problem z DiTD – ciężki rozruch silnika

Postprzez lukaszp » 24 cze 2008, 19:36

xANDy napisał(a):Jeśli głowica rozdzielaczowa jest padnięta a czujnik ustawiony w stan -30 to pali za każdym razem i wcale nie ciężko...

w takim przypadku chyba dużo by paliła, a u mnie spalanie nigdy nie przekroczyło 5,5l/100km.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lopezn1 » 22 sie 2008, 12:52

W mojej 6-ce 2.0 CD ostatnio tez pojawil sie problem z plywajacymi obrotami. Dzieje sie to tylko zaraz po rozruchu i po kilkudziesieciu sekundach obroty sie wyrownuja. Mechanik stwierdzil ze moze to byc zanieczyszczenie ukladu wtrysku i wlal mi jakis specyfik do baku, co o tym myslicie?

Pozdr
lopezn1
 

Postprzez lukaszp » 22 sie 2008, 14:21

lopezn1 napisał(a):Mechanik stwierdzil ze moze to byc zanieczyszczenie ukladu wtrysku i wlal mi jakis specyfik do baku, co o tym myslicie?

Napewno to nie zaszkodzi, może pomóc.
Ja tydz temu uratowałem koledze tyłek (Laguna DCI), miał własnie taki objawy jak Ty. Kazałem mu wlać STP do czyszczenia wtryskiwaczy i pomogło. Tylko ze on dal sporą dawkę (wlal całą butelkę STP i 10l ropy i zostawił auto na biegu jałowym, na jakieś pół godz)
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez nightcomer » 15 sie 2009, 06:38

cala noc czytalem forum i chyba to najbardziej pasuje do mojego problemu:
MACIEKbm napisał(a):Silnik pracuje równo,nie ma muła,dobrze przyśpiesza,v-max 195km/h spalanie średnie w trasie ok.6.5l/100km autostrada min 150km/h ...NIBY wszystko o.k, a czasami NIE PALI na rozgrzanym...

u mnie po uruchomieniu wszystko jest zupelnie normalnie. zuzycie paliwa w ruchu miejskim ani przyspieszenie sie nie zmienilo.
tylko trzeba dlugo chechlac na goracym, nawet ze 20 sekund. na zimnym tez dlugo ale nie az tak. bieg jalowy natychmiast po uruchomieniu jest idealnie rowny.
rzecz sie pojawila po 3 tygodniowym nieuzywaniu auta, w tym czasie ustawiono luz zaworów.

tak na szybko to oczywiscie pompa => mabi
ale tu chyba nazbyt wiele objawow sie nie zgadza
a moze tylko nie chce uwierzyc w okrutna prawde

jeszcze nie zrobilem tej slawetnej proby z czujnikiem T ale wydaje sie, ze moze ona byc mylaca, bo maksymalna dawka paliwa na rozruch moze maskowac inne problemy poza za niskim cisnieniem z pompy.
ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xANDy » 29 sie 2009, 08:28

nightcomer napisał(a):tylko trzeba dlugo chechlac na goracym

Czyli SPV – on najczęściej daje takie objawy.
Najpierw przeczyścić układ paliwowy jakimś xeramic'iem albo stp'em.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nightcomer » 30 sie 2009, 00:48

xANDy napisał(a):Czyli SPV – on najczęściej daje takie objawy
ale czy tylko SPV? to drogi element a ja nie mam jak sie upewnic co do jego niesprawnosci.
zauwazylem cos takiego po wylaczeniu silnika na goraco:
– jeśli uruchomie wkrotce np w ciagu minuty, nie ma wiekszych problemow, max 5s krecenia;
– jesli uruchamiam po pol godzinie jest tragicznie – 20s krecenia i chmura kopcia.
w tym drugim przypadku jesli potem go wylacze i sprobuje za minute, znowu tylko 5s krecenia
dziwnie mi sie to kojarzy z zapowietrzaniem ukladu paliwowego.
przy regulacji zaworow nie wymienilem podkladek pod przelewy bo nie wiedzialem gdzie je dostac. poza tym nie wiem w jakim stanie sa uszczelniacze wtryskiwaczy a przeciez w czasie regulacji zaworow one sa ruszane (odkrecane sa dociski).

za odpowiedz oczywiscie dziekuje. tę prawe polecam do przemyslenia wszystkim doswiadczonym uczestnikom tego forum. moze juz ktos mial identyczny przypadek i oszczedzi mi problemow, bo jak wiadomo robota lubi glupich a wladowanie sie w koszty to nie sztuka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Śmigło87 » 3 lis 2009, 11:55

Witam.Długo szukałem podobnego problemu jaki trapi moją mazdę, lecz nie znalazłem identycznego przypadku. Otóż sprawa wygląda następująco: rozgrzane auto nie odpala. Na zimnym silniku odpala bez problemu( co ranek śmigam i nigdy nie zawiodło), ale gdy chcę odpalic po pól godziny nie ma szans. Wyszukałem na forum obejscie przez czujnik temp.(pod kolektorem ssącym) i po odłaczeniu odpala lepiej. Wczoraj zrobiłem mały test, odłączyłem wtyczkę od zaworu SPV i gdy chciałem odpalic zachował sie jak na rozgrzanym-brak reakcji.
Proszę o pomoc. Dodam tylko, ze filtry są ok, a paliwo tylko Shell lub Statoil. Auto ma moc,przebieg 280tys.
Śmigło87
 

Postprzez nightcomer » 4 lis 2009, 05:51

to jakby ciag dalszy tego co ja opisalem.
u mnie na razie sie nie zmienia.
dlugie chechlanie na cieplym, krotkie na zimnym.
moc, moment obrotowy i spalanie prawidlowe.

jak dlugo bez przerwy probowales krecic rozrusznikiem na cieplym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Śmigło87 » 4 lis 2009, 11:39

Kręciłem ją bardzo długo( może nie powinienem, ale teraz mam 100% pewność). Nawet nie zaskoczyła, jakby nie było paliwa- oczywiście było.

