Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez tadziol » 16 paź 2012, 18:50

Kari napisał(a):Dzisiaj rozpracuję wtykanie drucika

:| ostro.... <lol> i tak bez ostrzeżenia..... hahaha
ciekawe ilu "drucikarzy" się zaraz znajdzie... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez matti82 » 21 paź 2012, 20:22

Mam prośbę do znawców "migowego". Wczoraj w mojej Mazdzie na trasie (po ok. 150 km) zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Nie ma żadnych objawów – Madzia jeździ tak samo, zero zmiany dynamiki, nie kopci, itp. Korzystając z poradnika udało mi się odczytać błędy przy zgaszonym silniki i przy odpalonym. Filmiki tu:
http://www.youtube.com/watch?v=tkK0CIrNOko
http://www.youtube.com/watch?v=8AlhQPykjRI

Z tego co udało mi się rozszyfrować to kody są takie same w obu przypadkach: P0115 (Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction) i P0403 (Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Malfunction).
Dobrze udało mi się odczytać?
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez tadziol » 21 paź 2012, 20:57

dobrze odczytałeś.
o ile ten pierwszy nie budzi niepokoju,bo myślę,że powstał dawno i to niechcący,to drugi ma już swój wątek w tym dziale:kod 0403
zacznij od kontroli elektrozaworów podciśnienia.sam egr zostaw na razie w spokoju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez matti82 » 23 paź 2012, 21:59

Chyba udało mi się skasować błędy. Po skasowaniu na silniku zgaszonym, ale przekręconym kluczyku błędów nie ma. Jednak zaraz po odpaleniu oba błędy (0115 i 0403) pojawiają się znowu. Czyli ten 0115 to nie staroć.
Ostatnio edytowano 23 paź 2012, 22:41 przez matti82, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:46
Posty: 32
Auto: Mazda 323F BJ 1999r. 2.0 DiTD

Postprzez smile » 23 paź 2012, 22:17

juzeff napisał(a):nadal wyskakuje p0115 i p0403

Błędy zapisane trwale, raczej ich nie skasujesz dopóki nie zlikwidujesz przyczyny :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez hubb » 24 kwi 2013, 13:59

Witam.
Tydzień temu pojawił się u mnie problem (nie zgadniecie z czym) z migającą kontrolką świec żarowych. Auto jeździ poprawnie. Lampka zapala się po odpaleniu silnika i mruga przez cały czas, niezależnie czy odpalam po dłuższym czasie czy po krótkim przestoju. Tyle mogę powiedzieć.
Właśnie przed chwilą zrobiłem ten mostek z drucika i sczytałem błąd z komputera – 0403. Gdzie mogę się dowiedzieć co to znaczy?
Z góry dzięki za pomoc!
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 13:32
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy 2002 Diesel 101KM

Postprzez Maq87 » 11 sie 2013, 20:10

Witam!

Ja z kolei mam troszkę inny problem. Zapaliła mi się kontrolka ABS wiec wziąlem się za sprawdzanie błędów i przy okazji sprawdziłem też błędy silnika... No i pojawił sie błąd 0380 (Glow Plug/Heater Circuit Malfunction) tyle że nie miga mi kontrolka od świec żarowych. Nie mam problemów z odpalaniem samochodu, kontrolka normalnie zapala się na chwile sygnalizując że nagrzewa swiece i potem gaśnie.

Myślicie że moze poprostu ktoraś ze świec się kończy?

Z góry dzięki za pomoc.


@topik
Najpierw zczytałem na samym zapłonie a potem uruchomiłem silnik i pokazywało to samo.
Ostatnio edytowano 12 sie 2013, 13:58 przez Maq87, łącznie edytowano 1 raz
Maq87
 

Postprzez topik » 11 sie 2013, 20:57

Witaj. Błędy wystukałeś na uruchomionym silniku? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Neonixos666 » 12 sie 2013, 19:15

Maq87 – skasuj błędy i odczytaj je za jakiś czas może odczytałeś jakiś stary błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez misiak76 » 6 kwi 2014, 22:16

Witam.
Od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka świec. Problem z tym, że mruga w odstępach co sekundę bez jakiegoś kodu.
Dodatkowo dodam, że gdy zimny jest silnik to obroty mi skaczą i spadają do 400. Jak się rozgrzeje to już jest ok. Tylko to upierdliwe miganie. ..
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 22:07
Posty: 11
Skąd: Świecie
Auto: 626 GW TD 2.0 – 1999 r. 74kW

Postprzez smile » 7 kwi 2014, 21:51

Musisz zrobić zwarę i wtedy będzie mrugać kodem...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez johnpe » 3 maja 2014, 17:52

