Problem z uruchomieniem silnika DiTD
Strona 1 z 1
jak pisalem uprzednio nie moglem odpalic silnika w Mazdzie 626 2.0 DITD z 1999r.odpalal na zaciag ale byl tak przymulony ze ledwo moglem nim ruszyc z miejsca.po zdjeciu przewodow od wtryskow to na pierwszym mokro a na pozostalych tak ledwie co.zakrecilem silnikiem i slaby wytrysk z przewodow a powinno dawac z calej rury.moze to byc zanieczyszczona pompa czy wina lezy po stronie zaworuSPV?niewiem czego szukac a niechce krecic bez potrzeby i wymieniac czesci jak efekt ma byc taki sam.po zdjeciu przewodu z filtra paliwa fakt=leciala zupa,syf.wymienilem filtr paliwa i niema zmiany.Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Chyba się bałagan porobił...
Wygląda na to, że masz umierającą pompę albo sam zawór SPV jest uszkodzony/zamulony.
Tematów o pompie/zaworze jest wystarczająco dużo.
No – możesz mieć jeszcze przestawiony rozrząd.
Wygląda na to, że masz umierającą pompę albo sam zawór SPV jest uszkodzony/zamulony.
Tematów o pompie/zaworze jest wystarczająco dużo.
No – możesz mieć jeszcze przestawiony rozrząd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Leszek1 – minęły trzy tygodnie – jakie wnioski, objawy, efekty napraw, poszukiwań...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzięki za zainteresowanie ale nadal nic się nie dzieje.Samochód przepychany z miejsca na miejsce,mechanik ,,szuka"przyczyny aż w końcu oddal pompę do regeneracji do Mabi w Warszawie i nie wiem kiedy wróci.Chciałem kupić gdzieś używaną ale naprawdę kłopot,nie idzie dostać. nie wiem ile mnie skasują bo nie mam pojęcia co mogło się zepsuć.Może zawór SPV?a oni powiedzą że wymienili masę rzeczy i wybecaluje jak za nową,ale cóż zrobić?
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Niech dokładnie wypiszą co było robione i zażycz sobie zwrotu wymienionych elementów!
Wiele rzeczy jest w poradniku – na przykład to, że MABI nie jest jedyne
No – ale "wartałoby" czasem poczytać, uzupełnić swój profil....
Wiele rzeczy jest w poradniku – na przykład to, że MABI nie jest jedyne
No – ale "wartałoby" czasem poczytać, uzupełnić swój profil....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mazda dalej stoi u mechanika.Myślałem że oddał pompę do Mabi w Warszawie a on wysłał jakiemuś klientowi co nie zajmuje się takimi pompami i odesłał mu ją z powrotem-minął tydzień.Po mojej interwencji wysłał ją do Płocka i tam po następnym tygodniu dotarła ale bez zaworu zwrotnego więc nie mogli jej ustawić teraz trzeba wysłać zawór zwrotny drugą paczką i dalej czekać co się okaże. Niech ktoś mi powie ze jest w Polsce bezrobocie jak mamy dookoła takich fachowców.Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
....znalazłes sie w złym miejscu i czasie ......Leszek1 napisał(a):Niech ktoś mi powie ze jest w Polsce bezrobocie jak mamy dookoła takich fachowców
Dlaczego nie oddał ? Mabi jest drogie ale są konkretni w tym co robią .Leszek1 napisał(a):Myślałem że oddał pompę do Mabi w Warszawie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam,
Chciałbym podzielić się moimi ostatnimi doświadczeniami, co do przyczyn trudności w uruchaminiua silnika Mazdy 626 DiTD. Z problemem – który wystepuje mniej lub bardziej incydentalnie borykam się od 5,5, roku. Ostatnio skierowałem swoje kroki w stronę elektroniki pompy Denso, ale rozmowa z ekspertem. który miałby ew, serwisować skierowala moją uwagę na możliwość zapowietrzania się układu paliwowego. Co więcej kilka udanych prób uruchomienia silnika po uprzednim wykonaniu kilkudziesięciu ruchów pompką przy filtrze paliwa potwierdziło wstępnie tę diagnozę. Auto w serwisie poddano testowi, zakładając przezroczysty przewód i obserwując czy (być może niesprawny mechanizm pompki) nie powoduje zapowietrzenia. Po 24 godzinach stwierdzono, że jest OK. Szczęśliwym przypadkiem podczas kolejnej próby uruchomienia silnika ten po prostu zgasł. Serwisanci skierowali swoją uwagę w stronę układu immobilisera. Dokonano przeglądu okablowania i stanu styków. Zwrócono uwagę, że w układzie immobilisera, który zamontowano w tym samochodzie (fabryka) na krótką odległość transmitowany jest sygnał radiowy z wykorzystaniem tzw. antenki immobilisera. Podsumowując: są dwa kolejne słabe punkty, które nalezy sprawdzić w wypadku wystąpienia tego typu problemu:
-Układ zasilania w paliwo i tu co ciekawe mimo dobrych przewodów słabym punktem może okazać się pompka
-Układ immobilisera, i tu oprócz przeglądu stanu instalacji słabym punktem może być tzw. antenka immobilisera
Auto odebrałem wczoraj. Na razie jest OK.