Jest jeszcze jeden objaw, gdy nie chciała odpalić mój brat szybko pompował ręczną pompką nad filtrem. Odpaliła, ale ledwo zaskoczyła. Myślałem juz, że paliwo się cofa do zbiornika i założyłem zaworek zwrotny na wylocie z filtra do pompy. Nie pomogło.

Próbowałem też polewac pompe wtryskową zimną wodą na rozgrzanym silniku i ku mojemu zsaskoczeniu odpaliła bez problemu (dodam ,ze przed zabiegiem auto nie odpalało. musiałem mieć pewnosć) Znajomy fachowiec powiedział, że to napewno głowiczka. I tu złapałem się za głowe, fakt madzia ma już wysłużony przebieg 280tys.(dodam ze na 100% oryginalny) ale nie spodziewałem sie takkich problemów.

Dzisiaj po dwu dniowym postoju odpaliła bez najmiejszych sprzeciwów,a gdy ją rozgrzeje nawet nie zagada.
Jesli ktoś może mi coś doradzić będę wdzięczny.
Śmigło87
 

Postprzez nightcomer » 4 lis 2009, 12:47

ojej
niedobrze jest chyba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez thomass » 4 lis 2009, 21:21

hoffman rzeszow.u mnie bylo;przestawiony kat wtrysku,opozniony zaplon.naprawa wraz z diagnoza 700pln.po klopocie.auto dostalo kopa i pali na dyg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Paweł Mo » 5 lis 2009, 07:18

Przyzwoita cena najważniejsze, że wszystko jest w porządku.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez thomass » 5 lis 2009, 20:15

narazie jest ok.ale auto nie nowe :( .przy mrozie nie palila tak dobrze :( [jakby na trzy gary na poczatku]tarakowala a po kilku sekundach na 4.alpaliwo wlalem kiepskie.tera zaleje sprawdzonei zobacze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez nightcomer » 6 lis 2009, 04:16

@ śmiglo:
pisz co dalej robisz.
dla mnie jednak to wyglada na pompe :|
sprobuj moze uruchomic samochod na goraco przez holowanie, potrzymac go chwile na chodzie i wylaczyc. czy nadal ci sie nie uruchomi z rozrusznika?
u mnie wlasnie to jest dziwne, ze na goracym jak go w koncu uruchomie i wylacze, to za chwile odpala normalnie. a jesli poczekam dluzej... znowu jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xANDy » 7 lis 2009, 14:29

Śmigło87 napisał(a):odłączyłem wtyczkę od zaworu SPV i gdy chciałem odpalic zachował sie jak na rozgrzanym-brak reakcji.

Chyba nie tę wtyczkę, bo na pewno nie odpali...
Wiele wskazuje na pompę – ona się naturalnie zużywa. Sprawdź jeszcze kompresję przy okazji (podkładki pod wtryskami). Ale to jako dodatkowa rzecz a nie główna. thomass dobrze Ci podpowiada.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Paweł Mo » 8 lis 2009, 14:36

thomass napisał(a):narazie jest ok.ale auto nie nowe :( .przy mrozie nie palila tak dobrze :( [jakby na trzy gary na poczatku]tarakowala a po kilku sekundach na 4.alpaliwo wlalem kiepskie.tera zaleje sprawdzonei zobacze :)

Jeżeli przy mrozie są takie objawy to może czas przyjrzeć się świecom żarowym?!
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez thomass » 9 lis 2009, 14:36

Paweł M. napisał(a):Jeżeli przy mrozie są takie objawy to może czas przyjrzeć się świecom żarowym?!

musze tak zrobic.temperatura powyzej 0 ,pali na dotyk.elektrykiem nie jestem ale popatrze.macie jakis prosty sposob na diagnoze czy swiece sa ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Śmigło87 » 9 lis 2009, 19:14

Będę się kontaktował z firmą Hoffman. Nie próbowałem odpalać na hol, ale na ciepłym pali tak samo jak u kolegi NIGHTCOMER.

Napisze po naprawie jakie były przyczyny.
Śmigło87
 

Postprzez thomass » 9 lis 2009, 20:07

Śmigło87 napisał(a):Będę się kontaktował z firmą Hoffman.

powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 18:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez xANDy » 9 lis 2009, 21:38

thomass napisał(a):macie jakis prosty sposob na diagnoze czy swiece sa ok?
Wykręcasz delikatnie, bierzesz dwa kable, podłączasz prąd z aku i sprawdzasz czy grzeją się do czerwoności (do białości?) ale całe a nie tylko w jednym punkcie. Każdą po kolei.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6