Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania

Postprzez Oczek » 19 mar 2007, 22:45

Witam

Mam problem ze swoim autkiem, problem z którym walczyłem już ładny kawałek czasu i właściwie już się poddałem... Jednak skoro udało mi się tu trafić to może warto spróbować jeszcze podyskutować o tym na tym forum. A nóż może się uda :)

Krótka historia autka:
Autko kupione z Francji, gdzie jeździło 1,5 roku i walnęło w słupek. Po tym właściciel zaprowadził je do szopy gdzie na kolejnego nabywcę czekało 3 lata... Przebieg do tego czasu wynosił 20 tys. km.

Od tego czasu użytkuję to autko. Jednak zawsze wydawało mi się, że jak na turbo diesla powinno chodzić lepiej. Niby można jechać i 170km/h ale elastyczność jest jak w przeciętnej benzynówce, zwłaszcza na piątym biegu (80-120 ok.20s). Poza tym absolutnie żadnych niepokojących oznak, nawet prawie nic nie dymi, a spalanie 5,3-6,0 (6 l to już naprawdę po ostrej jeździe). Więc pomyślałem o tuningu i po 8 miesiącach użytkowania pojechałem do Vtechu w Krakowie i tam dopiero mnie trochę oświecili...

Zmierzona moc:
73KM / 3250 obr
Moment obrotowy:
173Nm / 2820 obr

Zmierzono mi również ciśnienie doładowania turbiny, wykres mniej więcej wyglądał tak:
[Obr/min] [bar]
1500 0,1
2000 0,3
2500 0,5
3000 0,7
3300 0,9
Powyżej tych obrotów utrzymuje się na poziomie 0,8-0,7.

W poszukiwaniu mocy wykręcono zawór EGR, po czym stwierdzono, że zawór jest nieszczelny (nie zamyka do końca, ponoć dlatego że w środku jest skrzywiony), więc w końcu go zatkano. Efekt? Właściwie żaden, moc wzrosła o 4,5KM. Na koniec w promocyjnej cenie założono moduł, ale ten też nie dawał oczekiwanego efektu. Moc wzrosła o dodatkowe 8KM czyli w sumie miałem niecałe 86KM. Na koniec zbadano jeszcze raz ciśnienie doładowania – w całym zakresie nieznacznie wzrosło, ale krzywa jest niemal identyczna. Zasugerowano mi jeszcze tylko, że przyczyna tkwi pewnie w zaniżonej dawce paliwa, natomiast turbina raczej jest dobra, ale bez podpięcia do kompa nic więcej nie mogą zrobić.

Te dobre 12KM więcej na pewno dało się odczuć, ale to dalej nie było to. Auto dalej zbierało się bez tego ciągu typowego dla turbo, no może tylko przez chwile, jeśli wcześniej było przytrzymane na lekkim gazie.

No to pojechałem do serwisu Mazdy w Krakowie, bo tam miałem najbliżej. Podpięli się pod komputer i stwierdzili, że żadnych znaczących błędów nie ma. A autko przyspiesza więc nie mają czego szukać. Jednym słowem te typy tak mają.

No to pojechałem do innego serwisu Mazdy i dopiero tam zebrałem cenne informacje z komputera:

P0115 – ECT – USZK. OBW.
P0403 – EGR – USZK. OBW.
P1402 – EGRS – OTWARTY lub ZWARTY

Przypuszczam, że błędy EGR wystąpiły już po tym jak zawór został zatkany w Vtechu a najbardziej znaczący błąd to ten pierwszy. Powiedziano mi, że jest to czujnik temperatury silnika. Trochę się zdziwiłem, bo na desce rozdzielczej temperaturę pokazuje OK a i termostat też działa prawidłowo. To wyjaśnili mi, że są dwa czujniki temperatury, osobno do deski i osobno do komputera. ALE! Zabrzmiało to jak wyrok, ale po dalszej diagnozie powiedziano mi, że oba są dobre a uszkodzony jest komputer. Regeneracja ok. 7 tys, nowy przekracza wartość auta, a z używanym będzie problem bo tylko do tego silnika było 8 rodzai...

