Witam!
Mam problem w swojej Maździe 626 GF, 1.8 benzyna po lifcie.
Generalnie temat rzeka. Zaczęło się od chęci naprawienia ręcznego (po kupnie okazało się, że nie trzyma). Oddałem auto do mechanika, ten stwierdził, że go nie zrobi dopóki nie kupię zacisku, bo ten dobrze nie odbija (lewy tył). Zasugerował kupno używanego. Co ciekawe wymienił też klocki z przodu i z tyłu. Sugerowałem tylko z przodu, bo z tyłu, rzekomo były wymieniane, ale stwierdził, że tam też nie wyglądały za ciekawie więc wymienił. Od tego momentu miałem taki objaw, że jak jeździłem to po hamowaniu jeszcze kilkanaście metrów było słychać piszczenie. Domyśliłem się więc po konsultacji z mechanikiem, że to wina tego zacisku, który nie odbija. Kupiłem używany, pojechałem do niego jeszcze raz i okazało się, że na tym zacisku nie ma poprawy. Nadal nie odbija i nie ma ręcznego. Zaproponował nowy, ale ja straciłem zaufanie i pojechałem do innego mechanika. Tam okazało się, że mam już tarczę do wymiany ponieważ cały czas się grzała. Wymienili więc tarcze i klocki z tyłu po raz kolejny, a problem nadal nie znikł. Powiedzieli, że warto kupić jednak nowy zacisk więc tak zrobiłem. Na nowym zacisku co? Dalej to samo. Hamulec nie odpuszcza, zacisk kantuje się w jarzmie, i nadal się grzeje to jedno koło. Teraz proponują wymianę zwrotnicy, bo rzekomo może być skrzywiona i dlatego zacisk się kantuje. Na drugim kole jest ok.
W związku z tym dwa pytania:
Czy jest taka możliwość skoro po kupnie nie miałem takich objawów?
Czy mogę kupić zwrotnicę od modelu 2.0 DITD Kombi (99 r.)? Będzie pasować?
Problem z zaciskiem – kantowanie (GF)
Strona 1 z 1
a nie lepiej zregenerować zacisk?? koszty o wiele niższe, a zapewne to pomoże. zestaw z autofrenu wiele nie kosztuje.
roccomistrz napisał(a):a nie lepiej zregenerować zacisk?? koszty o wiele niższe, a zapewne to pomoże. zestaw z autofrenu wiele nie kosztuje.
Jasne, że lepiej ale mechanicy tego nie robią. Wiadomo dlaczego – wykręcić stary – wkręcić nowy – 15 min. roboty
szerokości
grzech
grzech
dokładnie tu –> viewtopic.php?f=427&t=38111rafik89 napisał(a):Na forum chyba jest fotorelacja z regeneracji zacisku
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Spoko, tylko po co skoro już jest po fakcie, bo kupiłem nowy zacisk?
Co prawda pewnie jest on po regeneracji, ale nie zmienia to faktu, że skoro już jest to powinien działać.
W związku z tym myślę, że można wykluczyć, że jest to wina zacisku. Chyba, że dostałem szajs...
Co prawda pewnie jest on po regeneracji, ale nie zmienia to faktu, że skoro już jest to powinien działać.
W związku z tym myślę, że można wykluczyć, że jest to wina zacisku. Chyba, że dostałem szajs...
-
levy90
Proszę poprawić nazwę tematu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6