Wyciek oleju z rury pod maską – foto

Postprzez harsh » 12 sie 2009, 14:50

A co myślicie o sklejeniu tego np cyjanopanem . Wytrzyma ?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 13:06
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: 626 rok 1999 DITD hatchback

Postprzez robertss » 12 sie 2009, 22:27

Cześc, nie pomoże, nie kombinuj , za 50 zl możesz kupić na allegro. Gdzies tu na forum nawet linka zamieściłem. Posdrafiam zioma z Lublina :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez thy » 13 sie 2009, 08:14

harsh robertss dobrze Ci napisał, nie kombinuj chłopie!! wydasz 50ziko, masz spokój na zawsze. Przerabialiśmy ten temat już na forum wiele razy (pewnie o tym czytałeś?), warunki w których musi pracować wąż są dość wymagające (temperatura w komorze, olej w środku, ciśnienie doładowania, drgania od klekota) i żadna prowizorka tu na dłuższą metę nie zdaje egzaminu.
Gdzieś tu dokładnie opisywałem jak wymienić ten element, zresztą to żadna filozofia :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Autko » 13 sie 2009, 11:33

harsh napisał(a):A co myślicie o sklejeniu tego np cyjanopanem . Wytrzyma ?


musialbys znalezc elastyczny klej olejoodporny (odporny na opary oleju)– ja tez chcialem rure sklejac ale ta, do ktorej odma dochodzi. Na allegro zaden klej nie spelnial takich wymagan (chyba, ze silikonowy ale one schna dosc dlugo...)

Po przemysleniu sprawy stwierdzilem, ze nie ma co sie bawic w druciarstwo i kupilem oryginal ze szrotu za 80PLN+ 10-20PLN za zalozenie.
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez szuwarek » 20 sie 2009, 00:00

Cześć
Problem z tą rurą mam od pół roku, oryginał w ASO powiedzieli 1400 PLN :( , zamienników nie ma. Po przejechaniu 5 tys. km mam wypluty cały olej na blok silnika. Nie bardzo kumam co to ma być od sprintera lub od merca, to musi być kolanko od jakiegoś konkretnego modelu?. Proszę podajcie mi jakiś link kto to sprzedaje będę niezmiernie wdzięczny. [/img]
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez szuwarek » 20 sie 2009, 00:16

To zdjęcie tego makabrycznego zjawiska :]
http://img268.imageshack.us/img268/6765 ... 1large.jpg
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez krzych » 20 sie 2009, 00:58

Kleje na zywicy powinny to wytrzymac (albo lepiej, czysta zywica epoksydowa, lub zmieszana np. z opilkami stali)., tylko po co tak kombinowac skoro mozna kupic za 50 zl? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez thy » 20 sie 2009, 07:31

szuwarek napisał(a):Nie bardzo kumam co to ma być od sprintera lub od merca, to musi być kolanko od jakiegoś konkretnego modelu?. Proszę podajcie mi jakiś link kto to sprzedaje będę niezmiernie wdzięczny.


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46284&start=20
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez szuwarek » 21 sie 2009, 22:35

Wielkie dzieki, teraz to wszystko jasne. :D Nie mogę sie doczekać jak autko będzie jeździć po wymianie.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez alk80 » 25 sie 2009, 00:34

szuwarek a ja myślałem że mam syf pod maską
kiedyś pisałem na pw do jaksy o tych spoconych rurach – odpisał że to norma
ale ja myśle że jak ktoś nie inwestuje w filtr powietrza knechta albo ori to będzie mieć spocone
dziś zamawiam knehta, tylko że jak już mi cieknie na łączeniach to napewno samo nie przestanie, trzeba rozmontować dolot wyczyścić i zmontować, wtedy powinien być spokój
Ostatnio edytowano 29 sie 2009, 17:00 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez malkolm » 25 sie 2009, 07:36

alk80 samo rozebranie i złożenie dolotu tutaj nie pomoże, oryginalnie te przewody były czymś uszczelniane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez alk80 » 25 sie 2009, 09:28

malkolm zapytam kumpla z diesel serwis czy i czymś sie smaruje doloty
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez xANDy » 29 sie 2009, 16:43

Przy montażu w fabryce są uszczelniane pastą. Jak były demontowane to potem się pocą (pocą to nie znaczy leją!).
Kolanko można dopasować z jakiejkolwiek rury o zbliżonej średnicy z węży motoryzacyjnych (odpornych na olej, temp. i ciśnienie). Ucinasz 10cm starej rury i sztukujesz to "kolankiem" albo nawet kawałkiem prostego węża. Dokupujesz jedną opaskę na śrubę i problem z głowy (nie ruszasz wtedy nawet mocowania sensora ciśnienia).
Godzina roboty a ile radości z istnienia turbo :D

