Wyciek oleju-proszę o pomoc w diagnozie
1, 2
witam
zauważyłem jakiś czas temu,że silnik mojej madzi "poci się" olejem. najpierw zauważyłem zabrudzenie olejem w niższych partiach silnika,potem olej zaczął wyłazić w wyższych partiach. nie potrafię powiedzieć dokładnie skąd cieknie,więc wstawiam foty. proszę o pomoc w zdiagnozowaniu źródła wycieku,określeniu stopnia niebezpieczeństwa dla silnika i kieszeni oraz propozycje działań,jakie powinienem podjąć.
z góry dziękuję
pozdrawiam wszystkich
http://img340.imageshack.us/img340/2583/zdjcie024s.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/9894/zdjcie025k.jpg
zdjęcie pierwsze-czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce,które się "poci"
zdjęcie drugie-w głębi widoczne zaolejone metalowe przewody
zauważyłem jakiś czas temu,że silnik mojej madzi "poci się" olejem. najpierw zauważyłem zabrudzenie olejem w niższych partiach silnika,potem olej zaczął wyłazić w wyższych partiach. nie potrafię powiedzieć dokładnie skąd cieknie,więc wstawiam foty. proszę o pomoc w zdiagnozowaniu źródła wycieku,określeniu stopnia niebezpieczeństwa dla silnika i kieszeni oraz propozycje działań,jakie powinienem podjąć.
z góry dziękuję
pozdrawiam wszystkich
http://img340.imageshack.us/img340/2583/zdjcie024s.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/9894/zdjcie025k.jpg
zdjęcie pierwsze-czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce,które się "poci"
zdjęcie drugie-w głębi widoczne zaolejone metalowe przewody
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Kiepskie to zdjecie ale mysle ze podcieka z łaczenia obudowy napedu pompy vacum a moze z uszczelki pokrywy zaworów ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Na moje oko nie ma się czym przejmować.... podczas regulacji zaworów (przy okazji) zmienisz uszczelkę pokrywy i będzie sucho, bo chyba tam leci...
Jeśli chodzi o zaolejenie na rurze dolotowej (tej przy kolektorze ssącym – kolanko) to często puszcza pod cybantem lub w okolicach czujnika – norma, ale możliwe, że olej przedostał się na nią z góry i tak to wygląda... umyć czymś (rozpuszczalnik a najlepiej pod ciśnieniem zmywaczem do tarcz hamulcowych) i obserwować skąd cieknie.
Jeśli chodzi o zaolejenie na rurze dolotowej (tej przy kolektorze ssącym – kolanko) to często puszcza pod cybantem lub w okolicach czujnika – norma, ale możliwe, że olej przedostał się na nią z góry i tak to wygląda... umyć czymś (rozpuszczalnik a najlepiej pod ciśnieniem zmywaczem do tarcz hamulcowych) i obserwować skąd cieknie.
myte już było (te zaolejone przewody na dole),ale znów się zasmarkało
generalnie cieknie z obudowy tego płaskiego po prawej stronie,zaraz naprzeciwko uchwytu (ucha) do podnoszenia silnika...przepraszam-dokładnie to raczej z miejsca łączenia się tego płaskiego z blokiem silnika (co to jest to płaskie okrągłe?? wybaczcie pytanie,ale w kwestii budowy silnika jestem jeszcze lajkonikiem )
no i spod pokrywy zaworów trochę też...
a co ile trzeba regulować zawory?
generalnie cieknie z obudowy tego płaskiego po prawej stronie,zaraz naprzeciwko uchwytu (ucha) do podnoszenia silnika...przepraszam-dokładnie to raczej z miejsca łączenia się tego płaskiego z blokiem silnika (co to jest to płaskie okrągłe?? wybaczcie pytanie,ale w kwestii budowy silnika jestem jeszcze lajkonikiem )
no i spod pokrywy zaworów trochę też...
a co ile trzeba regulować zawory?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Zaworki co 30 tys km...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie duzo stac kazdego ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hehe
a tak na serio,to chętnie bym do Ciebie podjechał i powiedział: "proszę,tu są kluczyki. odpal,przejedź kawałek,posłuchaj,obejrzyj,powąchaj,powiedz co jest nie tak,co można zrobić lepiej i zabieramy się do roboty"
ale mam,kurna,trochę za daleko :/ no i czasu nie mam na czasowe wyłączanie samochodu z użycia ech...
a tak na serio,to chętnie bym do Ciebie podjechał i powiedział: "proszę,tu są kluczyki. odpal,przejedź kawałek,posłuchaj,obejrzyj,powąchaj,powiedz co jest nie tak,co można zrobić lepiej i zabieramy się do roboty"
ale mam,kurna,trochę za daleko :/ no i czasu nie mam na czasowe wyłączanie samochodu z użycia ech...
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
wczoraj byłem u "fachury"-stwierdził,że "turbina przedmuchuje olej" i wycieka on spod obejmy przewodu (zaznaczona na żółto)
http://img18.imageshack.us/img18/6684/zdjcie024sf.jpg
co o tym sądzicie? podobno przy pewnym przebiegu wszystkie auta tak mają,a np. VW to już w ogóle bywają zaślimaczone,bo w nich coś tam jest bliżej czegoś
http://img18.imageshack.us/img18/6684/zdjcie024sf.jpg
co o tym sądzicie? podobno przy pewnym przebiegu wszystkie auta tak mają,a np. VW to już w ogóle bywają zaślimaczone,bo w nich coś tam jest bliżej czegoś
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
eee jak tylko stamtąd to żaden problem, standardowe miejsce uszkodzenia rury w 626. Są 2 wersje naprawy, kupujesz prosty odcinek gumy i tniesz stary poniżej uszkodzenia i skręcasz opaskami, zaleta niski koszt, nie wiem jak z trwałością połączeń, lub kupujesz rurę z kolankiem np od mercedesa bodajże sprintera diesla oryginał drogi ale na alledrogo polski zamiennik był za 50 zł, odcinasz kawałek i pasi idealnie. Ten problem był opisywany w innym wątku , poszukaj
acha oczywiście po naprawie poczujesz dopiero jak ten silnik jeździ , bo do tej pory cała para szła do kosmosa a nie do kolektora
acha oczywiście po naprawie poczujesz dopiero jak ten silnik jeździ , bo do tej pory cała para szła do kosmosa a nie do kolektora
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
robertss napisał(a):rurę z kolankiem np od mercedesa bodajże sprintera diesla oryginał drogi ale na alledrogo polski zamiennik był za 50 zł, odcinasz kawałek i pasi idealnie
podrzuć no jakiś link!
robertss napisał(a):po naprawie poczujesz dopiero jak ten silnik jeździ , bo do tej pory cała para szła do kosmosa a nie do kolektora
lejesz miód na moje serce
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
Prawda ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Riki napisał(a):Zawsze można zastosować oryginalną część Mazdy w odpowiednim stanie Ja takiej nie mam... ostatnią założyłem u siebie a reszta poszła (częsta przypadłość...)
te,Ritchie! a może byś mi tak na pw odpisał?;p
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
dziś po pracy spróbuję odkręcić ten przewód i oglądnąć czy nie jest nigdzie przecięty. jeśli tak-spróbuję uszczelnić go w jakiś prowizoryczny sposób (jakiś przewód gumowy,zwykły silikon i ognia jeśli nie będzie dziur (oby! dostać przewód doładowania do mazdy to nie taka prosta sprawa...) ,po prostu dokręcę mocniej obejmę. mam nadzieję,że nie utnę nią przewodu...
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
- Od: 13 sie 2007, 14:37
- Posty: 97
- Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6