Migająca kontrolka świec żarowych.

Postprzez arsen » 16 mar 2005, 01:20

Miga kontrolka świec żażenia w M.626 1999 td. Silnik działa , auto jedzie , niby OK. Witajcie, może ktoś może pomóc. Czy to poważny problem? Dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 16 mar 2005, 01:10
Posty: 8
Skąd: Wiedeń 70%/Zgierz 30%

Postprzez tomekrvf » 17 mar 2005, 09:36

Czyzby DITD?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez arsen » 17 mar 2005, 23:56

klubowicz – co masz na myśli? Turbo diesel? tak, 74 KM. Masz jakieś sugestie? Może padła jakaś świeca? Jeżdżę już tak ok. 100 km po mieście i madzia chodzi bez zmian, tzn. świetnie.Wybieram się w trasę 600 km z rodzinką i trochę mam obawy czy dojedziemy, bo nie chcę madzi robić jakiejś krzywdy.Dzięki i pozdrowienia
:(
Początkujący
 
Od: 16 mar 2005, 01:10
Posty: 8
Skąd: Wiedeń 70%/Zgierz 30%

Postprzez arsen » 18 mar 2005, 00:38

oczywiście 74 kW(101 KM) hahaha
Początkujący
 
Od: 16 mar 2005, 01:10
Posty: 8
Skąd: Wiedeń 70%/Zgierz 30%

Postprzez tomekrvf » 18 mar 2005, 09:44

Jak miga to znaczy ze jest jakis blad. Wyczytaj jaki i mozna myslec dalej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Eski » 18 mar 2005, 17:06

To kontrolka silnika i całego jego osprzętu. Oznacza, że jest jakiś błąd. Możesz odczytać sam, albo podjechac do AZ Auto, bo sprzęt do diagnozy jest mało gdzie. Jeśli samochód chodzi OK to może być np. jakiś system eko. Trzeba diagnozować.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2004, 10:45
Posty: 8
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda Premacy 2.0TD, 2001

Postprzez arsen » 19 mar 2005, 00:25

Dzięki za pomoc, ale jak mogę sam odczytać błąd? Jaki serwis w Łodzi możecie mi polecić? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 mar 2005, 01:10
Posty: 8
Skąd: Wiedeń 70%/Zgierz 30%

Postprzez dragoo » 28 maja 2005, 12:47

Mam dokładnie taki sam problem. Posiadam Mazde 626 z '98 2.0 TDI. Autko sprawuje sie bez zarzutów, jednak na desce rozdzeilczej ciagle miga kontrolka świec żarowych. Świece były sprawdzane i sa w 100% sprawne. Pisaliście, ze moze być to jakis błąd. Jak go mogę zdiagnozować ?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez nemi » 28 maja 2005, 13:06

Nie mruga to w jakiś specyficzny sposób ?? Np. jedno mrugnięcie długie i kilka krótkich ??
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez dragoo » 28 maja 2005, 17:59

Mruga przez caly czas w sposob jednostajny. Przynajmniej tak mi sie wydaje...Jeszcze sprawdze ale na 99% mruga jednostajnie.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez Puhcio » 28 maja 2005, 18:51

dragoo napisał(a): Jak go mogę zdiagnozować ?


ASO ....

W renówkach, ta lampka jest rónież odpowiedzialna za elektronikę, osprzęt silnika – czyli coś w stylu CHECK ENGINE
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez magicadm » 28 maja 2005, 23:31

wg autodaty (dla 323 DITD, więc i dla 626 chyba też) można zczytać kody migowe ze złącza pod maską (coś wcześniej mostkując), ale ja sam już nie wiem...
a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez nemi » 28 maja 2005, 23:53

magicadm napisał(a):wg autodaty (dla 323 DITD, więc i dla 626 chyba też) można zczytać kody migowe ze złącza pod maską (coś wcześniej mostkując), ale ja sam już nie wiem...

jest na to przepis na stronie klubowej
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez dragoo » 29 maja 2005, 00:10

No niestety nie bardzo wiem gdzie mozna dokladnie znalezc opis zagadnienia :( Szukam na stronie klubowje i nic...
Początkujący
 
Od: 23 mar 2005, 22:22
Posty: 23
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 16V 98'

Postprzez Puhcio » 29 maja 2005, 09:09

magicadm napisał(a):a na kupno autka z migającą kontrolkę świec już mnie próbowali naciągnąć w łódzkim autokomisie ( włókniarzy przy pabianickiej) – facet przysięgał, że służy ona wyłącznie do diagnozy świec żarowych...


Jak ja oglądałem kiedyś alfę, na pracującym silniku wyciągnąłem bagnet, a z tamtąd wyleciały spaliny, to pan zapewniał mnie, że to energia ulatuje <jelen> hahaha
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez nemi » 29 maja 2005, 12:10

dragoo napisał(a):No niestety nie bardzo wiem gdzie mozna dokladnie znalezc opis zagadnienia Szukam na stronie klubowje i nic...

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Zastrzegam, że się na tym nie znam i osobiście prosiłem Smirnoffa, żeby mi odczytał.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez xANDy » 30 maja 2005, 23:16

Ja mam podobny problem – przy pierwszym odpaleniu zimnego silnika – miga mi miarowo kontrolka żarzenia. Zimą po przejechaniu dystansu 2 km jeśli wyłączę i włączę silnik – kontrolka już nie miga. Gdybym jechał od "pierwszego odpalenia" 200 km bez gaszenia – będzie mrugać. Latem (jak jest ciepło) jest prościej – wystarczy, że zrobię 30 metrów i odpalę jeszcze raz i kontrolka więcej się nie aktywuje.
Sprawdziłem świece – poprawne. Podczas pracy silnika nie dostają napięcia. Czy to możliwe, że ta kontrolka pokazuje jakiś "stary" błąd i wystarczy skasować pamięć? Chociaż dziwne, że świeci się tylko na zimnym silniku. Jeśli auto stało na słońcu w minione upały – kontrolka zgasła zaraz po skończeniu żarzenia – nie mrugała!
Czy ktoś spotkał się z czymś takim??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nemi » 30 maja 2005, 23:22

Może spróbuj zrestartować kompa – jak nie pomoże, to nie zaszkodzi. Mi po sobotnim restarcie zrobił się jakiś szybszy, albo takie mam wrażenie ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez tomekrvf » 31 maja 2005, 08:58

Krótko na temat – pompa wtryskowa do roboty
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xANDy » 5 cze 2005, 15:52

Zrobiłem sobie "próbnik", wpiąłem się nim w złącze diagnostyczne, zrobiłem zworę "serwisową" i okazało się, że próbnik milczy za to kontrolka świec żarowych sobie mruga. Dostałem zwrotnie takowe błędy z kompa 10 (chyba – jeden dłuuugi impuls); 12; 11; 16; 23; 18; 22. Niektóre znajdują się w spisie błędów a inne nie. Co to znaczy np. EMS?
Generalnie jestem trochę wygłupiony. Może skasuję i coś się zmieni? A może część z tych sygnałów jest "prawidłowa"? np. sygnał zapłonu trudno, żeby był, skoro silnik jest wyłączony... Kto mi pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6