Kopci z wlewu oleju DiTD 98

Postprzez niebieski20 » 20 mar 2010, 22:48

Witam Odkrecając wlew na ciepłym silniku wydobywa sie z niego powietrze. Sadziłem ze to podkładki pod wtryskami, ale dzisiaj wymieniłem na nowe i zupełnie tak samo. Co prawda podkładni nie oryginalne ale o tych wymiarach zakupione w dieselcentrum. Co jeszcze moze byc przyczyną jakiegokolwiek cisnienia w tym miejscu??? Pzdr

Aa jeszcze drugie pytanie, przykrecajac przelewy przesadziłem z siłą i podkładka padła a nie miałem takiej samej, zastosowalem wiec dwie okrągłe miedziane o podobnej grubości, czy takie rozwiązanie bedzie bezpieczne??? Jak narazie przejechalem 50km madzia nie wybuchła :).
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez topik » 21 mar 2010, 10:01

[quote="niebieski20"]Witam Odkrecając wlew na ciepłym silniku wydobywa sie z niego powietrze.

Witam. Wydobywa się dużo powietrza czy mało? Jak mało to jest dobrze. Regulowałeś zawory? Powietrze może się wydobywać też przez źle wyregulowane zawory. Jeżeli nie przepuszczają paliwa to mogą być. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez niebieski20 » 21 mar 2010, 11:16

Duzo, jak z rury wydecowej. Zawory nie byly regulowane.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez niebieski20 » 22 mar 2010, 13:26

A czy jest mozliwosc uruchomienia silnika bez tego dekla?? to by rozwiazalo tajemnice skad spaliny sie przedostają. Czy to jest bezpieczne?? Pewnie bedzie chalpac olejem ale wystarczy kilkanascie sekund zeby zorientowc sie co i jak. Pzdr
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez topik » 22 mar 2010, 13:46

niebieski20 napisał(a):A czy jest mozliwosc uruchomienia silnika bez tego dekla??


Witam. Jest możliwość tylko bedzie bardzo chlapać olejem. Ja na Twoim miejscu bym wyregulował zawory, bo i tak musisz to zrobić.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez niebieski20 » 27 mar 2010, 22:26

Witam.
Dzisiaj w koncu zrobilem te zawory. Były dosc znacznie rozregulowane bo dochodziły do 0,55mm, a na tych dłuższych w drugą strone 0,02 wiec prawie w ogole luzu nie było. W kazdym badz razie jest juz dobrze. Ale problem pozostał nadal kopci stamtąd. Jak zciągłem odme to co ciekawe powietrze leci tez od strony wlotu powietrza, a chyba powinno tam byc podcisnienie a nie dmuchac. Także i od strony silnika i od wlotu powietrza cyklicznie bucha powietrzem. Ma ktos na to jakąs teorie?? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez thomass » 28 mar 2010, 23:17

nie chce cie lamac ale to nie poietrze a kompresja ci ucieka.silnik ma za soba nie lada przebieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez niebieski20 » 29 mar 2010, 10:24

Hmm
Miło tak poniedziałek zacząc z taką świadomością :). Ale nadal nie moge dojsc ktoredy ta kompresja ucieka bo uszczelki pod wtryskami nowe dałem, no nic teraz to jedynie sprawdzic uruchamiając silnik bez pokrywy zaworów co przepuszcza. W każdym badz razie dzieki za zainteresowanie.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez Celco20 » 29 mar 2010, 10:43

Witam,

Mam podobny problem z kopceniem z wlewu oleju. Miesiąc temu robiłem regulację zaworów w firmie polecanej na forum we Wrocławiu. I w ostatnią sobotę coś mnie naszło i podczas pracy silnika odkręciłem wlew oleju i tu zonk: wydobywający się no właśnie co dym czy para i lekkie chlapanie oleju wiadomo z powodu ciśnienia. Padł na mnie blady strach dzwonie do tej firmy co regulowani zawory a oni mówią, że tak będzie i nie jest to nic niepokojącego. Oleju nie ubywa ani nie przybywa, płynu chłodniczego również. Więc jak z tym dymieniem?? norma czy szukać dalej, co może być przyczyną może wypowiedzą się guru w dziedzinie mechaniki np. Jaksa, xAndy ??
Celco20
 

Postprzez Riki » 29 mar 2010, 10:49

Wymień podkładki pod wtryskami....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Celco20 » 29 mar 2010, 10:54

Jakie jeszcze objawy mogą wskazywać na wymianę podkładek pod wtryskami, no i czy przy regulacji zaworów nie było widać, że należy je wymienić? przecież koszt byłby już chyba niewielki przy tym stadium pracy nad silnikiem (koszt podkładek) chyba, że jestem w błędzie.

A z innej beczki gdzie można kupić podkładki pod wtryski no i jaki koszt jest podkładek i ewentualnie ich wymiany. dzięki za info.

Czy wzrost spalania też może świadczyć o tym? bo zauważyłem, że jakby wzrosło do 8-8,5 litrów w cyklu miejskim.
Celco20
 

Postprzez niebieski20 » 29 mar 2010, 12:50

Podkładki wynieniałem juz drugi raz :) za pierwszym razem tylko je, i w ta sobote przy regulacji zaworów.
Mozna je kupic w dieselcentrum, koszt ponizej 1 zł/szt.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez Celco20 » 29 mar 2010, 13:05

dieselcentrum ale gdzie to jak kupić, proszę o szczegóły :)
Celco20
 

Postprzez niebieski20 » 29 mar 2010, 13:18

Dieselcentrum.pl :) dzwonisz mowisz jaki rozmiar podkładek (masz w poradniku o dieslach) i Ci przyslą poczta. Zamów też od razu podkładki pod przelewy 5 szt, bo przy wymianie tych od wtrysków te też bedziesz musiał wstawic nowe.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez Celco20 » 29 mar 2010, 14:23

Zawory miałem regulowane a domyślam się, że piszesz o tych podkładkach przelewowych pod zawory (niklowanych) jeżeli nie to proszę o sprostowanie :), ale nie wymienili mi podkładek po wtryski. Dzwoniłem do diselcentrum koszt. 0,85 zł szt. minimalna różnica w rozmiarówce 0,05 ale to chyba nie jest problem:)
Celco20
 

Postprzez niebieski20 » 29 mar 2010, 15:43

żeby zawory wyregulowac musisz odkręcic przelewy. A jak je odkrecisz to podkładki sie nie nadają najczesciej do ponownego urzycia.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez niebieski20 » 16 maja 2010, 18:32

Witam
W koncu sie zabrałem za to i uruchomiłem silnik bez pokrywy zaworów, wychodzi na to ze to kopci z tąd:
Obrazek
Czy to jakis odpowietrznik??? I dlaczego z tamtad wylatuje powietrze??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez barszczu » 12 lip 2012, 16:27

Witam! Mam pytanie: Czy jak odkręcimy korek wlewu oleju to może trochę chlapać olejem czy nie powinno w ogóle, i jak natychmiast po odkręceniu korka delikatnie jakby para, czy troszkę dymku poszło a potem nic tylko delikatne chlapanie to jest ok? Czy informacją że należy wymienić podkładki pod wtryski jest dość mocne dymienie i cały czas?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

PostTen post został usunięty przez barszczu 18 lip 2012, 18:22.

Postprzez barszczu » 19 lip 2012, 15:10

Czy odpowie mi ktoś na powyższe pytanie?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6