No i tak mija już 1,5 roku od czasu zakupu. Autko jeździ bez żadnych oznak awarii, tylko ten brak mocy... Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie to będę bardzo wdzięczny. Na początku chciałbym zlokalizować ten czujnik, zbadać go wzrokowo, miernikiem (czy ma opór) i sprawdzić całą drogę kabelków wychodzących od niego. Nie wiem tylko gdzie go szukać? Jak się uda naprawić autko to autentycznie stawiam skrzynkę browara :)
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 19:18
Posty: 16
Skąd: Miechów
Auto: aktualnie brak

Postprzez xANDy » 20 mar 2007, 12:08

Oczek napisał(a):W poszukiwaniu mocy [...] w promocyjnej cenie założono moduł, ale ten też nie dawał oczekiwanego efektu. Moc wzrosła o dodatkowe 8KM czyli w sumie miałem niecałe 86KM
oraz:
Oczek napisał(a):Powiedziano mi, że jest to czujnik temperatury silnika
To, co Ci założono to symulator zimnego motorka. W tym silniku nie można w sposób prosty (no, może newbie coś wykombinuje) podnieść mocy dlatego tzw. BOX stosuje metodę oszukiwania czujników. Polega to na tym, że gdy silnik jest zimny to elektronika inaczej dobiera paliwo i wtedy masz jakby "ssanie". Efektem ubocznym jest szybsze nagrzewanie silnika ale też i większa moc. Taki box zamontowany do sprawnego motorka symuluje właśnie zimny silnik (ogłupia czujniki) i komputer widzi niedogrzaną jednostkę i dzięki temu powinno być +15KM oraz +40Nm. Więc "błędy" są raczej prawidłowe.
PS. taki układ nie jest dobry dla silnika – bo silniki nie lubią chodzić na "ssaniu"...........

W przypadku Twojej jednostki – patrząc na moc i turbinę (doładowanie), to jest nieprawidłowe – powinno być w miarę stałe i od ok 1600 rpm wynosić 0,3-0,4. Jeśli masz inne – to stawiam na zapchane węże, dolot oraz (pierwsze co trzeba przeglądnąć i przeczyścić) to Intercooler.
Znajdź sobie temat – czyszczenie kolektora w DiTD i na końcu jest też opis czyszczenia IC. Samo IC w 323 jest bezproblemowe (z piwem w ręku 2h montaż/demontaż) + przeczyszczenie w czasie.

Zakładam oczywiście, że filtry masz wymienione już dawno.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Oczek » 20 mar 2007, 14:21

No to teraz mam już ładny mętlik w głowie...

Więc tak, filtry były zmieniane, dolot był sprawdzany (po tym jak Vtech stwierdził uszkodzony EGR było duże podejrzenie zapchanego dolotu – ale jedyne co znaleziono w nim to ślady oleju), poza tym autko miało przejechane wtedy tylko 20 tys, więc często zastanawiałem się czy przyczyny nie szukać bardziej w samej kolizji (złej naprawy) lub długim postoju (3 lata). W Vtechu też np zastanawiali się czy katalizator nie jest przytkany, ale niski przebieg raczej to wykluczał.

Co do BOXu to myślałem że działa trochę inaczej i jest wpięty już za komputerem i na pracę samego kompa nie powinien mieć wpływu. Poza tym ponoć miał nie tylko zwiększać dawkę paliwa ale i zmieniać kąt wtrysku i chyba coś jeszcze. Z tego co piszesz wynika jednak, że prawdopodobnie wszystkie błędy jakie pojawiły się w kompie wynikają z wizyty w tej firmie. A to by znaczyło, że wracam do punktu wyjścia i właściwie nie wiem już nic.

Druga sprawa to ciśnienie doładowania. Według moich źródeł informacji (serwis Mazda z Katowic) ciśnienie powinno być od ok.2000 obr na poziomie 0,9. Poza tym wydaje mi się, że nie czuć doładowania podczas przyspieszania. Tak samo nie słychać go. Miałem okazję przejechać się Zafirą 2.0DTI 100KM z przebiegiem 200 tkm i tam wyraźnie czułem kiedy turbina się załącza i katapultuje autko. Na co dzień w robocie jeżdżę Renault Kangoo 1,5dCI 65KM i tam choć moc jest niska i auto przyspiesza bez rewelacji, to świst turbiny przy każdym naciśnięciu gazu jest słyszalny.

