Cześć,
chciałem poprosić bardziej doświadczonych kolegów o pomoc w diagnozie usterki, niestety nie znalazłem wątku, który pomógł by mi rozwiązać mój problem.
W mojej maździe 626 GW z 1998, 2.0 diesel mam problem z odpalaniem samochodu, gdy silnik jest ciepły.
1) Gdy jest zimny nie mam najmniejszego problemu, przekręcam kluczyk, po kilku sekundach gaśnie kontrolka świec, odpalam i jest OK.
2) Gdy trochę pojeżdzę, silnik złapie temperaturę, po przekręceniu kluczyka (kontrolka świec świeci < 1 sek) nie mogę odpalić. Kręci, ale dopiero po 2-3 nieudanych próbach odpala.
To co w chwili obecnej udało mi się ustalić:
1) przez chwilę nie byłem świadomy, że świece żarowe w ogóle się nie grzały, ze względu na uszkodzony przekaźnik. Natomiast auto zachowywało się tak samo, czyli na zimnym paliło od razu, na ciepłym z problemami. Po wymianie przekaźnika jakiejś różnicy nie było.
2) Kontrolka świec żarowych zgłasza błąd, po sprawdzeniu wygląda na to, że zgłasza błąd 1649, co wskazuje na pamięc pompy wtryskowej.
3) po próbie skasowania błędu i ponownym przekręceniu kluczyka (bez odpalania), komputer w dalszym ciągu zgłasza błąd (czyli albo nie udało mi sie go skasować, albo od razu zgłasza błąd).
4) po zapaleniu i w trasie nic nie kopci
Moje pytania są następujące:
1) czy błąd 1649 może mieć wpływ na odpalanie silnika na ciepłym? Czy ktoś mógłby mi wskazać, w którym miejscu znajduje się pamiec, żeby sprawdzić, czy nie ma problemu z jakimś przetartym kablem itp.,
Co ewentualnie mogę sprawdzić? Czytałem, że gdyby był to problem z pamięcią, to musiałbym znalaźć pamięć dokładnie do mojego modelu, ze względu na drobne różnice w ustawieniach fabrycznych
2) w jaki sposób mogę coś więcej rozeznać odnośnie moich problemów z zapalaniem na ciepłym? Po przeglądnięciu wielu tematów podejrzewam, że z pompą może być źle, ale nim zgłosze się z nią z p. Tadziola;) chciałbym się upewnić, że muszę odłożyć;)
Niestety nie do końca znam historię auta, podejrzewam, że nie było nic robione z pompą, auto ma niby przejechane 250k, ale też nie do końca wierzę w ten przebieg;)
Który przewód musiałbym wypiąć, żeby wprowadzić w pompę w stan zimy arktycznej i co by mi to mogło powiedzieć, gdyby było ok?
Z góry dzięki za pomoc i wyrozumiałość.
Pali na zimnym, na ciepłym ma problemy
Strona 1 z 1
Z tego co widzę na twoich zdjęciach, to masz cały dół pompy mokry, tak więc pewnie zawór TCV do wymiany. ECU masz pod nogami pasażera , trzeba odchylić wykładzinę i pod blachą masz ECU. Sprawdź najpierw czy ECU nie jest zalane.
Witam jestem nowy i mam podobny problem silnik zimny to pali ijezdzi jak cieply nie do uruchomienia juz jest jak odepne czujnik temperatury to na dotyk pali ..czy to uszkodzona pompa wtryskowa? Bo juz zielony jestem
-
kolabor2590
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6