już ni trze i autko zachowuje się lepiej sztywniejsze jakby , pewniej lata się po rondach
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6