Najbardziej przydałoby mi się przejechać jakimś sprawnym autem z silnikiem DiTD. Bo jak na mój gust jest bardzo możliwe, że ma to związek ze zbyt małą dawką paliwa. Auto nie kopci właściwie nic, nawet podczas brutalnego obchodzenia się z gazem. W czasie ciągłego przyspieszania z dołu dostaje zadyszki już po 3500 obr.(wyraźniej wolniej się wkręca), a gdy trzeba się zebrać do wyprzedzania to brak zrywu czuć już od 3000 obr. Nie wiem tylko czy komputer może ograniczyć dawkę paliwa? Czy może to być z innego powodu, np. niesprawna pompa wtrysku?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 19:18
Posty: 16
Skąd: Miechów
Auto: aktualnie brak

Postprzez xANDy » 20 mar 2007, 23:50

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=60
tutaj znajdziesz też "opis" tego box'a i więcej na temat tuningu DiTD.
DiTD bierze już spokojnie od 1500 (podnosi maskę). Miałem okazję przejechać się dwoma zmulonymi wersjami i wiem, że jak silnik nie ma mocy to wyedy pojawia się ona tak ok. 2200. Zafira TDI najpierw nie ma mocy a potem przy pewnej prędkości nagle wyrywa koła. DiTD ma lepiej to rozłożone, bo cały czas (można rzec, że od 1400 ciągnie mocno i wyraźnie).
Przeszukałbym elektrykę, potem zajął się innymi sprawami. Max mocy powinieneś mieć ok 4000rpm, max moment ok 1800 – 2600.
Co do ciśnienia turbiny – nie mam bezpośrednich danych ale w DiTD jest niskie ciśnienie doładowania i chyba wynosi stale ok 0,35 bar. Popytać trzeba gdzieś... może kolega bartezm by miał jakieś dane, newbie na pewno... nie wiem kto jeszcze.
PS. Kolega styniu chyba miał zamuloną 323 i w końcu udało się coś z tym zrobić. Poszukaj na forum. (zestrojenie elektroniki z mechaniką – ustawianie kąta wtrysków itd.)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 21 mar 2007, 13:35

xANDy napisał(a):PS. Kolega styniu chyba miał zamuloną 323 i w końcu udało się coś z tym zrobić. Poszukaj na forum. (zestrojenie elektroniki z mechaniką – ustawianie kąta wtrysków itd.)


W moim przypadku winne były wtryskiwacze, przez które poprzedni właściciel przepchał coś, co nie było paliwem (pompie też się niestety dostało..). Po ostatniej 'nagonce' ;) na czyszczenie dolotu/IC dziś jadę do mechanika zrobić to samo, mam nadzieję, że dodatkowo pomoże to odetchnąć silnikowi :)


Oczek napisał(a): lub długim postoju (3 lata).


Po tak długim czasie końcówki wtrysków u Ciebie również mogły nieco podrdzewieć i stracić swoją charakterystykę rozpylania paliwa – polecam sprawdzić je w specjalizowanym warsztacie. Objawy są takie, że choć pompa podaje dobrą dawkę paliwa, mocy jakby brak – dymienia też nie ma nadmiernego.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez xANDy » 21 mar 2007, 20:54

Styniu napisał(a):Po tak długim czasie końcówki wtrysków u Ciebie również mogły nieco podrdzewieć i stracić swoją charakterystykę rozpylania paliwa [...] choć pompa podaje dobrą dawkę paliwa, mocy jakby brak – dymienia też nie ma nadmiernego.
To też (niestety) prawda.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tycjan » 21 mar 2007, 21:13

Styniu daj znać jak tam po czyszczeniu i jaki mniej więcej jest koszt takiej usługi.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2007, 18:18
Posty: 75
Skąd: Z-ść / Krk
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '00

Postprzez Oczek » 21 mar 2007, 21:19

Z tym autem to już mam niezły ból głowy. Czasami zastanawiam się czy nie poszukać jakiejś innej z ogłoszenia, przejechać się nią jako potencjalny klient, porównałbym kulturę pracy silnika i może wtedy wiedziałbym coś więcej. W końcu DiTD jest zagadką nawet dla serwisów Mazdy . Czy może jest jakiś serwis Mazdy w Polsce do którego warto by było się wybrać, np: AZ AUTO w Warszawie? Jaką mają opinię? Na razie odwiedziłem tylko Kraków i Katowice.

