Wyskakujący 3 bieg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Siwy21 » 9 mar 2010, 19:28

Witam. Mam problem ze skrzynią w mojej Maździe (626 2.0 DiTD 110KM 2001r). Otóż podczas jazdy wyskakuje 3 bieg. Nie ma w tym zależności, raz wyskakuje częściej i po ponownym włożeniu znów wyskakuje, a innym razem wyskakuje rzadziej. Przede wszystkim jeśli bardzo delikatnie i długo wkłada się ten 3 bieg wtedy częściej udaje się, że bieg nie wyskakuje.

Czy to wina synchronizatora? Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna?
Domyślam się, ze jeśli to synchronizator to nie jest to tania rzecz w tych Mazdach (zresztą jak wszystkie inne części do tego modelu) i raczej lepiej kupić całą używaną skrzynię, mam rację??

A może jest jakaś inna możliwość sprawdzenia tego bez wyciągania całej skrzyni, czy przyczyną mogą być jakieś poluzowane śruby, czy drążek itp?? Może można najpierw samemu to sprawdzić, szczególnie, że szykuję auto na sprzedaż więc nie uśmiecha mi się wymiana całej skrzyni i wywalanie pieniędzy w błoto.

I ile mniej więcej liczą sobie mechanicy za wymianę całej skrzyni?? Czy skrzynia od jakiegoś innego modelu będzie pasowała czy musi być dokładnie do mojego modelu?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez SG-Jaro » 9 mar 2010, 23:45

Witaj. Jeżeli wyskakuje tylko 3 bieg to najprawdopodobniej usterka będzie w skrzyni i nie koniecznie to synchronizator. Może nawalił wewnętrzny mechanizm do zmiany biegów( jakiś wodzik skrzywiony lub wytarty) Ale dla pewności sprawdź jeszcze czy zewnętrzny mechanizm do zmiany biegów(te drążki między skrzynią i wajchą) czy nie ma jakiś luzów. W dzisiejszych czasach wymiana np. wodzików czy synchronizatorów będzie raczej droga, chyba, że znajdziesz jakąś rozwaloną skrzynie za grosze i naprawisz to sam bo mechanicy pewnie będą chcieli tylko wymienić na inną i spadaj pan. Ale skoro auto idzie na sprzedaż to najwyżej obniżysz cenę i jakoś to przebolejesz.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez Siwy21 » 10 mar 2010, 18:04

A czy jest jakiś utrudniony dostęp do tego, aby sprawdzić, czy z kanału nie będzie problemu??

Najłatwiej byłoby obniżyć cenę, ale jeśli już ktoś przyjedzie oglądać to raczej chce kupić samochód w porządku, a nie jeszcze w koszta się wpędzić. I dlatego myślę, że może być problem ze sprzedażą.
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez SG-Jaro » 10 mar 2010, 23:33

No racja też bym się zniechęcił jak by coś nie grało. Z kanału jest dobry dostęp do tych drążków. Najlepiej jak ktoś będzie ruszał drążkiem w kabinie a ty zobacz od spodu czy nie ma luzów. Najważniejszy jest nr 7 na zdjęciu.

http://zapodaj.net/9bee6fcbb55a.jpg.html
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez Siwy21 » 11 mar 2010, 00:03

No ok, w wolnej chwili zobaczę jak wyglądają wszystkie te drążki od spodu. Rozumiem, ze mają być one bardzo sztywno, jakichkolwiek luzów??
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Wincam » 12 mar 2010, 13:02

Ja mialem kiedys taki problem w VW Polo, fakt ze to zupelnie inna bajka, ale moze jakas zaleznosc jest (nie jestem mechanikiem takze nie wiem), mianowicie w moim przypadku wina wyskakiwania biegu (5) bylo brak oleju w sprzyni :/ Natomiast nie wiem czy jest taka mozliwosc w Mazdzie...
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez Siwy21 » 15 mar 2010, 10:51

Sprawdzałem wszystkie połączenia tych drążków i jeśli były jakieś luzy to je zlikwidowałem. Jednak nie ma żadnej poprawy, jest tak jak było do tej pory.

Więc jakie mam jeszcze wyjście?? Tylko kupno kompletnej skrzyni?? A co z tym olejem, czy może to być wina jego braku? Dodam, ze z innymi biegami nie ma problemu. A jak mogę sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Jest jakiś wlew i miarka??