Wszelkie filozofie klejenia są – za przeproszeniem – poronione.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez szuwarek » 30 sie 2009, 22:47

Witam
Właśnie tak zrobiłem, smiksowałem pomysły thy'ego i xandy'ego tzn. rura od merca sprintera tylko obcięta na prostym odcinku i krótko tak aby zostawić starą z czujnikiem.(no i w razie czego mam zapas na następny raz :) ). Efekt czuć, ale wyscigówka to to nie jest ;), zresztą jestem niewierny Tomasz, pojadę umyć silnik "pobutuje na obciążeniu" i wtedy optycznie będę wiedział na 100%. Napewno już nie będę tracił tyle oleju co do tej pory :D.
Po umyciu postaram się wrzucić jakąś fotke. A co do wcześniejszej sugestii z filtrem powietrza, używam tylko Knehta co 10 tys. km i różnicę naprawde czuć. Nie warto oszczędzać te 15 PLN wstawiając białego benzyniaka (filtr).
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez szuwarek » 5 wrz 2009, 21:56

Zgodnie z obietnicą zamieszczam zdjęcie, po umyciu silnika, na razie 300 km zrobione i żadna rura nawet nie spocona :) mam nadzieje że tak już zostanie na dłużej. http://img196.imageshack.us/img196/9241 ... 5large.jpg

Obrazek

[edit by mod xANDy – skopiowałem sobie zdjęcie, przyciąłem i umieściłem dla potomnych. Mam nadzieję, że nie będziesz dochodził praw autorskich i przekażesz je na rzecz klubu]
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez alk80 » 5 wrz 2009, 22:18

szuwarek gut dżob :]
a wypucujesz mi też ??;)
rozbierałeś i czyściłeś cały dolot ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ternyk » 19 mar 2010, 13:19

W mojej Mazdzie tez od jakiegos czasu widze wiecej oleju w okolicach rury dolotu. Podejrzewm ze rurka gdzies pekla w okolicach opaski. Szrotu nie mam w okolicy i czasu tez na jezdzenie i szukanie. Zakupilem w sklepie z czesciami do Żuka i podobnymi rure olejoodporna od Lublina (zdaje sie ze to przewod paliwa) – nowa kosztowala ok 30 zl wiec mniejszy wydatek w porownaniu do oryginalu ze szrota (min. 100 zl jak chce wiekszosc handlarzy) lub od Mercedesa CDI (tutaj moze dalo by sie znalezc uzywke za 50 zl, ale tez w okolicy nie mam).
Wiec przymierzam sie do montazu i jak wyjdzie ok to moze komus to info sie przyda.
Rurka wyglada tak:
http://i957.photobucket.com/albums/ae52 ... 032010.jpg
http://i957.photobucket.com/albums/ae52 ... 010001.jpg

Srednica ok. 55mm, jest troche elastyczna wiec moze da sie naciagnac jak bedzie trzeba.

Oczywiscie trzeba dociac odpowiednio i pokombinowac jak najlepiej zamontowac.
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez ternyk » 13 kwi 2010, 09:57

Witam ponownie,
Właśnie przymierzam sie do naprawy tej rury. Pytanko, jak zdejmowaliście ten ostatni kawałek rury? Ona jak i poozstałe nie są dość elastyczne, żeby swobodnie zdjąć po odkręceniu opasek. Czy zdejmowaliście wszystkie rury aż do intercoolera? Nie chciałbym za dużo rozkręcać, żeby poźniej nie mieć jakichś niespodziewanych wycieków (może nadal łączenia są czymś tam uszczelnione).
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez thy » 13 kwi 2010, 11:20

Zależy jak/czym chcesz naprawiać to ostatnie kolano, do metody opisanej przeze mnie (wymiana) zdjęcie przedostatniej rury jest niezbędne. Jeśli z kolei będziesz łatał jakoś ost. kolano – zdejmować nie musisz, ale z doświadczenia – jest ogromna szansa, że to nie zda egzaminu.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez szuwarek » 13 kwi 2010, 11:28

Ten sztywny kawałek przymocowany jest jakieś 40 cm poniżej wejścia dolotu dwoma śrubami. Trzeba je odkręcić i poodpinać 2 czujniki. Dół już jest w miarę elastyczny. Delikatnie :D , żeby nie nadwyrężać połączeń między rurami trzeba zsunąć kolanko <rotfl> z kolektora dolotowego (mam niedwuznaczne skojarzenia). Ja jak widać na zdjęciu kilka postów powyżej obciąłem kolanko ( piłka do metalu się sprawdziła) w miejscu pęknięcia (na kołnieżu mocującym) i założyłem opaskę nie rozłączając rur.
powodzenia <spoko>
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6