Zawór wastegate

Postprzez Neonixos666 » 11 sty 2012, 22:32

Raf08 napisał(a):ale czy to normalne ze po zgaszeniu silnika słychać jak kręcąca się turbina urgocze przez 4 sekundy ???


co masz na myśli urgocze? Turbo nie zatrzyma się od razu i po zgaszeniu silnika jeszcze przez chwilę kręci się wirnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dzul » 15 lut 2013, 06:06

odkopuje temat.

Czy zawór westegate w silniku rf2a jest caly czas w pozycji zamknietej i po podaniu nadciśnienia się otwiera? Czy jest może na odwrót?
Bo z tego co wnioskuje to zamkniety powinien dawac wiecej spalin do turbo i zwieksza sie cisnienie doladowania.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez przemo12345 » 15 lut 2013, 06:52

Raczej podciśnienia.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Neonixos666 » 15 lut 2013, 18:01

tak jest on zamknięty a po przekroczeniu zadanego ciśnienia sprężyna się poddaje i otwiera zawór, można to zobaczyć wystarczy wsadzić kogoś za kierownicę i obserwować cięgno przy jednoczesnym wkręcaniu na silnika obroty.

przemo12345 napisał(a):Raczej podciśnienia.


tylko w przypadku RF4F a kolega ma RF2A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 16 lut 2013, 15:16

A – no bo wastegate steruje byepassem. Czyli nadmiar spalin wypycha "bokiem" a nie przez rotor turbiny – przez to ogranicza maksymalne ciśnienie turbawki. Jak dasz podkładkę wtedy to później "bajpasuje" spaliny bokiem, czyli ciśnienie jest większe :)

W przypadku RF3/4 mamy do czynienia ze sterowaniem podciśnieniowym, którego dokonuje komputer. Ramię sterownika podciśnieniowego porusza albo byepassem turbiny albo zmienia geometrię. Efekt ten sam.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dzul » 16 lut 2013, 22:22

W jaki sposob dzwignia zaworu potrafi sie zaciac w pozycji otwartej? w zamknietej rozumiem. Co powinno skutkowac nadmiernym doładowaniem niż niedoładowaniem. Zacięta domyślam się jest wtedy jak nie wraca z powrotem do gruszki (mowa o rf2a).
U mnie przy przegazowaniu na wolnych wcale ciegno sie nie rusza. Po podaniu cisnienia ze sprężaki owszem (nie wiem dokladnie jakiego. nie bylo barometra).
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Neonixos666 » 16 lut 2013, 23:00

jeśli cięgno się nie rusza i nawet kombinerkami nie da się ruszyć to znaczy że zapiekł się mechanizm. Mocno gazowałeś na postoju? może za lekko. sprawdź czy ten wężyk nie jest pęknięty lub ma jakąś nieszczelność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez thy » 17 lut 2013, 00:38

dzul napisał(a):U mnie przy przegazowaniu na wolnych wcale ciegno sie nie rusza. Po podaniu cisnienia ze sprężaki owszem (nie wiem dokladnie jakiego. nie bylo barometra).

Inne ciśnienie potrzebne do ruszenia cięgna w trakcie postoju, inne w trakcie jazdy. U mnie na postoju w okolicy 5tys rpm cięgno w koncu raczylo się ruszyć, z kolei turbo w trakcie jazdy ciągnęło od 1,7k rpm..
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2013, 02:41

Racja inaczej jest na postoju a inaczej przy obciążeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 17 lut 2013, 11:16

thy napisał(a):Inne ciśnienie potrzebne do ruszenia cięgna w trakcie postoju, inne w trakcie jazdy.

ciśnienie jest zawsze takie same.
natomiast różnica polega na tym,kiedy je osiągniemy.
prawie wcale przy powolnym rozpędzaniu silnika na luzie i prawie natychmiast przy ostrym przyspieszeniu w czasie np.wyprzedzania.
słyszałeś kiedyś turbinę spalinowozu w czasie jak rusza ze składem ?
tu masz ok 16 sek. jak przyspiesza... :D
http://www.youtube.com/watch?v=72Qe3zRz7Xc
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thy » 18 lut 2013, 00:26

tadziol napisał(a):prawie wcale przy powolnym rozpędzaniu silnika na luzie i prawie natychmiast przy ostrym przyspieszeniu w czasie np.wyprzedzania.

radziol, idealnie opisales to co mialem na mysli :) dokładnie, cała kwestia to obciążenie motoru, na postoju jego brak, stad wastegate nie drgnie tak szybko jak w trakcie 'pałowania'.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez xANDy » 18 lut 2013, 17:05

dzul napisał(a):W jaki sposob dzwignia zaworu potrafi sie zaciac w pozycji otwartej? w zamknietej rozumiem. Co powinno skutkowac nadmiernym doładowaniem niż niedoładowaniem. Zacięta domyślam się jest wtedy jak nie wraca z powrotem do gruszki (mowa o rf2a).

