A ja sobie pogwizduję co jakiś czas niezależnie od bieguradost napisał(a):U mnie gwiżdżę 4
Gwizdanie w Skrzyni biegow
1, 2
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
bobikos napisał(a):Pawlo75 napisał(a):Podczepiam się pod temat.
Mam to samo w mojej GE. Szczególnie wyraźnie to słychać na drugim biegu w przedziale niższych obrotów silnika.
Czy to na pewno w skrzyni, a nie np sprzęgło???
Podpinam sie takze. Przeszukiwałem forum i nie mogłem znalez podobnego tematu. A strach napisac jaki post bo od razu mody wpadaja z kosami. Moze ktos nam poradzi.
Kurcze, ja ostatnio też zaobserwowałem podobne objawy i tez na 2 biegu. W sumie to nic się nie dzieje ale tak właśnie dziwnie pogwizduje jak sie puści gaz
a u mnie jak wcisne pedał sprzęgła to jest świst jakby cos o siebie tarlo. kazzdy powie lozysko sprzegla, docisk. ale ja wczoraj odebralem auto od mechanika! amienial lozysko ,docisk mial 25 tys i byl ok. dodam ze pojechalem do niego z tym samym objawem co teraz. pojezdzilem 1 dzien i znow to samo. auto gdy stoi i slucha sie skrzyni to na tyle strasznie żęzi. jak wciskam dedal to juz calkiem tragedia. przy ruszaniu na 1 czy 2 gdy puszczam pedal delikatnie to swiszczy jeszcze mocniej . dlaczego tam co wyje jak auto stoi z odpalonym silniku " na luzie" ?
- Od: 29 lip 2007, 22:39
- Posty: 51
- Skąd: Wrocław /Only Wroclaw
- Auto: Mazda 626 coupe 91 2.2 12v
Podłączę się do tematu i troszkę go odświeżę.
U mnie zamiast gwizdania czy szumienia w skrzyni słychać dzwonienie, metaliczne stukanie ze skrzyni na biegu jałowym (luz) . Od jakiegoś czasu biegi zaczynają ciężej wchodzić.
Po wciśnięciu pedału sprzęgła lub podniesieniu obrotów hałas ustaje.
Jakieś 5tys km temu wymieniane było kompletne sprzęgło.
Proszę o odpowiedź co to może być bo niebawem czeka mnie dłuższa trasa a nie chcę w trasie mieć przykrej niespodzianki.
U mnie zamiast gwizdania czy szumienia w skrzyni słychać dzwonienie, metaliczne stukanie ze skrzyni na biegu jałowym (luz) . Od jakiegoś czasu biegi zaczynają ciężej wchodzić.
Po wciśnięciu pedału sprzęgła lub podniesieniu obrotów hałas ustaje.
Jakieś 5tys km temu wymieniane było kompletne sprzęgło.
Proszę o odpowiedź co to może być bo niebawem czeka mnie dłuższa trasa a nie chcę w trasie mieć przykrej niespodzianki.
- Od: 10 paź 2009, 19:16
- Posty: 29
- Skąd: Kraków \ Garwolin
- Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM
Masz na myśli łożysko oporowe?? podobno było wymienione.....
..a jak pojadę do mechanika to wymieni mi to na reklamację a powie ze robił coś innego a i tak mnie skasuje.
Chciałbym tego uniknąć.
..a jak pojadę do mechanika to wymieni mi to na reklamację a powie ze robił coś innego a i tak mnie skasuje.
Chciałbym tego uniknąć.
- Od: 10 paź 2009, 19:16
- Posty: 29
- Skąd: Kraków \ Garwolin
- Auto: Madzia 626 '99 GW 2,0 DiTD 90KM
Mam to samo Tylko i wyłącznie na 2 biegu po zdjęciu nogi z gazu gwiżdże jak bolid Przy przyspieszaniu nie słychać nic.
Ktoś to naprawił? Przeczytałem cały temat i chyba wszyscy gwiżdżą dalej
Ktoś to naprawił? Przeczytałem cały temat i chyba wszyscy gwiżdżą dalej
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Dołączam się do tematu:
Mam tak samo. Jedziesz na 3, wciskasz sprzęgło wrzucasz 2, puszczasz normalnie sprzęgło, samochód hamuje silnikiem i słychać ... jęk, skowyt, chce się powiedzieć żal
Mam tak od roku, przejechane około 20 tyś. i jest "ok" – tylko żeby to nie skończyło się jak w poprzedniej 626 w A/T – miganiem HOLD i tylko jednym biegiem ...
Mam tak samo. Jedziesz na 3, wciskasz sprzęgło wrzucasz 2, puszczasz normalnie sprzęgło, samochód hamuje silnikiem i słychać ... jęk, skowyt, chce się powiedzieć żal
Mam tak od roku, przejechane około 20 tyś. i jest "ok" – tylko żeby to nie skończyło się jak w poprzedniej 626 w A/T – miganiem HOLD i tylko jednym biegiem ...
- Od: 14 wrz 2012, 20:11
- Posty: 56
- Skąd: Olsztyn (WM)
- Auto: RIP: 626 GE 2,0+LPG A/T '92
JA: 626 GF 2,0 85kW '98
ŻONA: 323F BJ 1,5 65kW '99
WORK: T4 2,5TDI 65kW '99
U mnie też tak było, może nie było to gwizdanie (raczej takie huczenie), ale chyba wszyscy mamy podobny odgłos na myśli. Wg mnie to nic aż tak strasznego. Z tego co kojarzę, to miałem tak od początku zakupu. Autem przejechałem ponad 40.000 i nic złego ze skrzynią się nie stało.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Z informacji jakie uzyskałem to normalna rzecz, spotykana nie tylko w naszych autach, nie ma więc czym się przejmować
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Ostatnio oglądałem Kup I Zrób na TVNTurbo i wyciągał właśnie skrzynie biegów z auta i wspominał, że jak już się to robi (chyba sprzęgło), to można wymienić jakieś tam łożysko gdyby był efekt gwizdania.
Nie pamiętam jaki to był odcinek, ani o co dokładnie chodziło – tak mi się jakoś skojarzyło z tym postem ...
Może tak być ;>
Nie pamiętam jaki to był odcinek, ani o co dokładnie chodziło – tak mi się jakoś skojarzyło z tym postem ...
Może tak być ;>
- Od: 14 wrz 2012, 20:11
- Posty: 56
- Skąd: Olsztyn (WM)
- Auto: RIP: 626 GE 2,0+LPG A/T '92
JA: 626 GF 2,0 85kW '98
ŻONA: 323F BJ 1,5 65kW '99
WORK: T4 2,5TDI 65kW '99
Witam, jestem nowy na tym forum, wiem, że zabawiłem się teraz w archeologa, ale jest to jedyny temat, w którym mowa o tym problemie. Mam u siebie to samo Mazda 6 GH, buczy przy hamowaniu silnikiem, tylko na drugim biegu. Czy koledzy, którzy tu opisywali ten problem, poradzili sobie z nim? Co było przyczyną? Podejrzewam łożysko w skrzyni.. obawiam się kosztów. Ale trochę przypadków tutaj było takich, mam nadzieje, że ktoś się z tym uporał.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 6 wrz 2017, 18:37
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 GH 2009
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6