Przestawiony rozrząd o pół zęba (zdjęcia)???
Napisane: 19 mar 2010, 01:12
Przedstawiam zdjęcia znaczników przy rozrządzie w Mazdzie 626 DITD '98 RF2A.
Wszystko wygląda na to, że przestawiony jest o pół zęba (czy to możliwe w ogóle?), więc próba przestawienia któregoś z kół o jeden ząb da znowu wynik +/– pół zęba.
Napinacz jest mokry i brudny od oleju. Pasek miedzy kołami od wałka rozrządu a pompą nawet przy lekkim naciśnięciu ugina się ok 1 cm (na zimnym silniku po kilkukrotnym kręceniu wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara).
Czy ewentualny brak naciągu paska przez napinacz może skutkować taką sytuacją? Czy ewentualny większy naciąg paska poskutkuje tym, że koła wałka rozrządu i pompy przesuną się względem koła na wale o pół zęba (w lewo na zdjęciu) i wtedy całość będzie przestawiona o cały ząb?
Mazda słabo wchodzi na obroty, podczas jazdy od 2000 rpm jakby nie dostawała paliwa (wciśnięcie sprzęgła i gaz do dechy co najwyżej utrzymuje obroty na 2000). Do 2000 nie kopci, gdy nagle osłabnie kopci na szaro/niebieskawo i nie raz zapala się kontrolka (błąd 0216 Injection timing system malfunction), ale po zmniejszenu obrotów szybko gaśnie. Wcześniej Mazda także słaba była (ale nie aż tak), do tego były i są objawy padającej pompy (zapala po odłączeniu ECT – wmontowany przełącznik, na zimno/ciepło), ale nie było tego nagłego osłabnięcia powyżej 2000rpm.
Jak sądzicie, czy całkiem padła pompa, czy doszedł ten rozrząd, może TCV na to wszystko.
Czy ktoś widział wszystkie znaczniki na rozrządzie, czy zawsze są one idealnie ustawione? Mam zamiar i tak wymienić rozrząd i z tymi znacznikami dojść do ładu, wtedy zobaczę czym to poskutkuje.
Zdjęcia:
Znaczniki na kole od wału
Znaczniki na kole pompy (zaznaczyłem na czerwono bo nie wychodziło na zdjęciach)
Na kole od wałka rozrządu jest podobna sytuacja jak przy pompie (pół zęba w tył).
Wszystko wygląda na to, że przestawiony jest o pół zęba (czy to możliwe w ogóle?), więc próba przestawienia któregoś z kół o jeden ząb da znowu wynik +/– pół zęba.
Napinacz jest mokry i brudny od oleju. Pasek miedzy kołami od wałka rozrządu a pompą nawet przy lekkim naciśnięciu ugina się ok 1 cm (na zimnym silniku po kilkukrotnym kręceniu wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara).
Czy ewentualny brak naciągu paska przez napinacz może skutkować taką sytuacją? Czy ewentualny większy naciąg paska poskutkuje tym, że koła wałka rozrządu i pompy przesuną się względem koła na wale o pół zęba (w lewo na zdjęciu) i wtedy całość będzie przestawiona o cały ząb?
Mazda słabo wchodzi na obroty, podczas jazdy od 2000 rpm jakby nie dostawała paliwa (wciśnięcie sprzęgła i gaz do dechy co najwyżej utrzymuje obroty na 2000). Do 2000 nie kopci, gdy nagle osłabnie kopci na szaro/niebieskawo i nie raz zapala się kontrolka (błąd 0216 Injection timing system malfunction), ale po zmniejszenu obrotów szybko gaśnie. Wcześniej Mazda także słaba była (ale nie aż tak), do tego były i są objawy padającej pompy (zapala po odłączeniu ECT – wmontowany przełącznik, na zimno/ciepło), ale nie było tego nagłego osłabnięcia powyżej 2000rpm.
Jak sądzicie, czy całkiem padła pompa, czy doszedł ten rozrząd, może TCV na to wszystko.
Czy ktoś widział wszystkie znaczniki na rozrządzie, czy zawsze są one idealnie ustawione? Mam zamiar i tak wymienić rozrząd i z tymi znacznikami dojść do ładu, wtedy zobaczę czym to poskutkuje.
Zdjęcia:
Znaczniki na kole od wału
Znaczniki na kole pompy (zaznaczyłem na czerwono bo nie wychodziło na zdjęciach)
Na kole od wałka rozrządu jest podobna sytuacja jak przy pompie (pół zęba w tył).