Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 22:04

kubas10 napisał(a):Co do bezpiecznika 10A nie ma po co go szukać bo po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie na obwód sterowania przekaźnika...

taki jesteś tego pewien,że nie ma go co szukać ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 22 lis 2014, 22:19

Pod maską w skrzynce z bezpiecznikami znalazłem od świec tylko 40A.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 22:58

To zrób inaczej:
pod nogami pasażera jest PCM,wyłącz z niego wszystkie konektory,załącz zapłon i zobacz czy świece są zasilane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 23 lis 2014, 11:16

Po pierwsze, powinien być jakiś bezpiecznik na obwód sterowania przekaźnika świec bo pojawia się tam +12V po zapłonie a w tym modelu jest tylko 1 bezpiecznik 40A na świece i związane z tym obwody chyba że idzie bezpośrednio z PCM;

sprawdzę jutro z tym komputerem jak napisałeś.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez smile » 23 lis 2014, 11:42

Kolego, sam sobie zaprzeczasz... zwróciłeś się o pomoc to się nie wymądrzaj.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubas10 » 23 lis 2014, 12:44

Kolego smile, to nie są żadne mądrości tylko podstawowa wiedza. Nie prosiłem cię o komentarze tylko proszę użytkowników o pomoc. Wytłumacz mi po co ładujesz się w ten temat? Z koro masz tyle do powiedzenia to czekam na jakąś treściwą odpowiedź.

Dopisano 23 lis 2014, 13:16:

Użytkowniku tadziol, znalazłem na forum instrukcję dotyczącą diagnozy przekaźnika świec żarowych i wynika z niej że sterownik PCM podaje napięcie na niego ponieważ cytuje "sprawdzić miernikiem przejście pomiędzy PCM a przewodem do przekaźnika ma być ok 1.Ohm, w przeciwnym przypadku przerwa w okablowaniu". Tak że wracając do tematu... sterownik załącza przekaźnik ale jakie muszą został spełnione warunki żeby wyłączył grzanie świec (na nieuruchomionym silniku) czy w tym przekaźniku jest jakiś bimetal ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez smile » 23 lis 2014, 13:26

kubas10 napisał(a):Po pierwsze, powinien być jakiś bezpiecznik na obwód sterowania przekaźnika świec

kubas10 napisał(a):chyba że idzie bezpośrednio z PCM;

To powinien być czy nie?! Jak z tą podstawową wiedzą u Ciebie?
Ja nie mam podstaw wchodzić Tadziolowi w słowo... ale może przetarła się tobie wiązka pod akumulatorem o przewód powietrzny?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubas10 » 23 lis 2014, 13:42

Nie mam schematu do tego silnika (prawdopodobnie oprócz ASO) dlatego ci nie odpowiem. Co do przetartej wiązki ??? :|

Dopisano 23 lis 2014, 14:15:

Co ma przetarta wiązka do tego że świece grzeją ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 23 lis 2014, 15:01

kubas10 napisał(a):to nie są żadne mądrości tylko podstawowa wiedza.

Jak dotąd mizerna,skoro podważasz czyjeś wskazówki nie mając pojęcia o instalacji swojego auta.

kubas10 napisał(a):Kolego smile, (...) Wytłumacz mi po co ładujesz się w ten temat? Z koro masz tyle do powiedzenia to czekam na jakąś treściwą odpowiedź.

Widocznie dysponuje wiedzą,a poza tym jest użytkownikiem czyli jedną z osób które prosisz o pomoc.
Więc może przestaw się na "odbiór" a wyłącz "nadawanie".

Zakańczając OT:
Przekaźnik świec ma cewkę zasilaną po "zapłonie",a PCM podaje masę,żeby mógł zadziałać.Z przewodu prądowego od przekaźnika do świec jest odczep i biegnie do PCM.To jest info zwrotne dla PCM,że przekaźnik zadziałał i świece mają napięcie.Przerwa na tej linii może powodować takie zachowanie jak u Ciebie.Dzięki temu powstaje kod P0380.Nie można także wykluczyć zwarcia żyły sterującej przekaźnikiem do masy.Stąd wskazówka:
tadziol napisał(a):jest PCM,wyłącz z niego wszystkie konektory,załącz zapłon i zobacz czy świece są zasilane.


