Samodzielna regulacja luzu zaworowego

Postprzez lukaszp » 4 maja 2008, 20:20

Chiałbym sam sobie wyregulować luz zaworowy.
Wiem jak wygląda mój silnik pod pokrywą. Wykręcałem sam wtryskiwacze, wymieniałem przelewy, uszczelkę...
Chciałbym żeby ktoś mi napisał krok po kroku jak to zrobić.
U mechanika to troche kłopotliwe bo trzeba zostawić auto żeby wystygło parę godzin, więc chciałbym to sam zrobić.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez magicadm » 4 maja 2008, 21:54

W serwisówce jest wszystko krok po kroku :)
Oczywiście pamiętaj o nowych podkładkach pod przelewy- aby się dostać do wszystkich zaworków, musisz/powinieneś zdemontować przelewy.
PS
Serwisówka od DITD (626) jest w linku w podpisie GofNet-a
PS2
Ponieważ DITD to delikatny silnik – każdą śruba traktowana była kluczem dynamo :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukaszp » 5 maja 2008, 21:47

Mam już ściągniętą serwisówkę i zastosuje się do niej jak będę w sobotę reg. zaworki.
Ale nie bardzo rozumiem dlaczego przy każdym ściągnięciu podkładek przelewowych trzeba je zmieniać.
Ja jak zmieniałem końcówkę wtrysku musiałem odkręcić przelewy i nie widziałem na nich nic niepokojącego i założyłem je z powrotem – oleju nie przybywa wiec jest chyba ok.
Zmieniałem je jakieś pół roku temu przy reg. zaworków i dlatego je założyłem. Najgorsze jest to że one kosztują bardzo dużo (100zł). Dla mnie to jest idiotyzm żeby coś takiego tyle kosztowało.
Nie wiem teraz czy załozyć nowe czy te stare?
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez magicadm » 6 maja 2008, 10:30

lukaszp napisał(a):Ale nie bardzo rozumiem dlaczego przy każdym ściągnięciu podkładek przelewowych trzeba je zmieniać

Bo niby są jednorazowe – drugi raz sie tak samo (podobno) nie ułożą
Rozumiem, że wkurza Ciebie cena ORY podkłądek.
Od dawna kupujemy podkładki/zamienniki od MANa za 2zł/szt – więc nie ma nad czym sie rozczulać :)

lukaszp napisał(a):oleju nie przybywa wiec jest chyba ok

A może ubywa oleju, a ropka uzupełnia stan? :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukaszp » 6 maja 2008, 12:32

To kupię te zamienniki i będę spokojny. Ale czy bez obaw można założyć zamienniki?
Spełnią tą samą funkcję?
Dlaczego są one żółte?
Bo ory sa jeszcze pokryte jająś powłoką.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez magicadm » 6 maja 2008, 12:49

lukaszp napisał(a):Ale czy bez obaw można założyć zamienniki?

Moim zdaniem: TAK
xANDy też to powinien potwierdzić :)
Diesel to diesel, a podkładki pod przelewy pełnią wszędzie ta sama funkcję. Ta powłoka podobno może mieć wpływ jakieś utlenianie – opisane jest to w poradniku :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez lukaszp » 6 maja 2008, 21:24

Właśnie kupiłem podkładki od Mana i w sobote zabawa z regulacją luzu, bo dopiero wtedy będzie silnik zimny :)
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez say » 6 maja 2008, 22:08

Podczas ostatniej regulacji zaworow zalozylem zamienniki manowskie. Wszystko ok. Niczego nie ubywa i nie przybywa, ani nie miesza :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez lukaszp » 6 maja 2008, 22:17

say napisał(a):Podczas ostatniej regulacji zaworow zalozylem zamienniki manowskie. Wszystko ok. Niczego nie ubywa i nie przybywa, ani nie miesza

Czyli tylko zakładać i się cieszyć <jupi>
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 6 maja 2008, 22:19

say Stosowałeś się do manuala w podpisie Gofneta czy regulowałeś zaworki jakoś inaczej??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2008, 21:42

...dodam tylko że lżej i łatwiej będzie jak się wykręci świeczki, nie po to by kręcić wałem ale po to by wtryski nie wyskoczyły podczas kompresji... w manualu jest taka wzmianka ale tylko chyba w jednej linijce, dlatego pisze bo ja prawie to przeoczyłem :P