WITAM :) . MIAŁEM PROBLEM Z MRUGAJĄCĄ KONTROLKĄ, ŚWIECIŁA JAK BYŁ ZIMNY I PO KRÓTKIM ROZGRZANIU GASISZ-ODPALASZ I NIE ŚWIECI (ALE NADAL MNIE NURTOWAŁ PROBLEM). MYŚLAŁEM O RÓŻNYCH RZECZACH I ZANIM ODDAŁEM MOJĄ MADZIĘ DO MECHANIKA PRÓBOWAŁEM SAM PRZEGLĄDNĄĆ CO MOGŁO WYWOŁAĆ TĘ USTERKĘ. ZAGLĄDAJĄC POD MASKĄ WZIĄŁEM PRZEWÓD DO RĘKI PRZY AKUMULATORZE NA DOLE OBOK REFLEKTORA, PROWADZI ON DO PRZEKAŹNIKA PRAWDOPODOBNIE DO PRZEKAŹNIKA OD ŚWIEC???? PODNIOSŁEM GO I OBRÓCIŁEM PATRZĘ A TAM PRZETARTY PRZEWÓD, ŻE AŻ POSYPAŁ SIĘ (SPARCIAŁA IZOLACJA I SKRUSZONY PRZEWÓD). WYMIANA 10 CM KABLA, IZOLACJA I PESZEL DLA OCHRONY. I NIE WIERZYŁEM NA ZIMNYM SILNIKU JUŻ NIE ŚWIECI, JESTEM SZCZĘŚLIWY <jupi>
GDY KOGOŚ PORATOWAŁEM MOIM PRZYPADKIEM DAJCIE ZNAĆ LUB WPIS. DZIĘKI
johnpe
 

Postprzez Raven30 » 11 lis 2014, 19:29

Witam, od dzis mam taki problem z tą kontrolką, mianowicie zamontowali mi turbo po regeneracji i zaślepili EGR. Kontrolka zaczela mrugać, nadmieni ze aut kupiłem z zaslepionym EGR po czym go odślepiłem i znów dzis zaslepiłem. Dziś zaczęła mrugać, jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2014, 20:41
Posty: 7
Skąd: Wijk aan zee
Auto: Mazda 626
RF2A
1999

Postprzez dzul » 11 lis 2014, 21:10

Zacząłbym od zdjęcia klemy – i przyciśnięciu pedału stopu, celem usunięcia błędów. Jeżeli błędy nadal się pojawiają to sprawdziłbym, czy wszystkie wężyki i kable są podpięte. Samo zaślepienie egra w przed lifcie nie powoduje błędów. Jeżeli błąd nadal wyskakuje, to sprawdziłbym jego kod. Nikt nie ma szklanej kuli i bez podania kodu błędu, nie powie ci co masz zrobić. Jest poradnik na forum jak odczytać błędy domowym sposobem.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez kubas10 » 22 lis 2014, 17:39

Witam, ja mam następujący problem. Mruga kontrolka śwież żarowych błąd p0380 świece grzeją nieprzerywanie, tzn włączam zapłon i mogę czekać godzinę aż rozładuje cały akumulator. Jak jest realizowane sterowanie przekaźnikiem świec żarowych w tym silniku (mazda 323 GJ 2.0d 2001r.) ? czy sterownik silnika daję bezpośrednio +12V na przekaźnik czy idzie to przez jakiś oddzielny moduł. ? Ew. potrzebny byłby schemat silnika.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 18:16

Weź kolega i napisz do porządku co to masz za auto i jaki silnik.
2.0d to za mało......
no chyba,że masz RF7.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 22 lis 2014, 19:19

Mazda 323 2.0TDi BJ 74kW 2001r.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 20:07

kubas10 napisał(a):świece grzeją nieprzerywanie,

jesteś pewny na 100 %,że przez cały czas mają napięcie i grzeją ?
poszukaj w skrzynce bezpiecznikowej pod maską bezpiecznika GLOW 10A albo 5A.
zobacz czy nie jest uszkodzony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 22 lis 2014, 20:31

Po włączeniu zapłonu świece grzeją nieprzerywanie, także po uruchomieniu. Do przekaźnika świec dochodzą 4 przewody:

Obwód prądowy:

1 +12V z akumulatora (gruby kabel);
2 do świec żarowych (gruby kabel);

Obwód sterowania:

3 masa na stałe (cienki kabel);
4 +12V po zapłonie (cienki kabel);

Po włożeniu żaróweczki między 3 a 4 pali nie przerywanie od godziny (na włączonym zapłonie). Błąd się kasuje ale wraca. Temperaturę silnika widzi 16,5oC, ma ktoś schemat do tego bo sterownik silnika z jakiegoś powodu nie rozłącza obwodu sterowania...?

Dopisano 22 lis 2014, 20:33:

Znalazłem bezpiecznik GLOW 40 A i jest cały ale to jest logiczne bo on odpowiada za podanie napięcia na obwód prądowy przekaźnika od świec a potem idzie (po zamknięciu przekaźnika) na świece. Co do bezpiecznika 10A nie ma po co go szukać bo po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie na obwód sterowania przekaźnika...
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez smile » 22 lis 2014, 22:02

Przekaźnik świec?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6