Natomiast ta uwaga:
smile napisał(a):może przetarła się tobie wiązka pod akumulatorem o przewód powietrzny?

celuje w przerwę obwodu.
Ja stawiam na zwarcie do masy żyły sterującej przekaźnik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 23 lis 2014, 21:25

Dziękuje za konkretną i wyczerpującą odpowiedź. A miałbyś może rozpiskę pinów do sterownika bądź schemat silnika?, w przypadku zwarcia chciałbym zrobić ominięcie na instalacji elektrycznej żeby "nie kopać" całej instalacji elektrycznej...
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 23 lis 2014, 22:03

Schemat pozostaje w tajemnicy MMPOL.
Poza tym najpierw znajdź przyczynę,potem martw się jak ją usunąć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 23 lis 2014, 22:18

Żeby nie brnąć w ciemno i znaleźć przyczynę potrzebuje schemat. <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 23 lis 2014, 22:21

Mając podstawową wiedzę nie potrzebujesz schematu.
EOT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 23 lis 2014, 22:54

MMPol do BJ to ma już niewiele... Schematy raczej nie, prędzej ASO które istniały jeszcze przed zniknięciem MMPolna kilka lat.. zresztą po co schemat skoro wiadomo co z czym jest połączone. Są diagramy, co z czym współpracuje.
A kolega, co chce zrobić obejście zamiast rozwiązać problem ( który okaże się banałem... ) to nie czasem jeden z tych mistrzów od robienia po swojemu? Kiedyś kolega kupił 626 od starszego gościa, który ABS wywalił z auta bo wydłużał drogę hamowania, a jak zniknęły światłą z tyłu to poprowadził kable od przednich świateł do tylnych i już światła działały... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 23 lis 2014, 23:11

smile napisał(a):MMPol do BJ to ma już niewiele..

w sumie miałem na myśli mazdaeur,ale wiesz....ja starej daty.... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 24 lis 2014, 19:21

tadziol napisał(a):Przekaźnik świec ma cewkę zasilaną po "zapłonie",a PCM podaje masę,żeby mógł zadziałać.Z przewodu prądowego od przekaźnika do świec jest odczep i biegnie do PCM.To jest info zwrotne dla PCM,że przekaźnik zadziałał i świece mają napięcie.Przerwa na tej linii może powodować takie zachowanie jak u Ciebie.Dzięki temu powstaje kod P0380.Nie można także wykluczyć zwarcia żyły sterującej przekaźnikiem do masy.


PCM podaję zasilanie na przekaźnik świec (3W L/R),masa jest na stałe a odczep idzie (2M L/W). Zrobiłem połączenie "odczepowe" ale niestety nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów. Czyżby uszkodzone PCM ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 24 lis 2014, 20:05

Bezpiecznik ST SIGN sprawdź.
A tak w ogóle to jak się problem zaczął ? Tak sam od siebie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 24 lis 2014, 20:25

Przypalił się jakiś elektrozawór w pompie, popłynęła izolacja i jakiś magik ten zawór wymienił na nowy i wymienił część izolacji. Dokopałem się dzisiaj do PCM i zauważyłem że na 1 pinie także spłynęła izolacja. Komputer otworzyłem ale nie czułem spalenizny. Wiązkę naprawiłem ale nie pomogło. Od czego ten bezpiecznik ? tzn. skrót ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez tadziol » 24 lis 2014, 20:45

Aaaa....teraz to się jaśniej robi.
Przetnij przy PCM przewód L/R pin 3W załącz zapłon i zobacz czy grzeją.
Jeśli tak,to masz zwarcie pomiędzy zasilaniem FSO (ten elektrozawór w pompie) a żyłą do przekaźnika L/R.
Jak po przecięciu przekaźnik będzie martwy,to PCM dostał w <dupa> .
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubas10 » 24 lis 2014, 20:59

Ten zawór FSO to jakaś bolączka w tych modelach ? Jutro sprawdzę i dam znać.

Dopisano 24 lis 2014, 21:08:

W przypadku zwarcia opisanego powyżej sprawa jest oczywista. Ale nie rozumiem drugiej kwestii. Jeżeli przetnę przewód i przekaźnik nie załączy świec to czemu PCM ma być uszkodzony ?

Dopisano 24 lis 2014, 21:13:

Dobra rozumiem. Po usunięciu zwarcia znaczy się...
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6