Nie wiem. Też się nie raz nad tym zastanawiałem, ale... odpuściłem.
To co napisaliśmy wynika z doświadczeń.


A na postoju nie masz obciążenia. Silnik – by naprawdę uruchomić turbo – potrzebuje wzruszyć więcej kucyków na raz. Na postoju tylko kilka macha kopytkami, a reszta śpi :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dzul » 18 lut 2013, 18:08

Dzięki Andy za rozjaśnienie tematu westegate.
Z tego co piszeszecie wnioskuje, że szczelnosci intercoolera ani rur nie da sie sprawdzic na postoju. Turbo zbyt malo dmucha bez obciazenia, żeby wykryc drobne nieszczelności.
Mam na myśli test z wodą i mydłem.
Na forach VW czytalem, że jak jest dziura w ic to turbo dmucha mocniej i nie czuc spadku mocy. Chyba, ze jest za duza.

U siebie sprawdzalem IC pod sprezarka w wanience i sa drobne nieszczelnosci. Nie wiem jak w naszych mazdach ma to wplyw na moc. Czy drobna czy ogromna jak w comprexie.

Troche OT. Macie przykrecana puszke filtra powietrza od srodka puszki? U mnie w puszce na dnie sa 2 dziurki jakby na przykręcenie tego do budy.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez xANDy » 18 lut 2013, 18:13

Każda nieszczelność w RF2 ma duży wpływ na skuteczność i realną moc/moment obrotowy. Wynika to przede wszystkim z względnie niskiego ciśnienia doładowania i braku kompensacji przez komputer. Zasada w tym względzie podobna do comprex'a.
W RF3/4 komputer stara się podnieść wydajność turbiny na własną rękę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dzul » 18 lut 2013, 18:47

Dzieki Andy za wyjasnienie:)
Dopiero po zmianie IC dowiem się jaki wplyw ma mala dziurka w rf2a.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Riki » 19 lut 2013, 01:00

dzul napisał(a):Dopiero po zmianie IC dowiem się jaki wplyw ma mala dziurka w rf2a.


powinieneś poczuć roznice – kazda, nawet smieszna nieszczelnośc podowuje spadek mocy.

gdzie masz te nieszczelności na IC? pierwsze słysze zeby komus IC wyparowało w DiTD :D no chyba ze kamulcem dostało?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dzul » 19 lut 2013, 11:37

kupilem juz z uszkodzonym IC i dziura na kolanku. Wygląda jakby nie dostał kamieniem, a raczej jakimś tico. Kleiłem już troche. Podłaczyłem sprężarke. zatkałem otwory i pod woda małe bąbelki leciały. Niestety dalsze klejenie nie ma sensu.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez xANDy » 22 lut 2013, 12:16

dzul napisał(a):zatkałem otwory i pod woda małe bąbelki leciały.

Czasem lepiej w takich przypadkach pociągnąć "skrót" rury omijając IC (wyjąć go, szukać całego, jeździć na "rurze" zamiast IC). Iczywiście to tylko rozwiązanie bardzo czasowe. Jeśli pasowałyby średnice to wsadzić można jakikolwiek IC od 323, 626, M5/6, jak również NIE od mazdy (VW, Renault, Opel itd.) – byle dało się go prawidłowo zamontować mechanicznie i w obiegu powietrza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 22 lut 2013, 13:28

xANDy napisał(a):pociągnąć "skrót" rury omijając IC


właśnie... muszę w koncu u siebie tak zrobić na próbę..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2013, 17:18

Riki napisał(a):
xANDy napisał(a):pociągnąć "skrót" rury omijając IC


właśnie... muszę w koncu u siebie tak zrobić na próbę..


najlepiej w lato przy +30 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6