Pozdrawiam
Chciałbym podzielić się moimi ostatnimi doświadczeniami, co do przyczyn trudności w uruchaminiua silnika Mazdy 626 DiTD. Z problemem – który wystepuje mniej lub bardziej incydentalnie borykam się od 5,5, roku. Ostatnio skierowałem swoje kroki w stronę elektroniki pompy Denso, ale rozmowa z ekspertem. który miałby ew, serwisować skierowala moją uwagę na możliwość zapowietrzania się układu paliwowego. Co więcej kilka udanych prób uruchomienia silnika po uprzednim wykonaniu kilkudziesięciu ruchów pompką przy filtrze paliwa potwierdziło wstępnie tę diagnozę. Auto w serwisie poddano testowi, zakładając przezroczysty przewód i obserwując czy (być może niesprawny mechanizm pompki) nie powoduje zapowietrzenia. Po 24 godzinach stwierdzono, że jest OK. Szczęśliwym przypadkiem podczas kolejnej próby uruchomienia silnika ten po prostu zgasł. Serwisanci skierowali swoją uwagę w stronę układu immobilisera. Dokonano przeglądu okablowania i stanu styków. Zwrócono uwagę, że w układzie immobilisera, który zamontowano w tym samochodzie (fabryka) na krótką odległość transmitowany jest sygnał radiowy z wykorzystaniem tzw. antenki immobilisera. Podsumowując: są dwa kolejne słabe punkty, które nalezy sprawdzić w wypadku wystąpienia tego typu problemu:
-Układ zasilania w paliwo i tu co ciekawe mimo dobrych przewodów słabym punktem może okazać się pompka
-Układ immobilisera, i tu oprócz przeglądu stanu instalacji słabym punktem może być tzw. antenka immobilisera
Auto odebrałem wczoraj. Na razie jest OK.
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
Te pompki nie od dziś są w cenie na szrotach...slawekp napisał(a):słabym punktem może okazać się pompka
Układ obiegu paliwa w DiTD musi być ABSOLUTNIE szczelny – inaczej następuje zapowietrzenie i problemy z odpalaniem (zresztą w większości TD i TDI również – te bez pompowtrysków).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Czyli co było źle? Wystarczyło sprawdzić pompkę i okablowanie immobilizera i wszystkie problemy zniknęły? Czy coś wymieniali ? czy poporstu wystarczył przegląd instalacji?
Pytam bo dobrze by zakończyć ten temat konkretnymi danymi.
Marek
Pytam bo dobrze by zakończyć ten temat konkretnymi danymi.
Marek
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
witam ! czy może ktoś ma ktos manapmiary na warsztat w płocku gzdie regeneruja pompy , moja od dwóch m-cy pali tylko rano po wyjeżdzie z garazu , potem lata jak burza a jak pojezdzi po mieście ok 1 godz. nie zparakuje juz nie odpalam tylko z kabli z od drugiego akumulatora włązonego auta i zapala od razu , elektryk spr.ale bez diagnostyko komputerowej w moim mieście nie maja komunikacji z rocznikiem 2000 mazda 626 ditd , jak odpiał czujnik temp. silnika teez pali ale nie potrafi nic wiecej powiedzieć , prosze o pomoc
-
agap16
agap16 napisał(a):czy może ktoś ma ktos manapmiary na warsztat w płocku gzdie regeneruja pompy
podobno pompy regenerują/naprawiają w Mabi...
Jaksa napisał(a):Mabi jest drogie ale są konkretni w tym co robią .
TAK ALE KILKA OSÓB Z FORUM MA KONTAKT DO PŁOCKA , CZYTAŁAM , ZE TEKLA I LESZEK1, WOLAŁABYM TAM POJECHAĆ
-
agap16
agap16 napisał(a):TAK ALE KILKA OSÓB Z FORUM MA KONTAKT DO PŁOCKA , CZYTAŁAM , ZE TEKLA I LESZEK1, WOLAŁABYM TAM POJECHAĆ
ale wątpi, żeby na miejscu Ci to zrobili...
nie wiem, mam nadzieję, że nie będę nigdy miał tego problemu.. ale jeśli już by się trafiło, to biorę kredyt i wysyłam do MABI...
agap16 – a nie możnaby poczytać??????
Po to istnieje PORADNIK dot. DIESLI – tam szukaj, znajdź i się uśmiechnij
giligili...
Po to istnieje PORADNIK dot. DIESLI – tam szukaj, znajdź i się uśmiechnij
giligili...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam ponownie!Już jeżdżę swoją Mazdą choć naczekałem się nie mało.Odpala bez problemu czy zimna czy ciepła tylko jakoś dziwnie jest słaba,niema tego odejścia na zimnym silniku.Jak się nagrzeje to i ofszem ale gdzieś od 2400obr.w górę to idzie ale jak zimna to ,,Syrenką"można ją objechać.Może jest coś z zapłonem?bo jak depnę do końca to nawet dyma nie pokaże.Przed remontem szła lepiej.Jest na to jakaś rada?Prócz tego by ją sprzedać.Pozdrawiam.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Jeśli masz model 110KM czyli RF4F to komputer ogranicza polot kierowcy aż silnik się nie nagrzeje...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6