xANDy napisał(a):można rzec, że od 1400 ciągnie mocno i wyraźnie


To mnie trochę zastanowiło gdyż u mnie właściwie auto zbiera się praktycznie od 2000 obr. do 3500 obr i potem wyraźnie słabnie choć w końcu dociągnie do 4500. Tak samo kultura pracy poniżej 1600 obr też nie jest najlepsza, zwłaszcza na V biegu jazda poniżej 70km/h jest mówiąc krótko nieprzyjemna, a przyspieszanie na Vtce od 60 to chyba tylko dla wytrwałych... Więc może:


Styniu napisał(a):Po tak długim czasie końcówki wtrysków u Ciebie również mogły nieco podrdzewieć i stracić swoją charakterystykę rozpylania paliwa



Co do sprawdzenia wtryskiwaczy czy jest to jakiś duży problem dla serwisu i jakie mogą być koszty? Koszty sprawdzenia + ewentualna wymiana lub czyszczenie jeśli jest taka opcja?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 19:18
Posty: 16
Skąd: Miechów
Auto: aktualnie brak

Postprzez Styniu » 21 mar 2007, 21:38

Oczek napisał(a):To mnie trochę zastanowiło gdyż u mnie właściwie auto zbiera się praktycznie od 2000 obr. do 3500 obr i potem wyraźnie słabnie choć w końcu dociągnie do 4500. Tak samo kultura pracy poniżej 1600 obr też nie jest najlepsza, zwłaszcza na V biegu jazda poniżej 70km/h jest mówiąc krótko nieprzyjemna


Witam w klubie, przed wymianą wtryskiwaczy miałem to samo. Plus Vmax 140 po długich bojach :/

Oczek napisał(a):Co do sprawdzenia wtryskiwaczy czy jest to jakiś duży problem dla serwisu i jakie mogą być koszty?


Koszty pewnie niewielkie, problem w tym, że naprawdę ciężko zdiagnozować usterkę wtryskiwaczy. Moje były testowane w specjalnej komorze, gdzie sprawdzano jak rozpylają paliwko i testy nie wykazały większych nieprawidłowości (cytat: nie są idealne, ale na pewno nie powodują spadku mocy). Dopiero jak oddałem autko do serwisu zajmującego się na co dzień chip tuningiem (c-tronic we wrocku) tam sprawdzili wszystko po kolei i wykluczyli inne ewentualności.
Koszt nowych wtrysków to około 1300zł/sztuka, na szczęście znalazłem używane za 1000zł za komplet :)
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez Oczek » 21 mar 2007, 22:08

No to ładne jaja z tymi wtryskiwaczami. U mnie dociąga do 170km/h to może wystarczy wyczyścić? :) Przynajmniej taką mam nadzieję, bo co do nowych to raczej nie ma sensu. Może warto zacząć od dodatków do paliwa co to niby wtryskiwacze czyszczą? Czy są skuteczne, czy można je przedawkować?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 19:18
Posty: 16
Skąd: Miechów
Auto: aktualnie brak

Postprzez xANDy » 21 mar 2007, 22:11

Jedyny jaki znam skuteczny (nie z instrukcji na naklejce ale z praktyki) to produkt xeramic – dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy albo czyszczenia układu paliwowego do ON.
Koszt ok 12-16zł, butelka na bak 60l. Wypalić praktycznie do rezerwy i zalać potem normalnym paliwem. W kilku przypadkach okazało się skuteczne.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 21 mar 2007, 22:14

Oczek napisał(a):Może warto zacząć od dodatków do paliwa co to niby wtryskiwacze czyszczą


U mnie nic nie dały, ale próbuj :)
Zresztą wtryski to tylko jedna z opcji, osobiście podejrzewałbym raczej jakąś nieszczelność na drodze turbina-kolektor dolotowy (może w intercoolerze?) do jest tym bardziej prawdopodobne, że autko było stuknięte.
U mnie ciśnienie doładowania wynosi 1 bar już od 2 k RPM, ale być może mamy inne turbiny (mój silnij jest po lifcie i ma turbinę bez waste-gate'a za to ze zmienną geometrią łopatek).
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez Oczek » 21 mar 2007, 22:30

Na razie dzięki za wszystkie rady. Teraz spróbuje się za te wtryski wziąć, a o efektach na pewno dam znać na forum. A co do autka to jest to model jeszcze przed liftingiem (chyba nawet ostatni miesiąc produkcji), tak więc tam były pewnie zwykłe turbinki. Choć pewną ciekawostką na pewno zostanie dlaczego u mnie turbina daje ciśnienie nawet do 0,9 przy 3300 obr., skoro powinno być ok. 0,35... No chyba że Vtech coś źle zmierzył to ciśnienie.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 19:18
Posty: 16
Skąd: Miechów
Auto: aktualnie brak

