Regulacja sprzegła
1, 2
Miałem ten sam problem. Mechanik odpowietrzył sprzęgło ale to nic nie dało, stwierdził że trzeba kupić całe nowe bo nikt nie będzie się bawił w szukanie przyczyn. A wystarczyło śróbkę przy pedale sprzęgła podkręcić. Może nie jest idealnie bo czuje się trochę taki nieprzyjemny opór jakby coś obcierało, ale można przywyknąć. Sprzęgło łapie dokładnie tam gdzie powinno.
Przepraszam, że wam troszkę odkopię temat. Ale czy możecie mi poradzić, czy w mojej 323f 97r (też hydrauliczne) jest regulacja śrubą i pomoże mi ? Ponieważ nawet po wymianie kompletu sprzęgła bierze mi bardzo wysoko (daleko od podłogi)
- Od: 6 lis 2010, 23:32
- Posty: 25
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'
Jest i pomoże.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Ja wkreciłem śrube regulacji i dodatkowo pedał (skok) zmniejszyłem. Jest niżej niż hamulca czy gazu. Bierze mi 2-3cm od dołu. Tak mi się lepiej jeździ. Wcześniej brał praktycznie pośrodku i był luz. Zrobiłem to w tamtym roku, sprzęgło jest już wysłuzone.
E: Cofam to co napisałem powyżej.
Dzisiaj czyściłem pompe sprzęgła. Pedał spowrotem na równo z hamulcem umieściłem. Teraz chodzi tak jak powinien. Winna była pompka(tłoczek zabrudzony, uszczelki). złożyłem na starych uszczelkach. Sprzęgło chodzi jak "żyleta"
Niestety zapewne do pierwszego deszczu, kiedy to się odzimni i stare uszczelki spowrotem puszczą do układu powietrze...
E: Cofam to co napisałem powyżej.
Dzisiaj czyściłem pompe sprzęgła. Pedał spowrotem na równo z hamulcem umieściłem. Teraz chodzi tak jak powinien. Winna była pompka(tłoczek zabrudzony, uszczelki). złożyłem na starych uszczelkach. Sprzęgło chodzi jak "żyleta"
Wiosna, ach to Ty !!! :–))
LPG
9l/100km
LPG
9l/100km
- Od: 12 sty 2010, 17:54
- Posty: 43
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: 626 GF 1.8
66kW 98 LPG
Trochę odświeżę temat 
Wczoraj próbowałem wykonać u siebie regulację sprzęgła ową słynną śrubką przy pedale. Niestety nie udało mi się tego zrobić. Rozumiem, że mam poluzować nakrętkę oznaczoną czerwoną strzałką (klucz 12), a następnie wkręcić/wykręcić trzpień oznaczony zieloną strzałką (klucz 10), a następnie dociągnąć nakrętkę "czerwoną". Wszystko fajnie, tylko za nic nie mogę ruszyć tej większej nakrętki
Ponadto nie wiem czy to normalne, ale element oznaczony niebieską strzałka dość swobodnie się rusza. Boję się tam przyłożyć większą siłę w obawie, że coś urwę. Czy ja za to dobrze się zabieram? 
Zdjęcie:

Wczoraj próbowałem wykonać u siebie regulację sprzęgła ową słynną śrubką przy pedale. Niestety nie udało mi się tego zrobić. Rozumiem, że mam poluzować nakrętkę oznaczoną czerwoną strzałką (klucz 12), a następnie wkręcić/wykręcić trzpień oznaczony zieloną strzałką (klucz 10), a następnie dociągnąć nakrętkę "czerwoną". Wszystko fajnie, tylko za nic nie mogę ruszyć tej większej nakrętki
Zdjęcie:

- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
zielona trzymasz kluczem a czerwona kręcisz w prawo(jakbyś ja nakrecał), jak się poluzuje to wykręcasz trzpień z obejmy(to niebieskie) za pomocą zielonej nakrętki ile tam chcesz (tylko nie za dużo żebyś na półsprzegle nie jeździł ) i spowrotem kontrujesz czerwona
wd-40 na czerwona nakretke nie zaszkodzi
ja też musiałem trochę siły użyć za pierwszym razem , tez się bałem bo ten trzpień luźno chodzi już myślałem ze po regulacji ale w końcu zebrałem sie na odwage i odkreciłem

