Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?

Postprzez mapit » 31 mar 2011, 18:17

Neo... ja mam z 2002 auto z rynku niemieckiego. ObrazekObrazek
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Postprzez Grzes4510 » 3 kwi 2011, 08:53

Czyli marka oleju nie ma znaczenia . Ja mam zalany Agip 10W-40 ale pora na zmianę lać ten czy polecacie coś innego ?? Z góry dziękuje.
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 21:33
Posty: 48
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2011, 11:46

zalej jakiś dobrej marki olej, byle by nie castrol i będzie dobrze <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Tasior89 » 12 kwi 2011, 12:05

Ja przed zimą wlałem do siebie Statoila z beczki 10w40 i nic mi nie ubyło teraz mnie czeka wymiana oleju i zaleje taki sam. Polecam
Czarna Madzia 323 BJ 2002 ROK 2.0 Diesel 101 KM
Moja Madzia 323
Sprzedam Filtr powietrza do Mazdy 626 Ditd Nowy oryginalny Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 15:13
Posty: 44
Skąd: Zielonka/k WWa
Auto: M 323f BJ 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez przemo12345 » 12 kwi 2011, 20:29

10W40 motul to ja leję do BG z 91r (na liczn. 340tyś km) i jak kupię 5litr to mi starcza do następnej wymiany. 3tygodnie temu kupiłem 323f 2.0 ditd i przez ostatnie 3 lata była zalewana mobilem super S 10W40. odrazu wymieniłem na elf did 5W30 i jedyną zmianą jaką zauważyłem to jest szybsze gaśnięcie kontrolki od ciśnienia.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez zadra » 6 paź 2011, 23:32

Poczytałem Was troszkę i naszła mnie ochota na zminę lepkości u siebie.
Aktualnie od prawie 70kkm leję Agip 10w40 z prostego powodu – w naszej szerokości geograficznej wydaje się być b.rzadko podrabiany..
Kusi mnie aby przy najbliższej wymianie zrobić płukankę i przejść na 5w40 – idzie zima, trza się bać;)
Nie ma co pisać w moim przypadku o przebiegu, bo w dieslu z 1993r szczytem szczęścia byłoby mieć tylko 180kkm;przemilczę więc ten fakt i wspomnę o niewielkim zużyciu oleju mieszczącym się w przedziale ok 1/2 stanu roboczego na bagnecie między wymianami, z czego większość sączy się z niewielkiego pęknięcia chłodnicy oleju, a ostatnio po troszku z uszczelki kapy zaworowej.
Wydaje mi się,że nie ma potwierdzenia informacji,że olej lepkości 5w40 jest pełnym syntetykiem, więc mogę założyć iż jest pólsyntetycznym środkiem smarnym.
Konkretnego producenta jeszcze nie wyselekcjonowałem, ale bedzie on z półki tych "budżetowych"
pod warunkiem niewielkiej różnicy w cenie między 10w40 a 5w40
Liczę się z koniecznością wymiany uszczelki pod kapą zaworową, czy powinienem się obawiać jakichś innych niespodzianek?

Biorę pod uwagę fakt,że w momencie, gdy z linii produkcyjnej zjeżdzała moja mazda, świat olejowy był bardziej ubogi i dlatego w książce obsługi zalecanym olejem jest ten z lepkością 10w40.

Czy w moim przypadku zamiana jest obciążona większym ryzykiem niż w autach młodszych?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 6 paź 2011, 23:41

Na twoim miejscu nawet do głowy by mi nie przyszło żeby zmieniać lepkość oleju i cieszył bym się ze tak mało pobiera. Nie ryzykował bym tej zmiany i jeśli wszystko jest w porządku lał bym 10w40 i cieszył się z jazdy. Ta lepkość w zupełności wystarczy na nasze warunki klimatyczne i nie ma co przesadzać że nie będzie dobry na zimę. Mój wujek leja 10w40 do ditd i w zimę śmiga aż miło i ładnie chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 7 paź 2011, 00:05

Ja również biorę pod uwagę pozostanie przy swoim aktualnym 10w40, aczkolwiek kilka zim juz przejeździłem i były różne sytuacje z odpalaniem. Niemniej jednak nie mogę narżekać,gdyż odpaliła zawsze.
Pamiętam przypadek, gdy po 2 dniach postoju na dworze i mroźnej nocy tak ok -27 stC musiałem mazdulinkę kręcić chyba ze trzy razy zanim zarechotała ochoczo..
Tego właśnie chciałbym uniknąć i właśnie dlatego myślę o zmianie oleju na 5w40.

