Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez alk80 » 16 gru 2012, 17:56

generalnie to zestaw naprawczy zacisku
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez seba626 » 16 gru 2012, 18:15

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez alk80 » 16 gru 2012, 18:29

widzisz jak mało wiesz ;) jak rozbierzesz zacisk to się dowiesz, ta gumowa tulejka to część górnej prowadnicy, dolna ma uszczelniacz (na zdjęciu jest najniżej)

kup sobie 2 komplety i działaj
będzie dobrze <spoko> pod warunkiem że łożyska igiełkowe masz całe <oczy>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez seba626 » 16 gru 2012, 18:34

malo wiem i dlatego pytam :) narazie zrobie jeden, jak sie uda to potem wezme sie za drugi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Markiz » 19 gru 2012, 23:14

seba626 napisał(a):malo wiem i dlatego pytam :) narazie zrobie jeden, jak sie uda to potem wezme sie za drugi


tylko kup sobie zestaw firmy autofren. Jest dużo lepszy ;) a cena podobna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez seba626 » 19 gru 2012, 23:18

za ten powyzej dalem 25zl, kasa niewielka i jakosc moze byc kiepska
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez tomxl » 17 mar 2013, 18:16

Jak oceniacie te nowe zaciski pod względem jakościowym ???
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyln ... 00535.html
<co?>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez alk80 » 17 mar 2013, 18:47

na pewno warto zainwestować w nowe zaciski, będziesz miał spokój na długi czas
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez adammc » 26 sie 2013, 13:47

Witam, mam mały problem przed rozebraniem trzpienia na którym się tłoczek znajduje.
Jest tam podkładka nr.17 która znajduje się zbyt głęboko i nie umiem jej wyjąć żadnym sposobem,
może macie jakieś pomysły jak tą podkładkę wyjąc.
Jakiś specjalny klucz albo szczypce odpowiednie, bo bez tego nieda się wymienić łożyska igiełkowego.
Załączniki
coverae5.gif
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2010, 16:19
Posty: 4
Skąd: Bytom
Auto: MAZDA 626 V (GW) 1998.02 2.0 Turbo DI 101KM

Postprzez alk80 » 26 sie 2013, 17:15

Nie pamiętam dokładnie ale chyba wyjąłem ją zagiętymi kleszczami do segerów,
spróbuj ją podnieść od strony odpowietrznika a przez jego otwór podtrzymaj ją cieńkim śrubokrętem, potem podważ z drugiej strony
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez chudya » 3 wrz 2013, 23:35

Kupiłem zestaw Autofren. Zamiast łożysk wcisnąłem tulejki wg rysunku znalezionego na forum. Pewnie wytrzymają do złomowania auta. Chciałem kupić trzpienie (oś dźwigni hamulca ręcznego w zacisku), bo miały spory ubytek na średnicy przez wżery, ale na szybko nie znalazłem, niestety. Operacja zajęła mi niemal dwa dni, bo w jednym zacisku wszystko stało całkowicie – dźwignię obracałem metrową przedłużką, bo młotek nie dawał rady. Nad tym przesiedziałem blisko 9 godzin; trudno było cokolwiek wyjąć. Drugie koło poszło szybciej (około 3 godzin pracy na luzie).
Moja uwaga – nie ma sensu odkręcać nakrętki trzymającej dźwignię na trzpieniu – całość bez problemu przejdzie przez uszczelniacz. A ja przy tej okazji urwałem fragment trzpienia z gwintem i miałem "malutki" kłopot.
Podsumowując: zabieg się udał; hamulec ręczny działa. Jak już ktoś napisał: uśmiech po zaciągnięciu dźwigni w kabinie – bezcenny :)
Dziękuję autorom za fotorelację; zarówno tę do GF, jak i do GD! Bez nich chyba nie dałbym sobie rady.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez baad » 27 wrz 2013, 21:40

Witam,
ja mam takie pytanie powiązane ale trochę innego typu. Czy jestem w stanie wymienić w przednim zacisku gumkę ochronną tłoczka bez konieczności wyjmowania całego tłoczka i rozszczelniania układu? Mam po prostu dziurawą tą osłonkę i zabieram się do jej wymiany zastanawia mnie tylko czy będzie konieczne wyjęcie całego tłoczka, a tym samym cała zabawa z odpowietrzaniem itd czy może uda się tego uniknąć. Dzięki za odpowiedzi i wskazówki.