...a te podkładki od MAN-a trzeba troszkę na łączeniu po środku wyklepać żeby były dłuższe gdyż brakuje jej aby się położyła na górze i na dole... ;)


pozdrawiam, jeśli się mylę proszę mnie poprawić, gdyż ja tak zrobiłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez magicadm » 7 maja 2008, 22:03

Janusz626 napisał(a):łatwiej będzie jak się wykręci świeczki

Dobry pomysł, ale ja robie radziłem podnosząc jedno koło do gory i kręcąc nim powoli na 5-tym biegu
Nie ma przynajmniej stresu, że coś się ukręci :)
PS
Czemu wtryski miałyby "wyskoczyć"???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Janusz626 » 7 maja 2008, 23:17

magicadm napisał(a):koło do gory i kręcąc nim powoli na 5-tym biegu

...racja tak jest łatwiej ;)
magicadm napisał(a):Czemu wtryski miałyby "wyskoczyć"

...chyba, nie jestem pewien, ale nie są wkręcane tylko wciśnięte jakoś i przytrzymane ta łapą od góry co nad nią idą przelewy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez magicadm » 8 maja 2008, 00:42

Janusz626 napisał(a):nie są wkręcane tylko wciśnięte jakoś i przytrzymane ta łapą od góry co nad nią idą przelewy

Kurcze, tego nie wiem...:|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez say » 8 maja 2008, 08:38

lukaszp napisał(a):say Stosowałeś się do manuala w podpisie Gofneta czy regulowałeś zaworki jakoś inaczej??
Regulowalem na podstawie poradnika XAndy'ego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez WoMa » 8 maja 2008, 10:57

A gdzie można kupić te podkładki od Mana? Może gdzieś w internecie?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2005, 15:54
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 2.0 DiTD GF / V70 2.5 TDI

Postprzez topik » 8 maja 2008, 16:55

WoMa napisał(a):A gdzie można kupić te podkładki od Mana? Może gdzieś w internecie?


Witam!Tu http://www.dieselcentrum.pl/
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez lukaszp » 11 maja 2008, 09:58

Dziwny jest ten sposób reg. luzów przedstawiony w poradniu, jak napisał sam Dr Jaksa. Nic tam nie pisze o wkręcaniu tej śruby w mostku do momentu aż nie będzie dotykać zaworu.
Ja próbowałem tak robić ale wtedy tworzy się bardzo duża szczelina w miejscu pomiaru luzu.
Zastosowałem sie więc do manuala i zrobiłem tak:
– odkręciłem nakrętkę i śrubę na koniku,
– włożyłem odpowiedni lisek szczelinomierza,
– lekko dokręciłem śrube i lekko skontrowałem nakrętką,
– odkręciłem nakrętkę na mostku a śrubę na nim dokręciłem, tak aby jeszcze mocniej docisnęła listek szczelinomiesza w miejscu pomiarowym (cały czas listek szczelinomierza jest w miejscu pomiarowym),
– zakontrowałem wtedy nakrętką śrube na mostku,
– popuściłem nakrętkę na koniku i ustawiłem luz, żeby listek mógł się przesuwać w miejscu pomiarowym,
– zakontrowałem nakrętke na koniku.
I tak samo kolejne zawory.
Zastanawiam sie jak jest kasowany luz na tym zaworze gdzie nie ma śruby regulacyjnej (z drugiej strony mostka)
Może Dr Jaksa coś napisze?
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Janusz626 » 11 maja 2008, 12:30

lukaszp napisał(a):Zastanawiam sie jak jest kasowany luz na tym zaworze gdzie nie ma śruby regulacyjnej (z drugiej strony mostka)


...na obydwu zaworach podczas regulacji musisz mieć, tzn nie mieć luzu!!, dlatego jest tylko jedna śruba do regulacji na tym "koniku", luz powinien byc tylko na górnej śrubie między tym mostkiem "konikiem" a palcem co idzie od wałka

!!uważaj bo pod górną śruba regulacyjną w gnieździe w "koniku" jest mała platynka okrągła, żebyś jej nie zgubił !!

..inaczej jak zrobisz luz pod tym konikiem po jednej stronie, to po jakimś czasie zawiesi (może) sie w prowadnicy ona jest pionowa w której chodzi cały ten konik

...kłania się moje nazewnictwo :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez lukaszp » 11 maja 2008, 22:25

Janusz626 napisał(a):...na obydwu zaworach podczas regulacji musisz mieć, tzn nie mieć luzu!!,

Rozumiem to, ale jak to się powinno robić żeby było dobrze???
Czy ja zrobiłem dobrze czy mam znów podnościć pokrywę :(
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6