A jeśli chodzi o skrzynię to czy musi to być skrzynia dokładnie do mojego modelu, czy od benzyny też będzie pasowała? A jeśli tylko od diesla to od słabszych silników 90KM i 100KM też będzie pasowała?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez wojtek79 » 15 mar 2010, 11:36

Siwy21 napisał(a):A jeśli chodzi o skrzynię to czy musi to być skrzynia dokładnie do mojego modelu, czy od benzyny też będzie pasowała? A jeśli tylko od diesla to od słabszych silników 90KM i 100KM też będzie pasowała?

Raczej od silnika benzynowego nie bedzie pasowała beda inne mocowania skrzyni do silnika. A co do skrzyni ze słabszego silnika to powinna pasowac.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Siwy21 » 15 mar 2010, 12:46

Powinna, ale czy to jest pewne? Bo jeśli będę musiał kupić to nie chciałbym wywalić pieniędzy w błoto.
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez wojtek79 » 15 mar 2010, 13:46

Raczej napewno bedzie pasowała ,te silniki niczym praktycznie sie nie rożnia tylko mocą więc wejdzie.
Jedyne czym moga różnic sie te skrzynie ze słabszych silników to przełożeniem ale nie bedzie to odczuwalne. Auto może miec lepszego kopa na starcie ale prędkośc maksymalna mniejsza albo na odwrót, prędkośc max wieksza ale start wolniejszy. Ale to wszystko jest różnica 3-4km/h jeżeli tak wogóle jest.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Siwy21 » 19 mar 2010, 00:04

A jeszcze jeden mechanik kazał mi sprawdzić poduszki pod skrzynią. Czy uszkodzona poduszka może być też przyczyną, że ten 3 bieg wyskakuje? Cały drążek troszkę drga na wolnych obrotach i ostatnio zauważyłem, że słychać delikatny stukot a gdy dotknę gałki zmiany biegów ten stukot ucicha. Czy rzeczywiście można szukać przyczyny w poduszce?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Jaksa » 19 mar 2010, 14:01

Czy rzeczywiście można szukać przyczyny w poduszce?

Sprawdzic mozna ale nie jestem przekonany czy to jest tego wina ,sprawdz tez polaczenie sterowania biegami ( lewarek -skrzynia ) gdy ocenisz ze wszystko jest ok wywalaj skrzynie i rozbieraj / kup druga .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Siwy21 » 19 mar 2010, 14:38

Połączenia już sprawdzałem i wszystko jest OK.

A jeśli poduszka jest uszkodzona to czy jest jakiś łatwy i szybki sposób żeby chociaż na krótko zniwelować jej uszkodzenie? Czy bez wymiany nic się nie da poprawić?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Siwy21 » 19 mar 2010, 22:16

Sprawdziłem tę poduszkę skrzyni lewą i wygląda ona tak:

http://zapisz.net/view.php?filename=748_zdj_cie0015.jpg

lub:

http://zapisz.net/view.php?filename=421_zdj_cie0017.jpg

I co o niej powiecie? Nie widać żeby była popękana ani w środku ani na zewnątrz?
Czy za skrzynie odpowiada jeszcze jakaś inna poduszka czy tylko właśnie ta pod filtrem powietrza? Jeszcze jakaś inna może być przyczyną?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez Siwy21 » 3 kwi 2010, 10:39

Skrzynia zrobiona, okazało się że problem tkwił w samej skrzyni a nie w poduszkach. A dokładnie to były pościnane ząbki w jakimś kole masowym, zębatym + uszkodzona przesuwka. Kosztowało mnie to wszystko 800 zł.
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 19:25
Posty: 68
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 01r.

Postprzez dbusler » 25 lut 2014, 08:13

Witam
Jestem właścicielem mazdy 6 od wczoraj ;) i dołączam się do tego wątku aby nowego nie zakładać.
Natomiast mój problem polega na tym że jak zmieniam bieg z 2 na 3 to czasami po wbiciu 3 wyskoczy ona, po powtórnym jej wbiciu jest już ok.
Pozostałe biegi wchodzą bez problemu redukcja z 4 na 3 i z 3 na 2 przebiega zawsze bez problemu.
Jedynie z 2 na 3 czasami wyskakuje.
Nic nie słychać aby zgrzytało przy zmianie biegu, nawet jak wypada to robi to kulturalnie bez żadnych zgrzytów i hałasów, wygląda to tak jakbym bieg źle zmieniał ;P.
Skrzynia jest inna niż w moim poprzednim samochodzie – 406 coupe. Wydaje mi się że ma ona krótsze przełożenie.

Mam nadzieje że to kwestia przyzwyczajenia do trochę innej skrzyni??
Może miał ktoś podobny problem??
dbusler
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6