Neo.. poprzednie auta zalewałem pełnym...minerałem(15w40),czasem takim wręcz marketowym i również musiały odpalać na mrozie, jakoś dawały radę, choc czasem czuć było jak wykorbieniem wału musiały najpierw sobie przetrzec drogę w maśle w misce olejowej przy porannym rozruchu.
Na pewno nie było to dla nich dobre...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 7 paź 2011, 00:14

myślę że tu nie chodzi o olej tylko o ogólny stan bo jak jest -25 to najmniejsza rzecz na znaczenie. Świece, filtry, kompresja wiele rzeczy składa się na jakość odpalania w zimę, owszem olej ma znaczenie ale raczej ja bym szukał gdzie indziej. W pracy leje do VW T4 1.9TD 15w40 i tylko raz nie mogłem odpalić przy największych mrozach bo stary filtr paliwa zamarzł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 7 paź 2011, 10:55

po 2 dniach postoju na dworze i mroźnej nocy tak ok -27 stC musiałem mazdulinkę kręcić chyba ze trzy razy zanim zarechotała ochoczo


może kręciłem dłużej niż zwykle, ale jednak odpaliła na starym akumulatorze i ON bez depresatora – nie świadczy to raczej o złej kondycji silnika..

Wiem,ze ostateczna decyzja i tak będzie należała do mnie, ale Wasze opinie są bardzo ważne.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez piotrek88z » 7 paź 2011, 16:33

Gdy kupiłem Mazdę nie wiedziałem jakim olejem jest zalana więc zalałem elf 10W40. Ostatnio zalałem 5W30 też elf'a. Jak na razie same plusy. Cichszy silnik z rana i tak jakby dynamiczniejszy gdy jest zimny.
Troszkę przepuszcza mi turbina chyba bo gdy ściągnąłem rurę od IC to ścianki były brudne w oleju. Ale chyba to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez malkolm » 7 paź 2011, 19:02

piotrek88z napisał(a):Troszkę przepuszcza mi turbina chyba bo gdy ściągnąłem rurę od IC to ścianki były brudne w oleju. Ale chyba to normalne?

każda turbina przepuszcza, nawet nowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez zadra » 8 paź 2011, 22:49

Dziwana sprawa.
Byłem dziś u dystrybutora firmy Fuchs zapytać o ceny i dostepność.

Z jego (fuchsowej) karcie zalecanych olejów do marki auta wychodzi,że dla M 626 2,0 d comprex zalecany jest olej 5w40.
W mojej książce obsługi z tego co pamiętam 10w40, łącznie z tabelą lepkość/temp.

jak na razie WYGRYWA GRUPA lOTOS z bardzo niską temp płynięcia oraz bardzo niską ceną w stosunku do konkurencji.

Czy można wierzyć w karty katalogowe producenta?
Macie jakieś doświadczenia z Lotosem?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez malkolm » 9 paź 2011, 19:13

muunek napisał(a):Czy można wierzyć w karty katalogowe producenta?

myślę że tak, inaczej ktoś by tam pewnie niezłego bigosu im narobił
muunek napisał(a):Macie jakieś doświadczenia z Lotosem?

jak najbardziej pozytywne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 9 paź 2011, 23:48

malkolm napisał(a):jak najbardziej pozytywne


Dokładnie.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alan » 18 paź 2011, 23:25

Witam,
piszę po roku jazdy na syntetyku Shell 5W40. Pech, że nie kojarzę, ile przejechałem od poprzedniego postu z listopada 2010. Myślę, że koło 30k km, tyle by wynikało z wymian.
Nic się nie dzieje.

A dokładniej – nic mi się nie urwało, nie zatarło ani nie cieknie. Nie patrzę pod pokrywę zaworów, ba, nawet dawno pod maskę nie patrzyłem. Nie mogę wam więc podać szczegółów na temat stanu silnika po zmianie.
Ze zmiany aczkolwiek jestem zadowolony. Za chwilę następna wymiana na ten sam.
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 18 paź 2011, 23:30

alan napisał(a):dawno pod maskę nie patrzyłem.


czyli nie sprawdzałeś stanu oleju? ryzykant z ciebie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alan » 19 paź 2011, 20:49

patrzyłem dzień przed postem ;)
było ok, zjadło może z 0,5 litra. nie pamiętam do ilu było wlane.
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 19 paź 2011, 20:56

alan napisał(a):zjadło może z 0,5 litra


Ogólnie to przez 10tyś nie powinno tak ubywać oleju aby trzeba było dolewać, może ubyć na bagnecie ale nie do przesady. Jak dla mnie to pół litra to nie tak mało jak na 10tyś . Ja mogę korek plombować od wymiany do wymiany nic nie znika, a bynajmniej nie tyle żeby zauważyć na bagnecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 19 paź 2011, 21:19

Słyszałem że do 1 litra ok i dzieje się tak po zmianie na wyższą lepkość. Mi nie bierze ani kropli po 2 wymianie. Spróbuj wyregulować zawory i wymienić podkładki przelewowe i pod wtryskami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6