Postprzez xANDy » 22 mar 2007, 10:47

Styniu – przyznaję się, że już nie pamiętam, ale ktoś właśnie z 323 odmulił swoja madzię właśnie przez jakieś zestrojenie czujników... nie pamiętasz kto to był?


eee – już znalazłem – to byłeś TY sam! Hehe – pamięć mam dobrą ale krótką. Dobrze, że umiem szukać. Czasem umiejętności starczają za wiedzę.
Napisałeś wtedy:
Styniu napisał(a):Okazało się, ze oba [błędy] spowodowane były przez źle ustawiony kąt wtrysku w pompie – diagnostyka + ustawienie pompty w serwisei [...] Mechanicy byli na tyle kumaci, że powiązali skutek z przyczyną i ustawili kąt wtrysku w pompie. [...] koleś wspomniał, że kąt wtrysku był ustawiony 'w pompie' ale rozrząd też sprawdzali (nie był przestawiony)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 22 mar 2007, 16:22

To były 2 różne sprawy :) Zamulenie minęło po wymianie wtrysków.

Potem dopiero 'check engine' zaczął mi mrygać i na to mryganie pomogło ustawienie kąta wtrysku.

A dziś odbieram madzię po czyszczeniu płuc (IC i dolot), ciekawe, czy zauważę różnicę – oczywiście nie omieszkam napisać.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez xANDy » 22 mar 2007, 17:22

Styniu napisał(a):A dziś odbieram madzię po czyszczeniu płuc (IC i dolot), ciekawe, czy zauważę różnicę – oczywiście nie omieszkam napisać.
Czekam z niecierpliwością – kto Ci to robił, za ile i jak długo?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 22 mar 2007, 20:14

xANDy napisał(a):kto Ci to robił, za ile i jak długo


Mechanik 'osiedlowy', za 200zł + koszt uszczelki (o ile tam jakaś jest), za długo :/ Miało być dziś, będzie dopiero jutro po południu. Nagaru było tam podobno bardzo dużo.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez xANDy » 22 mar 2007, 23:20

Styniu napisał(a):Mechanik 'osiedlowy', za 200zł + koszt uszczelki (o ile tam jakaś jest)
W Zaniemyślu byłoby szybciej, ale koszt paliwa byłby chyba równoważący cenę. A przy okazji odwiedziłbyś mnie! Jeśli przeczyszczał Ci kolektor dolotowy (jest tam metalowa uszczelka, ale chyba nie trzeba jej koniecznie zmieniać) to odpuść sobie targowanie. Wyciągnij od niego tylko jedną informację (na 100% pewna musi być), czy do zdjęcia kolektora przypadkiem nie ruszał pompy (rozrząd i sławny hydronapinacz)...
Jeśli nigdy wcześniej tego nie robił – to nie dziwię się czasu, który na to poświęcił. Ciekaw jestem, czy dałeś mu instrukcję z forum (sam ją robiłem :D )
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Styniu » 22 mar 2007, 23:33

xANDy napisał(a):Ciekaw jestem, czy dałeś mu instrukcję z forum


No ba – oczywiście :D
Wydrukowałem na kolorowo i na wszelki wypadek kazałem jeszcze przeczytać online (na wydruku nie wszystko widać) ;) Wielkie dzięki za nią, na pewno skłoni ona wielu do przeczyszczenia płuc w ich DITD – bo jak widać, da się nawet we własnym garażu.
Z ceną pewnie zszedłbym niżej, ale nawet nie próbowałem się targować, żeby mieć pewność, że się do tego przyłoży.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez xANDy » 22 mar 2007, 23:40

Styniu napisał(a):kazałem jeszcze przeczytać online (na wydruku nie wszystko widać)
Nie miałem aparatu niestety – to były mikroskopijne zdjęcia z komórki. Problemem jest ta jedna śrubka przy pompie, ważne aby nie uszkodzić czujnika.
Styniu napisał(a):nie próbowałem się targować, żeby mieć pewność, że się do tego przyłoży.
I jest to bardzo genialne, godziwe i honorowe zachowanie. Odczujesz NA PEWNO różnicę – szczególnie na piątce w trasie :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6