Wyciek oleju-proszę o pomoc w diagnozie

Postprzez DieselFan » 3 maja 2010, 13:11

witam
zauważyłem jakiś czas temu,że silnik mojej madzi "poci się" olejem. najpierw zauważyłem zabrudzenie olejem w niższych partiach silnika,potem olej zaczął wyłazić w wyższych partiach. nie potrafię powiedzieć dokładnie skąd cieknie,więc wstawiam foty. proszę o pomoc w zdiagnozowaniu źródła wycieku,określeniu stopnia niebezpieczeństwa dla silnika i kieszeni oraz propozycje działań,jakie powinienem podjąć.
z góry dziękuję
pozdrawiam wszystkich

http://img340.imageshack.us/img340/2583/zdjcie024s.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/9894/zdjcie025k.jpg

zdjęcie pierwsze-czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce,które się "poci"
zdjęcie drugie-w głębi widoczne zaolejone metalowe przewody
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Jaksa » 4 maja 2010, 10:49

Kiepskie to zdjecie ale mysle ze podcieka z łaczenia obudowy napedu pompy vacum a moze z uszczelki pokrywy zaworów ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 4 maja 2010, 15:43

Na moje oko nie ma się czym przejmować.... podczas regulacji zaworów (przy okazji) zmienisz uszczelkę pokrywy i będzie sucho, bo chyba tam leci...
Jeśli chodzi o zaolejenie na rurze dolotowej (tej przy kolektorze ssącym – kolanko) to często puszcza pod cybantem lub w okolicach czujnika – norma, ale możliwe, że olej przedostał się na nią z góry i tak to wygląda... umyć czymś (rozpuszczalnik a najlepiej pod ciśnieniem zmywaczem do tarcz hamulcowych) i obserwować skąd cieknie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DieselFan » 6 maja 2010, 12:34

myte już było (te zaolejone przewody na dole),ale znów się zasmarkało

generalnie cieknie z obudowy tego płaskiego po prawej stronie,zaraz naprzeciwko uchwytu (ucha) do podnoszenia silnika...przepraszam-dokładnie to raczej z miejsca łączenia się tego płaskiego z blokiem silnika (co to jest to płaskie okrągłe?? wybaczcie pytanie,ale w kwestii budowy silnika jestem jeszcze lajkonikiem :P)
no i spod pokrywy zaworów trochę też...

a co ile trzeba regulować zawory?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Jaksa » 6 maja 2010, 15:06

Zaworki co 30 tys km...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DieselFan » 6 maja 2010, 15:51

a dużo to u Jaksy kosztuje? ;)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Jaksa » 7 maja 2010, 00:51

Nie duzo :P stac kazdego ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DieselFan » 7 maja 2010, 09:00

:D hehe
a tak na serio,to chętnie bym do Ciebie podjechał i powiedział: "proszę,tu są kluczyki. odpal,przejedź kawałek,posłuchaj,obejrzyj,powąchaj,powiedz co jest nie tak,co można zrobić lepiej i zabieramy się do roboty" :)
ale mam,kurna,trochę za daleko :/ no i czasu nie mam na czasowe wyłączanie samochodu z użycia :( ech...
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez DieselFan » 14 maja 2010, 11:15

wczoraj byłem u "fachury"-stwierdził,że "turbina przedmuchuje olej" i wycieka on spod obejmy przewodu (zaznaczona na żółto)
http://img18.imageshack.us/img18/6684/zdjcie024sf.jpg
co o tym sądzicie? podobno przy pewnym przebiegu wszystkie auta tak mają,a np. VW to już w ogóle bywają zaślimaczone,bo w nich coś tam jest bliżej czegoś ;)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez robertss » 14 maja 2010, 11:48

eee jak tylko stamtąd to żaden problem, standardowe miejsce uszkodzenia rury w 626. Są 2 wersje naprawy, kupujesz prosty odcinek gumy i tniesz stary poniżej uszkodzenia i skręcasz opaskami, zaleta niski koszt, nie wiem jak z trwałością połączeń, lub kupujesz rurę z kolankiem np od mercedesa bodajże sprintera diesla oryginał drogi ale na alledrogo polski zamiennik był za 50 zł, odcinasz kawałek i pasi idealnie. Ten problem był opisywany w innym wątku , poszukaj
acha oczywiście po naprawie poczujesz dopiero jak ten silnik jeździ <spoko> , bo do tej pory cała para szła do kosmosa a nie do kolektora ;P
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez DieselFan » 14 maja 2010, 15:09

...
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 08:48 przez DieselFan, łącznie edytowano 2 razy
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez DieselFan » 14 maja 2010, 15:10

robertss napisał(a):rurę z kolankiem np od mercedesa bodajże sprintera diesla oryginał drogi ale na alledrogo polski zamiennik był za 50 zł, odcinasz kawałek i pasi idealnie

podrzuć no jakiś link!
robertss napisał(a):po naprawie poczujesz dopiero jak ten silnik jeździ <spoko> , bo do tej pory cała para szła do kosmosa a nie do kolektora ;P

lejesz miód na moje serce :D
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez thy » 14 maja 2010, 15:36

allegro –> "waz dolny sprinter cdi"
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez DieselFan » 14 maja 2010, 17:42

dzięki
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Riki » 15 maja 2010, 01:54

Zawsze można zastosować oryginalną część Mazdy w odpowiednim stanie :P Ja takiej nie mam... ostatnią założyłem u siebie a reszta poszła :P (częsta przypadłość...)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez frud » 15 maja 2010, 10:40

jak juz o wyciekach oleju to niechcac zakladac nowego temetu dzisiaj w sklepie uslyszalem ze uszczelka miski olejowej nie wystepuje... tylko silikon wysokotemperaturowy... prawda to czy fałsz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Jaksa » 15 maja 2010, 17:20

Prawda ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez DieselFan » 15 maja 2010, 18:02

Riki napisał(a):Zawsze można zastosować oryginalną część Mazdy w odpowiednim stanie :P Ja takiej nie mam... ostatnią założyłem u siebie a reszta poszła :P (częsta przypadłość...)

te,Ritchie! a może byś mi tak na pw odpisał?;p
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez DieselFan » 18 maja 2010, 09:00

dziś po pracy spróbuję odkręcić ten przewód i oglądnąć czy nie jest nigdzie przecięty. jeśli tak-spróbuję uszczelnić go w jakiś prowizoryczny sposób (jakiś przewód gumowy,zwykły silikon i ognia ;) jeśli nie będzie dziur (oby! dostać przewód doładowania do mazdy to nie taka prosta sprawa...) ,po prostu dokręcę mocniej obejmę. mam nadzieję,że nie utnę nią przewodu...
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Riki » 18 maja 2010, 14:35

PW już dawno poszło :P

Dokładnie sprawdź jak to wygląda pod opaską – cybantem, dokręć i obserwuj. Silikon nie zda egzaminu.

Doloty są.... obecnie mam kilka kpl. do DiTD :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6