pozdr
Mazda to je to!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2003, 21:34
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GW 2.0 2000

Postprzez alk80 » 27 wrz 2013, 22:13

Da się, choć będzie trochę niewygodnie

ale wg mnie lepiej ten zacisk wyciągnąć i przy okazji wymienić wszystkie "gumki", będziesz miał zaciski jak nowe, odpowietrzenie to nie jest taki ciężki temat, chyba że wypuścisz cały płyn, ja na czas zdjętych zacisków zaślepiłem przewody więc płynu mało co uciekło
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Siw-y » 27 wrz 2013, 22:25

Może to być problematyczne, ponieważ gniazdo uszczelki jest skorodowane i po wyrwaniu starej uszczelki może się nie udać założyć nowej bez jego oczyszczenia.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez alk80 » 27 wrz 2013, 23:20

wtedy wciskasz tłoczek ile się da i gniazdo jest dostępne :) , jakotako :|
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez baad » 28 wrz 2013, 18:58

Aaa czyli ewentualnie nie wyciągać tłoczka tylko go wcisnąć na maxa, no może się uda. A co do odpięcia zacisku i wyjęcia to trochę mnie martwi, że musiałbym odpowietrzać wszystkie pozostałe zaciski też, bo nie mam do dyspozycji żadnego podnośnika ani kanału więc musiałbym wszystkie 4 koła demontować. Zastanawiam się tylko czy dam radę wcisnąć tak mocno tłoczek do środka, tam jest wtedy miejsce żeby założyć tą uszczelkę? Jak się nie da to najwyżej trzeba będzie demontować. Dzięki za wskazówki.

pozdr
Mazda to je to!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2003, 21:34
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GW 2.0 2000

Postprzez Siw-y » 28 wrz 2013, 19:15

Jak zaciśniesz przewód i nie doprowadzisz do zapowietrzenia pompy to odpowietrzasz tylko ten jeden zacisk.

Odpowietrzyć się da bez podnośnika i bez zdejmowania kół.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez zbygom » 24 lis 2013, 14:55

Panowie mam pytanie (oby nie głupie <glupek2> ) dotyczące słabego ręcznego. Otóż po wymianie zacisków na regenerowane, ręczny działa dopiero po maksymalnym dokręceniu śruby regulacyjnej w kabinie, przy czym dźwignia hamulca wędruje do samego końca. Na starych zaciskach śruba była dokręcona w około 2/3 i podobnie unosiła się dźwignia.
Podczas odpowietrzania natomiast zauważyłem, że tłok zacisku cofa się dosyć mocno.
I teraz moje pytanie: Czy, skoro tłok jest zamocowany na śrubie, jego wykręcenie do pozycji jak najbliższej klockom nie sprawi, że będę miał większy zapas możliwości regulacji hamulca ręcznego, bo jakoś nie wydaje mi się aby linka aż tak się wyciągnęła, aby nie było możliwości jej regulacji, biorąc pod uwagę, że wcześniej jednak była? Dodam, że w nowych zaciskach tłoki były maksymalnie wciśnięte.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2010, 10:21
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Auto: 626, GF, 2.0 Turbo DI, 1998r.

Postprzez alk80 » 24 lis 2013, 21:19

w tłoczkach tylnych zacisków jest mechanizm kasowania luzu (tzw sprzęgło jednostronne), dlatego tylne tłoczki trzeba wkręcać a nie da się ich po prostu wcisnąć, poluzuj śrubę przy dźwigni ręcznego, wciśnij kilkakrotnie hamulec do oporu, tłoczki powinny się wysunąć a luz wykasować,

no chyba że w "nowych" zaciskach masz uszkodzone tłoczki, albo źle odpowietrzyłeś hamulce
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez zbygom » 26 lis 2013, 19:22

Wielkie dzięki za odpowiedź! Zrobiłem tak jak napisałeś, czyli poluzowałem śrubę od ręcznego i trochę pojeździłem. No i po wszystkim wystarczyło dokręcić o około połowę, a dźwignia wędruje również do około połowy swojego ruchu roboczego i koła pięknie się blokują.
Wychodzi na to, że te moje "nowe" zaciski jednak są w porządku <jupi> . Jestem Ci dłużny <piwo> kolego.
Początkujący
 
Od: 12 sie 2010, 10:21
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Auto: 626, GF, 2.0 Turbo DI, 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6