wd-40 na czerwona nakretke nie zaszkodzi
ja też musiałem trochę siły użyć za pierwszym razem , tez się bałem bo ten trzpień luźno chodzi już myślałem ze po regulacji ale w końcu zebrałem sie na odwage i odkreciłem
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
lucas83 napisał(a):Trochę odświeżę temat
Wczoraj próbowałem wykonać u siebie regulację sprzęgła ową słynną śrubką przy pedale. Niestety nie udało mi się tego zrobić. Rozumiem, że mam poluzować nakrętkę oznaczoną czerwoną strzałką (klucz 12), a następnie wkręcić/wykręcić trzpień oznaczony zieloną strzałką (klucz 10), a następnie dociągnąć nakrętkę "czerwoną". Wszystko fajnie, tylko za nic nie mogę ruszyć tej większej nakrętkiPonadto nie wiem czy to normalne, ale element oznaczony niebieską strzałka dość swobodnie się rusza. Boję się tam przyłożyć większą siłę w obawie, że coś urwę. Czy ja za to dobrze się zabieram?
faktycznie lata sobie ten element jak zyd po sklepie, ale nic sie nie boj
U mnie troche pomoglo, ale nadal jedynka ciezko wchodzi. Sorki za OT
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
ciezkie chodzenie biegów tez jest spowodowane wyrobieniem sie tulejki na wybieraku od spodu samochodu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witam
Czy w maździe6 2.0 benzyna również można jakoś wyregulować sprzęgło?
U mnie bierze bardzo wysoko, przy samej górze. Nie szarpie, nie ślizga ale ciężko się do niego przyzwyczaić.
Dopisano 16 sie 2014 15:01:
Właśnie sam sobie odpowiedziałem na to pytanie – jest taka regulacja i już sprzęgło obniżyłem, 15 minut roboty
Czy w maździe6 2.0 benzyna również można jakoś wyregulować sprzęgło?
U mnie bierze bardzo wysoko, przy samej górze. Nie szarpie, nie ślizga ale ciężko się do niego przyzwyczaić.
Dopisano 16 sie 2014 15:01:
Właśnie sam sobie odpowiedziałem na to pytanie – jest taka regulacja i już sprzęgło obniżyłem, 15 minut roboty
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
maxim_wawa napisał(a):ciezkie chodzenie biegów tez jest spowodowane wyrobieniem sie tulejki na wybieraku od spodu samochodu
tulejki mam nowe (te od lewarka ), ale zastanawiam sie nad wymiana tych przy skrzyni bo na luzie lewarek ma pewne luzy na boki, a poza tym regulowalem sprzeglo przed wymiana. Wymienialem w lipcu 2014 bo sie juz konczylo i myslalem ze przy wymianie problem z biegami minie (jednak nie
ale ostatnio zauwazylem ze po odpaleniu samochodu jak puszcze sprzeglo na luzie to tak jakby lapalo i obroty minimalnie spadaja, wcisne sprzeglo ida do gory, po krotkiej chwili wszystko wraca do normy.
Mial ktos z Was takie obojawy
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Witam..
Odswierze temat..
Problem jak u kolegow delikatny luz na pedale sprzeglo lapie przy podlodze na zimnym silniku i w trasie ale jadac w korku lub gdy czesto gasze i odpalam pedal robi sie bardzo miekki trudno wbic 1 i wsteczny typowy objaw zapowietrzania ale odpowietrzanie nie pomoglo zadnych babelkow.. Zostaje regulacja i mam pytanko czy srobke mam wkrecac w strone silnika czy w strone kabiny?? Teraz jest ustawiona na samym srodku wiec mam gdzie krecic.. Albo macie jakies lepsze pomysly co moze byc nie tak??
Pozdrawiam i prosze o wsparcie
Odswierze temat..
Problem jak u kolegow delikatny luz na pedale sprzeglo lapie przy podlodze na zimnym silniku i w trasie ale jadac w korku lub gdy czesto gasze i odpalam pedal robi sie bardzo miekki trudno wbic 1 i wsteczny typowy objaw zapowietrzania ale odpowietrzanie nie pomoglo zadnych babelkow.. Zostaje regulacja i mam pytanko czy srobke mam wkrecac w strone silnika czy w strone kabiny?? Teraz jest ustawiona na samym srodku wiec mam gdzie krecic.. Albo macie jakies lepsze pomysly co moze byc nie tak??
Pozdrawiam i prosze o wsparcie

Oringi sa ok nic nie cieknie ani nie zapowietrza sie tylko sa takie dziwne objawy stojac w korku.. Wczoraj na trasie sprzeglo bylo testowane tzn. Ok 50km/h 5 bieg i nic nie szarpalo powolutku szla do przodu wiem ze to nie wyznacznik zluzycia sprzegla ale to dobra wiadomosc.. Pytanie o ta srube w ktora strone krecic?? W strone silnika czy kabiny??
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6